Ολόκληρη η ομολογία του 49χρονου: Πώς εκνεύρισε τον φύλακα της Πινακοθήκης για να κλέψει ανενόχλητος
Το σχέδιο εισβολής στην Εθνική Πινακοθήκη και την κλοπή των ανεκτίμητων έργων Τέχνης περιγράφει με μία χειμαρρώδη ομολογία στην Αστυνομία ο 49χρονος δράστης.
Περισσότερες από 50 φορές το τελευταίο 6μηνο πριν από την κλοπή κρυβόταν τις νύχτες στο παρκάκι για να παρακολουθεί τις κινήσεις των φυλάκων.
Τη νύχτα που έκανε «το μεγαλύτερο λάθος της ζωής του», όπως ο ίδιος το χαρακτηρίζει, γνώριζε μέχρι και ποιοι φύλακες καπνίζουν.
Μπήκε τόσο εύκολα μέσα στην Πινακοθήκη, που, αν αληθεύουν οι ισχυρισμοί του, ο εκθεσιακός χώρος έμοιαζε με ξέφραγο αμπέλι. Ξεκλείδωτες πόρτες, 2-3 εργαλεία
Οσο για την καταστροφή του 3ου έργου που έκλεψε, του Ιταλού Guglielmo Caccia (Moncalvo) το οποίο απεικόνιζε τον Άγιο Diego de Alcala σε έκσταση, ο 49χρονος ισχυρίζεται ότι με αυτό το «χαρτί» σκούπισε τα αίματα του επειδή κόπηκε σε γυαλιά κατά τη διαφυγή του. Μετά το πέταξε…
Ολόκληρη η προανακριτική απολογία του κατηγορούμενου έχει ως εξής:
«Ζητώ την κατανόηση σας»«Θέλω να σας πω κάτι ακόμα που έκανα πριν από πολλά χρόνια και το έχω βάρος στην συνείδηση μου και δεν μπορώ να κοιμηθώ. Το 2012 είχα μπει στην Εθνική Πινακοθήκη και είχα πάρει 3 πίνακες. Θα σας πω τα πάντα με όσες λεπτομέρειες θυμάμαι. Ζητώ μόνο την κατανόηση σας γιατί έχουν περάσει περίπου 9,5 χρόνια έχω ήδη υποστεί ένα εγκεφαλικό επεισόδιο. Σκοπός μου είναι να συνεργαστώ απόλυτα με τις αρμόδιες αρχές ώστε να ανακτηθούν πλήρως οι πίνακες . Έχω μετανιώσει πάρα πολύ για την πράξη μου.
«Ήθελα δικό μου ένα έργο»«Από πάντα με ενδιέφεραν τα έργα τέχνης… Έκανα συνεχείς επισκέψεις στην Εθνική Πινακοθήκη και απέκτησα οικειότητα με τα έργα και το χώρο ώσπου πίστεψα ότι ένα από αυτά μπορεί να γίνει δικό μου. Αυτές οι σκέψεις με βασάνιζαν περίπου 2 χρόνια και με οδήγησαν να κάνω το μεγαλύτερο λάθος της ζωής μου.
Για περίπου 6 μήνες πριν από την κλοπή έκανα πολλές επισκέψεις… Λόγω της ενασχόλησης μου με τις οικοδομές γνώριζα τα οικοδομικά υλικά και μπορούσα να καταλάβω που υπήρχε τσιμεντένιος τοίχος και πού γυψοσανίδα. Καθόμουν ώρες στο εσωτερικό παρατηρώντας όχι μόνο τα έργα τέχνης αλλά και τη διαμόρφωση του χώρου τη συμπεριφορά των φυλάκων, πού υπήρχαν παράθυρα, κάμερες… Επίσης το ίδιο έκανα και στον περιβάλλοντα χώρο. Έπαιρνα καφέ και καθόμουν για ώρες γύρω από την πινακοθήκη. Δεν θυμάμαι πόσες βραδιές καθόμουν κρυμμένος στα φυτά και παρατηρούσα τους φύλακες. Μπορεί να το είχα κάνει πάνω από 50 φορές μόνο το τελευταίο 6μηνο πριν από την κλοπή.»
«Ήξερα ακόμα και πότε κάπνιζαν οι φύλακες…»«Κατάφερα και απέκτησα πάρα πολύ καλή γνώση των συστημάτων ασφαλείας. Ήξερα όλες τις συνήθειες των φυλάκων, πότε άλλαζαν βάρδια, ποιος κάπνιζε, ποιος έβγαινε στον κήπο… Ήξερα ότι είχαν μειωθεί τον τελευταίο καιρό λόγω της οικονομικής κρίσης, ήξερα ότι υπήρχε και συναγερμός.
Έτσι, αποφάσισα να κάνω την κλοπή. Δεν είχα αποφασίσει ποιο έργο θα έπαιρνα αλλά μόνο ότι ήθελα να πάρω κάποιο.
Πήγα στο Μοναστηράκι, αγόρασα μαύρες αρβύλες, υφασμάτινα γάντια, μαύρο παντελόνι, ένα μαύρο μπλουζάκι, μια μαύρη κουκούλα που άφηνε ακάλυπτα μόνο τα μάτια και ένα μαύρο σάκο… Από τα οικοδομικά μου εργαλεία χρησιμοποίησα ένα σφυρί, ένα σιδερένιο καλέμι και ένα κοπίδι.»
«Πώς μπήκα στην Πινακοθήκη»«Η επιλογή της ημέρας της κλοπής ήταν τυχαία.
Έμενα στο σπίτι θείου μου, πήρα το Μετρό και κατέβηκε στον Ευαγγελισμό…
Μπήκα στο πάρκο και πήγα σε μια ξύλινη αποθήκη που ήταν εκεί μπήκα και άλλαξα τα ρούχα μου και κατά τις 9 το βράδυ βγήκα και πήγα προς την πινακοθήκη…
Πήδηξα μάντρες και ταράτσα.
Ανέβηκα στο τοιχίο.
Με τα χέρια μου προσπάθησα να ανοίξω τα φύλλα της μπαλκονόπορτας. Στη δεύτερη ή τρίτη προσπάθεια κατάλαβα ότι οι μπαλκονόπορτες ήταν ανασφάλιστες και θα άνοιγαν αν τραβούσα πιο δυνατά. Μόλις κουνήθηκε λίγο η μπαλκονόπορτα ακούστηκε ένα μπιπ το οποίο κατάλαβα ότι θα καλούσε το φύλακα. Ήξερα ότι εκείνη την ώρα ήταν μόνο ένας φύλακας. Έτσι, ξαναένωσα τα δυο φύλλα που είχαν ανοίξει περίπου δυο εκατοστά και πήγα στο παράθυρο. Έβγαλα το σφυρί, έσπασα το τζάμι δημιουργώντας μια τρύπα γνωρίζοντας ότι έχω χρόνο να το κάνω αφού ήξερα πόσο χρόνο χρειάζεται ο φύλακας για να έρθει. Μετά από λίγο άκουσα και τον φύλακα να βαδίζει στο εσωτερικό….
Αρχικά σκέφτηκα ότι δεν θα καταφέρω να περάσω στο χώρο με τα εκθέματα.»
Έφυγε και επέστρεψε στην Πινακοθήκη«Τότε μάζεψα το σάκο, πήδηξα στο εξωτερικό τοιχίο και βγήκα στο πεζοδρόμιο της Βασιλέως Κωνσταντίνου. Βάδισα λίγα μέτρα προς τα κάτω και μπήκα στην αυλή πηδώντας τον τοίχο. Κάθισα σε κάτι τραπεζάκια , δίπλα σε ένα σπιτάκι και κάπνισα μερικά τσιγάρα. Τα αποτσίγαρα τα μάζεψα σε ένα σακουλάκι. Είκοσι λεπτά μετά ξαναγύρισα στο ίδιος σημείο. Άνοιξα την μπαλκονόπορτα, η οποία ήταν όντως ξεκλείδωτη, άκουσα το μπιπ μπήκα μέσα και την ξαναέκλεισα. Στάθηκα στον εσωτερικό διάδρομο και έστησα αυτί στην γυψοσανίδα. Μετά από λίγο άκουσα τον φύλακα. Έμεινε εκεί κάποια δευτερόλεπτα τον άκουσα να μουρμουρίζει κάτι. Θεώρησα ότι είχε αρχίσει να εκνευρίζεται και έβριζε μόνος του γιατί δεν μπορούσε να βρει τι συμβαίνει αφού δεν έβλεπε την μπαλκονόπορτα.»
Εκνεύρισε το φύλακα για να δράσει ανενόχλητος«Τότε αποφάσισα ότι εκνευρίζοντας τον φύλακα είναι ο καλύτερος τρόπος να πραγματοποιήσω την κλοπή κάνοντας τον να πιστέψει ότι υπάρχει τεχνικό πρόβλημα στις ζώνες του συναγερμού. Έτσι επανέλαβα την ίδια διαδικασία αρκετές φορές. Ανοιγόκλεινα την μπαλκονόπορτα χωρίς να μπαίνω μέσα. Νομίζω ότι τις τελευταίες φορές που ανοιγόκλεισα την μπαλκονόπορτα δεν άκουσα τον φύλακα να έρχεται. Έμεινα στο σημείο μέχρι τις 4 τα ξημερώματα. Εκείνη την στιγμή άνοιξα την μπαλκονόπορτα και μπήκα μέσα αφήνοντας την ανοιχτή.
Στο χώρο ήταν κάπως σκοτεινά αλλά είχε επαρκή φωτισμό ώστε να βλέπω τι κάνω. Ακούμπησα τα χέρια μου στο έδαφος …εντόπισα το σημείο της ένωσης γυψοσανίδων ασκώντας πίεση άνοιξε η γυψοσανίδα και έπεσαν μικροί πίνακες που είχε πάνω της. Ήμουν σχεδόν σίγουρος ότι ο φύλακας δεν θα έρθει… Μπήκα μπουσουλώντας στον κυρίως χώρο, τράβηξα το σάκο… Το μέρος που μπήκα ήταν μια αίθουσα που, σχεδόν απέναντι, είχε σκάλες. Πήγα περπατώντας μέχρι τις σκάλες και άρχισα να τις ανεβαίνω μπουσουλώντας. Μπήκα μπουσουλώντας στην αίθουσα και άρχισα να κουνάω τα χέρια μου ώστε να καταλάβω αν δουλεύουν τα ραντάρ του συναγερμού.
Επειδή δεν άκουσα κανέναν συναγερμό υπέθεσα πως ο φύλακας τον είχε απενεργοποιήσει.»
Μπροστά στα ανεκτίμητα έργα Τέχνης«Σηκώθηκα όρθιος και βρέθηκα μπροστά στον πίνακα του Πικάσο. Τον ξεκρέμασα με την κορνίζα που ήταν βαριά, τον άφησα στην άκρη της σκάλας και πήρα άλλον έναν πίνακα του Μοντριάν ενώ ξεκρέμασα ακόμη έναν…
Χρειάστηκε 5 με 7 λεπτά για να βγάλει τις κορνίζες γιατί δεν χωρούσαν στο σάκο. Δεν θυμάμαι πώς τις έβγαλα…
Έβαλα στο σάκο τους δυο πίνακες και εκείνη την ώρα άκουσα τον φύλακα να έρχεται και να φωνάζει «κλέφτης- κλέφτης, σταμάτα». Δεν γύρισα να τον κοιτάξω καθόλου. Σηκώθηκα και χωρίς να πω τίποτα κάνοντας 3-4 βήματα χώθηκα στην τρύπα που είχα ανοίξει ανάμεσα στις γυψοσανίδες. Βγήκα στο ταρατσάκι και πέρασα στο πεζοδρόμιο.»
«Σκούπισα το αίμα στον ένα πίνακα και μετά τον πέταξα»«Τη στιγμή εκείνη μου φαίνεται ότι κόπηκα από κάποια γυαλιά, πήρα ένα χαρτί που είχε επάνω του ένα σχέδιο το οποίο ήταν έκθεμα, σκούπισα το χέρι μου και το έβαλα στην τσέπη μου.
Βγήκα στη λεωφόρο Β. Κωνσταντίνου τρέχοντας. Άκουγα τον συναγερμό της Πινακοθήκης να χτυπάει και σειρήνες περιπολικών. Μπήκα στην αποθηκούλα απέναντι από το πάρκο… Οι αστυνομικοί έψαξαν το πάρκο αλλά δεν άνοιξαν την αποθήκη γιατί η πόρτα ήταν κλειστή. Βγήκα μετά από πολύ ώρα. Πήγα στη στάση του λεωφορείου. Δεν είχε πολύ αστυνομία… Ρώτησα δυο κοπέλες τι συμβαίνει και τελικά επέστρεψα σπίτι με ταξί.
Το ματωμένο σχέδιο ήταν μολύβι και το πέταξα στη λεκάνη της τουαλέτας.
Τους πίνακες αρχικά τους έκρυψα σε έπιπλο της μεγάλης τουαλέτας στο σπίτι. Τα ρούχα και τα εργαλεία τα πέταξα τις επόμενες ημέρες στα σκουπίδια.»
«Μόνος μου έκλεψα τους πίνακες»«Η κλοπή σχεδιάστηκε και εκτελέστηκε αποκλειστικά από εμένα. Δεν υπήρχε συνεργός.
Τους πίνακες δεν είχα σκοπό να τους πουλήσω, ούτε έκανα ποτέ καμία τέτοια προσπάθειας. Εγώ βρισκόμουν μεταξύ Ελλάδας, Ολλανδίας και Αγγλίας. Κάποια στιγμή εκμυστηρεύτηκα σε μια κοπέλα που είχα σχέση στην Αγγλία ότι είχα τους πίνακες αλλά δεν έδωσε βάση στα λεγόμενα μου.
Κάποια στιγμή πανικοβλήθηκα από δηλώσεις που είδα στον Τύπο καθώς θεώρησα ότι με φωτογραφίζουν λέγοντας ότι πρόκειται για δράστη υπεράνω υποψίας.
Γύρισα στην Ελλάδα το Φεβρουάριο του 2021 για οικογενειακούς λόγους , ιδιαίτερα ψυχικά φορτισμένος και τότε τύλιξα μέσα σε πλαστικές σακούλες του πίνακες και κάποια μέρα του Μάιου τους πήρα και πήγα μόνος μου στο Πόρτο Ράφτη.
Πήγα σε ένα ρέμα και σε ένα μεγάλο και πολύ πυκνό θάμνο έκρυψα τους πίνακες . Έφυγα και γύρισα μετά από μια δυο ημέρες για να ελέγξω.»
Νόμιζε ότι του… έκλεψαν τους κλεμμένους πίνακες«Πήγα στο σημείο που είχα κρύψει τους πίνακες αλλά δεν τους βρήκα. Εκείνη την στιγμή ανακουφίστηκα γιατί υπέθεσα πως κάποιος τους βρήκε, οπότε θα τους παραδώσει. Την ημέρα που τους άφησα με είχε δει ένας νεαρός…
Σήμερα με πλησίασαν αστυνομικοί και μου ζήτησαν να τους ακολουθήσω … Προσφέρθηκα αβίαστα και με ανακούφιση να βοηθήσω.
Πήγαμε στο σημείο που τους έδειξα . Τελικά οι πίνακες ήταν 10 μέτρα παρακάτω από το σημείο που τους έδειχνα. Όταν άκουσα στον αστυνομικό να λέει ότι βρήκαν το δέμα, κατάλαβα ότι βρέθηκαν ξέσπασα σε κλάματα και έπεσα στο έδαφος ευχαριστώντας τους. Τόσο μεγάλος ήταν ο καημός μου να τους επιστρέψω.
Έχω μετανιώσει σκληρά. Δηλώνω την πλήρη μεταμέλεια μου. Ξέρω ότι θα τιμωρηθώ αλλά ζητώ επιείκεια.»
Το ένταλμα σύλληψηςΜετά τη χειμαρρώδη ομολογία του 49χρονου, η δικογραφία για την κλοπή στην Εθνική Πινακοθήκη ανασύρθηκε από το αρχείο αγνώστων δραστών και ο ανακριτής Αθανάσιος Μαρνέρης εξέδωσε σε βάρος του ένταλμα σύλληψης. Αύριο το πρωί ο δράστης αναμένεται να οδηγηθεί ενώπιον του ανακριτή προκειμένου να απολογηθεί για το κακούργημα της διακεκριμένης περίπτωσης κλοπής κατά συναυτουργία, τετελεσμένη και σε απόπειρα, πραγμάτων καλλιτεχνικής σημασίας που βρίσκονταν σε συλλογή εκτεθειμένα σε κοινή θέα και σε δημόσιο κτίριο.
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Κατηγορίας Οικονομία
- «Knives Out 2»: Πρώτη σκηνή στις Σπέτσες
- Σε λειτουργία η εφαρμογή valuemaps.gov.gr για τις αντικειμενικές αξίες ακινήτων – MononewsTV
- Η AEGEAN «διπλασιάζει» την αξία του Freedom Pass
- Τουρισμός για όλους: Ανοίγει η πλατφόρμα - Ποια τα εισοδηματικά κριτήρια
- Φιαλίδιο εμβολίου της Pfizer έκανε "φτερά" από το Κέντρο Υγείας Ευόσμου Θεσσαλονίκης
- Τρ. Πειραιώς: Τα κίνητρα του νέου προγράμματος εθελούσιας εξόδου
- Καιρός: Πολύ υψηλές θερμοκρασίες έως 41 βαθμοί αναμένονται αύριο
- Εύοσμος: Έκλεψαν φιαλίδιο της Pfizer από το εμβολιαστικό κέντρο
- Εκλογοδικείο: Αυτοί είναι οι βουλευτές ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ που χάνουν τις έδρες τους σε Ημαθία - Κορινθία
- Πώς η Aegean διπλασιάζει την αξία του Freedom Pass
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Mononews
- Σε λειτουργία η εφαρμογή valuemaps.gov.gr για τις αντικειμενικές αξίες ακινήτων – MononewsTV
- Πώς η Aegean διπλασιάζει την αξία του Freedom Pass
- Παπαλεξόπουλος (πρόεδρος ΣΕΒ): Θα γίνουμε φορέας αλλαγής
- Ολόκληρη η ομολογία του 49χρονου: Πώς εκνεύρισε τον φύλακα της Πινακοθήκης για να κλέψει ανενόχλητος
- Τραπεζίτες: Aνανέωσαν το ραντεβού τους με το Υπουργείο Οικονομικών σε 15 ημέρες
- Εκλογοδικείο: Δύο βουλευτικές έδρες αλλάζουν κάτοχο σε ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ
- Wall Street: Σε νέο ιστορικό ρεκόρ ο οδεύει ο Νasdaq – Στο +6% η Moderna
- Η σωστή χρήση του κλιματισμού στο αυτοκίνητο!
- Polygreen-Nestlé Ελλάς: Ολοκληρώθηκε το WE SEA MORE II
- Χρηματιστήριο: Ποια χαρτιά πουλήσαν οι θεσμικοί για να μπουν στην αύξηση κεφαλαίου της Alpha – Κλείσιμο κάτω από τις 900 μον. για πρώτη φορά από τις 4/6
- Τελευταία Νέα Mononews
- Ολόκληρη η ομολογία του 49χρονου: Πώς εκνεύρισε τον φύλακα της Πινακοθήκης για να κλέψει ανενόχλητος
- Wall Street: Σε νέο ιστορικό ρεκόρ ο οδεύει ο Νasdaq – Στο +6% η Moderna
- Χρηματιστήριο: Ποια χαρτιά πουλήσαν οι θεσμικοί για να μπουν στην αύξηση κεφαλαίου της Alpha – Κλείσιμο κάτω από τις 900 μον. για πρώτη φορά από τις 4/6
- ΕΟΔΥ: 605 νέα κρούσματα, 13 θάνατοι και 204 διασωληνωμένοι – Δείτε τη γεωγραφική κατανομή
- Οι… 2004 αναμνήσεις
- Σε λειτουργία η εφαρμογή valuemaps.gov.gr για τις αντικειμενικές αξίες ακινήτων – MononewsTV
- Παπαλεξόπουλος (πρόεδρος ΣΕΒ): Θα γίνουμε φορέας αλλαγής
- Εκλογοδικείο: Δύο βουλευτικές έδρες αλλάζουν κάτοχο σε ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ
- Τραπεζίτες: Aνανέωσαν το ραντεβού τους με το Υπουργείο Οικονομικών σε 15 ημέρες
- Polygreen-Nestlé Ελλάς: Ολοκληρώθηκε το WE SEA MORE II
- Τελευταία Νέα Κατηγορίας Οικονομία
- Eπικοινωνία Ν. Χριστοδουλίδη - Σ. Λαβρόφ για το Κυπριακό
- Kορωνοϊός: 605 νέα κρούσματα και 13 νεκροί – 204 οι διασωληνωμένοι
- ΣΥΡΙΖΑ: Η κυβέρνηση πετάει το μπαλάκι στους επιχειρηματίες της εστίασης
- Κύπρος: Τηλεφωνική Επικοινωνία Χριστοδουλίδη με τον Ρώσο ΥΠΕΞ Σεργκέι Λαβρόφ
- Νο 118 - Συνεδρίαση της 29/6/2021 - Δελτίο Απόλυτου συστήματος συναλλαγών
- Πτωτικές τάσεις του SARS-CoV-2 στα αστικά λύματα υης Θεσσαλονίκης
- Τέταρτη ημέρα πτώσης για το Χρηματιστήριο Αθηνών και κάτω από τις 900 μονάδες ο Δείκτης
- Τέλος από την Εθνική Ολλανδίας ο Ντε Μπουρ
- Λύματα: Πτωτικές τάσεις στο ιικό φορτίο της Θεσσαλονίκης, σταθεροποιητικές στης Αττικής