Enigmatis 3: The Shadow of Karkhala Review

Άγγελοι και Δαίμονες

Η Artifex Mundi μας έχει απασχολήσει αρκετές φορές του τελευταίους μήνες, καθώς η μεταφορά των hidden object Adventures της στις κονσόλες καλά κρατεί. Μετά τα Eventide 3: Legacy of Legends και Grim Legends 3: The Dark City, η πολωνική εταιρεία επιστρέφει στα δρώμενα με το Enigmatis 3: The Shadow of Karkhala, το τρίτο και τελευταίο κεφάλαιο της ομώνυμης τριλογίας.

Ο εν λόγω τίτλος είχε κυκλοφορήσει στα PC τον Αύγουστο του 2016, ενώ ένα χρόνο αργότερα είχε μεταφερθεί στις mobile συσκευές με iOS λειτουργικό.

Το Enigmatis 3: The Shadow of Karkhala εκτυλίσσεται μετά τα γεγονότα του Enigmatis 2: The Mists of Ravenwood και για μια ακόμη φορά αναλαμβάνετε τον ρόλο μιας ντετέκτιβ, η οποία αναζητά τα ίχνη ενός κατά συρροή δολοφόνου, ο οποίος είναι γνωστός με το παρατσούκλι “The Preacher”. O εν λόγω εγκληματίας ανήκει σε μια θρησκευτική αίρεση που προσπαθεί να φέρει στην γη έναν δαίμονα ονόματι Asmodai (το όνομά του παραπέμπει προφανώς στον δαίμονα Asmodeus).

Οι developers σας εισάγουν σταδιακά στο κλίμα της περιπέτειας και σας παρέχουν αρκετές πληροφορίες που αφορούν τα προηγούμενα κεφάλαια της σειράς, οπότε ακόμη κι αν δεν έχετε ασχοληθεί μαζί τους θα μπορέσετε πολύ εύκολα να ακολουθήσετε την πλοκή της ιστορίας. Η δική μας συμβουλή πάντως είναι να παίξετε τα δύο πρώτα Enigmatis, έτσι ώστε να έχετε μια πιο ολοκληρωμένη εικόνα των πραγμάτων. Αν και έχουν περάσει αρκετοί μήνες από όταν ασχοληθήκαμε μαζί τους, μόλις ξεκινήσαμε να παίζουμε το τρίτο κεφάλαιο της σειράς αρχίσαμε να θυμόμαστε πάνω κάτω τι είχε συμβεί. Σε αυτό βέβαια βοήθησε και η παροχή των απαραίτητων πληροφοριών από την πλευρά της Artifex Mundi, όπως αναφέραμε παραπάνω.

Το σενάριο αυτή τη φορά εκτυλίσσεται κατά κύριο λόγο στα Karakorum Mountains, μια περιοχή που θυμίζει πολύ τα Ιμαλάια. Οι developers έχουν ξεπεράσει τον εαυτό τους σε ότι αφορά την απόδοση του κόσμου, καθώς κατά την διάρκεια του playthrough σας θα συναντήσετε περισσότερες από 40 τοποθεσίες, οι οποίες έχουν ζωγραφιστεί στο χέρι. Τα animations σε ορισμένα cutscenes παραμένουν κάπως “ξύλινα” και αφύσικα, ωστόσο παρατηρείται σημαντική βελτίωση σε σύγκριση με παλιότερες δουλειές της πολωνικής εταιρείας, όπως το Nightmares from the Deep και το πρώτο Enigmatis.

H ιστορία κατάφερε να μας κρατήσει ζωντανό το ενδιαφέρον καθ' όλη την διάρκεια του πεντάωρου playthrough μας και μάλιστα περιλαμβάνει μια τουλάχιστον απρόβλεπτη ανατροπή που θα σας σοκάρει. Έχοντας ασχοληθεί με περισσότερες από 10 δουλειές της πολωνικής εταιρείας, μπορούμε να πούμε ότι το σενάριο του Enigmatis 3: The Shadow of Karkhala είναι ότι καλύτερο έχουμε δει τόσο σε σύγκριση με τα υπόλοιπα κεφάλαια της σειράς, όσο και σε σύγκριση με τα υπόλοιπα Adventures της Artifex Mundi.

Σε ότι αφορά το gameplay πάντως δεν συναντάμε σημαντικές διαφορές. Σε γενικές γραμμές έχουμε να κάνουμε για μια ακόμη φορά με ένα παραδοσιακό point and click Adventure, στο οποίο θα πρέπει να επιλύσετε διάφορα puzzles για να προχωρήσετε παρακάτω. Φυσικά υπάρχουν και αρκετές hidden object σκηνές, όπου και θα πρέπει να βρείτε τα αντικείμενα που σας υποδεικνύονται στην κάτω πλευρά της οθόνης σας. Τα puzzles αυτά μπορούν πάντως να ολοκληρωθούν και με ένα δεύτερο τρόπο, μέσω του σχετικού pair matching minigame. Στην περίπτωση αυτή θα πρέπει να συνδυάσετε δύο εικόνες που σχετίζονται μεταξύ τους. Για παράδειγμα, η σφαίρα συνδυάζεται με το πιστόλι, το μολύβι με το σημειωματάριο κ.ο.κ.

Τα πιο ενδιαφέροντα puzzles είναι αυτά που σχετίζονται με τον μηχανισμό του investigation. Εδώ θα πρέπει να συνδυάσετε τα διάφορα στοιχεία που έχετε στην διάθεσή σας και να προβείτε στα κατάλληλα συμπεράσματα (deductions). Τα puzzles αυτά μας θύμισαν κάπως την Adventure σειρά Sherlock Holmes της Frogwares, αλλά δυστυχώς ο βαθμός πρόκλησής τους είναι εξαιρετικά χαμηλός. Η αλήθεια είναι ότι όλες οι κυκλοφορίες της Artifex Mundi πάσχουν σε αυτό το κομμάτι, καθώς κατά κύριο λόγο απευθύνονται σε casual παίκτες. Το Expert mode είναι λίγο πιο δύσκολο από το Casual, αφού χρειάζεται να περιμένετε περισσότερο χρόνο για να γίνουν recharge τα hints, αλλά και πάλι η ύπαρξη και μόνο ενός hint system ελαττώνει στο ελάχιστο τον βαθμό δυσκολίας.

Όπως αναφέραμε παραπάνω, ένα τυπικό playthrough διαρκεί γύρω στις πέντε ώρες. Μόλις ολοκληρώσετε το βασικό story, μπορείτε να ασχοληθείτε με το bonus episode, το οποίο λαμβάνει χώρα μερικές μέρες πριν τα γεγονότα του παιχνιδιού. Το επεισόδιο αυτό θα σας κρατήσει συντροφιά για μισή ακόμη ώρα περίπου. Το μόνο επιπλέον κίνητρο που σας δίνεται για να πραγματοποιήσετε ένα δεύτερο playthrough είναι τα collectables, τα οποία συναντώνται σε διάφορες κατηγορίες. Τα αντικείμενα αυτά βρίσκονται στις πιο απίθανες τοποθεσίες και πολλές φορές έχετε μόλις μια ευκαιρία στην διάθεσή σας για να τα εντοπίσετε. Κι αυτό γιατί σε σύγκριση με τις υπόλοιπες δουλειές της Artifex Mundi, εδώ δεν υπάρχει η δυνατότητα να κάνετε backtracking.

Στο ηχητικό κομμάτι ισχύει πάνω κάτω ότι έχουμε δει και στα υπόλοιπα Adventures της εταιρείας. Κοινώς οι περιπλανήσεις στα βουνά του Karakorum συνοδεύονται από ένα μαγευτικό soundtrack που δύσκολα θα σας αφήσει ασυγκίνητους. Τα voice-overs απλά κάνουν την δουλειά τους, χωρίς να γίνονται ενοχλητικά.

Το review βασίστηκε στην ψηφιακή έκδοση του παιχνιδιού για το Xbox One, η οποία μας παραχωρήθηκε από την Artifex Mundi.

IGN GreeceΑνακοινώθηκαν τα παιχνίδια του PS Plus για τον ΑύγουστοMonster Hunter World: Κάθε αρχή και δύσκολη... ακόμη και για το PC PortΦήμη: Η Γερμανία θα απαγορεύει τα pre-orders σε παιχνίδια χωρίς ημερομηνία κυκλοφορίας

Πηγή: IGN Greece

Keywords
Τυχαία Θέματα