Φόρος τιμής στις γυναίκες μέσα από τα κυκλαδικά ειδώλια: Συνάντηση Κιούρι –Νίκου Σταμπολίδη

Μια γυναίκα με έντονη παρουσία, με γνώσεις, διερευνητική ματιά πάνω στα πράγματα και διαρκή αναζήτηση των καταβολών του πολιτισμού. Δεν είναι άλλη από την Μαρία Γκράτσια Κιούρι κι αυτή είναι εικόνα που αποκόμισε ο καθηγητής κ. Νίκος Σταμπολίδης, διευθυντής πλέον του Μουσείου Ακρόπολης, από την διάσημη σχεδιάστρια μόδας κατά την τρίωρη σχεδόν συνάντηση, που είχαν πριν από δύο ημέρες στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης.

Εκεί

όπου η Iταλίδα, καλλιτεχνική διευθύντρια του οίκου Dior είχε την ευκαιρία να απολαύσει την ξενάγηση του κ. Σταμπολίδη και να γνωρίσει μέσα από τα έργα του μουσείου _κυκλαδικά και όχι μόνον_ τις απαρχές της τέχνης και της ιστορίας στο Αιγαίο. Όπως η ίδια εξάλλου ανέφερε στον κ. Σταμπολίδη το ενδιαφέρον της για τους αρχαίους πολιτισμούς έχει την αφετηρία του στην έννοια της Μητέρας Θεάς, που συναντάται σε όλους τους πολιτισμούς από την Μεσοποταμία, ως την Αίγυπτο κι ως την Μινωική Κρήτη.

Η συνάντηση ξεκίνησε με τα συγχαρητήρια της κυρίας Κιούρι προς τον κ. Σταμπολίδη για την ανάληψη της νέας διευθυντικής θέσης του στο Μουσείο Ακρόπολης και κατέληξε με προσκλήσεις εκατέρωθεν, στην αγαπημένη πατρίδα της σχεδιάστριας τη Ρώμη φυσικά, και στον τόπο που ανέδειξε μέσα από τις ανασκαφές του, την αρχαία Ελεύθερνα της Κρήτης. Πολύ νωρίτερα ωστόσο, απόψε το βράδυ ο κ. Νίκος Σταμπολίδης είναι μεταξύ των λίγων ελλήνων προσκεκλημένων στο Παναθηναϊκό Στάδιο για την παρουσίαση της συλλογής Cruise 2022 του οίκου Dior.

«Θα έρθω στην Ελεύθερνα αλλά πρώτα εσείς θα έρθετε στη Ρώμη», είπε η κυρία Κιούρι, με τη συζήτηση να περιστρέφεται γύρω από τον αρχαίο ελληνικό πολιτισμό και τον καθηγητή να της θυμίζει, πως «Αν η Αθήνα είναι η Μάνα αυτού του πολιτισμού, η Ρώμη είναι η Κόρη»! Κοινή άλλωστε η αγάπη και των δύο για την Ρώμη την οποία ο κ. Σταμπολίδης επισκέπτεται συχνά είναι γνωστό άλλωστε ότι έχει παρασημοφορηθεί από τον Πρόεδρο της Ιταλικής Δημοκρατίας με το παράσημο του Ταξιάρχη της Τιμής των Γραμμάτων και των Τεχνών.

Η ξενάγηση, όπως ήταν επόμενο είχε σημαντικούς σταθμούς στην συλλογή των Κυκλαδικών ειδωλίων με ιδιαίτερες στάσεις στο γνωστό ειδώλιο εγκύου γυναίκας αλλά και σε εκείνο, που εμφανίζει πτυχές στην περιοχή της κοιλιάς, απόδειξη, όπως θεωρείται, προηγούμενης κυοφορίας. «Με εντυπωσίασε η ματιά της, που διέκρινε ότι το μεγάλο ειδώλιο του μουσείου έχει κίνηση», λέει ο κ. Σταμπολίδης «γιατί παρατήρησε ότι ο ένας ώμος του είναι πιο στενός, πράγμα που δεν γίνεται αμέσως αντιληπτό».

Η επίσκεψη συνεχίσθηκε και στις άλλες εκθεσιακές ενότητες του μουσείου με τα έργα της Κλασικής εποχής αλλά και την Καθημερινή Ζωή στην αρχαία Ελλάδα, όμως η κυρία Κιούρι ενθουσιάστηκε με την Κυπριακή συλλογή. Ειδικά με ένα από τα έργα, που της υπέδειξε ο κ. Σταμπολίδης, την ιέρεια με τα επτά πέπλα.

Περισσότερα για τις Κυκλάδες πληροφορήθηκε κατά την συζήτηση που ακολούθησε στο καφέ του μουσείου, έχοντας πλέον στα χέρια της και το βιβλίο «Κυκλαδική Κοινωνία 5.000 χρόνια πριν» από την έκθεση του 2017. Ένα βραχιόλι εξάλλου στο πωλητήριο, που τράβηξε την προσοχή της, καθώς φέρει την επιγραφή «ΑΘΗΝΑ» έδωσε την ευκαιρία στον καθηγητή να της διευκρινίσει την διαφορετική σημασία της λέξης ανάλογα με τον τονισμό της: Αθήνα και Αθηνά.

Μια ευκαιρία για την αναφορά στην Αθηνά Εργάνη του Μουσείου Ακρόπολης, που δείχνει την πολιούχο της Αθήνας να γνέθει.

Κατόπιν όλων αυτών το κομπλιμέντο του κ. Σταμπολίδη για τα μεγάλα και εκφραστικά μάτια της κυρίας Κιούρι με την αναφορά στον Όμηρο που χαρακτήριζε την Αθηνά ως «Βοώπι Αθήνη» (βοϊδομάτα Αθηνά, δηλαδή ) έπεσε σε ενημερωμένο έδαφος…

Διαβάστε ακόμα:

Christian Dior με Μαρία Γκρ. Κιούρι: Κνωσός, Δελφοί, Κυκλαδικό και αλλού

Christian Dior: Δείτε live την επίδειξη για τη Συλλογή Cruise 2022 από το Παναθηναϊκό Στάδιο

Μενδώνη: Και στην περίπτωση Dior ακολουθήθηκε κατά γράμμα η προβλεπόμενη εκ του νόμου διαδικασία

Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση

Keywords
Τυχαία Θέματα