Έκθεση στο Ίνσταγκραμ με την υποστήριξη του ΝΕΟΝ
Ο αριθμός 3 137 αποτελεί κωδική ονομασία της καλλιτεχνικής κολλεκτίβας που διευθύνει το δικό της εργαστήριο και εκθεσιακό χώρο (artists space). Πρόκειται για τρεις από τους πιο νέους και πιο αξιοσημείωτους εκφραστές της σύγχρονης τέχνης στην Ελλάδα:
Η less than 300 dpi, Σινεμά 15 δευτερολέπτων παρουσιάζεται εξ ολοκλήρου στο Instagram.
Παρότι η πειραματική αυτή ιδέα είχε ήδη διαμορφωθεί από πέρυσι πριν από την υγειονομική κρίση, εντούτοις οι ραγδαίες εξελίξεις στη δημόσια υγεία, που επέβαλαν στον εικαστικό κόσμο την ψηφιοποίησή του σχεδόν καθολικά, καθιστούν την έκθεση ιδιαίτερως επίκαιρη. Εγκαινιάστηκε ή μάλλον «αναρτήθηκε» λογαριασμο του 3 137.
Η μορφή της παρουσίασης των έργων ακολουθεί τη σπονδηλωτή λογική, με διαδοχικές ιστορίες που προβάλλονται κάθε εικοσιτετράωρο.
Τα έργα δημιουργήθηκαν ειδικά για το format (φορμά) των Instagram Stories (Ίνσταγκραμ ιστοριών), που έχουν ακόμη πιο φευγαλέο και εφήμερο χαρακτήρα καθώς μετά από είκοσι τέσσερις ώρες κατεβαίνουν, σβήνουν, χάνονται (εκτός και αν κανείς επιλέξει να τις αποθηκεύσει).
Ευσύνοπτα και ταχύτατα εναλλασσόμενα πλάνα με μέγιστη διάρκεια δέκα πέντε δευτερόλεπτα, όσο και μια ίνσταγκραμ ιστορία. «Επιθυμία μας είναι να εισχωρήσουμε στη δημοφιλή αυτή πλατφόρμα, δημιουργώντας έναν κανόνα κινηματογραφικής αφήγησης», δηλώνει η κολλεκτίβα.
Η μαγεία της εικόνας, η πληροφορία, η επικοινωνία έχει καταστεί εντελώς κοινότοπη και επιφανειακή στη μετά δικτυακή εποχή, όχι χωρίς επιζήμιες συνέπειες για τις ανθρώπινες σχέσεις, γνώσεις, αισθήσεις.
«Ο τρόπος που προσλαμβάνουμε την πληροφορία έχει αλλάξει, η ενημέρωση σχετικά με τις δραστηριότητες του κοινωνικού μας περίγυρου, την πολιτική, τα κοινωνικά ζητήματα μέχρι και τις τάσεις στη μόδα, την κατανάλωση και το ηλεκτρονικό εμπόριο, πραγματοποιούνται με ένα πολύ πιο γρήγορο και άμεσο τρόπο. Χρησιμοποιώντας τη δυναμική των μέσων αυτών, θέλουμε να αμφισβητήσουμε και να επαναδιαπραγματευτούμε το ρόλο και την επίδρασή τους στη σύγχρονη ζωή και καθημερινότητα» εξηγούν οι ίδιοι.
3137.grΤα έργα της έκθεσης ανοίγουν επίσης το διάλογο γύρω από κοινωνικά ζητήματα φύλου και καταγωγής, που παραμένουν συνήθως εκτός της δημόσιας σφαίρας -σχεδόν αθέατα. Οι ιστορίες αυτές φέρνουν αντιθέτως στο φως ποικίλες ομάδες και χαρακτήρες που αποτελούν κομμάτι της λεγόμενης underground κουλτούρας(«υπόγειας» αν και στα ελληνικά δεν αποδίδεται ακριβώς).
Οι μίνι κινηματογραφικές ιστορίες, σαν κινηματογραφικά φλασάκια, έχουν πραγματοποιηθεί με την κάμερα του κινητού διατηρώντας έτσι την ωμή αίσθηση του αυτόπτη μάρτυρα, της χειροποίητης, αυθόρμητης μαρτυρίας με τα αμοντάριστα πλάνα και τη διακίνηση της εικόνας σχεδόν σε πραγματικό χρόνο. Καταγράφουν την ιστορία με αμεσότητα αναδεικνύοντας απρόβλεπτα και ανοίκεια περιβάλλοντα. Και κατά συνέπεια, εν συνόλω, en mass, ενορχηστρώνουν «μια πειραματική χορωδία από διαφορετικές φωνές»: την εμπειρία της ενσωμάτωσης.
Mom/ΜαμάΤα φιλμάκια αυτά παραπέμπουν μάλιστα στα Cinétracts (κινηματογραφικά «τρικάκια»), την ιστορική σειρά φιλμ μικρής διάρκειας (2 λεπτά και 44 δευτερόλεπτα το καθένα) που δημιούργησε ομάδα κινηματογραφιστών στην Γαλλία ως συνεισφορά στα γεγονότα του Μάη του 1968. Παράγονταν γρήγορα, συχνά στη διάρκεια μιας ημέρας, και οι δημιουργοί τους στόχευαν να τα διαδόσουν ευρέως ώστε να προκληθεί ακαριαία επίκαιρος διάλογος.
Με ακόμα μικρότερη διάρκεια από τα Cinétracts, οι συμμετέχοντες καλλιτέχνες της συγκεκριμένης έκθεσης κλήθηκαν να συνθέσουν τα δικά τους κινηματογραφικά τρικάκια για τα σύγχρονα media. Η σπονδυλωτή αφήγηση μέσα από τις κινούμενες εικόνες-έργα συγκροτούν τελικά ένα αυτούσιο ντοκιμαντέρ, μια συλλογική ταινία που εξελίσσεται σε επεισόδια.
Ως γνωστόν, το μοντάζ (η συναρμογή των εικόνων), αποτελεί απαύγασμα της έβδομης τέχνης του κινηματογράφου και το per se εκφραστικό του μέσο.
@3137 @athkidsΣυμμετέχουν σημαντικοί δημιουργοί όπως η σκηνοθέτις βραβευμένων ντοκιμαντέρ και καθηγήτρια του ΕΚΠΑ Εύα Στεφανή με το έργο Μαμά/Mom και το καλλιτεχνικό ντουέτο VASKOS που απαρτίζουν ο εικαστικός Κώστα Τζημούλη και ο σκηνοθέτης Βασίλης Νούλας με το έργο We Will Not Be Silent.
H Στεφανή, κόρη του διακεκριμένου καθηγητή ψυχιάτρου, ακαδημαϊκου και πρώην υπουργού Υγείας Κώστα Στεφανή, έχει δημιουργήσει ορισμένα από τα πιο ευαίσθητα και δημιουργικά ντοκιμαντέρ της ελληνικής παραγωγής όπως το συνταρακτικό Κουτί (2004). Η ίδια δήλωσε: «Γεννήθηκα το 1964 στην Αμερική από Έλληνες γονείς. Από το 1981 προσπαθώ να κάνω ταινίες που σχετίζονται με την πραγματικότητα, όπως την φαντάζομαι. Πιστεύω ότι ο κινηματογράφος είναι μία τέχνη φτωχή και γίνεται με την παλάμη. Μια αυτοσχέδια σαϊτα που στοχεύει στην καρδιά».
Το έργο των VASKOS αποτελείται «από έξι στιγμιότυπα των 15’’ έκαστο που καταγράφουν με τρόπο ποιητικό κι αποσπασματικό τις προετοιμασίες για την όπερα-περφόρμανς “Η κιβωτός του Νώε” που παρουσιάστηκε στο Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου 2020, σε σκηνοθεσία και σκηνογραφία των Βασίλη Νούλα και Κώστα Τζημούλη (VASKOS). Η εναλλαγή σταθερής εικόνας με θολές, κουνημένες λήψεις ορίζουν τα όρια της εγγύτητας και της απόστασης από τη διαδικασία. Οι διαφορετικοί ήχοι απηχούν την πολυφωνία της παράστασης και δημιουργούν ένα υβριδικό, πολυπολιτισμικό τοπίο απ’ όπου ξεπηδούν δικαιωματικές διεκδικήσεις κι αιτήματα που μας αφορούν στο εδώ και τώρα».
Δημιούργησαν επίσης αξιωσημείωτα έργα οι Σάντρα Οντέτ Κυπριωτάκη, Ath Kids, Ahmet Ogut, Δάφνη Χαιρετάκη, Πηνελόπη Κολιοπούλου, Joshua Olsthoorn.
Την έκθεση διαφήμισαν καίροι οργανισμοί (πχ το ΥΠΠΟ, το ΕΜΣΤ, η Ταινιοθήκη) μέσω ίνσταγκραμ λογαριασμών τους: @minculturegr, @emstathens, @tainiothikigr, @theocharakis_foundation.
Η έκθεση πραγματοποιείται με την υποστήριξη του Οργανισμού Πολιτισμού και Ανάπτυξης ΝΕΟΝ.
Πληροφορίες
@3_137_artist_run_space18 Σεπτεμβρίου- 3 Οκτωβρίου
Συντονισμός: Ναταλία Μαυρίδου
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Κατηγορίας Οικονομία
- H Audi αλλάζει τον τρόπο που αγοράζουμε αυτοκίνητο
- Βρούτσης: Έρχεται το ψηφιακό ωράριο - Δεν θα μπορεί να ξεφύγει κάνεις
- Έρχονται υψηλές για την εποχή θερμοκρασίες, έως 36 βαθμούς, σύμφωνα με το meteo
- Ο πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ και η σύζυγός του μολύνθηκαν από κορονοϊό
- Κατακρημνίζει τις αγορές η είδηση για τη «μόλυνση» του Τραμπ με κορωνοϊό
- Στο «κόκκινο» οι αγορές, μετά την ασθένεια Τραμπ από τον κορωνοϊό
- Επανεμφάνιση της Emma Capital για Vivartia
- Αζερμπαϊτζάν-Αρμενία: 'Αλλοι 54 νεκροί μεταξύ στρατιωτικών του Ναγκόρνο-Καραμπάχ
- Νίκος Παγκάκης στο ΟΠΑΠ Game Time: «Must win» για τον Παναθηναϊκό ο αγώνας με τον Άρη
- Η 31χρονη σύμβουλος που κόλλησε κορονοϊό τον Τραμπ και η «μοιραία» πτήση
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Mononews
- Νίκος Παγκάκης στο ΟΠΑΠ Game Time: «Must win» για τον Παναθηναϊκό ο αγώνας με τον Άρη
- Η 31χρονη σύμβουλος που κόλλησε κορονοϊό τον Τραμπ και η «μοιραία» πτήση
- Επενδύσεις που μυρίζουν… αλάτι από τον Όμιλο Τσάκου
- Έκθεση στο Ίνσταγκραμ με την υποστήριξη του ΝΕΟΝ
- Μείωση του δείκτη NPEs στο 20% προβλέπουν τα πλάνα μείωσης των κόκκινων δανείων που υπέβαλαν οι τέσσερις συστημικές τράπεζες στον SSM
- Κορονοϊός: Πρώτος νεκρός από το γηροκομείο στον Άγιο Παντελεήμονα
- «Όλα υπό έλεγχο»: Όταν Τραμπ έλεγε ότι ο κορονοϊός θα εξαφανιστεί σαν από θαύμα…
- Xρηματιστήριο: Επιστροφή στα… γνωστά – Profit taking που οδηγεί τον δείκτη κάτω από τις 630 μονάδες
- Θεοδωρικάκος: Νέα επιχορήγηση €40 εκατ. σε 119 δήμους – Πώς κατανέμονται τα ποσά
- Σαρηγιάννης: Χωρίς μέτρα θα φτάσουμε τα 2.000 κρούσματα κορονοϊού ημερησίως
- Τελευταία Νέα Mononews
- Έκθεση στο Ίνσταγκραμ με την υποστήριξη του ΝΕΟΝ
- Θεοδωρικάκος: Νέα επιχορήγηση €40 εκατ. σε 119 δήμους – Πώς κατανέμονται τα ποσά
- Επενδύσεις που μυρίζουν… αλάτι από τον Όμιλο Τσάκου
- Φοιτητική ζωή; Κάθε αρχή και έξυπνη!
- Κορονοϊός: Πρώτος νεκρός από το γηροκομείο στον Άγιο Παντελεήμονα
- Γιατροί επιχειρούν πειραματική θεραπεία σε ασθενείς με καρκίνο στην κοιλιά
- Xρηματιστήριο: Επιστροφή στα… γνωστά – Profit taking που οδηγεί τον δείκτη κάτω από τις 630 μονάδες
- ΕΚΠΑ: Πόσο κινδυνεύουμε από κορονοϊό μέσα σε ένα αεροπλάνο
- «Όλα υπό έλεγχο»: Όταν Τραμπ έλεγε ότι ο κορονοϊός θα εξαφανιστεί σαν από θαύμα…
- Τελευταία Νέα Κατηγορίας Οικονομία
- Κορονοϊός: Παρατείνεται η υποχρεωτική τηλεργασία στην Αττική - Τι προβλέπει νέα απόφαση
- Κάτω από το 1% η απόδοση του ελληνικού 10ετούς ομολόγου για πρώτη φορά μετά το ξέσπασμα της πανδημίας
- Υπουργείο Υγείας: Αρνητικά τα 22 πρώτα τεστ στο προσωπικό της Θωρακοχειρουργικής Κλινικής του Σωτηρία
- Χρηματιστήριο Αθηνών: Οι πωλητές στον έλεγχο της αγοράς
- Βεσυρόπουλος: Ακατάσχετα τα αναδρομικά των συνταξιούχων
- Λάμψα: Στα 500 χιλ. το κόστος από την εφαρμογή πρωτοκόλλων
- Covid-19: Σε καθεστώς ειδικών μέτρων η Κύθνος έως τις 16 Οκτωβρίου
- ΣΕΒ: Τι συζητήθηκε στο ψηφιακό Εργαστήριο ExportReady
- Επανεμφάνιση της Emma Capital για Vivartia