Ancestors Legacy Review

H πολεμική κληρονομιά των προγόνων

H Destructive Creations έχει ήδη κερδίσει μια θέση στην ιστορία χάρις στο Hatred, ένα από τα πιο αμφιλεγόμενα games όλων των εποχών. Τον Μάιο μας παρουσίασε στα PC το νέο της εγχείρημα, το Ancestors Legacy και κατάφερε να αποσπάσει αρκετά θετικά σχόλια. Το Ancestors Legacy είναι ένα squad-based Real-time Strategy στο ύφος του Company of Heroes, το οποίο είναι εμπνευσμένο από διάφορα ιστορικά γεγονότα του μεσαίωνα. Σε αυτό συναντάμε τέσσερα

ξεχωριστά factions, τους Βίκινγκς, τους Αγγλο-Σάξονες, τις Γερμανικές φυλές και τους Σλάβους.

Η πρώτη μας γνωριμία με το Ancestors Legacy ήταν κάπως περίεργη, καθώς πριν δοκιμάσουμε την τελική έκδοση του για τα PC, δοκιμάσαμε την preview έκδοσή του για το Xbox One. Αυτά που είδαμε και ζήσαμε κατά την διάρκεια της Gamescom, ήταν αρκετά για να μας πείσουν να ασχοληθούμε με τη νέα δουλειά των ταλαντούχων Πολωνών developers όσο τον δυνατόν πιο γρήγορα. Και αυτό γιατί το Ancestors Legacy είναι μια από τις πιο ποιοτικές δουλειές που έχουμε δει στον χώρο των RTS το τελευταίο διάστημα. Να προσθέσουμε επίσης ότι από τον Μάιο μέχρι σήμερα έχει ήδη κυλήσει αρκετό νερό στο αυλάκι, καθώς η Destructive Creations συνεχίζει να στηρίζει σθεναρά το game της με άφθονο post-launch περιεχόμενο, το οποίο μάλιστα διατίθεται εντελώς δωρεάν.

Το “ζουμί” του Ancestors Legacy βρίσκεται κατά βάση στο campaign του, όπου και έχετε την ευκαιρία να παίξετε με όποιο από τα τέσσερα προαναφερθέντα factions επιθυμείτε. Πέρα από το faction σας επιλέγετε και τον κεντρικό σας ήρωα, αν για παράδειγμα επιλέξετε τους Βίκινγκς, μπορείτε να παίξετε είτε με τον Ulf Ironbeard, είτε με τον Rurik. Για την ώρα υπάρχουν διαθέσιμοι επτά ήρωες, ενώ στα σχέδια της Destructive Creations είναι να προσθέσει έναν ακόμη. Με δεδομένο ότι το campaign κάθε ήρωα εκτυλίσσεται σε πέντε αποστολές την δεδομένη χρονική υπάρχουν 35 συνολικά αποστολές. Μιλάμε δηλαδή για 25-35 ώρες gameplay, ανάλογα με την ικανότητά σας στο συγκεκριμένο genre. Εκτός από το campaign μπορείτε να παίξετε στο skirmish mode, είτε απέναντι στη CPU, είτε απέναντι σε άλλους παίκτες. Στις αναμετρήσεις αυτές δύναται να επιλέξετε το μέγεθος του χάρτη, τις αρχικές προμήθειες σας, το αριθμό των χωριών κτλ.

Όπως είπαμε και πριν, τα γεγονότα του Ancestors Legacy έχουν βασιστεί σε πραγματικά ιστορικά γεγονότα, ωστόσο δεν υπάρχει απόλυτη ιστορική ακρίβεια. Για παράδειγμα, η επιδρομή των Βίκινγκς στο μοναστήρι του Lindisfarne αποτυπώνεται σαν μια πολεμική επιχείρηση παρόμοια με αυτή της απόβασης της Νορμανδίας. Το συμπέρασμα λοιπόν που προκύπτει είναι ότι οι developers διασκευάζουν απλά τα ιστορικά γεγονότα με στόχο να μας παρέχουν ένα όσο το δυνατόν πιο συναρπαστικό campaign.

Αν όταν ακούτε τις λέξεις “Real-time Strategy” σας πιάνει πανικός από το micromanagement που απαιτούν οι χαρακτηριστικοί εκπρόσωποι του είδους, τότε θα χαρείτε να μάθετε ότι το Ancestors Legacy δίνει κατά βάθος έμφαση στις μάχες, στην στρατηγική και στη σωστή διαχείριση των στρατευμάτων σας. Στις περισσότερες αποστολές ξεκινάτε με μια μικρή βάση την οποία θα πρέπει να επεκτείνετε, κατακτώντας τα γύρω χωριά, ωστόσο το micromanagement είναι πλήρως αυτοματοποιημένο. Παραδείγματος χάριν, δεν χρειάζεται να επιλέξετε έναν έναν τους χωρικούς σας για να τους στείλετε να μαζέψουν φαγητό, ξυλεία ή σίδερο. Ομοίως αν θέλετε να χτίσετε μερικά outposts για να προστατεύσετε την βάση σας δεν χρειάζεται να επιλέξετε την τοποθεσία τους και να κάνετε assign τις μονάδες σας για να τα χτίσουν.

Το micromanagement μπορεί να μην σας βασανίσει ωστόσο αν δεν διαχειριστείτε σωστά τα στρατεύματά είναι δεδομένο ότι θα αποδεκατιστείτε. Κάθε faction έχει τις δικές του μονάδες, οι οποίες έχουν συγκεκριμένα πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα. Για παράδειγμα, οι Βίκινγκς έχουν το χειρότερο δυνατό ιππικό, αλλά οι berserkers τους σπέρνουν τον φόβο και τον τρόμο, ειδικά αν έχετε ξεκλειδώσει το Frenzy skill. Το μειονέκτημα των berserkers είναι ότι πολεμούν.... το the last man, κοινώς δεν ξέρουν τι θα πει υποχώρηση, πολεμούν μέχρι να πεθάνουν.

Ο μέγιστος αριθμός μονάδων που μπορείτε να στρατολογήσετε είναι 10. Σε αυτές τις 10 μονάδες συμπεριλαμβάνονται τόσο οι ήρωες, όσο και οι πολιορκητικές μηχανές που χρησιμοποιείτε. Με τη σειρά της κάθε μονάδα απαρτίζεται από ένα συγκεκριμένο αριθμό πολεμιστών (3-10). Να σημειωθεί ότι σας δίνεται η δυνατότητα να θεραπεύσετε τους πληγωμένους στρατιώτες στήνοντας πρόχειρες σκηνές, αλλά και να αναπληρώσετε τις απώλειές σας αν βρίσκεστε κοντά στη βάση σας ή σε κάποιο χωριό.

Το κλειδί της επιτυχίας είναι να χρησιμοποιήσετε σωστά τις μονάδες σας και το περιβάλλον. Για παράδειγμα αν στήσετε μια παγίδα δίπλα σε μια γέφυρα ή σε ένα κλειστό πέρασμα είναι δεδομένο ότι θα προξενήσετε τρομακτικές απώλειες στον αντίπαλο σας. Επιπροσθέτως, μπορείτε να κρύψετε τις μονάδες σας στους θάμνους και μετά να εφορμήσετε στον ανυποψίαστο αντίπαλό σας προκαλώντας του πανικό και μειώνοντας το morale του. Ότι βέβαια κάνετε εσείς μπορούν να το κάνουν και οι εχθρικές μονάδες. Την πρώτη φορά που προσπαθήσαμε να συλλέξουμε ξυλεία από ένα κάρο, μόνο και μόνο για να πέσουμε πάνω σε μια ενέδρα των αντιπάλων μας εκπλαγήκαμε από το πόσο “έξυπνη” είναι η CPU. Μάλιστα σκηνικά σαν το παραπάνω έλαβαν χώρο στο... easy επίπεδο δυσκολίας, φανταστείτε τι έγινε όταν δοκιμάσαμε να παίξουμε στο insane. Μιλάμε στην κυριολεξία για τη Σφαγή του Δράμαλη.

Πολύ σύντομα το Ancestors Legacy μας ανάγκασε να σκεφτούμε σαν πραγματικοί στρατηγοί για να μπορέσουμε να νικήσουμε τον εχθρό μας. Την πρώτη φορά που κρύψαμε δύο μονάδες ιππικού στο ψηλό χορτάρι και την πέσαμε και από τις δύο πλευρές στους ανυπεράσπιστους τοξότες του εχθρού, τσακίζοντάς τους στην κυριολεξία, νιώσαμε ένα μοναδικό συναίσθημα ικανοποίησης. Σε μια άλλη πάλι αποστολή, με προσεκτικές κινήσεις και με την κάλυψη της νύχτας στείλαμε τρεις μονάδες τοξοτών να βάλουν φωτιά στο στρατόπεδο των αντιπάλων μας. Μέχρι να αντιληφθούν το τί είχε συμβεί, η κύρια μάζα τους στρατού μας με μπροστάρηδες τους berserkers είχε σφαγιάσει την οπισθοφυλακή τους.

Πέρα από τα upgrades και το ξεκλείδωμα νέων skills, οι μονάδες σας κερδίζουν σταδιακά xp και ανεβαίνουν level. Μάλιστα κάθε φορά που μια μονάδα ανεβαίνει level μπορείτε να τις δώσετε ένα επιπλέον passive ability, όπως αυξημένο movement speed ή μεγαλύτερο armor. Όπως είναι φυσικό, κάθε φορά που χάνετε μια μονάδα υψηλού level νιώθετε σαν να χάνετε... ένα από τα παιδιά σας. Μην ξεχνάτε λοιπόν ότι υπάρχει και η υποχώρηση. Σαφώς και δεν είναι ότι πιο κομψό να βλέπετε τον στρατό σας να τρέχει με την ουρά στα σκέλια, αλλά καλύτερα να χάσετε μερικούς στρατιώτες από το να χάσετε όλες τις μονάδες σας. Να σημειώσουμε εδώ ότι το ηθικό παίζει πολύ μεγαλύτερο ρόλο απ' ότι ο τύπος ή το level των μονάδων σας. Για παράδειγμα, οι τοξότες είναι τρωτοί απέναντι στους ιππείς, ωστόσο αν καταφέρετε να τους αιφνιδιάσετε θα τους αποδεκατίσετε πριν προλάβουν να πουν... κύμινο.

Δοκιμάσαμε το Ancestors Legacy σε ένα high-end rig (επεξεργαστής i7, 16GB RAM, GTX 1060 3GB) στα Ultra settings χωρίς να εντοπίσουμε κάποιο πρόβλημα πλην του ενοχλητικού screen tearing που παρατηρείται στα cutscenes. Προσπαθήσουμε να διορθώσουμε το πρόβλημα αυτό κλειδώνοντας το frame rate στα fps και ενεργοποιώντας το v-sync, αλλά δεν είδαμε κάποιο αποτέλεσμα. Ο μόνος τρόπος για να εξομαλύνετε κάπως το πρόβλημα είναι να παίξετε με uncapped frame rate. Σε οπτικό επίπεδο πάντως, το όλο αποτέλεσμα είναι αρκετά εντυπωσιακό, ειδικά σε ότι έχει να κάνει με τα particle effects της φωτιάς και του καπνού. Στον ηχητικό τομέα το soundtrack είναι όσο επικό προβλέπουν οι περιστάσεις, ωστόσο το voice acting είναι κάπως “ξύλινο”.

Το review βασίστηκε στη physical έκδοση του παιχνιδιού για PC, η οποία μας παραχωρήθηκε από την 1C Company.

IGN GreeceFan Art διαγωνισμός της Ubisoft στην Ελλάδα PAX East 2015: Όλες οι πληροφορίες για το Heroes Of The StormPAX East 2015: Όλες οι νέες πληροφορίες για το Hearthstone

Πηγή: IGN Greece

Keywords
Τυχαία Θέματα