«Πέρσες» και «Λυσιστράτη» στην Επίδαυρο από το Εθνικό Θέατρο
Το Εθνικό Θέατρο, πιστό στο καλοκαιρινό ραντεβού του με το κοινό, θα παρουσιάσει στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου τους «Πέρσες» του Αισχύλου στις 24, 25 και 26 Ιουλίου και την «Λυσιστράτη» του Αριστοφάνη στις 31 Ιουλίου, 1 και 2 Αυγούστου.
Τον Σεπτέμβριο του 1938, τo Eθνικό Θέατρο πραγματοποίησε την πρώτη στους νεώτερους χρόνους παράσταση Αρχαίου Δράματος στο αργολικό θέατρο
Έτσι λοιπόν και φέτος, πιστοί στο ετήσιο ραντεβού μας με το κοινό, δίνουμε το παρών στο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου με δύο έργα παρά τις πρωτοφανείς συνθήκες και τις αντιξοότητες που επικρατούν λόγω της πανδημίας.
Πέρσες (472 π.Χ.)
Υπόθεση
Στα Σούσα, την πρωτεύουσα των Περσών, οι γέροντες που έχουν μείνει στα μετόπισθεν, πιστοί φύλακες των λαμπρών ανακτόρων του Ξέρξη, ανησυχούν για τον στρατό τους που επιχειρεί εκστρατεύσει εναντίον της Ελλάδας, καθώς κανένα νέο δεν έχει φτάσει για την έκβαση της πολεμικής αποστολής.
Οι εντυπωσιακά πολυάριθμες δυνάμεις που συνθέτουν το περσικό στράτευμα με τα ηχηρά ονόματα των αρχηγών του και τη θεόδοτη δύναμη του βασιλιά τους, δεν αρκούν για να κατευνάσουν την ανησυχία των γερόντων, που γνωρίζουν ότι το αδιαπέραστο δίκτυ της Πλάνης ξεγελάει τους ανθρώπους και τους οδηγεί στο χαμό.
Η ανησυχία κορυφώνεται όταν η βασίλισσα Άτοσσα, μητέρα του Ξέρξη, αρχηγού της εκστρατείας, και γυναίκα του νεκρού Δαρείου, αφηγείται το δυσοίωνο όνειρό της: ο Ξέρξης προσπαθούσε να ζέψει στο άρμα του μια Ελληνίδα και μια Ασιάτισσα αλλά η Ελληνίδα έσπασε τα δεσμά και γκρέμισε τον βασιλιά.
Η άφιξη του λαχανιασμένου αγγελιαφόρου επιβεβαιώνει τα κακά προαισθήματα: ολόκληρος ο περσικός στρατός εξοντώθηκε. Οι Έλληνες νίκησαν.
Η διεξοδική αφήγηση της ήττας των Περσών καταλήγει στην εκτενή περιγραφή της ναυμαχίας της Σαλαμίνας, τη φυγή του Ξέρξη και την κακή τύχη του υπόλοιπου στρατού, που επιχείρησε να επιστρέψει διά ξηράς.
Το σύμβολο του ένδοξου παρελθόντος, ο βασιλιάς Δαρείος, εμφανίζεται από τον Άδη ως απάντηση στις επικλήσεις των χθόνιων δυνάμεων και τους θρήνους των Περσών. Η ερμηνεία του πεθαμένου βασιλιά για την καταστροφή αποδίδει τις ευθύνες στην αλαζονεία του Ξέρξη και την ύβρη του απέναντι στη φύση και τους θεούς. Η άφιξη του κουρελιασμένου ηττημένου βασιλιά, σε έντονη αντίθεση με την προηγούμενη ένδοξη παρουσία του Δαρείου, ολοκληρώνει την εικόνα της πανωλεθρίας. Τα εγκώμια για τα επιτεύγματα του παρελθόντος μετατρέπονται σε θρήνους και οδυρμούς για το παρόν, και κορυφώνουν την οδύνη στο άλλοτε ένδοξο παλάτι των Περσών.
Η ταυτότητα της παράστασης:
Μετάφραση-μετρική διδασκαλία: Θ.Κ. Στεφανόπουλος
Σκηνοθεσία: Δημήτρης Λιγνάδης
Σκηνικά: Αλέγια Παπαγεωργίου
Κοστούμια: Εύα Νάθενα
Μουσική: Γιώργος Πούλιος
Χορογραφία, επιμέλεια κίνησης: Κωνσταντίνος Ρήγος
Φωτισμοί: Χριστίνα Θανάσουλα
Μουσική διδασκαλία: Μελίνα Παιονίδου
Βοηθός σκηνοθέτη: Νουρμάλα Ήστυ
Βοηθός φωτίστριας: Μαριέττα Παυλάκη
Βοηθοί χορογράφου: Μαρκέλλα Μανωλιάδου, Αγγελος Παναγόπουλος
Παίζουν (με αλφαβητική σειρά): Βασίλης Αθανασόπουλος, Κωνσταντίνος Γαβαλάς, Νίκος Καραθάνος, Λυδία Κονιόρδου, Κώστας Κουτσολέλος, Σπύρος Κυριαζόπουλος, Αλκιβιάδης Μαγγόνας, Λαέρτης Μαλκότσης, Γιώργος Μαυρίδης, Αργύρης Ξάφης, Αργύρης Πανταζάρας, Δημήτρης Παπανικολάου, Γιάννος Περλέγκας, Αλμπέρτο Φάις.
Φωτογράφος παράστασης: Μαριλένα Αναστασιάδου
Λυσιστράτη (411 π.Χ.)
Υπόθεση
Είκοσι χρόνια μετά την έναρξη του πελοποννησιακού πολέμου, η Αθήνα και η Σπάρτη συνεχίζουν έναν πόλεμο που φαίνεται να μην έχει τέλος. Οι ανθρώπινες απώλειες και οι καταστροφές βαίνουν αμείωτες και από τις δύο πλευρές, ενώ κάθε προσπάθεια ειρήνης έχει αποτύχει. Η Αθηναία Λυσιστράτη όμως δεν απελπίζεται και προτείνει ένα ανορθόδοξο σχέδιο για την παύση των εχθροπραξιών.
Μαζί με τη Λαμπιτώ, την επικεφαλής των γυναικών της Σπάρτης, κηρύσσουν πάνδημη και αυστηρή σεξουαλική αποχή των γυναικών, με στόχο να οδηγήσουν τους άντρες των δύο αντιμαχόμενων πλευρών σε συνθηκολόγηση και σύναψη ειρήνης.
Η Λυσιστράτη ενισχύει το σχέδιό της εμποδίζοντας την πρόσβαση των ανδρών στο δημόσιο ταμείο, που φυλάσσεται στην Ακρόπολη, εγκαθιστώντας εκεί μια ομάδα φρούρησης από ηλικιωμένες γυναίκες.
Παρά τις ποικίλες κωμικές αντιδράσεις, τόσο των ανδρών όσο και των γυναικών, το ειρηνευτικό σχέδιο φαίνεται να αποδίδει καρπούς και η στρατηγική της Λυσιστράτης αποδεικνύεται αποτελεσματική.
Η ειρήνη δεν θα αργήσει να κάνει την εμφάνισή της με τη μορφή μιας νέας και όμορφης γυναίκας, της Συμφιλίωσης, που θα δώσει το εναρκτήριο λάκτισμα των εορτασμών μέσα στην Ακρόπολη.
Η ταυτότητα της παράστασης:
Μετάφραση: Σωτήρης Κακίσης
Σκηνοθεσία: Οδυσσέας Παπασπηλιόπουλος
Σκηνικά: Όλγα Μπρούμα
Κοστούμια: Άγγελος Μέντης
Μουσική: Κατερίνα Πολέμη
Κίνηση: Τάσος Καραχάλιος
Φωτισμοί: Νίκος Βλασόπουλος
Μουσική διδασκαλία: Μελίνα Παιονίδου
Βοηθός Σκηνοθέτη: Αναστασία Στυλιανίδη
Βοηθός Σκηνογράφου: Ηρώ Κορωνίδη
Βοηθός Ενδυματολόγου: Άελλα Τσιλικοπούλου
Παίζουν (με αλφαβητική σειρά): Πάρης Αλεξανδρόπουλος, Βίκυ Βολιώτη, Στεφανία Γουλιώτη, Βαγγέλης Δαούσης, Δάφνη Δαυίδ, Στέλιος Ιακωβίδης, Γιάννης Κότσιφας, Νεφέλη Μαϊστράλη, Γιώργος Ματζιάρης, Ελπίδα Νικολάου, Αγορίτσα Οικονόμου, Οδυσσέας Παπασπηλιόπουλος, Βίκυ Σταυροπούλου, Νίκος Ψαρράς.
Φωτογράφος παράστασης: Ελίνα Γιουνανλή
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Κατηγορίας Ειδήσεις
- Φρίκη στη Θεσσαλονίκη: Πατέρας ασελγούσε στις κόρες του – Ο σύζυγος της μίας την ανάγκαζε να εκδίδεται και ασέλγησε στο παιδί
- ΣΚΑΙ: Τέλος ο Γιώργος Λιάγκας- Ποιος τον αντικαθιστά!
- Η Μαρέβα Μητσοτάκη αποχωρεί από την Zeus & Dione
- 9χρονο κοριτσάκι λιποθύμησε από την πείνα μέσα σε φούρνο στη Ρόδο
- Ξέσπασε «πόλεμος» για τα 6,9 εκατ. ευρώ που δίνει το Ίδρυμα Νιάρχος
- Καιρός: Σε ισχύ έκτακτο δελτίο της ΕΜΥ - Πού θα «χτυπήσει» η κακοκαιρία
- Τα μαλλιά μου πρέπει να τα βάφω όταν είναι στεγνά ή βρεγμένα;
- Κοινωνικός τουρισμός: Ανοίγουν οι αιτήσεις για 300.000 εργαζόμενους και ανέργους
- Ράγισε καρδιές η Έλλη Στάη – Ο θάνατος που την «τσάκισε»
- Ακίνητα: Πώς θα γίνει η δήλωση για τα αδήλωτα τετραγωνικά
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις iEidiseis
- Αποχωρεί από τη «Zeus & Dione» η Μαρέβα Γκραμπόφσκι
- Βρετανία: Ειδικοί προειδοποιούν για ένα δεύτερο κύμα κορονοϊού
- Mad Clip: «Κάποτε τα κοριτσάκια τσίριζαν για τον Ρουβά, τώρα τσιρίζουν για εμάς»
- Κοινωνικός τουρισμός 2020: Αιτήσεις από αύριο Πέμπτη, πού γίνονται, οι δικαιούχοι
- Έκλεψαν το κινητό του Λαφαζάνη στην Ομόνοια
- Γεννηματά: «Γιατί πασχίζει τόσο η ΝΔ να βγάλει από το κάδρο τον κ.Τσίπρα;»
- Ομπράντοβιτς: «Είναι για μια νέα αρχή για τη Φενέρ, όχι ένα τέλος»
- Καταγγελία ΚΚΕ για «συνακροάσεις» - υποκλοπές στα γραφεία της Κεντρικής Επιτροπής
- Γιώργος Τσούλης: Στο σχολείο είχα φτάσει να ζυγίζω 110 κιλά - Με έλεγαν φοράδα, αγελάδα
- Επίδομα 534 ευρώ: Την Παρασκευή πιστώνεται το ποσό σε 7.551 δικαιούχους
- Τελευταία Νέα iEidiseis
- «Πέρσες» και «Λυσιστράτη» στην Επίδαυρο από το Εθνικό Θέατρο
- Αποχωρεί από τη «Zeus & Dione» η Μαρέβα Γκραμπόφσκι
- Mad Clip: «Κάποτε τα κοριτσάκια τσίριζαν για τον Ρουβά, τώρα τσιρίζουν για εμάς»
- Επίδομα 534 ευρώ: Την Παρασκευή πιστώνεται το ποσό σε 7.551 δικαιούχους
- Στον αέρα 300.000 εργαζόμενοι σε τουρισμό και επισιτισμό
- Αλεσάντρα Αμπρόσιο: Αναδύεται από την πισίνα και τρελαίνει το Instagram
- Καταγγελία ΚΚΕ για «συνακροάσεις» - υποκλοπές στα γραφεία της Κεντρικής Επιτροπής
- Κοινωνικός τουρισμός 2020: Αιτήσεις από αύριο Πέμπτη, πού γίνονται, οι δικαιούχοι
- Έκλεψαν το κινητό του Λαφαζάνη στην Ομόνοια
- Τελευταία Νέα Κατηγορίας Ειδήσεις
- «Μύλος» με Βιγιαφάνιες και Μονάρκας - «Παίζει» και ο δανεισμός του στον Παναθηναϊκό
- Συζήτηση για την Τουρκία στην ολομέλεια του ΕΚ, ζητεί με επιστολή του στους συμπροέδρους της ευρωομάδας της Αριστεράς o Παπαδημούλης
- Θα επιτρέπεται το κολύμπι στις παραλίες της Ν.Υόρκης την Ημέρα της Ανεξαρτησίας
- ΕΟΔΥ: 44 συμβάσεις διάρκειας 12 μηνών – Αιτήσεις & Δικαιολογητικά
- Δίμορφος: Ο μικρός δορυφόρος με στόχο την πλανητική άμυνα
- Οι Γκιγιέρμο ντελ Τόρο, Αλεχάντρο Γκονζάλες Ινιαρίτου και Αλφόνσο Κουαρόν στηρίζουν την κινηματογραφική βιομηχανία στο Μεξικό
- Το Σάββατο η κηδεία του Νίκου Αλέφαντου
- Ξενοδοχεία με δωμάτια καραντίνας - Τι προβλέπει η νέα ΚΥΑ
- Στη Ρωσία γίνονται ματς με κόσμο και… ρατσιστικές συμπεριφορές
- Ένας Τούρκος στρατιώτης νεκρός στα νοτιοανατολικά σύνορα – Τα πυρά ήρθαν από την ιρανική πλευρά