Εθνικό Θέατρο: Η κυρία του Μαξίμ στην Κεντρική Σκηνή
Το Εθνικό Θέατρο παρουσιάζει για πρώτη φορά στην Κεντρική Σκηνή, το ανυπέρβλητο αριστούργημα του Ζωρζ Φεντώ, Η κυρία του Μαξίμ, σε σκηνοθεσία Θωμά Μοσχόπουλου.
©Patroklos_SkafidasΕθνικό Θέατρο: Η κυρία του Μαξίμ στην Κεντρική ΣκηνήΠολλοί είναι οι αθώοι που περνάνε διά πυρός και σιδήρου στα εξωφρενικά πεπρωμένα που επινόησε ο Φεντώ· το αρχέτυπο, ωστόσο, είναι ο δύσμοιρος ο κύριος Πετιπόν, ο οποίος ξυπνά στο σπίτι του έπειτα από ένα ξενύχτι στο
Το έργο έκανε την πρώτη πρεμιέρα του στις 17 Ιανουαρίου 1899 στο Théâtre des Nouveautés, και σημείωσε θρίαμβο. Επισκέπτες της Διεθνούς Έκθεσης του 1900 ήρθαν στο Παρίσι τόσο για την ίδια την έκθεση όσο και για να μη χάσουν την Κυρία του Μαξίμ!
Έχουν αποκαλέσει τον Φεντώ μοναδικό κληρονόμο της αρχαίας ελληνικής τραγωδίας. Ο ίδιος δήλωνε πως «για να γράψεις ένα καλό βωντβίλ, παίρνεις την τραγικότερη δυνατή κατάσταση και προσπαθείς να αποκαλύψεις την μπουρλέσκ πλευρά της». Αντίθετα, όμως, από την τραγωδία, ο Φεντώ δεν αναγνωρίζει στον άνθρωπο τραγικό μεγαλείο. Είναι στο τέλος όσο ασήμαντος και μηδαμινός ήταν στην αρχή, και συνεχίζει να παραπατάει στο χείλος του τίποτα.
©Patroklos_SkafidasΗ Κυρία του ΜαξίμΟ σκηνοθέτης Θωμάς Μοσχόπουλος σημειώνει: Κοινωνική υποκρισία. Απονεκρωμένες καταπιεστικές συμβάσεις. Δυσλειτουργικοί γάμοι. Απιστία. Εξαπάτηση. Ενοχή. Άγχος. Αναζήτηση ταυτότητας. Καταπιεσμένη σεξουαλικότητα. Χάσμα μεταξύ κοινωνικών τάξεων. Αλλοτρίωση μέσω του χρήματος. Εκμετάλλευση. Χειραγώγηση. Εκδίκηση. Βία. Πορνεία. Σεξισμός. Φαλλοκρατία. Και άγχος πάλι και πάλι άγχος. Άγχος και φόβος απώλειας. Και άλλος φόβος απώλειας. Πολύς φόβος απώλειας και θανάτου.
©Patroklos_SkafidasΜε μία πρόχειρη καταγραφή θεμάτων που εμφανίζονται στην δραματουργία του Ζώρζ Φεντώ και συγκεκριμένα στο αριστούργημά του Η Κυρία του Μαξίμ θα μπορούσε να διαπιστώσει κανείς ότι συσσωρεύεται εδώ άφθονο υλικό για να δομηθεί ένα ή και περισσότερα δράματα, από εκείνα που απασχολούσαν, γοήτευαν -ή ακόμα σόκαραν – το κοινό στο πέρασμα μεταξύ 19ου και 20ου αιώνα, καθώς και τη μετέπειτα δραματουργία. Και όντως δεν είναι λίγα τα παραδείγματα έργων που αποσκοπώντας στη συγκίνηση και τον προβληματισμό του κοινού σε αυτά ακριβώς τα θέματα επικεντρώνονται. Όχι όμως ο Φεντώ. Εκείνος ούτε να συγκινήσει προσπαθεί ούτε και να προβληματίσει. Δεν έχει καμία εμπιστοσύνη σε μια «συγκινησιακά εκλεπτυσμένη» ανθρώπινη φύση.
Δεν θεωρεί κανέναν άνθρωπο ούτε ακριβώς αθώο ούτε ακριβώς θύμα.Θα υπέθετε κανείς πως η άποψη που είχε για το είδος μας είναι πως πρόκειται για ένα σμάρι δαιμόνιων επιβιωτικών ζώων που θορυβούν ασταμάτητα και έχουν ειδικευτεί στο να διαφεύγουν διαρκώς με κόλπα και πανουργία από τους κινδύνους που τους επιφυλάσσει η χαμηλή θέση τους στην τροφική αλυσίδα. Ο άνθρωπος ούτε διορθώνεται, ούτε προβληματίζεται , ούτε και νοιάζεται ιδιαιτέρως για κάτι άλλο πέρα από τον εαυτούλη του. Οι «υψηλές αξίες» είναι απλώς ένα τέχνασμα που έχει εφευρεθεί για να χειραγωγούν οι λίγοι πανούργοι τους πολλούς αφελείς. Ο Φεντώ δεν νοιάζεται για «ευαισθησίες». Είναι πολύ ευφυής για κάτι τέτοιο. Και όπως είχε γράψει ο συμπατριώτης του Ρακίνας κάποιους αιώνες πριν, «Η τραγωδία αποτείνεται στο συναίσθημα, η κωμωδία στην ευφυΐα». Οπότε, με τα θέματα που άλλοι θα συναισθηματολογούσαν ο Φεντώ κατασκευάζει ανελέητες κωμωδίες: Μηχανές που συνθλίβουν κάθε σοβαροφάνεια και κομπορρημοσύνη. Που κονιορτοποιούν ακόμα και την παραμικρή βεβαιότητα του όποιου «νοήματος» που ο άνθρωπος μπορεί να υιοθετεί ως παρηγοριά μέσα στο υπαρξιακό κενό του.
Ο άνθρωπος του Φεντώ δεν μαθαίνει από τα λάθη του. Απλώς τα επαναλαμβάνει μέχρι τελικής πτώσης. Ο Κάρλ Μάρξ είχε γράψει «Η ιστορία επαναλαμβάνεται. Αρχικά ως τραγωδία. Κατόπιν ως φάρσα». Αυτούς λοιπόν τους φαρσικούς φαύλους κύκλους της ζωής αποτυπώνει και ο Φεντώ επιτρέποντας ως μόνο νόημα μέσα σε αυτόν τον παράδοξο υπαρξισμό του το να γελάμε με τα χάλια μας, προετοιμάζοντας σχεδόν την ρήση του Σ. Μπέκετ, «Μπροστά σου το χειρότερο ώσπου να αρχίσεις να γελάς» .
©Patroklos_SkafidasΤαυτότητα παράστασηςΜετάφραση – Σκηνοθεσία: Θωμάς Μοσχόπουλος
Σκηνικά: Ευαγγελία Θεριανού
Κοστούμια: Κλαιρ Μπρέισγουελ
Μουσική: Κορνήλιος Σελαμσής
Φωτισμοί: Νίκος Βλασόπουλος
Κίνηση: Σοφία Πάσχου
Βοηθός σκηνοθέτη: Ρωμανός Μαρούδης
Βοηθός σκηνογράφου: Ελλη Παπαδάκη
Βοηθός ενδυματολόγου: Κυρράνα Γκιόκα
Διανομή (με αλφαβητική σειρά):
Θανάσης Αλευράς, Στέλλα Αντύπα, Αφροδίτη Αντωνάκη, Κωνσταντίνος Αρνόκουρος, Μελίνα Βαμπούλα, Ηλιάνα Γαϊτάνη, Θανάσης Δήμου, Ευαγγελία Καρακατσάνη, Έμιλυ Κολιανδρη, Κώστας Κορωναίος, Αυγουστίνος Κουμουλος, Πέλλα Μακροδημήτρη, Αθηνά Μουστάκα, Ελπίδα Νικολάου, Άννα Πατητή, Πέτρος Σκαρμέας, Γιώργος Τζαβάρας, Κώστας Φιλίππογλου, Γιάννης Φιλίππου, Δημήτρης Φουρλής, Γαλήνη Χατζηπασχάλη, Αλέξανδρος Χρυσανθόπουλος
Φωτογράφος παράστασης: Πάτροκλος Σκαφίδας
©Patroklos_Skafidas· Η χρήση μάσκας είναι υποχρεωτική κατά τη διάρκεια της παράστασης
Πληροφορίες για τα Μ.Μ.Ε. 210.5288164-210.5288196
ΣΤΗ ΣΤΗΛΗ ΘΕΑΜΑΤΩΝ
Η αγορά εισιτηρίων για τις παραστάσεις θα πραγματοποιείται στα σημεία πώλησης του δικτύου της Ticket Services: www.ticketservices.gr και tickets.public.grΤηλ. κέντρο: 210 72 34567 Καταστήματα Public Εκδοτήριο εισιτηρίων: Πανεπιστημίου 39 (εντός στοάς Πεσμαζόγλου) ΑθήναΤο ταμείο στο κτίριο Τσίλλερ από 21/10 θα είναι ανοιχτό Τετάρτη με Κυριακή 9:30-21:00Οι συναλλαγές θα πραγματοποιούνται αποκλειστικά με χρέωση κάρταςΗμέρες και ώρες παραστάσεων:
Τετάρτη με Κυριακή στις 19:30
Τιμές εισιτηρίων:
25€ (Διακεκριμένη ζώνη)
18€ (Α΄ Ζώνη)
15€ (A΄Εξώστης)
Κάθε Τετάρτη και Πέμπτη:18€ (Διακεκριμένη ζώνη), 15€ (Α΄Εξώστης)
Κάθε Παρασκευή: 18€ (Διακεκριμένη ζώνη), 13€ (Α΄ Εξώστης)
Ειδικές τιμές:
Φοιτητικό-Νεανικό 10€ (εκτός διακεκριμένης ζώνης)
Ανω 65 ετών 10€ (κάθε Τετάρτη)
Κάρτα ανεργίας 5€ (κάθε Τετάρτη και Πέμπτη)
ΑΜΕΑ 5€ και συνοδός 5€ (καθημερινά & Σαββατοκύριακο)
Πολύτεκνοι 10€ (καθημερινά & Σαββατοκύριακο)
Δείτε επίσης το ρεπερτόριο του Εθνικού Θεάτρου για τη σεζόν 2020 – 2021.
The post Εθνικό Θέατρο: Η κυρία του Μαξίμ στην Κεντρική Σκηνή appeared first on Youfly.
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Κατηγορίας Ψυχαγωγία
- Πέλλα: Ακόμα και στην τουαλέτα φέρεται να είχε βάλει κάμερες ο πατέρας καταγράφοντας τη σύζυγο και τα παιδιά του
- 5 αψεγάδιαστα κουρέματα για να δείχνεις νεότερος
- Σοκάρει η απολογία του 31χρονου ψυκτικού: Είχα αρκετό αίμα στην μπλούζα μου, ήμουν σαν ζόμπι…
- Άγριες Μέλισσες: Ενώνονται ξανά οι αδελφές Σταμίρη – Έρχεται η Θεία Δίκη για τον Δούκα
- Metro: Redux Review
- Άγριες Μέλισσες: Περίληψη και φωτογραφίες επεισόδια 26 – 30
- Ο Κλέαρχος, η Μαρίνα και ο κοντός στο Alhambra Art Theatre
- Game of Thrones: Ο διαφορετικός θάνατος του Hodor στα βιβλία
- Άγριες Μέλισσες: Οι πρωταγωνιστές όπως δεν τους έχετε ξαναδεί
- Καραπαπάς: «Πάει να καταστρέψει τη ζωή μου» (photos)
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Youfly
- Άγριες Μέλισσες: Περίληψη και φωτογραφίες επεισόδια 26 – 30
- Ο Κλέαρχος, η Μαρίνα και ο κοντός στο Alhambra Art Theatre
- Εθνικό Θέατρο: Η κυρία του Μαξίμ στην Κεντρική Σκηνή
- Το Δάνειο: Από 11 Νοεμβρίου στο Από Μηχανής Θέατρο
- Δύο νέα τραγούδια από τον Stevie Wonder και την MINOS EMI
- Μια Γερμανίδα Γραμματέας: Από 28 Οκτώβρη στο Θέατρο Ιλίσια
- Τελευταία Νέα Youfly
- Εθνικό Θέατρο: Η κυρία του Μαξίμ στην Κεντρική Σκηνή
- Το Δάνειο: Από 11 Νοεμβρίου στο Από Μηχανής Θέατρο
- Ο Κλέαρχος, η Μαρίνα και ο κοντός στο Alhambra Art Theatre
- Δύο νέα τραγούδια από τον Stevie Wonder και την MINOS EMI
- Άγριες Μέλισσες: Περίληψη και φωτογραφίες επεισόδια 26 – 30
- Μια Γερμανίδα Γραμματέας: Από 28 Οκτώβρη στο Θέατρο Ιλίσια
- “55α Δημήτρια”: Παρούσα ψηφιακά και η πρόεδρος της Δημοκρατίας
- Χιούστον το Λύσαμε: Ζαρίφη και Mad Clip καλεσμένοι στον ΑΝΤ1
- Υγεία Πάνω Απ’ Όλα: Τι θα δούμε το Σαββατοκύριακο 17 και 18/10
- Δεν ακούω, δε βλέπω, δε μιλάω: από 21 Οκτωβρίου Θέατρο Άλμα
- Τελευταία Νέα Κατηγορίας Ψυχαγωγία
- Game of Thrones: Ο διαφορετικός θάνατος του Hodor στα βιβλία
- Ο θρύλος Stevie Wonder κυκλοφορεί δύο νέα τραγούδια
- Ντόρα Μπακογιάννη: Αποκάλυψε ποια είναι η πραγματική της σχέση με τη νύφη της, Σία Κοσιώνη
- Έχεις παρατηρήσει πόσο ιδιαίτερο κόκκινο χρώμα έχει το ρόδι; Για δες…
- Φάνης Λαμπρόπουλος: «Άλλο αυτό που κάνουν οι Σφήκες, άλλο εμείς»
- Τρεις Εκδοχές της Ζωής, της Γιασμίνα Ρεζά στο Θέατρο 104
- Σοκάρει η απολογία του 31χρονου ψυκτικού: Είχα αρκετό αίμα στην μπλούζα μου, ήμουν σαν ζόμπι…
- Metro: Redux Review
- Άγριες Μέλισσες: Οι πρωταγωνιστές όπως δεν τους έχετε ξαναδεί
- Χαρτογραφώντας τη σκηνή των Νέων Αποφοίτων