Δεν φαντάζεστε ποιος ήταν ο πρώτος Ζεν Πρεμιέρ του ελληνικού κινηματογράφου πριν τον Κούρκουλο

Πριν το Νίκο Κούρκουλο, που καθιερώθηκε ως ένας από τους κορυφαίους ζεν πρεμιέρ του ελληνικού κινηματογράφου, οι ρόλοι του γοητευτικού, αρρενωπού πρωταγωνιστή εκπροσωπούνταν από ηθοποιούς όπως ο Αλέκος Αλεξανδράκης, ο Δημήτρης Χορν, και ο Λάμπρος Κωνσταντάρας.

Ο Αλέκος Αλεξανδράκης ήταν ίσως ο πιο χαρακτηριστικός ζεν πρεμιέρ της δεκαετίας του 1950 και αρχών του 1960. Συνδύαζε γοητεία, πνευματικότητα και έναν ρομαντικό αέρα, που τον έκανε ιδανικό για ρόλους σε δραματικές

ταινίες αλλά και ρομαντικές κομεντί, όπως στο «Κυριακάτικο Ξύπνημα» (1954) και το «Συνοικία το Όνειρο» (1961).

Ο Δημήτρης Χορν δεν είχε μόνο την εμφάνιση, αλλά και μια ξεχωριστή φινέτσα και αριστοκρατική αύρα που τον έκανε έναν από τους πιο αγαπημένους πρωταγωνιστές του ελληνικού κινηματογράφου και θεάτρου. Ξεχώρισε σε ταινίες όπως «Το Κορίτσι με τα Μαύρα» (1956) και «Μια Ζωή την Έχουμε» (1958).

Πριν καθιερωθεί ως ηθοποιός σε κωμικούς ρόλους, ο Λάμπρος Κωνσταντάρας υπήρξε ο πρώτος που ανέδειξε το πρότυπο του αρρενωπού και γοητευτικού άνδρα σε ταινίες της δεκαετίας του 1940 και του 1950, όπως το «Οι Γερμανοί Ξανάρχονται» (1948).

Αυτοί οι ηθοποιοί αποτέλεσαν το πρότυπο του ζεν πρεμιέρ για την εποχή τους, με τον Κούρκουλο να έρχεται τη δεκαετία του 1960 και να φέρνει μια πιο δυναμική και «σκληρή» διάσταση στον ρόλο, ειδικά σε ταινίες όπως το «Ορατότης Μηδέν» (1970).

Διαβάστε επίσης:

Τι σημαίνει η λέξη χιόνι;

Γιατί λέμε τον Νιούτον Νεύτωνα και τον Ντεκάρτ Καρτέσιο;

Διονύσης Αντωνέλλος για το sportime.gr.

Keywords
Τυχαία Θέματα