Γιούλα Μπούνταλη και Σύλλας Τζουμέρκας: οι ΝΤΙΜΠΕΪΤερς

11:38 21/3/2012 - Πηγή: Mixtape

Μια απόλυτα ριζική διαφωνία, βασισμένη -κυρίως- στο μυθιστόρημα Ερωτευμένες Γυναίκες του D.H.lawrence έστησαν στο Bios η Γιούλα Μπούνταλη και ο Σύλλας Τζουμέρκας και μας μιλούν γι αυτό το ΝΤΙΜΠΕΙΤ τους. 

Τους γνωρίζετε ήδη από την κινηματογραφική Χώρα Προέλευσης στην οποία συνεργάστηκαν στο σενάριο ενώ ο Σύλλας Τζουμέρκας υπέγραψε και τη σκηνοθεσία με τη Γιούλα Μπούνταλη σε έναν από τους πρωταγωνιστικούς ρόλους. Μια ταινία που ταξίδεψε σε πολλά διεθνή

Φεστιβάλ και διαγωνίστηκε στη Βενετία. Το φετινό ραντεβού τους δόθηκε στο θέατρο όπου μαζί με τη Διώνη Κουρτάκη και το Μιχάλη Οικονόμου αποσυνέθεσαν όχι μόνο τις Ερωτευμένες Γυναίκες του D.H.Lawrenve, ένα κείμενο του 1920, αλλά και την ίδια την κοινωνία μας και τις σχέσεις στα εξ ων συνετέθησαν σε μια εκρηκτική παράσταση, σε μια απόλυτα ριζική διαφωνία μέσα από ένα ιδιόρρυθμο ΝΤΙΜΠΕΪΤ.

Ο D.H.Larence και οι χαρακτήρες του ΝΤΙΜΠΕΪΤ

Σύλλας Τζουμέρκας: Οι χαρακτήρες του Ντιμπέιτ ξεκινούν από τον πυρήνα που τους δίνει ο Λόρενς και στη συνέχεια ξανοίγονται στον τρέχοντα δημόσιο λόγο, ψάχνοντας να βρουν και να καταλάβουν ποιοι είναι, τι πιστεύουν και ως πού είναι διατεθειμένοι να φτάσουν. Και όπως και στον Λόρενς (και την εποχή του), έτσι και στο Ντιμπέιτ (σήμερα), οι ήρωες αυτοί εξαναγκάζονται – από την επιτακτικότητα των συνθηκών ή το άγνωστο που είναι πάντα ο Άλλος – να έρθουν πραγματικά αντιμέτωποι με την αντιφάση που κρύβεται μέσα τους, αλλά και στα πάντα γύρω τους. Να καταλάβουν δηλαδή, ότι κάτω απ’ τον ήλιο, δεν υπάρχει σώμα ή λόγος χωρίς τη σκιά του.

Γιούλα Μπούνταλη: Στις Ερωτευμένες Γυναίκες ο Λόρενς με μεγάλη αυτοκυριαρχία καταφέρνει να αποκρύψει την ιστορική συνθήκη της βαθιάς κρίσης της κοινωνίας που περιγράφει, μετουσιώνοντάς την σε διαπροσωπική και ερωτική σύγκρουση. Οι ήρωες έχουν μέσα τους τα ορμητικά νερά μιας ολόκληρης κοινωνίας που μόλις έχει βγει από τον Α’ Παγκόσμιο πόλεμο και η λέξη πόλεμος δεν αναφέρεται ούτε μια φορά στις σελίδες του. Η ακραία σύγκρουση και ο ακραίος έρωτας που βιώνουν οι τέσσερις χαρακτήρες του διαλύουν κάθε ψευδαίσθηση ότι οι άνθρωποι δεν ασκούν πολιτική στην καθημερινή τους ζωή και ότι δεν μπορούν να αγωνιστούν για τη ζωή τους και τις αγέννητες ανάγκες του – όπως λέει ο Λόρενς – παρά μόνο αν ανήκουν σε ομάδες, οργανώσεις ή πολιτικά κόμματα.

Από τον κινηματογράφο στο θέατρο 

Σύλλας Τζουμέρκας: Βρέθηκα στο θέατρο γιατί βρήκα την ιδέα που είχαμε με τη Γιούλα, να γράψουμε και να σκηνοθετήσουμε μαζί μια παράσταση ντιμπέιτ, και επιτακτική και συναρπαστική ως διαδικασία. Γιατί ήθελα από πολύ παλιά να ασχοληθώ με αυτό το έργο του Λόρενς που το αγαπώ πολύ. Γιατί με ενδιέφερε πάρα πολύ να ακούσω από σκηνής πολύ παρακατιανά είδη λόγου ανακατεμένα με λόγο που έχει ύψος. Και κυρίως γιατί όλα αυτά μαζί με τη δουλειά με τη Γιούλα, τον Μιχάλη Οικονόμου και την Διώνη Κουρτάκη, ήταν και είναι για μένα ζωογόνα και ξεφοβιστικά.

Η συγγραφική ιδιότητα μιας ηθοποιού 

Γιούλα Μπούνταλη: Εκτός από το ρόλο της ηθοποιού αναλαμβάνω και το ρ

Keywords
Τυχαία Θέματα