Μικρά Ασία, Γιάννης Μόραλης, Τζον Κράξτον, στο Μουσείο Μπενάκη για το φθινόπωρο
Η μία έκθεση συνεχίζεται, οι άλλες ετοιμάζονται και θα παρουσιαστούν στο κοινό τον Σεπτέμβριο ή τον Οκτώβριο. Το Μουσείο Μπενάκη, πάντως, δεν μας έχει αφήσει ποτέ χωρίς κάποια ποιοτική έκθεση, ακόμα και μέσα στο κατακαλόκαιρο. Μπορείτε να απολαύσετε τα έργα του Τζον Κράξτον, περιμένοντας τη μεγάλη επετειακή έκθεση «Μικρά Ασία- Λάμψη- Ξεριζωμός Καταστροφή- – Δημιουργία» την οποία θα εγκαινιάσει στα μέσα Σεπτεμβρίου η πρόεδρος της Δημοκρατίας Κατερίνα Σακελλαροπούλου. Ακολουθούν, μέσα στον Οκτώβριο, τρεις ακόμα ενδιαφέρουσες εκθέσεις, ανάμεσα στις οποίες και μία για τον Γιάννη
JOHN CRAXTON: Μια ελληνική ψυχή
Μουσείο Μπενάκη Ελληνικού Πολιτισμού
Διάρκεια έκθεσης: μέχρι 11 Σεπτεμβρίου 2022
Η έκθεση οργανώνεται με αφορμή την επέτειο των 100 χρόνων από τη γέννηση του ζωγράφου και σκηνογράφου John Craxton (1922-2009). Το φως, η ζωή και τα τοπία της Ελλάδας αποτέλεσαν πηγή έμπνευσης και το κυρίαρχο θέμα στην τέχνη του Craxton από την άφιξή του στην Ελλάδα το 1946 μέχρι και το τέλος της ζωής του.
Η έκθεση μέσα από περίπου 60 έργα που στην πλειοψηφία τους προέρχονται από το Craxton Estate -ορισμένα άγνωστα μέχρι σήμερα- θα καταγράψει το ταξίδι από το σκοτάδι στο φως και τη μετάβαση από την ενδοσκοπική ματιά των μελαγχολικών εικόνων του πολέμου στην αίγλη του Αιγαίου. Ο Craxton εξελίχθηκε σε προσωπογράφο στην Ελλάδα, και για αυτόν τον λόγο θα υπάρχει ένας τοίχος με προσωπογραφίες Ελλήνων καθώς και με σπουδαία μοντερνιστικά έργα επηρεασμένα από μύθους, από σύμβολα, από τον Ελ Γκρέκο και από Βυζαντινά μωσαϊκά. Το κυρίαρχο έκθεμα θα είναι η εντυπωσιακών διαστάσεων ταπισερί «Τοπίο με στοιχεία της φύσης», την οποία ο Craxton σχεδίασε και επέβλεψε στο Εδιμβούργο, όντας εξόριστος κατά την διάρκεια της Δικτατορίας. Εμπνευσμένη από την παραδοσιακή Κρητική υφαντουργία, η ταπισερί συνοψίζει την αγάπη του για τον ελληνικό κόσμο.
Επιμέλεια: Ian Collins
Αρχιτεκτονικός σχεδιασμός: Ναταλία Μπούρα
Διοργάνωση: Μουσείο Μπενάκη, Craxton Estate, Δημοτική Πινακοθήκη Χανίων
ΜΙΚΡΑ ΑΣΙΑ. ΛΑΜΨΗ∙ΞΕΡΙΖΩΜΟΣ∙ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ∙ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ
Υπό την Αιγίδα της Α.Ε. της Προέδρου της Δημοκρατίας Κατερίνας Σακελλαροπούλου
Μουσείο Μπενάκη / Πειραιώς 138
Διάρκεια έκθεσης: 15 Σεπτεμβρίου 2022 – 12 Φεβρουαρίου 2023
Με αφορμή τα 100 χρόνια από τη Μικρασιατική Καταστροφή, το Μουσείο Μπενάκη και το Κέντρο Μικρασιατικών Σπουδών παρουσιάζουν το χρονικό του μικρασιατικού ελληνισμού μέσα από μία έκθεση.
Περισσότερα από 1.000 εκθέματα και πάνω από 500 φωτογραφίες θα ζωντανέψουν την ακμή του ελληνισμού πριν τους διωγμούς, τη δραματική περίοδο 1919-1923 καθώς και την εγκατάσταση και ενσωμάτωση στην Ελλάδα.
Ο επισκέπτης ξεκινά το ταξίδι στη «λάμψη» του ελληνισμού της Μικράς Ασίας (πρώτη ενότητα) από την Ιωνία και τα δυτικά παράλια, προχωρά στην Καππαδοκία και τις νότιες επαρχίες, συνεχίζει διασχίζοντας τον Πόντο για να επιστρέψει προς δυσμάς, γύρω από την Κωνσταντινούπολη και να καταλήξει στην Ανατολική Θράκη.
Την εποχή ακμής διαδέχονται η περίοδος των διωγμών, του τέλους του Α΄ Παγκόσμιου Πολέμου και των Συνθηκών, η περίοδος της ελληνικής απόβασης και της μικρασιατικής εκστρατείας, η «καταστροφή» του 1922, καθώς και η Έξοδος των προσφύγων (δεύτερη ενότητα).
Η τρίτη και τελευταία ενότητα της έκθεσης επικεντρώνεται στην εγκατάσταση και την ενσωμάτωση των εκπατρισμένων στην Ελλάδα, καθώς και την επίδραση που η παρουσία τους είχε σε πολλούς τομείς της ελληνικής κοινωνίας.
Τμήμα του επιλόγου της έκθεσης είναι αφιερωμένο στην ίδρυση του Κέντρου Μικρασιατικών Σπουδών το 1930 από τη Μέλπω και τον Οκτάβιο Μερλιέ.
Το χρονικό αυτό περιγράφεται μέσα από έργα τέχνης, εικόνες, εκκλησιαστικά, πολεμικά και προσωπικά κειμήλια, ενδυμασίες, κοσμήματα, χειροτεχνήματα, χάρτες, φωτογραφίες, αρχειακό και κινηματογραφικό υλικό, εφημερίδες, επιστολές, κάρτες, και πολλά άλλα τεκμήρια. Την αφήγηση συμπληρώνουν αποσπάσματα από προσωπικές μαρτυρίες, ζωντανεύοντας τις εικόνες και τα σιωπηλά αντικείμενα.
Επιμέλεια: Εβίτα Αράπογλου
Διοργάνωση: Μουσείο Μπενάκη, Κέντρο Μικρασιατικών Σπουδών
ΠΑΥΛΟΣ ΚΟΖΑΛΙΔΗΣ. ΤΟ ΣΠΙΤΙ ΜΕ ΤΙΣ ΠΕΤΑΛΟΥΔΕΣ
Μουσείο Μπενάκη / Πειραιώς 138
Διάρκεια έκθεσης: 6 Οκτωβρίου – 20 Νοεμβρίου 2022
Η πιο πρόσφατη δουλειά του Παύλου Κοζαλίδη περιστρέφεται γύρω από την Κίνα και την καθημερινότητά των ανθρώπων της. Η φιλία του με έναν συμμαθητή από την Κίνα στο Βανκούβερ του Καναδά πριν από 25 χρόνια και οι συχνές επισκέψεις του στο γεμάτο από εκπλήξεις σπίτι του, ήταν η πρώτη επαφή με έναν καινούργιο, άγνωστο κόσμο. Τότε γεννήθηκε η αγάπη του φωτογράφου για τον πολιτισμό και τους ανθρώπους της Κίνας και ταυτόχρονα η ανάγκη για την καλλιτεχνική καταγραφή του.
Διοργάνωση: Μουσείο Μπενάκη
ΕΛΕΥΣΙΝΑ. ΩΜΟ ΜΟΥΣΕΙΟ
Μουσείο Μπενάκη / Πειραιώς 138
Διάρκεια έκθεσης: 13 Οκτωβρίου – 27 Νοεμβρίου 2022
Λίγο πριν την έναρξη της επίσημης επετειακής χρονιάς της 2023 Ελευσίς Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης, η Ελευσίνα συστήνεται στο ευρύ κοινό, με μια έκθεση στο Μουσείο Μπενάκη, οδού Πειραιώς, που προβάλλει ψήγματα από όλα όσα απαρτίζουν το φαινόμενο «Ελευσίνα», τωρινά και αλλοτινά. Δειγματίζει έτσι τον τόπο, προσκαλώντας το δυνάμει κοινό να ανακαλύψει πολλά περισσότερα επισκεπτόμενο και περπατώντας την πόλη.
Επιμέλεια: Ερατώ Κουτσουδάκη
Διοργάνωση: Μουσείο Μπενάκη, 2023 Ελευσίς Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης
ΓΙΑΝΝΗΣ ΜΟΡΑΛΗΣ. ΧΩΡΟΣ ΙΔΙΩΤΙΚΟΣ
Μουσείο Μπενάκη Ελληνικού Πολιτισμού
Διάρκεια έκθεσης: 26 Οκτωβρίου 2022 – 8 Ιανουαρίου 2023
Η έκθεση την οποία συνδιοργανώνουν το Μουσείο Μπενάκη και η «Εταιρεία Μελέτης, Έρευνας και Προβολής της Νεοελληνικής Τέχνης – Εργαστήριο Γιάννης Μόραλης» προβάλλει τις αφετηρίες των καλλιτεχνικών αναζητήσεων του ζωγράφου, τις εικαστικές του καταβολές και τη δημιουργική του πορεία, δίνοντας ωστόσο έμφαση στον άνθρωπο Γιάννη Μόραλη και στον ιδιωτικό του χώρο.
Επιμέλεια: Νίκη Δάφνη
Αρχιτεκτονικός σχεδιασμός: Σπύρος Νάσαινας
Διοργάνωση: Μουσείο Μπενάκη, Εργαστήριο Γ. Μόραλη
Αγγελική Κώττη
The post Μικρά Ασία, Γιάννης Μόραλης, Τζον Κράξτον, στο Μουσείο Μπενάκη για το φθινόπωρο appeared first on The President.
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Κατηγορίας Ειδήσεις
- Fuel Pass 2: Αίτηση στο gov.gr με 2 ΑΦΜ σήμερα
- Βάσεις 2022 – Πανελλήνιες: Οι πρώτοι των πρώτων και οι σχολές με τη μεγαλύτερη άνοδο και πτώση
- Εφραίμ Ινμπάρ: Ελλάδα και Κύπρος να προετοιμάζονται για πόλεμο
- Σπάτα: Γιατί σιωπούν οι φίλοι του 22χρονου που ήταν μαζί στο ελικόπτερο
- Αγωνία για την εξαφάνιση της 45χρονης μητέρας από τα Πατήσια: Πριν έναν χρόνο είχε κάψει το σπίτι της
- Κατασκευές Εξωτερικών χώρων με Τούβλα - Κυβόλιθους
- Ποιοι δε θα πάρουν ευρώ από την επιδότηση Fuel Pass 2;
- Fuel Pass 2: Στον «αέρα» σήμερα η πλατφόρμα για το επίδομα καυσίμων έως 100 ευρώ
- Λαϊκές αγορές: Αλλάζουν όλα για παραγωγούς και επαγγελματικές άδειες!
- Βλάβες και απίστευτη ταλαιπωρία για εκατοντάδες ταξιδιώτες
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις The President
- Τελευταία Νέα The President
- Μικρά Ασία, Γιάννης Μόραλης, Τζον Κράξτον, στο Μουσείο Μπενάκη για το φθινόπωρο
- ΗΠΑ: Ασυγχώρητες οι δηλώσεις του ‘Ορμπαν περί “ανάμειξης των φυλών”
- ΗΠΑ: Τουλάχιστον τρεις νεκροί από πλημμύρες στο ανατολικό Κεντάκι
- Ένταση σε συγκέντρωση διαμαρτυρίας στα Προπύλαια
- Θετική η γνώμη της επιτροπής ακροάσεων της Βουλής για τον διορισμό του διοικητή και των υποδιοικητών του ΕΦΚΑ
- Ουκρανία: Πέντε νεκροί και 25 τραυματίες από ρωσικό πυραυλικό πλήγμα σε σχολή αεροπορίας
- Διεθνής μελέτη: Αλλάζουν οι πυρκαγιές στην Ευρώπη και κυρίως στην Μεσόγειο λόγω κλιματικής αλλαγής
- Άνοιξε η πλατφόρμα wallet.gov.gr και για τα ΑΦΜ που λήγουν σε 2
- Κ.Χατζηδάκης: To 1555 είναι μια γραμμή για να βρίσκεις άκρη και ήρθε για να μείνει
- Πολύ υψηλός κίνδυνος πυρκαγιάς σχεδόν σε όλη τη χώρα αύριο Παρασκευή
- Τελευταία Νέα Κατηγορίας Ειδήσεις
- Η Γη της Ελιάς (spolier): Ανατροπές και εξελιξεις που καθηλώνουν...
- Γλυκάνισος: Η νέα δραματική σειρά έρχεται στον ΣΚΑΙ
- Σίφνος: Βουβός θρήνος στη Λαμία για τον θάνατο του 23χρονου φοιτητή
- Πόσα λεφτά φέρνουν την ευτυχία
- Περού: Παρατείνεται η κατάσταση έκτακτης ανάγκης για το 4ο κύμα κορωνοϊού
- Το «ευχαριστώ» του ΑΠΟΕΛ στον κόσμο του
- Μήλο «ψηφίζουν» οι αναγνώστες της Guardian
- Πανελλήνιες 2022: Ποια είναι η «πρώτη των πρώτων» που περνά στην Ιατρική Αθηνών
- Αγγελάκας για Μιχαηλίδη: «Αν πεθάνει θα γίνουμε για μια ακόμη φορά η ντροπή του πλανήτη»