Η διάσημη ιστορία «Καπουλέτοι και Μοντέκκοι» αναβιώνει στη Λυρική με ελεύθερη είσοδο
Μια υπέροχη προσπάθεια του αριστουργήματος του Βιντσέντζο Μπελλίνι, «Καπουλέτοι και Μοντέκκοι» παρουσιάζει τo εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Οι νέοι της όπερας», της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, στο πλαίσιο της ολοκλήρωσης της δεύτερης εκπαιδευτικής περιόδου του. Οι δύο παραστάσεις θα λάβουν χώρα στις 5 και 13 Ιουλίου, στην Αίθουσα Σταύρος Νιάρχος της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, με δωρεάν είσοδο.
Η παράσταση της Λυρικής, που για πρώτη φορά αυτό το καλοκαίρι θα κάνει και περιοδεία,
Η όπερα του Μπελλίνι, «Καπουλέτοι και Μοντέκκοι» κάνει αναφορά στην δημοφιλή ιστορία του Ρωμαίου και της Ιουλιέττας, των διάσημων τραγικών ηρώων, εστιάζοντας, ωστόσο, όχι τόσο στον απαγορευμένο έρωτά τους, όσο στην τραγικότητα, ακριβώς, της ιστορίας τους. Στο λιμπρέτο του, ο δημιουργός, Φελίτσε Ρομάνι, δεν βασίστηκε στην ιστορία που παρουσίασε ο Σαίξπηρ, ο οποίος τότε ελάχιστα γνωστός ήταν στην Ιταλία, αλλά ανέτρεξε στις ίδιες λογοτεχνικές πηγές του 15ου και του 16ου αιώνα, από τις οποίες άντλησε πληροφορίες και ο Άγγλος δραματουργός.
Λίγα λόγια για την ιστορία του Ρωμαίου και της ΙουλιέτταςΒερόνα. Καπουλέτοι και Μοντέκκοι. Δύο σπουδαίες οικογένειες ευγενών, τις οποίες χωρίζει το θανάσιμο μίσος. Από τις δύο αυτές οικογένειες προέρχονται ο Ρωμαίος και η Ιουλιέττα, που συνδέονται με παράφορο έρωτα.
Στους Καπουλέτους, η μουσική γλώσσα του Μπελλίνι αποκτά τα χαρακτηριστικά για τα οποία ο συνθέτης έγινε διάσημος: οι εμβατηριακοί του ρυθμοί έχουν δύναμη και σφρίγος και η μουσική αναδίδει έναν νοσταλγικό, μελαγχολικό και δίχως αιχμές λυρισμό. Ο Μπελλίνι δεν επιδιώκει να επιδείξει τα φωνητικά χαρίσματα των τραγουδιστών με σκοπό τον εντυπωσιασμό. Αντιθέτως, σταθερή του επιθυμία ήταν να προκαλέσει αυθόρμητη συγκίνηση στο κοινό. Αν και σήμερα το γεγονός ότι ο ρόλος του Ρωμαίου γράφτηκε για γυναικεία φωνή μοιάζει σχεδόν ακατανόητο, εντούτοις στις αρχές του 19ου αιώνα ήταν ακόμα συνηθισμένο για αισθητικούς, αλλά και πρακτικούς λόγους, ιδιαιτέρως αν λάβει κανείς υπόψη του ότι την εποχή εκείνη ο ρεαλισμός δεν αποτελούσε ακόμα κύριο ζητούμενο στην όπερα.
Η όπερα «Καπουλέτοι και Μοντέκκοι» παρουσιάστηκε το 1830 στη Βενετία, καταγράφοντας σημαντική επιτυχία, ενώ αποτέλεσε και μία από τις δημοφιλέστερες της παραγωγής του συνθέτη. Διάσημες τραγουδίστριες του 19ου αλλά και του 20ού αιώνα συμπεριέλαβαν στο ρεπερτόριό τους τους εμβληματικούς ρόλους του Ρωμαίου και της Ιουλιέττας. Μεταξύ αυτών συγκαταλέγεται η Αγνή Μπάλτσα. Το έργο, παρ’ όλη την παρουσία του αιώνιου ζευγαριού των εραστών της Βερόνας, εντούτοις εντάσσεται περισσότερο στην καλλιτεχνική παραγωγή που σχετίζεται με το κίνημα του ιταλικού Risorgimento, της ιταλικής δηλαδή ενοποίησης και παλιγγενεσίας.
Αναφορικά με την σκηνοθετική ματιά της παράστασης, που θα παρακολουθήσουμε στην Εθνική Λυρική Σκηνή από τους μαθητευόμενους του εκπαιδευτικού προγράμματος, η σκηνοθέτης, Νικόλετα Φιλόσογλου επισημαίνει σχετικά με τη δική της προσέγγιση:«Ο άνθρωπος είναι μαλακός και διψασμένος σαν το χόρτο, άπληστος σαν το χόρτο, ρίζες τα νεύρα του κι απλώνουν” (Γ. Σεφέρης). Ο νομπελίστας ποιητής γράφει το Ημερολόγιο Καταστρώματος Β΄ στο λιμάνι Cava dei Tirreni. Και στη γειτονική μας ιταλική χερσόνησο φαίνεται να γνωρίζουν από εμφύλιες διαμάχες. Και ιστορικά και λογοτεχνικά.
Η όπερα του Μπελλίνι πραγματεύεται την αδύνατη ένωση. Πραγματεύεται τη φυσική χάρη και αγνότητα των προσώπων του νεαρού ζευγαριού, το αδιέξοδο, την απελπισία, το ασθενές βουλητικό για ζωή, το πείσμα και την επιμονή της εξουσίας, που οδηγεί στο απονενοημένο διάβημα. Και όλα τα παραπάνω μέσα σε έναν ιστό από πλατιές, χωρίς τέλος μελωδίες του ρομαντικού μπελ κάντο. Ο Ρωμαίος και η Ιουλιέττα πεθαίνουν. Το δράμα τελειώνει. Αυτός ο εμφύλιος τελειώνει».
Αναφορικά με τη συγκεκριμένη ομάδα της Λυρικής, πρόκειται για ένα πρόγραμμα εκπαιδευτικού χαρακτήρα της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, που ξεκίνησε το φθινόπωρο του 2018, με στόχο να δώσει την ευκαιρία να λάβουν εμπειρία, εντός της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, νέοι καλλιτέχνες, που έχουν ολοκληρώσει την εκπαίδευσή τους και βρίσκονται στα πρώτα βήματα της επαγγελματικής τους διαδρομής.
Στόχος του προγράμματος είναι να τους προσφέρει τη δυνατότητα να εξελίξουν και να παρουσιάσουν τις δυνατότητές τους σε ένα περιβάλλον εργασίας προστατευμένο, αλλά και εποπτευόμενο από επαγγελματίες καταξιωμένους στο αντικείμενό τους.Οι συμμετέχοντες στο πρόγραμμα δοκιμάζονται σε πραγματικό περιβάλλον εργασίας και λαμβάνουν μέρος σε παραγωγές όπερας. Συγκεκριμένα, οι συμμετέχοντες δοκιμάζονται, λαμβάνοντας μέρος σε παραγωγές που παρουσιάζονται στην Αίθουσα Σταύρος Νιάρχος, την Εναλλακτική Σκηνή, αλλά και άλλους χώρους, όπως το Θέατρο Τέχνης. Έως σήμερα, οι «Νέοι της όπερας» έχουν παρουσιάσει τον «Ιδομενέα» του Μότσαρτ, το δίπτυχο «Αδελφή Αγγελική & Ο μανδύας του Πουτσίνι» και τη «Μεγαλοψυχία» του Τίτου του Μότσαρτ.
Από την έναρξη του προγράμματος έως σήμερα, πολλοί καταξιωμένοι καλλιτέχνες έχουν αναλάβει τον σημαντικό ρόλο της καθοδήγησης των «Νέων της όπερας», μεταξύ των οποίων οι Βαγγέλης Χατζησίμος, Βασίλης Παπαβασιλείου, Άντζελο Καβαλλάρο, Χριστίνα Γιαννακοπούλου, Τάσης Χριστογιαννόπουλος, Σοφία Κυανίδου, Δημήτρης Τηλιακός, Αγγελική Καθαρίου κ.ά. Υπεύθυνος του προγράμματος είναι ο διακεκριμένος τενόρος Βαγγέλης Χατζησίμος.
Ο υπεύθυνος του προγράμματος, «Οι νέοι της όπερας» Βαγγέλης Χατζησίμος σημειώνει: «Η δεύτερη καλλιτεχνική περίοδος του προγράμματος της Εθνικής Λυρικής Σκηνής «Οι νέοι της όπερας», το οποίο πραγματοποιείται με την υποστήριξη του Ιδρύματος Ι. Σ. Λάτση, ολοκληρώνεται με την παρουσίαση της όπερας του Βιντσέντζο Μπελλίνι Καπουλέτοι και Μοντέκκοι».Όλα αυτά εν αναμονή της δεύτερης παραγωγής της Λυρικής για το καλοκαίρι στο Ηρώδειο, της Τραβιάτας, την οποία υπογράφει ο Κωνσταντίνος Ρήγος.
Οι νέοι της όπερας / Καπουλέτοι και Μοντέκκοι / Βιντσέντζο Μπελλίνι
5 & 13 Ιουλίου 2019 / Ώρα έναρξης 20.00Καπέλλιο: Γιώργος Παπαδημητρίου / Ιουλιέττα: Λιάνα Κοκόση / Ρωμαίος: Ιουλία Σπανού / Τεμπάλντο: Γιάννης Χριστόπουλος / Λορέντζο: Μαρίνος Ταρνανάς
Φωνητικό σύνολο Νέοι της όπερας: Μαρία Αλεξάνδρου, Χρυσόστομος Καλογριδάκης, Κατερίνα Μποτώνη, Γιώργος Παπαδάκης, Αιμιλία Τσιμιδάκη, Άννα-Αναστασία Σμέρου
Με τη Συμφωνική Ορχήστρα του Δήμου Αθηναίων, μουσικό και φωνητικό σύνολο.
Είσοδος ελεύθερη με δελτία προτεραιότητας, τα οποία θα διανέμονται δύο ώρες πριν από την έναρξη της παράστασης από τα ταμεία της ΕΛΣ στο ΚΠΙΣΝ.
The post Η διάσημη ιστορία «Καπουλέτοι και Μοντέκκοι» αναβιώνει στη Λυρική με ελεύθερη είσοδο appeared first on mononews.
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Κατηγορίας Οικονομία
- ΠΑΘΕ: Ανατροπή αγροτικού οχήματος από σύγκρουση με αγριογούρουνα
- Αρκάς: Στο απόγειο του σαρκασμού του στο νέο σκίτσο λίγο πριν τις εκλογές
- Αναλήψεις μετρητών: Τι αλλάζει από σήμερα στα ATM- Οι νέες χρεώσεις ανά τράπεζα
- Έκθετος ο Τσίπρας: Δεν υπογράφει τις αλλαγές στη δικαιοσύνη ο Παυλόπουλος
- Γιατί έφυγε ξαφνικά ο Λουτσέσκου από τον ΠΑΟΚ λίγο πριν την προετοιμασία
- ΑΔΜΗΕ: Προχωράει η ηλεκτρική διασύνδεση Κρήτης-Αττικής
- Αφγανιστάν: Ισχυρή έκρηξη στην περιοχή όπου βρίσκεται το υπουργείο Άμυνας στην Καμπούλ
- ΕΥΑΘ: 48ωρη απεργία και πορεία στο κέντρο της Θεσσαλονίκης
- Ο πλήρης οδηγός για τα γυαλιά ηλίου που θα φορέσεις φέτος το καλοκαίρι
- Ερντογάν: Εντός δέκα ημερών η πρώτη παράδοση των S-400
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Mononews
- Αρκάς: Στο απόγειο του σαρκασμού του στο νέο σκίτσο λίγο πριν τις εκλογές
- Έκθετος ο Τσίπρας: Δεν υπογράφει τις αλλαγές στη δικαιοσύνη ο Παυλόπουλος
- Η διάσημη ιστορία «Καπουλέτοι και Μοντέκκοι» αναβιώνει στη Λυρική με ελεύθερη είσοδο
- Ζώδια: Εβδομαδιαίες αστρολογικές προβλέψεις (από 1 έως 7 Ιουλίου 2019)
- Τρέχει να προλάβει τη συντριβή: Γιατί ο Τσίπρας σπάει το εμπάργκο στον ΣΚΑΪ
- ΑΔΜΗΕ: Ένα βήμα πριν την τελική έγκριση η ηλεκτρική διασύνδεση Κρήτης-Αττικής
- Στα ανοιχτά της Μερσίνας αγκυροβόλησε το Γιαβούζ-Πού θα γίνει η πρώτη γεώτρηση
- Κ. Βελόπουλος: «Πυρ ομαδόν» από την Εκκλησία για τις επιστολές του Ιησού
- Ν. Τσάκος: Η επαναγορά μετοχών και οι σκέψεις για το LNG
- Ποιοι μέτοχοι μείωσαν το επιτόκιο της Πειραιώς στο 9,75% και γιατί κάτι κινείται στην Alpha Bank
- Τελευταία Νέα Mononews
- Η διάσημη ιστορία «Καπουλέτοι και Μοντέκκοι» αναβιώνει στη Λυρική με ελεύθερη είσοδο
- Πτώση των μετοχών προβλέπει η JPMorgan με τη βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης
- Στα ανοιχτά της Μερσίνας αγκυροβόλησε το Γιαβούζ-Πού θα γίνει η πρώτη γεώτρηση
- Άλμα για την τιμή του πετρελαίου σε υψηλό πέντε εβδομάδων
- Κ. Βελόπουλος: «Πυρ ομαδόν» από την Εκκλησία για τις επιστολές του Ιησού
- Ποιοι μέτοχοι μείωσαν το επιτόκιο της Πειραιώς στο 9,75% και γιατί κάτι κινείται στην Alpha Bank
- Έκθετος ο Τσίπρας: Δεν υπογράφει τις αλλαγές στη δικαιοσύνη ο Παυλόπουλος
- Πόσο θα στοιχίσει στον κόσμο ο εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ – Κίνας;
- Αρκάς: Στο απόγειο του σαρκασμού του στο νέο σκίτσο λίγο πριν τις εκλογές
- Τρέχει να προλάβει τη συντριβή: Γιατί ο Τσίπρας σπάει το εμπάργκο στον ΣΚΑΪ
- Τελευταία Νέα Κατηγορίας Οικονομία
- Ο Αμπέλ Φερέϊρα θα είναι όπως όλα δείχνουν ο νέος προπονητής του ΠΑΟΚ
- Ιαπωνία: Αρχίζει ξανά το κυνήγι φαλαινών έπειτα από 30 χρόνια
- Άνοδος στα ασιατικά χρηματιστήρια μετά τη συνάντηση Σι-Τραμπ
- Το τρίτο newsletter της έδρας Jean Monnet (Απρ.-Ιουν. 2019)
- Γιατί έφυγε ξαφνικά ο Λουτσέσκου από τον ΠΑΟΚ λίγο πριν την προετοιμασία
- Πυρκαγιά στη Φυλή με έναν νεκρό
- Ολική έκλειψη Ηλίου την Τρίτη
- Στο «τιμόνι» της ΕΕ η Φινλανδία- Ανέλαβε την εναλλασσόμενη 6μηνη προεδρία
- «Έφυγε» σε ηλικία 86 ετών ο διάσημος σκιτσογράφος Mordillo