Ελληνικές ταινίες: Οι εισπράξεις και τα χρυσά εισιτήρια

14:02 12/4/2021 - Πηγή: Youfly

Ο Ιάσονας Τριανταφυλλίδης γράφει για τις εισπράξεις που έκαναν οι ελληνικές ταινίες και τα “χρυσά εισιτήρια”.

Πάντα ήθελα να γράψω κάτι σχετικά με τις εισπράξεις από τις ελληνικές ταινίες παλιά και σήμερα δεδομένου ότι κατά καιρούς διαβάζω διάφορα που έχουν σχέση με τις εμπορικές παλιές ταινίες και τις σημερινές κλπ κλπ. Και δεδομένου ότι ο καθένας πραγματικά γράφει ότι του κατέβει και κυρίως δεν ξέρει τι σημαίνουν όλα αυτά τα νούμερα που έχει μάθει από εδώ και από εκεί, νομίζω ότι είναι κάπως χρήσιμο…

Να ξεκαθαρίσουμε από την αρχή πως αντίθετα

με τις ΗΠΑ και όχι μόνο που καταμετρώνται οι εισπράξεις σε δολάρια, στην Ελλάδα πάντα καταμετριόταν σε εισιτήρια που κόβονταν για κάθε ταινία. Αυτό είναι σημαντικό. Γιατί τα εισιτήρια μπορεί να έχουν μέσα στα χρόνια διαφορά στις τιμές. Και είναι πιο σωστό από το να καταμετρώνται τα χρηματικά ποσά…

Το Όσα παίρνει ο άνεμος ας πούμε του 1939 έχει κόψει τα περισσότερα εισιτήρια από οποιαδήποτε άλλη ταινία – γύρω στα 2.5 δις και κάτι παραπάνω αν δεν κάνω λάθος. Αλλά η τιμή του εισιτηρίου τότε ήταν πολύ μακριά από τη σημερινή. Από την άλλη 750.000 εισιτήρια σε κάθε εποχή είναι πολλά…

Ελληνικές ταινίες – καταμέτρηση εισιτηρίων και εισπράξεις

Τα εισιτήρια στην Ελλάδα άρχισαν να καταμετρώνται γύρω στο 1948. Όταν κυκλοφόρησε στην Ελλάδα ένα επαγγελματικό περιοδικό το οποίο λεγόταν “Τα θεάματα” το οποίο κυκλοφορούσε έως το 1984. Εκείνη την εποχή στα σινεμά υπήρχε ο φόρος δημοσίων θεαμάτων και περνούσε κάθε μέρα άνθρωπος της εφορίας και έλεγχε τον αριθμό των εισιτηρίων. Από αυτόν τον «φορατζή» όπως τον έλεγαν οι όχι και πάρα πολύ μορφωμένοι άνθρωποι του σινεμά εκείνης της εποχής έπαιρναν τα Θεάματα τα εισιτήρια, τα μετρούσαν και μάλιστα τα μετρούσαν ανά εβδομάδα ανά μέρα ανά μήνα – για ελληνικές και για ξένες ταινίες –  και μάλιστα επειδή τότε η κινηματογραφική σεζόν κρατούσε από τον Σεπτέμβριο έως τον Μάϊο στα τέλη της σεζόν έβγαινε και το σύνολο των εισπράξεων…

Αυτό δε σημαίνει βέβαια ότι καταγράφονταν στις τελικές λίστες κλπ όλα τα εισιτήρια στην Ελλάδα. Από τη σεζόν 1948 – 1949 έως τη σεζόν 1962-1963 καταγράφονταν μόνο οι εισπράξεις των ταινιών από την πρώτη προβολή στο κέντρο της Αθήνας…

Για τι πρέπει να πούμε και αυτό οι ταινίες τότε έβγαιναν πρώτα στην α’ προβολή στο κέντρο της Αθήνας. Αφού τελείωνε αυτή προχωρούσαν στην β’ προβολή, στην γ’, σε όλη την Ελλάδα κλπ κλπ.

Από την σεζόν 1963-1964 και μετά μέχρι το 1984 καταγράφονταν οι εισπράξεις στην α’ και β’ προβολή στο λεκανοπέδιο για αυτό και βλέπουμε πολύ περισσότερα εισιτήρια….

Μετά το 1985 που έκλεισαν “Τα Θεάματα” αλλά και που έπαψε να υπάρχει ο φόρος δημοσίων θεαμάτων άρα στην ουσία κανείς δεν μπορούσε να ελέγξει ακριβώς τα πράγματα, κάθε εταιρεία έλεγε για τις ταινίες της ότι ήθελε. Για αυτό και βλέπουμε στρογγυλεμένους αριθμούς. Φυσικά δεν πήγε κανείς να πει πολλά εισιτήρια για ταινίες που δεν είχαν επιτυχία αλλά όλο και κάποιος μπορούσε να προσθέσει μερικά νούμερα που τον συνέφερε. Επιπλέον το πιο σημαντικό από όλα τα τελευταία 30 χρόνια μιλάμε για νούμερα που αφορούν όλη την Ελλάδα και όχι μόνο την Αθήνα. Κάτι που ποτέ δεν έγινε στο παρελθόν….

Για να καταλάβατε τι εννοώ με νούμερα…

Τη σεζόν 1949-1950 «Ο Μεθύστακας» του Γιώργου Τζαβέλλα έκανε στην Α’ προβολή στο κέντρο της Αθήνας σε λίγους κινηματογράφους 304.438 εισιτήρια – κανείς δεν το ξεπέρασε ποτέ. Και σκέψου πόσα μπορεί να είχε κάνει στην υπόλοιπη Ελλάδα.

Τη σεζόν 1959-1960 «Το ξύλο βγήκε από τον παράδεισο» στο κέντρο της Αθήνας έκοψε 239.530  εισιτήρια απ’ ότι ξέρω με τις επαναληπτικές προβολές τα επόμενα καλοκαίρια και τις εισπράξεις σε όλη την Ελλάδα «Το ξύλο βγήκε από τον παράδεισο» έκοψε σε εισιτήρια 2 φορές τον πληθυσμό της Ελλάδας!!!

Από την άλλη τη σεζόν 1970-1971 η «Υπολοχαγός Νατάσα» στην α, β και γ προβολή στον Πειραιά έκοψε  751.117 εισιτήρια…

Λοιπόν αν πάμε μετά το 1990 για τις εισπράξεις τα πράγματα είναι ως εξής:

2003 – 2004 Πολίτικη κουζίνα 600.0001999-2000 Safe sex 500.0002005-2006 Οι σειρήνες στο Αιγαίο 1.400.000

Αυτές οι τρεις ήταν και τα μεγάλα κανόνια που σε όλη την Ελλάδα έκαναν αυτά τα εισιτήρια.

Μια όμως και τα γράφουμε να δώσουμε και 2 λίστες για τις προηγούμενες περιόδους που λέγαμε.

1948 έως 1963 Εισπράξεις Α’ προβολής Αθηνών

1949 -1950 Ο μεθύστακας 304.4381954-1955 Κάλπικη λύρα 247.0001959-1960 Το ξύλο βγήκε από τον παράδεισο 239.5301960-1961 Η Αλίκη στο ναυτικό 213.4091962-1963 Μερικοί το προτιμούν κρύο 212.2471959-1960 Το κλωτσοσκούφι 202.542

Γράφουμε μόνο αυτές που στην Α’ προβολή πέρασαν τα 200.000 εισιτήρια

1963 έως 1985

1970-1971 Υπολοχαγός Νατάσα 751.1171968-1969 Η αρχόντισσα και ο αλήτης 750.3801969-1970Η δασκάλα με τα ξανθά μαλλιά 739.0011968-1969 Στα σύνορα της προδοσίας 710.9941963-1964 Κάτι να καίει 660.7911966-1967 Η κόρη μου η σοσιαλίστρια 659.6711967-1968 Το πιο λαμπρό αστέρι 652.6611969-1970 Ορατότης μηδέν 6407201971-1972 Τι έκανες στον πόλεμο Θανάση 640.4711969-1970 Γενναίοι του Βορρά 626.676…

Σε αυτήν τη λίστα ας μείνουμε στις δέκα πρώτες γιατί τα εξακοσάρια και πάνω είναι πολλά…

Αυτά για αρχή γιατί θα επανέλθω και για να ξέρετε πως ήταν πραγματικά τα πράγματα των «χρυσών εισιτηρίων» ….

Δείτε επίσης:

Ελληνικές ταινίες: 5 σκηνοθετικά λάθη που δεν πρόσεξε κανείςΟι κλασικές ελληνικές ταινίες στην τηλεόραση με λάθος τρόπο

Εάν επιθυμείτε να σχολιάσετε το παραπάνω άρθρο ή οτιδήποτε άλλο στο Youfly, επισκεφτείτε τη σελίδα μας στο Facebook ή στείλτε μας μήνυμα στο Twitter. Για φωτογραφικό υλικό και ιστορίες, μεταβείτε στο Instagram μας.

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του παρόντος άρθρου, χωρίς αναφορά, με ενεργό σύνδεσμο (link) Youfly.com.

The post Ελληνικές ταινίες: Οι εισπράξεις και τα χρυσά εισιτήρια appeared first on Youfly.

Keywords
Αναζητήσεις
Τυχαία Θέματα