The Long Reach Review

It's all in your head...

Όπως μας έχουν διδάξει αρκετές εταιρείες στο παρελθόν, τα horror Adventures μπορούν να ευδοκιμήσουν εξίσου ικανοποιητικά και σε ένα 2D περιβάλλον. Ορισμένα πρόσφατα παραδείγματα είναι το Uncanny Valley, το Claire, το The Coma: Recut και το Yomawari: Midnight Shadows. To The Long Reach της Painted Black Games, μιας εταιρείας που αποτελείται από Ουκρανούς

και Ρώσους developers, ανήκει σε αυτήν ακριβώς κατηγορία, καθώς πρόκειται για ένα 2D side-scrolling Adventure με έντονη horror αισθητική.

Η παρθενική δημιουργία της Painted Black Games εκτυλίσσεται σε ένα σύγχρονο setting στο New Hampshire και συγκεκριμένα στην φανταστική πόλη Baervox. Στο ξεκίνημα της περιπέτειας σας αναλαμβάνετε τον ρόλο του Calvin και κατευθύνεστε στο τοπικό παντοπωλείο για να προμηθευτείτε τα απαραίτητα για το χριστουγεννιάτικο τραπέζι. Μετά από μια σειρά “ατυχών” γεγονότων, θα αναλάβετε τον ρόλο του Stewart, του πραγματικού πρωταγωνιστή της ιστορίας. Ο Stewart είναι επιστάτης σε μια επιστημονική εγκατάσταση, όπου διεξάγονται μια σειρά πειραμάτων για το... καλό της ανθρωπότητας.

Για κακή σας τύχη τα πειράματα αυτά δεν έχουν τα επιθυμητά αποτελέσματα και σύντομα οι υπόλοιποι επιστήμονες αρχίζουν να σας παίρνουν στο κυνήγι. Η αποστολή σας είναι να δραπετεύσετε από τα εργαστήρια, αποφεύγοντας παράλληλα τους διάφορους κινδύνους, και να εξιχνιάσετε το όλο μυστήριο. Το σενάριο του The Long Reach μπορεί κάλλιστα να χαρακτηριστεί ως μυστηριώδες και αινιγματικό, αν και εδώ που τα λέμε οι developers το παρακάνουν λίγο. Από τα πρώτα κιόλας κεφάλαια θα παρατηρήσετε ότι είναι εξαιρετικά δύσκολο να ακολουθήσετε την ροή των γεγονότων και να βγάλετε κάποιο νόημα. Η φυσική αντίδραση είναι να υποθέσετε ότι στο τέλος τα πράγματα θα ξεκαθαρίσουν, όμως το φινάλε αδυνατεί να σας δώσει επαρκείς εξηγήσεις.

Οι διάλογοι δεν μπορούν σε καμία περίπτωση να χαρακτηριστούν ως καλογραμμένοι και το μόνο που καταφέρνουν είναι να χαρίσουν ορισμένες κωμικές στιγμές που βοηθούν στην ελάφρυνση του αποπνικτικά φορτισμένου κλίματος. Οι developers όφειλαν να δώσουν μεγαλύτερη προσοχή στην ανάπτυξη της προσωπικότητας των διαφόρων NPC. Ένα δείγμα της γενικότερης προχειρότητας είναι ότι δεν καταλάβαμε ποιον ρόλο διαδραματίζουν οι υπόλοιποι χαρακτήρες στην εξέλιξη της ιστορίας. Γενικώς το The Long Reach μας δημιουργούσε συνεχώς νέα ερωτήματα, χωρίς ωστόσο να δίνει απαντήσεις σε αυτά. Το γεγονός αυτό ενδέχεται να οφείλεται και στην μικρή διάρκεια του παιχνιδιού, καθώς μέσα σε μόλις 1-2 ώρες είναι αδύνατο να ξετυλιχτούν όλες οι πτυχές της ιστορίας, να δοθούν επαρκείς εξηγήσεις και να αναπτυχθούν επαρκώς όλοι οι πρωταρχικοί και δευτερεύοντες χαρακτήρες.

Είναι κρίμα που το The Long Reach δεν καταφέρνει να διακριθεί σε σεναριακό επίπεδο, καθώς ο οπτικοακουστικός τομέας του επιτυγχάνει να δημιουργήσει μια πραγματικά ανατριχιαστική ατμόσφαιρα. Ειδικά σε επίπεδο sound design, οι developers δίνουν τα... ρέστα τους. Τα μουσικά θέματα αναδεικνύουν ακόμη περισσότερο την horror αισθητική και εντείνουν την αγωνία που νιώθετε όταν εξερευνείτε τους σκοτεινούς διαδρόμους των εργαστηρίων και τα σοκάκια της πόλης.

Οι εχθροί σας απαρτίζονται κυρίως από τους παράφρονες επιστήμονες που σας κυνηγούν με στόχο να σας τεμαχίσουν. Με δεδομένο ότι ο χαρακτήρας σας δεν έχει πρόσβαση σε κάποιο όπλο θα χρειαστεί να χρησιμοποιήσετε την λογική και την αντίληψή σας για να μπορέσετε να τους αποφύγετε ή να τους εξουδετερώσετε. Αν τα βρείτε σκούρα μπορείτε πάντα να κρυφτείτε σε κάποια ντουλάπα ή κάτω από ένα τραπέζι. Αξίζει να σημειώσουμε ότι το The Long Reach είναι υπερβολικά γενναιόδωρο σε ότι αφορά τα checkpoints (η πρόοδός σας αποθηκεύεται αυτόματα ανά τακτά χρονικά διαστήματα), οπότε στην περίπτωση που πεθάνετε δεν θα χρειαστεί να επαναλάβετε μεγάλο μέρος της προόδου σας.

Οι γρίφοι αποτελούν ένα βασικό κομμάτι του gameplay και για να τους επιλύσετε θα πρέπει να σκεφτείτε... outside the box. Κοινώς η απλή λογική δεν φτάνει. Στην πλειοψηφία των περιπτώσεων θα χρειαστεί να επιστρατεύσετε την φαντασία σας ή να καταφύγετε σε trial and error τακτικές δοκιμάζοντας όλα τα αντικείμενα του inventory σας σε κάθε περιβαλλοντικό hotspot. Για παράδειγμα, μας φάνηκε εξαιρετικά περίεργο το γεγονός ότι ένα κουτί πίτσας μπορεί να κόψει τον κρίκο μιας κλειδοθήκης…

Το review βασίστηκε στην ψηφιακή έκδοση του παιχνιδιού για το Xbox One, η οποία μας παραχωρήθηκε από την Merge Games.

IGN GreeceΑνακοινώθηκαν τα παιχνίδια του PS Plus για τον ΑύγουστοMonster Hunter World: Κάθε αρχή και δύσκολη... ακόμη και για το PC PortΗ HORI ανακοίνωσε τρεις νέους μοχλούς για το Nintendo Switch

Πηγή: IGN Greece

Keywords
Τυχαία Θέματα