Η εταιρεία πίσω από το Pokemon Go εκμεταλλευόταν δεδομένα των χρηστών της ανά τον κόσμο για να εκπαιδεύσει το μοντέλο τεχνητής νοημοσύνης της

Οι παίκτες του “Pokémon Go” – ενός παιχνιδιού επαυξημένης πραγματικότητας (AR) για κινητά που σάλεψε τον κόσμο μετά την κυκλοφορία του το 2016 – εκπαίδευαν εν αγνοία τους ένα μοντέλο τεχνητής νοημοσύνης (AI) για να χαρτογραφήσει τον πλανήτη σε επίπεδο δρόμου. Η Niantic, η εταιρεία πίσω από το δημοφιλές παιχνίδι, αποκάλυψε ότι θα χρησιμοποιήσει δεδομένα από τις εφαρμογές AR της για να κατασκευάσει ένα «μεγάλο γεωχωρικό μοντέλο» (LGM) που θα επιτρέπει στα ρομπότ και σε άλλες συσκευές να περιηγούνται καλύτερα στον φυσικό κόσμο — ακόμα και αν έχουν περιορισμένες πληροφορίες.

Η ανακοίνωση, που έγινε στις 12 Νοεμβρίου σε μια ανάρτηση στον ιστότοπο της Niantic, αποκαλύπτει ότι η εταιρεία έχει αντλήσει δεδομένα από περισσότερες από 10 εκατομμύρια σαρωμένες τοποθεσίες σε όλο τον κόσμο, με τους χρήστες να προσθέτουν περίπου 1 εκατομμύριο νέες σαρώσεις κάθε εβδομάδα. Αυτά τα δεδομένα έχουν ήδη χρησιμοποιηθεί για την εκπαίδευση 50 εκατομμυρίων τοπικών νευρικών δικτύων (συλλογές αλγορίθμων μηχανικής μάθησης δομημένων όπως ο ανθρώπινος εγκέφαλος) ώστε να λειτουργούν σε περισσότερες από ένα εκατομμύριο τοποθεσίες σε όλο τον κόσμο, είπε η εταιρεία.

«Στο όραμά μας για ένα Μεγάλο Γεωχωρικό Μοντέλο (LGM), κάθε ένα από αυτά τα τοπικά δίκτυα θα συνεισφέρει σε ένα παγκόσμιο μεγάλο μοντέλο, εφαρμόζοντας μια κοινή κατανόηση των γεωγραφικών τοποθεσιών και κατανοώντας μέρη που δεν έχουν ακόμη πλήρως σαρωθεί», δήλωσε ο επιστήμονας της Niantic, Έρικ Μπράχμαν (Eric Brachmann) και ο επικεφαλής επιστήμονας Βίκτωρ Άντριαν Πρισκαριου (Victor Adrian Prisacariu) έγραψε στην ανάρτηση: «Το LGM θα επιτρέψει στους υπολογιστές όχι μόνο να αντιλαμβάνονται και να κατανοούν τους φυσικούς χώρους, αλλά και να αλληλεπιδρούν μαζί τους με νέους τρόπους, διαμορφώνοντας ένα στοιχείο αποφασιστικής σημασίας των γυαλιών AR και πεδίων πέρα, συμπεριλαμβανομένης της ρομποτικής, της δημιουργίας περιεχομένου και των αυτόνομων συστημάτων».

Ακριβώς όπως τα μοντέλα μεγάλων γλωσσών (LLM) όπως το ChatGPT καταναλώνουν τεράστιες ποσότητες κειμένου για να μαντέψουν με ακρίβεια τις πιο πιθανές λέξεις ώστε να ολοκληρώσουν μια πρόταση, τα LGM καταναλώνουν γεωδεδομένα για να συμπεράνουν πώς θα πρέπει να μοιάζουν τα κτίρια στο φυσικό χώρο.

«Αυτό μπορεί να φαίνεται περίεργο ως έργο, γιατί για τους ανθρώπους, η ύπαρξή μας στον φυσικό κόσμο μας έχει ήδη εκθέσει σε αναρίθμητα παραδείγματα που μας βοήθησαν να οικοδομήσουμε μια ισχυρή χωρική κατανόηση. Αλλά για τις μηχανές, αυτή η εργασία είναι εξαιρετικά δύσκολη. Ακόμη και τα πιο προηγμένα μοντέλα τεχνητής νοημοσύνης σήμερα δυσκολεύονται να απεικονίσουν και να συμπεράνουν μέρη μιας σκηνής που λείπουν ή να φανταστούν ένα μέρος από μια νέα οπτική γωνία», έγραψαν εκπρόσωποι της Niantic στην ανάρτηση.

Το LGM της Niantic βασίζεται στο Visual Positioning System, το οποίο χρησιμοποιεί μια ενιαία εικόνα κάμερας smartphone για να εντοπίσει τη θέση και τον προσανατολισμό ενός αντικειμένου μέχρι το εκατοστό (0,4 ίντσες).

Όσον αφορά τους θαυμαστές του “Pokémon Go”, πολλοί φαίνονται σε μεγάλο βαθμό αδιάφοροι και δεν εκπλήσσονται που τα δεδομένα τους έχουν αφαιρεθεί, χωρίς να ενημερωθούν για αυτό, με σκοπό τη χρήση τους από ένα σύστημα AI. Ωστόσο, οι ειδικοί στο ζήτημα φοβούνται ότι ορισμένες από τις πιθανές εφαρμογές της τεχνολογίας της Niantic θα μπορούσαν να είναι κάθε άλλο παρά αβλαβείς.

«Είναι τόσο απίστευτα κωδικοποιημένη η δεκαετία του 2020 που το Pokémon Go χρησιμοποιείται για την κατασκευή ενός συστήματος τεχνητής νοημοσύνης που σχεδόν αναπόφευκτα θα καταλήξει να χρησιμοποιείται από αυτοματοποιημένα οπλικά συστήματα για να σκοτώνει ανθρώπους», δήλωσε η Ελίζ Τόμας (Elise Thomas), ανώτερη αναλύτρια πληροφοριών στο Institute for Strategic Dialogue, πολιτική οργάνωση υπεράσπισης, έγραψε σε πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης.

Πηγή: Live Science

Keywords
Τυχαία Θέματα
Pokemon Go,