Παναθηναϊκός-ΠΑΟΚ: Οι δύο επαφές του Σβιντέρσκι σκότωσαν την ελπίδα

09:53 13/2/2020 - Πηγή: Contra

Το γεγονός ότι η στοχοπροσηλωμένη εμφάνιση του Δημήτρη Πέλκα στην Τούμπα απέναντι στον Παναθηναϊκό, για το πρώτο ματς των προημιτελικών του Κυπέλλου Ελλάδος, θα του έδινε την απαραίτητη ώθηση ώστε να ανακτήσει τη χαμένη αυτοπεποιθήση, έγινε τοις πάσι αντιληπτό δεδομένο στη μία φάση που άξιζε από τη ρεβάνς του 2-0 υπέρ του ΠΑΟΚ. Όταν έκανε ένα περίτεχνο σλάλομ, σκαλίζοντας όλους τους κενούς χώρους κι έδωσε την τελική μπαλιά στον Κάρολ Σβιντέρσκι.

Ο Πολωνός κινήθηκε με την επίγνωση ότι πρέπει να υπάρχει πράσινη φανέλα που να μπορεί να κοιτάζει, ώστε όταν γίνει κάτοχος της μπάλας να μην υπάρχει αμφιβολία ότι καλυπτόταν. Γύρισε το κορμί και κοντρόλαρε και έκανε το γύρισμα κομψευόμενα, σαν να αποτίνει φόρο τιμής σε όλους τους επιθετικούς που από την περιοχή μια φορά κι έναν καιρό έβγαζαν το παντεσπάνι τους, σε μία κίνηση που συμβαίνει όλο και σπανιότερα.

Ο Πέλκας, όπως στην Τούμπα με το πέναλτι του Βιεϊρίνια, ήταν εκείνος που χρεώθηκε τον πανηγυρισμό. Ο Σβιντέρσκι, όμως, ήταν εκεί, όπως και τις προηγούμενες 12 φορές που έχει σκοράρει αυτήν τη σεζόν. Ο Πολωνός είναι ξεκάθαρα παίκτης περιοχής, πηγαίνει εκεί όπου παίζεται η μπάλα για να ευνοηθεί από μία κοντινή πάσα ή μία στραβοκλωτσιά στο μποτιλιάρισμα. Στο ΟΑΚΑ, που με τις δύο επαφές του σκότωσε την ελπίδα ενός δυνατού ματς μεσοβδόμαδο, και το μετέτρεψε σε μία διεκπεραίωση 80 λεπτών, ήταν απλώς ο φορ που κυνηγάει τον χώρο και μέσω αυτού τη σωστή θέση.

Πλην ενός πέναλτι, στο 5-1 με τον Ατρόμητο, έχει σκοράρει και με τα δύο πόδια, αλλά είναι σπανιότερο να το κάνει παίζοντας πρώτα την μπάλα. Μόνο 3 φορές, μέσα στη σεζόν, έχει βάλει γκολ ενώ έχει ντριμπλάρει πρώτα. Στο ματς με τον Αστέρα στην Τρίπολη, που πετυχαίνει το νικητήριο γκολ, όταν ευνοείται από την κόντρα της κεφαλιάς του αμυντικού στο κεφάλι του, που στέλνει την μπάλα δίπλα του και του δίνει το δικαίωμα να ανοίξει ελαφρώς τον χώρο για να πλασάρει. Το αμέσως επόμενο είναι με τον ΟΦΗ, στο 4-1 του δεύτερου ματς για το κύπελλο, όταν μόλις έχει μπει στον αγωνιστικό χώρο και φέρνει την πάσα του Πέλκα από το αριστερό στο δεξί, το οποίο του δίνει πλείστες επιλογές.

Ο Σβιντέρσκι είναι σκοπευτής. Δεν έχει σημασία με ποιο πόδι θα σουτάρει, ούτε η δύναμη που θα βάλει, αλλά να βάλει το πόδι σωστά. Ως οικονομικός φορ, απασχολεί όταν πάρει την μπάλα και σπανίως τη διεκδικεί στην ανάπτυξη για να δημιουργήσει φάσεις, ενώ έχει την κατοχή της. Το κυριότερο είναι ότι δεν νοιάζεται να είναι στα πόδια του, αλλά να βρει τη σωστή θέση. Είναι ένας φορ που δεν πρέπει η ομάδα να παίζει γι' αυτόν, αλλά την αναγκάζει να το κάνει, ακολουθώντας το δικό της παιχνίδι.

Γι' αυτό σπανίως βρίσκεται εκτός θέσης. Στο μέτρο που του αντιστοιχεί, ο 23χρονος διεθνής με τις μικρές εθνικές ομάδες βγήκε από καλούπι Ρόμπερτ Λεβαντόφσκι, χωρίς τη χάρη και όλες τις ικανότητες του τελευταίου. Γι' αυτό πετυχαίνει γκολ-μικρογραφίες εκείνων που βάζει ο αρχιμάστορας της Μπάγερν Μονάχου. Μία προβολή με πλάτη στο τέρμα με Πανιώνιο, μία άλλη προβολή, κλασική-μίνι λεβαντοφσκιάδα, στο ένα και μόνο γκολ του εντός έδρας ματς με την ΑΕΛ, όταν χωρίς να έρθει σε επαφή με τον προσωπικό αντίπαλό του, βάζει το αριστερό μπροστά του για να σπρώξει την μπάλα με την πατούσα. Ένα πλασέ, όπως με τον Παναθηναϊκό, στο 2-2 με την ΑΕΚ, με την μπάλα να βρίσκεται πίσω του και εκείνος να υποχρεούται να γυρίσει. Ένα τακουνάκι στο 3-0 με τη Λαμία, για να μη λησμονείται η απόλαυση. Ένα ριμπάουντ, φυσική ικανότητα ακολουθώντας οποιαδήποτε φάση, στην πρώτη ήττα του ΠΑΟΚ ύστερα από πάνω από 1,5 χρόνο, με τον Άρη.

Συνολικά, πρόκειται για έναν οικονομικό φορ. Τόσο, που όταν τελείωσε την πρόκριση στο Μαρούσι, αυτό έγινε σε νεκρική σιγή. Δεν αποτελεί ακατέργαστο υλικό. Ο ΠΑΟΚ βρήκε έναν άξιο διάδοχο του Αλεκσάντερ Πρίγιοβιτς, αν και εντελώς διαφορετικό από αυτόν. Ίσα ίσα, που οι ενδείξεις από καιρό έχουν αθροιστεί για να βγάλουν μία απόδειξη. Αν περιμένεις από έναν επιθετικό κάτι, αυτό είναι να διαλύει οποιαδήποτε ελπίδα. Στο ΟΑΚΑ μαζεύτηκε πολύς κόσμος για να στηρίξει την ανατροπή, να ζήσει μία ένδοξη βραδιά που θα καταγραφόταν στην εγκυκλοπαίδεια του συλλόγου και θα ενθυμιζόταν, όταν θα είχε αφήσει πίσω του αυτά τα πέτρινα χρόνια. Ο Σβιντέρσκι, ένας γήινος φορ, δεν άφησε αμφιβολία για το ότι τόσο ο ίδιος όσο κι οι συμπαίκτες του δεν είχαν όρεξη, απολύτως καμία, να παίξουν τον ρόλο του μυθολογικού θύματος.

Πρέπει να φύγει ο Φερέιρα από τον ΠΑΟΚ: Η απάντηση στο Pod-όσφαιρο:

Keywords
Τυχαία Θέματα