«Ο Έλληνας βάτραχος» του Δημήτρη Ποταμίτη σε σκηνοθεσία Αυγουστίνου Ρεμούνδου στο Vault
Ο Έλληνας βάτραχος, ένας μονόλογος του Δημήτρη Ποταμίτη, μια παράσταση μετά την καταστροφή, μια παράσταση για τη ζωή, για τις αξίες του ανθρώπου, για την αναγέννηση, με την Αννίτα Κούλη, σε σκηνοθεσία Αυγουστίνου Ρεμούνδου στον Πολυχώρο Vault, από τις 20 Φεβρουαρίου κάθε Δευτέρα και Τρίτη στις 21:15.
Το έργο
Έπειτα από μια βιβλική καταστροφή, μια γυναίκα μισολιπόθυμη ξυπνάει μεταξύ λάσπης και σκουπιδιών και συνειδητοποιεί ότι βρίσκεται πάνω στα μάρμαρα της στέγης του Παρθενώνα. Ο βράχος της Ακρόπολης, μετά τον κατακλυσμό,
Η παράσταση είναι ένα λυρικό ταξίδι αυτογνωσίας-αυτοκριτικής, που με όχημα την ελληνική μυθολογία καταγράφει την άνοδο και την πτώση των ανθρώπων, την εξιλέωση και την αναβίωση. Την αναγέννηση.
Σημείωμα του σκηνοθέτη
«Διαβάζοντας τον Έλληνα βάτραχο, διέκρινα αμέσως ένα κείμενο διαχρονικό, προφητικό, που ενώ γράφεται στη δεκαετία του ’90 –ουσιαστικά σε μια περίοδο ανάπτυξης της χώρας– μιλά για μια Ελλάδα που χάνεται μέσα στην καταναλωτική ευτέλεια και στη σαχλαμάρα του θεάματος. Όπως το σατυρικό δράμα αντλεί τη θεματολογία του μέσα από την ελληνική μυθολογία, έτσι και ο Δημήτρης Ποταμίτης, σαν τον Αριστοφάνη, μέσα από τους μύθους του παρελθόντος προβλέπει το μέλλον. Διανύει την περίοδο από τη σύσταση του νέου ελληνικού κράτους μέχρι και τη δεκαετία του ’90 που γράφτηκε το κείμενο. Βλέπει τον Έλληνα της κρίσης, τον Έλληνα της πανδημίας, τον “Έλληνα βάτραχο”. Διορατικός και σαρκαστικός, υπενθυμίζει στην ελληνική κοινωνία τις ανεπάρκειες και τα τραύματά της και ψάχνει τρόπους για την αναγέννηση της Ελλάδας. Μέσα από μία γραφή λυρική, συμβολική αλλά πάνω από όλα σατιρική και με πολύ χιούμορ, ο Δημήτρης Ποταμίτης μάς χαρίζει ένα κλασικό έργο.
»Μπαίνοντας βαθιά μέσα στο έργο και με μεγάλη προσοχή, προτίμησα να προσθέσω κάποια ελάχιστα στοιχεία –λέξεις– που γεφυρώνουν την περίοδο από το 1995 έως σήμερα, που εκ των πραγμάτων λείπουν από τον μονόλογο. Προσπαθώντας να κρατήσω το ύφος που υιοθετούσε ο Ποταμίτης στις παραστάσεις του, δημιούργησα μια παράσταση με κύρια στοιχεία το παιχνίδι, τη σάτιρα, την παρωδία και την γκροτέσκα καρικατούρα. Αφαίρεσα καταγγελτικά στοιχεία που σκοτείνιαζαν το έργο, έτσι ώστε η παράσταση να ακροβατεί μεταξύ γελοίου και σοβαρού, λαϊκής παράδοσης και κλασικού δράματος, Καραγκιόζη και καρτούν.
»Η μουσική παίζει κυρίαρχο ρόλο. Πρωτότυπες συνθέσεις, στίχοι από τον Ύμνο εις την Ελευθερίαν καθώς και δημοτικά τραγούδια που διασκεύασε με μία ιδιαίτερη και σύγχρονη ματιά ο Νικόλας Καρίμαλης (Razastarr), συνδέουν το παρελθόν με το παρόν.
»Τέλος, επέλεξα ο κεντρικός ήρωας Χ να παιχτεί από γυναίκα, αφού μια μητρική παρουσία συμβολικά σηματοδοτεί την έννοια της αναγέννησης.
»Η παράσταση είναι φόρος τιμής στον θεατράνθρωπο Δημήτρη Ποταμίτη». Αυγουστίνος Ρεμούνδος
Σημείωμα του συγγραφέα
«Θεωρώ χρήσιμο για την πληρέστερη κατανόηση των αιτιών που οδήγησαν στη συγγραφή τούτου του έργου, αλλά και για πιο σαφή αποκωδικοποίηση της παραβολής που αποτελεί, τις πιο κάτω διευκρινίσεις:
Ο μοναδικός επιζήσας Νεοέλλην από μια “επιστημονικής φαντασίας” καταστροφή ξυπνά την επόμενη μέρα επί των ερειπίων. Τρελός, με μια αυτόνομη, δική του λογική, προσεγγίζει τη νεοελληνική πραγματικότητα και τα αίτια της καταστροφής κατασκευάζοντας προσωπικούς μύθους από υλικά ιστορίας, μνήμες συλλογικές και προσωπικές.
»Στο έργο, το πολιτικό γίνεται βαθιά προσωπικό και το προσωπικό καθορίζει το πολιτικό γίγνεσθαι, επιβεβαιώνοντας ευθύνες και συνενοχές του καθενός μας. Τελικά το έργο δεν είναι παρά μια σημειολογική σπουδή πάνω στην ιθαγενή περιπέτεια.
»Ο τρόπος μυθοπλασίας του ήρωα είναι παραληρηματικός, όχι μόνο λόγω της φαινομενικής τρέλας του, αλλά γιατί τα πάντα είναι άρρηκτα δεμένα μεταξύ τους σαν κρίκοι μιας αλυσίδας, σαν κόμποι σε ηλεκτροφόρα καλώδια, που σε όποιο σημείο της αν τα ενώσεις, θα παράγουν σπίθα. Η λογική διαδοχή εδώ δεν έχει καμιά σημασία. Αντίθετα, μπορεί να υπεραπλούστευε και να εγκεφαλοποιούσε τα υλικά ενός οικοδομήματος, που στηρίζει την κατασκευή του στη χημεία και όχι στα μαθηματικά. Γιατί, αν νοσεί ο νεοελληνικός μας βίος, η νόσος του είναι αποτέλεσμα βίαιων, ετερόκλητων και τυχάρπαστων χημικών προσμίξεων, κι όχι λογικών ή μαθηματικών εκτιμήσεων και υπολογισμών.
»Τέλος, θα ήθελα να δηλώσω ότι δεν έχω άλλο στο νου μου “πάρεξ ελευθερία και γλώσσα”, δηλαδή Ελλάδα. Κι αν είμαι κάποτε πικρός, είμαι από αγάπη. Η αυτοκριτική μόνο αν είναι βασανιστική μπορεί να είναι ωφέλιμη. Άλλωστε ο χειρότερος εχθρός του πατριωτισμού, δεν είναι ο σοβινισμός;» Δημήτρης Ποταμίτης
Συντελεστές
Κείμενο: Δημήτρης Ποταμίτης
Σκηνοθεσία/Διασκευή: Αυγουστίνος Ρεμούνδος
Ερμηνεία: Αννίτα Κούλη
Πρωτότυπη μουσική: Νικόλας Καρίμαλης (Razastarr)
Σκηνικά/Κοστούμια: Τόνια Αβδελοπούλου
Χορογραφίες: Μάτα Μάρρα
Σχεδιασμός φωτισμού / Βοηθός σκηνοθέτη: Γιέλενα Γκάγκιτς
Φωτογραφίες: Δέσποινα Κλούβα / Στέφανος Κυριακόπουλος
Video trailer: Νικήτας Χάσκας
Σχεδιασμός αφίσας/flyer: Κατερίνα Σεμερτζόγλου
Επικοινωνία / Προώθηση παράστασης: Νταίζη Λεμπέση
Παραγωγή: ΜΑΝΤΑΜ ΣΑΡΔΑΜ / VAULT THEATRE PLUS
Παραστάσεις: Κάθε Δευτέρα και Τρίτη στις 21.15
Διάρκεια παράστασης: 70 λεπτά χωρίς διάλειμμα
Εισιτήρια: Γενική είσοδος: 12 ευρώ / Μειωμένο: 10 ευρώ
Πολυχώρος Vault Theatre Plus
Μελενίκου 26, Γκάζι – πλησιέστερος σταθμός μετρό: Κεραμεικός (8′ περίπου με τα πόδια)
Πληροφορίες-Κρατήσεις: 213.0356472 / 6949534889
Προπώληση: viva.gr
Για τηλεφωνικές κρατήσεις: 11:00-14:00 και 17:00-21:00
Το Diastixo.gr είναι χορηγός επικοινωνίας.
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Κατηγορίας Ψυχαγωγία
- Αγγελική Νικολούλη: «Σε παίρνουμε και μας κλείνεις το τηλέφωνο, για όνομα του Θεού»
- Δεύτερη ληστεία σε πάρκινγκ στην Εθνική Οδό – Πήραν μετρητά και Rolex αξίας €250.000
- The Voice: Πήραν τα εισιτήρια και πέρασαν στον μεγάλο τελικό
- «The Voice»: Ποιοι προκρίθηκαν στον τελικό – Όσα έγιναν στον ημιτελικό
- 19 πράγματα που κανείς δεν σου έχει πει για τις γυναικείες τουαλέτες
- Οι "σπιτικές" βιβλιοθήκες που δεν υπάρχει περίπτωση να μην ζηλέψεις
- Women’s World Car of the Year 2023 το Kia Niro
- ΔΥΠΑ: Μέχρι την Κυριακή οι αιτήσεις ανέργων για ψηφιακές και πράσινες δεξιότητες
- «Ο Έλληνας βάτραχος» του Δημήτρη Ποταμίτη σε σκηνοθεσία Αυγουστίνου Ρεμούνδου στο Vault
- Που να πάμε το Σαββατοκύριακο: 6 κορυφαίες προτάσεις ψυχαγωγίας στην πόλη
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Diastixo
- Τελευταία Νέα Diastixo
- «Ο Έλληνας βάτραχος» του Δημήτρη Ποταμίτη σε σκηνοθεσία Αυγουστίνου Ρεμούνδου στο Vault
- Έφυγε από τη ζωή ο συγγραφέας Αλέξης Πάρνης (1924-2023)
- B. Stevenson, Σ. Αζάρ, Γ. Καλατζόπουλος, Κ. Αθανασιάδης, Κ.Θ. Ριζάκης – Δ. Δημητριάδου, Σ. Ατταλειώτη
- Η συμβολή των Σουλιωτών στην Επανάσταση του 1821
- Χάραμα Καισαριανής
- Bernard Minier: «Παγωμένος»
- «Άλκη Ζέη 1923-2020: Ο μεγάλος περίπατος της Άλκης»: Έκθεση στο Μουσείο Μπενάκη
- Το πράσινο μίλι
- Τελευταία Νέα Κατηγορίας Ψυχαγωγία
- Η πρώτη αντίδραση του Γιάνη Βαρουφάκη μετά την επίθεση
- Γιάνης Βαρουφάκης: Το πρώτο μήνυμά του – Τα «ρίχνει σε μπράβους της νύχτας»
- Γιάνης Βαρουφάκης: Η πρώτη αντίδραση μετά την επίθεση στα Εξάρχεια
- Δεύτερη ληστεία σε πάρκινγκ στην Εθνική Οδό – Πήραν μετρητά και Rolex αξίας €250.000
- Που να πάμε το Σαββατοκύριακο: 6 κορυφαίες προτάσεις ψυχαγωγίας στην πόλη
- Ξεκινούν οι αιτήσεις του διαγωνισμού για την Πυροσβεστική Ακαδημία – Αναλυτικά η διαδικασία
- Με τον Σπίρτζη σε πρώτο ρόλο ξεκινάει ο ΣΥΡΙΖΑ την επίθεση του για την τραγωδία των Τεμπών
- Σάκκαρη: Ο αγώνας της με την Ρότζερς διακόπηκε λόγω βροχής
- Μετά τα Τέμπη τι; Πόσο ασφαλείς είμαστε στην Ελλάδα του 2023
- Πτώση της τάξεως του 23% στο φυσικό αέριο τον Φεβρουάριο