Fade to Silence Review

Του επιζώντα ο καημός, κρέας, ξύλα και πυρσός.

Μπαίνουν οι ζέστες, τα σορτσάκια βγαίνουν, οι πρώτοι ξεκίνησαν τα μπάνια και οι συνδρομές στα γυμναστήρια αυξάνονται κατακόρυφα. Για να δούμε, τι επίκαιρα καλοκαιρινό έχουμε σήμερα; ... Μεταποκαλυπτικός χειμώνας, μάλιστα. Τον Δεκέμβρη είχαμε το Windjammersμε τις παραλίες και το Μάη πρέπει να επιβιώσουμε από χιονοθύελλες! Αν δείτε Δεκαπενταύγουστο κάποιον να γυρνοβολάει με το Χριστουγεννιάτικό του δέντρο αγκαλιά, εγώ θα είμαι… Fade to Silence

λοιπόν, ένα Survival-RPG, με εταιρεία ανάπτυξης την Black Forest Games και εκδότρια αρχή την THQ Nordic. Κυκλοφόρησε στις 30 Απριλίου για PC, PS4 και XboxOne.

Ο τίτλος μας μεταφέρει σ’ ένα post-apocalypticμέλλον, στο οποίο ο κόσμος προσφάτως έχει χάσει κάθε είδους τεχνολογία, ουσιαστικά βρίσκεται σε μια νέα εποχή των παγετώνων και απόκοσμα τέρατα κυκλοφορούν ανενόχλητα. Η ιδιαίτερη, και μυστηριώδης εισαγωγή μάλιστα, εγείρει ερωτηματικά για το παρελθόν του πρωταγωνιστή μας, Ash. Για την ακρίβεια, μία δαιμονική σκιά ίπταται πάνω από το πτώμα του ήρωά μας θριαμβολογώντας “Deadagain. [...] Youfailed, Itriumphed”. Τότε ο Ashανασταίνεται, παίρνοντας μια βαθιά ανάσα, σα να ξύπνησε από (ή στον) εφιάλτη. Ο λόγος που αναφέρουμε την εν λόγω σκηνή ως ξεχωριστή είναι γιατί θα τη δείτε αρκετές (αν όχι πάμπολλες) φορές ακόμα, μιας και είναι το cinematicπου παίζει μετά από κάθε ήττα σας. Σα να θέλει να μας δείξει πως ήδη ο Ashέχει μπόλικες αποτυχημένες προσπάθειες στο ενεργητικό του και πως ο ιδιαίτερος αυτός χαρακτήρας και η εμμονή της σκιάς προς το πρόσωπό του, κάτι κρύβουν.

Στη συνέχεια και μετά από ένα αρχικό tutorial, ο Ashεπιστρέφει στο καταφύγιό του και στην κόρη του. Πέραν των λεπτομερειών του story για το ποιόν του πρωταγωνιστή και του πώς οδηγηθήκαμε σε αυτή την κατάσταση, η βασική σας αποστολή είναι απλά η επιβίωση. Θεωρητικά εύκολα tasks, όπως το να τραφείτε, να προστατευτείτε από τον παγετό και να μαζέψετε καυσόξυλα, στην αρχή μοιάζουν βουνό μιας και βρίσκεστε μόνος σε μια αχανή- openworld- χιονισμένη έρημο. Στη διάρκεια των expeditionsσας, θα συναντήσετε και άλλους επιζώντες, τους οποίους μπορείτε να προσκαλέσετε στο καταφύγιό σας και να το αναβαθμίσετε σίγα-σιγά σε οχυρωμένο οικισμό. Παράλληλα, κάποιες φορές που θα ξεκουράζεστε δίπλα σε μία φωτιά (όχι πάντα), θα βλέπετε οράματα του παρελθόντος τα οποία σταδιακά συνθέτουν το πάζλ των απαντήσεων που ζητάτε.

Το πρόβλημα με το τελευταίο, είναι πως αυτές οι αποκαλύψεις παίρνουν χρόνο. Πολύ χρόνο. Δε θα ήταν υπερβολή να πούμε πως το σενάριο μπαίνει σε δεύτερη μοίρα και ότι ο mainσκοπός σας είναι να γίνετε ένας χαρισματικός survivor-φύλαρχος. Και δεν είναι το μόνο ζήτημα που εντοπίσαμε κατά τη διάρκεια της εμπειρίας μας. Οι μάχες δε διεκδικούν δάφνες ποιότητας, με την αντοχή να αποτελεί το μεγαλύτερο εμπόδιο. Κάθε κίνηση -όπως το dodging- καταναλώνει μπόλικη αντοχή, με αποτέλεσμα να μένετε εύκολα εκτεθειμένοι. Αν και στο 1-με-1 τα πράγματα είναι διαχειρίσιμα, όταν οι εχθροί είναι περισσότεροι σαφώς σφίγγουν τα γάλατα. Η αλήθεια είναι πως δε βρήκαμε πολύ νόημα στο να κυνηγάμε αναίτια τα τέρατα, οπότε απλώς τα αποφεύγαμε. Άλλωστε το ρίσκο του permadeathείναι μεγάλο... Ναι, καλά διαβάσατε- αλλά περισσότερα γι’ αυτό σε λίγο.

Έπειτα, το explorationέχει τα θετικά του και τα αρνητικά του. Από τη μία έχουμε μεγάλη ελευθερία κινήσεων στις χιονισμένες εκτάσεις, με μπόλικα μέρη για να εξερευνήσουμε, να κυνηγήσουμε και να μαζέψουμε items για το craftingμας. Αρκετά χρήσιμο για τα παραπάνω θα σας φανεί και το -κάτι σαν- EagleVision (να δανειστούμε τον όρο από τα Assassin’sCreed) που διαθέτει ο Ash. Άνεση χρόνου, υπομονή και όρεξη να ’χετε και θα παίζετε στα χιόνια, όπως ο Ghostπαρέα με τον Tormund, τώρα που γύρισαν πέρα από το Τείχος… Από την άλλη όμως, δεν πρέπει να ξεχνάμε πως πρόκειται για ένα, κατά βάσει, survivalgameκαι εσείς και οι όποιοι σύντροφοι (αν) επιλέξετε να σας ακολουθούν, περιφέρεστε στον παγετό. Που σημαίνει πως όσο περνά η ώρα, εσείς μετατρέπεστε σε παγοκολώνα, μειώνοντας έτσι το HPσας… Καλά, μόλις πέσετε σε χιονοθύελλα, απλά τρέχτε και κρυφτείτε. Και όχι, το να αρχίζετε να κινείστε για να παραμείνετε ζεστοί, παρότι ιδιοφυής σκέψη, δεν πιάνει. Α, ένα χρήσιμο tip: ο χρόνος κυλάει κανονικότατα όσο έχετε ανοιχτό το menu ε…

Επίσης, πολύ εύχρηστο θα ήταν και ένα mini-map, γιατί είναι αρκετά εύκολο να χαθείτε, ενώ το να ανοίγετε κάθε τρεις και λίγο τον κανονικό χάρτη μοιάζει ψιλοαγγαρεία. Τα διαθέσιμα questsπολλές φορές δεν είναι ξεκάθαρα ούτε ως προς το τi ακριβώς ζητούν, ούτε ως προς το πού πρέπει να πάμε, με αποτέλεσμα να αναλωνόμαστε σε άσκοπο γυροβόλημα. Όσον αφορά το fasttravelling, δεν έχουμε και τα καλύτερα νέα. Δε θα το χαρακτηρίζαμε ιδιαίτερα βολικό (από τ’ ολότελα βέβαια…), ενώ είναι και ολόκληρη διαδικασία μέχρι να ξεκλειδώσετε τα outposts, από και προς τα οποία μπορείτε να το χρησιμοποιήσετε.

Το κατά πόσον αυτά τα προτερήματα και μειονεκτήματα θα σας κερδίσουν ή θα σας εκνευρίσουν, είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με το modeπου θα επιλέξετε, κατά την έναρξη. Αντί των κλασικών επιπέδων δυσκολίας, έχουμε το “εύκολο” Exploration(προσέξατε την παρουσία εισαγωγικών εδώ ε...) και το δύσκολο Survival. Το πρώτο, είναι αρκετά forgiving-αναλογικά, μη φανταστείτε ότι πάτε βόλτα στο πάρκο- και ευνοεί την εξερεύνηση με τους δικούς σας ρυθμούς, έχετε περισσότερες προμήθειες, πιο αδύναμους εχθρούς, άπειρες ζωές, πιο ανθεκτικούς survivorsκαι δεν απαιτεί να πονοκεφαλιάζετε υπερβολικά με το managementτου καταυλισμού σας. Από την άλλη στο Survival… καλή τύχη. Βασικές διαφορές με το Exploration, το permadeathμετά από ορισμένο αριθμό ζωών και ότι έχετε έξτρα πλεονεκτήματα μέσω κάποιων κρυστάλλων. Αυτοί λοιπόν, μετά το “gameover” δε χάνονται και χρησιμοποιούνται για να κάνετε upgradeτον πρωταγωνιστή μας. Ουσιαστικά είναι ένα σκληρό trial’n’errorπου επιβραβεύει την τακτική σκέψη και τιμωρεί την απερισκεψία. Να σημειωθεί ότι τα achievementsγίνονται unlockμόνο σε αυτό το mode.

Να τονίσουμε εδώ βέβαια πως πολλά από αυτά που έχετε ήδη διαβάσει, παίζει και να έχουν διορθωθεί μέχρι να καταπιαστείτε εσείς με τον τίτλο. Τα patchesκαι τα hotfixesπέφτουν βροχή επί του παρόντος, δείχνοντας αφενός τη διάθεση των δημιουργών να αφουγκραστούν τους προβληματισμούς των καταναλωτών και αφετέρου την πρόθεσή τους για ένα άρτιο αποτέλεσμα. Συγχαίρουμε την BlackForestGamesγια τοn ζήλο της, αλλά δε γίνεται και εμείς να μην εκφράσουμε τον προβληματισμό μας για το γεγονός πως μία ακόμα δημιουργία (όπως και πολλές άλλες τελευταία, ανεξαρτήτως developer) εκδόθηκε ημιτελής, με τον αγοραστή ουσιαστικά να κάνει –όχι απλά τζάμπα, αλλά πληρώνοντας κιόλας- τη δουλειά ενός tester…

Επί των τεχνικών τώρα, έχουμε ένα συνολικά όμορφο αλλά προβληματικό αποτέλεσμα. Οπτικά πολύ καλό, αλλά με συχνές πτώσεις στα fps. Κάκιστο lipsyncκαι μετριότατο voiceacting. Μουσική μην περιμένετε ιδιαίτερη, αλλά η… σιωπή και τα soundeffects των καιρικών φαινομένων εντείνουν πετυχημένα το αίσθημα μοναξιάς. Οι ενστάσεις μας στον χειρισμό, είχαν να κάνουν κυρίως με τις μάχες, κατά τις οποίες οι αντιδράσεις μας ήταν κάπως αργές, αλλά όπως προαναφέραμε τα mechanics πλέον βρίσκονται σε στάδιο αναπροσαρμογής, οπότε αναμένουμε βελτίωση.

Να θυμίσουμε πάλι ότι fixesβγαίνουν συχνά. Οπότε glitchesπου συναντήσαμε εμείς, όπως για παράδειγμα ένα ελάφι που λιαζόταν πάνω σε μια… σκεπή (Roach, εσύ;), εσείς μπορεί να μην τα βιώσετε. Για την ώρα τουλάχιστον, θα συναντήσετε διάφορα clippingsαλλά και προβλήματα στο έλκηθρο με τους λύκους σας. Στην περίπτωσή μας λόγου χάρη, κατεβήκαμε από αυτό και βρεθήκαμε… κατά το ήμισυ κάτω από το έδαφος, να προχωράμε σαν σε βούρκο!

Τέλος, θα αναφέρουμε πως εντύπωση μας έκανε στα minimumrequirementsτου Steam, το προαπαιτούμενο μέγεθος της RAM: 12 GB. Όχι μόνο μας φάνηκε υπερβολικό, αλλά θελήσαμε να το τεστάρουμε και στα (συνηθισμένα) 8 GB, που έχει πολύς κόσμος. Σε συνδυασμό με έναν i5 4460 και μια R9 380 των 4 GB, εξαιρουμένων των fpsdrops, δεν είχαμε κανένα θέμα και με καλά settingsμάλιστα.

Το review βασίστηκε στην ψηφιακή έκδοση του παιχνιδιού για PC, η οποία μας παραχωρήθηκε από την THQ Nordic. Επίσημος διανομέας στην Ελλάδα είναι η Enarxis Dynamic Media.

IGN GreeceO Hideo Kojima συνεχίζει τις νύξεις για νέο trailer στο Death StrandingΤο Firestorm Mode του Battlefield 5 "χάνει" την επιλογή DuoΗ Sega αποκτάει την Two-Point Studios

Πηγή: IGN Greece

Keywords
Τυχαία Θέματα