Μανούσος Μανουσάκης: “Η νέα γενιά μυείται στην υποκουλτούρα”

16:01 3/11/2020 - Πηγή: Youfly

Ο Μανούσος Μανουσάκης μιλάει στον Ιάσονα Τριανταφυλλίδη σε μια συνέντευξη για τον Ίασμο , την τηλεόραση, τα ριάλιτι και την υποκουλτούρα του σήμερα.

Ο Μανούσος Μανουσάκης είναι από τους σκηνοθέτες εγγύηση για την ελληνική τηλεόραση τα τελευταία 30χρόνια. Οι σειρές έχουν ψυχαγωγήσει κόσμο και κοσμάκη είναι πάντα προσεγμένες. Κατά καιρούς έχει κάνει τεράστιες επιτυχίες. Ξέρει όσο λίγοι και να διηγείται με την κάμερά του μια ιστορία σωστά αλλά και να καθοδηγεί τους ηθοποιούς του με τον καλύτερο δυνατό τρόπο μπροστά στην κάμερα.

Κάποτε σε μια

απονομή των Όσκαρ η Ελίζαμπεθ Τέιλορ είχε πει: «Όταν ο σκηνοθέτης μου ήταν καλός ήμουν και γω καλή, όταν ο σκηνοθέτης μου δεν ήταν καλός δεν ήμουν ούτε εγώ καλή».

Ελάχιστοι στην Ελλάδα μπορούν να καταλάβουν πόσο σημαντικός είναι ο σκηνοθέτης για να καθοδηγήσει έναν ηθοποιό που ερμηνεύει μπροστά στην κάμερα. Eίτε είναι σινεμά, είτε είναι τηλεόραση σε αντίθεση με το θέατρο θα έλεγα κιόλας.

Βέβαια οι παλιοί του σινεμά το ήξεραν αυτό, αλλά από τους σημερινούς της τηλεόραση δεν είναι πολλοί αυτοί που ξέρουν πως να διδάξουν τον ηθοποιό για το πως θα κινηθεί σωστά μπροστά στην κάμερα μια και ξέρουν από τηλεσκηνοθεσία αλλά δεν ξέρουν από σκηνοθεσία. Ξέρουν να δουλέψουν σωστά με τα κουμπιά αλλά όχι να διδάξουν έναν ηθοποιούς. Με την πείρα του λοιπόν ο Μανούσος Μανουσάκης για τη δραματική σχολή ΙΑΣΜΟΣ που υπάρχει πολύ πετυχημένα αρκετά χρόνια τώρα έφτιαξε ένα δικό του τμήμα μέσα από μια σειρά από μαθήματα που έχουν τον τίτλο «Υποκριτική στην κάμερα» και φυσικά τον πήρα τηλέφωνο να τον ρωτήσω πάνω σε αυτό:

Ο Μανούσος Μανουσάκης και η Σχολή Ίασμος

ΙΤ: Τι είναι αυτή η σειρά μαθημάτων; Ποια είναι τα μαθήματα; Και τι μπορεί να μάθει κανείς εκεί;

ΜΜ: Κοίταξε, πάντα πίστευα ότι χρειάζεται κάτι τέτοια γιατί δεν είναι καθόλου εύκολο να ερμηνεύει κανείς σωστά μπροστά στην κάμερα που μεγεθύνει τα πάντα και τώρα που μου το πρότεινε ο ΙΑΣΜΟΣ και μου έδωσε την ελευθερία να το κάνω όπως θέλω και όπως πρέπει, πραγματικά δούλεψα με πολύ χαρά για αυτό το πράγμα.

Για ηθοποιούς είναι, αλλά διδάσκονται όλα όσα αφορούν γύρισμα είτε ταινίας, είτε τηλεοπτικής σειράς από όλες τις κατηγορίες εργαζομένων, και είναι πολλές αυτές όπως ξέρεις καλά.

Δηλαδή κάνουν μαθήματα και σεμινάρια σκηνοθέτες, σεναριογράφοι, ηθοποιοί, διευθυντές φωτογραφίας, σκηνογράφοι και ενδυματολόγοι, μακιγιέρ ακόμα και κομμωτές, διευθυντές παραγωγής και φυσικά casting director. Έτσι που να καταλαβαίνουν οι μαθητές τη δουλειά του καθενός από αυτούς και το πως γίνεται σωστά ένα γύρισμα. Για να ξέρουν και αυτοί να φερθούν σωστά και στο γύρισμα και στην ερμηνεία τους. Διδάσκουν μόνο επαγγελματίες του είδους, ανάμεσά τους πχ η Ρέινα Εσκενάζυ στη σκηνοθεσία και ο Αλέξανδρος Κακαβάς στο σενάριο. Οι σπουδές κρατάνε 2 χρόνια με 3 6ωρα την εβδομάδα.

Κοίταξε, αυτή είναι μια σχολή για την υποκριτική μπροστά στην κάμερα, να ξέρεις να φέρεσαι μπροστά στο φακό γιατί είναι σημαντικό να μην σκέφτεσαι στην τεχνική αλλά να αφοσιώνεσαι στην ερμηνεία.

ΙΤ: Κατά τα άλλα, ετοιμάζεις κάτι;

MM: Έχω κάνει δύο προτάσεις και περιμένω απαντήσεις και στα κρατικά και στα ιδιωτικά κανάλια. Το πρώτο αφορά αυτήν την ιδιαίτερη και ξεχωριστή μορφή του ’21, το Αλέξανδρο Υψηλάντη. Δεν είναι γνωστή τόσο πολύ η πορεία και οι πράξεις του όσο το όνομά του και η άλλη σειρά έχει να κάνει με ελληνικά διηγήματα από το 1850 έως το 1920 περίπου με αυτοτελής ιστορίες δύο επεισοδίων. Περιμένω απαντήσεις και για τα δύο…

Μανούσος Μανουσάκης – Συνέντευξη: Τα σίριαλ, η υποκουλτούρα και η νέα γενιά

Κατά τα άλλα σκηνοθετώ για το θέατρο ένα εξαιρετικό υπαρξιακό οικογενειακό δράμα σύγχρονο τα «Άγουρα χείλη» του Μιχάλη Άνθη. Παίζουν η Τάνια Τρύπη και ο Κωνσταντίνος Καζάκος. Ήταν να το πάμε στην Θεσσαλονίκη και μετά περιοδεία σε όλη την Ελλάδα ή τουλάχιστον όπου ο νομός είναι με… χρώμα πράσινο γιατί έχουμε και το πρόβλημα του κορονοϊού και να καταλήξει την άνοιξη στο ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης. Τώρα βέβαια με τα γενικά lockdown περιμένουμε…

ΙΤ: Μανούσο πως σου φαίνεται η ελληνική τηλεόραση σήμερα;

MM: Κοίταξε, είναι σε πολύ καλό επίπεδο ή τουλάχιστον σε καλύτερα επίπεδα από παλιότερα. Εννοώ το επίπεδο γενικά των σίριαλ. Δε μιλάω φυσικά για τα ριάλιτι και όλα αυτά κ.λπ. Τα οποία δε σου κρύβω βέβαια πως μου προκαλούν άπωση. Με πανικοβάλλει πραγματικά πως μια γενιά Ελλήνων μεγαλώνει βλέποντας όλη αυτή την υποκουλτούρα. Αυτό που πραγματικά με φοβίζει είναι πως δε θα μας σημαδεύσει ο κορονοϊός αλλά ο πολιτισμός της καθημερινότητας που διαμορφώνεται από αυτά τα υποπροιόντα..

Διαβάστε ακόμα την κριτική του Ιάσονα Τριανταφυλλίδη για την καινούργια βραδινή εκπομπή του MEGA, Απόψε Μόνο, με τον Λάμπρο Φισφή και την ομάδα του.

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του παρόντος άρθρου, χωρίς αναφορά, με ενεργό σύνδεσμο (link) Youfly.com.

The post Μανούσος Μανουσάκης: “Η νέα γενιά μυείται στην υποκουλτούρα” appeared first on Youfly.

Keywords
Τυχαία Θέματα