Player Unknown's Battlegrounds
Ένα κακό battle royale στην κορυφή των προτιμήσεων.
Το Player Unknown’s Battlegrounds (PUBG από εδώ και στο εξής) είναι το όνειρο κάθε indie developer. Πώς μια ιδέα που μπορεί να είχε μια μικρή ομάδα ατόμων, καταλήγει σε μια εταιρία αξίας πολλών εκατομμυρίων. Πολλές φορές νομίζουμε ότι μια καλή ιδέα είναι αρκετή για να πετύχει, όχι μόνο στη βιομηχανία των videogames αλλά γενικότερα, ότι μια καλή ιδέα είναι το μόνο που χρειάζεται για να πετύχει κάποιος. Το PUBG είναι η απόδειξη ότι η ιδέα δεν αρκεί, αλλά ότι η αγορά πρέπει να είναι
Οι λίγες μέρες που περάσαν μέχρι οι υπόλοιπες εταιρίες να καταλάβουν τι είδους χρυσωρυχείο είναι το Battle Royale σαν genre, το PUBG ήταν ο βασιλιάς. Είχε την ευκαιρία του, αλλά από τη στιγμή που η ιδέα άρχισε να αντιγράφεται, οι κακές βάσεις άρχισαν να "τρώνε" σιγά-σιγά το PUBG και όσα λεφτά και αν βγάλει η εταιρία, όσους ενεργούς παίκτες και αν έχει το παιχνίδι, εκείνη η πρώτη γραμμή κώδικα που γράφτηκε πριν χρόνια από έναν προγραμματιστή που δεν είχε ιδέα ποσά άτομα θα καταλήξουν να παίζουν το παιχνίδι του, είναι αυτό που θα κρατάει για πάντα το PUBG πιο χαμηλά από όλα τα υπόλοιπα Battle Royale.
Το PUBG δεν είναι ένα κακό παιχνίδι γιατί τα γραφικά του φέρνουν σε τίτλο από την εποχή του Xbox 360, αντιμετωπίζει όμως πρόβλημα με τις διαστάσεις που έχουν πάρει τα Battle Royale και τις δυνατότητες που διαθέτουν οι άλλοι παίκτες της αγοράς. Δύο χρόνια περάσαν από την πρώτη ημέρα διάθεσης του παιχνιδιού στους ηλεκτρονικούς υπολογιστές μέχρι ο τίτλος να βρεθεί στο PlayStation 4, και ενώ θα θέλαμε να του συμπεριφερθούμε σαν κάτι καινούριο τόσο για την ίδια την κονσόλα όσο και σαν παιχνίδι, αυτό δεν γίνεται. Δεν υπάρχουν πλέον συγχωροχάρτια όπως στην preview έκδοση που είχε κυκλοφορήσει για το Xbox One, δεν υπάρχουν ελαφρυντικά επειδή δεν έχει κυκλοφορήσει ξανά σε κονσόλα, δεν υπάρχουν δικαιολογίες μετά από τόσα χρήματα.
Από άποψη περιεχόμενου οι παίκτες των κονσολών δεν θα χάσουν τίποτα -όλοι οι χάρτες είναι διαθέσιμοι ενώ υπάρχουν ειδικοί servers για τους πιο τολμηρούς που θέλουν να δοκιμάσουν οτιδήποτε ετοιμάζει η εταιρία και βρίσκεται ακόμα σε beta φάση με το ενδεχόμενο πάντα να υπάρχουν προβλήματα. Κάτι το οποίο μπορεί να δυσαρεστήσει αρκετούς παίκτες, είναι ότι το First Person Mode είναι διαθέσιμο μόνο για Duos και Squad και όχι για τη Solo playlist, μια αποφαση που ενδεχομένως πάρθηκε για να μην διασπαστεί παραπάνω η ήδη μικρή player base που έχει το παιχνίδι στη κονσόλα της Sony. Επομένως, το περιεχόμενο του PUBG για το PS4 δεν διαφέρει σε τίποτα από το αντίστοιχο του PUBG για το PC.
Πώς είναι όμως το port για τις κονσόλες; Ας μιλήσουμε για τον ελέφαντα στο δωμάτιο, τα γραφικά. To PUBG χρησιμοποιεί την Unreal Engine 4 σαν μηχανή γραφικών, την ίδια δηλαδή που χρησιμοποιεί και το Gears Of War 4, το Fortnite, το LawBreakers κ.α. Παρόλα αυτά, η έλλειψη εμπειρίας ή ο μικρός αριθμός των εμπλεκόμενων (ή και τα δυο) στα πρώτα βήματα του studio, φαίνεται πως ήταν καταλυτικός παράγοντας ώστε τα γραφικά του τίτλου να είναι από τα χειρότερα σε αυτή τη γενιά. Low textures, aliasing, κακό depth of field, depth cueing είναι όλα εδώ. Οι φωτισμοί δεν ζουν και τις πιο ένδοξες μέρες τους ενώ και οι σκιές παικτών αλλά και αντικείμενων είναι χαμηλής ποιότητας.
Όλα τα παραπάνω κρατιούνται με το ζόρι σε ένα συνεχώς μεταβαλλόμενο framerate κοντά στα 30 καρέ. Το παραπάνω σύνολο είναι τόσο ασταθές, που μεταβάλλεται από χάρτη σε χάρτη και από περιβάλλον σε περιβάλλον. Σε μια μεγάλη ανοιχτή περιοχή με εκρήξεις, οχήματα, πυροβολισμούς κ.α. όλοι οι παραπάνω μηχανισμοί περνούν τις δυσκολότερες στιγμές τους ενώ μέσα σε ένα σπίτι το παιχνίδι σταθεροποιείται. Αυτό έχει σοβαρό αντίκτυπο κατά τη μάχη ενώ ακόμα και μέσα σε κλειστούς χώρους τα σχεδόν δισδιάστατα textures κάνουν πολύ δύσκολο το να ξεχωρίσει ο παίκτης το loot στο πάτωμα.
Στα του loot, το PUBG έχει επιλέξει ένα αρκετά πολύπλοκο σύστημα, το οποίο όμως προσδίδει ρεαλισμό. Ενώ αυτό το σύστημα είναι σίγουρα σχεδιασμένο για ηλεκτρονικούς υπολογιστές και δυσκολεύει τους παίκτες των κονσολών, δεν μπορούμε να του αφαιρέσουμε πόντους ή να το κατακρίνουμε, μιας και "χτίζει" παραπάνω την ατμόσφαιρα και το ρεαλισμό. Και αυτό είναι το μόνο "χαρτί" που έχει απομείνει στο παιχνίδι για να παίξει. Από την άλλη, θα πρέπει να αναφερθούμε και να κρίνουμε το inventory, που έπρεπε να έχει σχεδιαστεί διαφορετικά από τους υπολογιστές και έπρεπε η εταιρία να έχει συλλέξει πληροφορίες από την εμπειρία της στο Xbox One. Δυστυχώς, κάτι τέτοιο δεν έγινε και βλέπουμε ένα inventory ίδιο με αυτό των PC, με κανένα quick equip, καμία συντόμευση για να κάνει πιο εύκολη την αλλαγή του loot.
Αυτό είναι το πρόβλημα του ανταγωνισμού. Όταν το Blackout mode του Black Ops 4 έχει δημιουργήσει ένα εξαιρετικοί inventory system αλλά το PUBG, δύο χρόνια μετά, κυκλοφορεί για κονσόλες όπως διατέθηκε στους υπολογιστές, τότε δεν μπορούμε παρά να τα συγκρίνουμε και να αναρωτηθούμε γιατί δεν μπήκε η εταιρία στον κόπο να σχεδιάσει κάτι πιο λειτουργικό, κάτι που θα καλύψει τις ανάγκες των παικτών σε μια άλλη πλατφόρμα από την οποία τώρα προσπαθεί να βγάλει κέρδος;
Το loot, λοιπόν, πάσχει από σοβαρά προβλήματα balance. Sub Machine guns που γράφουν damage από δεκάδες μέτρα μακριά και shotguns κάνουν το ίδιο damage από κοντινή ή μακρινή απόσταση. Επίσης, για ένα online first person shooter θεωρούμε απαράδεκτο να μην υπάρχουν hitmarkers, όμως η PUBG Corp. φαίνεται να διαφωνεί με εμάς. Τουλάχιστον όσον αφορά τα hitboxes αυτά φαίνεται να είναι αρκετά ακριβή. Το θετικό στην υπόθεση είναι ότι υπάρχει η σωστή ποικιλία σε εξοπλισμό, ώστε αν γίνει το απαραίτητο balance. Λείπει, εν ολίγοις, το αχρείαστο και υπερπληθές loot που συναντάμε σε άλλα battle royale παιχνίδια, όπως το Fortnite, κάτι που "θολώνει τα νερά" μεταξύ τον όπλων και κάνει δύσκολη την επιλογή κάποιου item.
Ωστόσο, τα αρνητικά για το PUBG συνεχίζονται. Το μεγαλύτερο παράπονό μας από το παιχνίδι είναι ο έλεγχος του χαρακτήρα, που δείχνει να μην υπακούει στις εντολές του παίκτη. Συγκεκριμένα, επειδή το παιχνίδι είναι γεμάτο στα animations για να δείχνει όσο το δυνατόν πιο ρεαλιστικό, ο χαρακτήρας πρέπει να ολοκληρώσει το animation μιας εντολής πριν δεχτεί κάποια άλλη. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα στιγμές που, ενώ ο παίκτης βρίσκεται σε εγρήγορση και έχει την πλήρη εικόνα του περιβάλλοντος γύρω του (από το πού βρίσκονται οι εχθροί και τις ανοιχτές γωνίες από τις οποίες μπορεί να δεχτεί πυρά, μέχρι τα πιο πιθανά lanes που μπορεί να δειχτεί ή να κάνει rush κ.α.), να χάσει τον έλεγχο του χαρακτήρα γιατί διάλεξε να κάνει prone τη στιγμή που κάποιος έκανε rush ή έκανε zoom-in τη στιγμή που έπρεπε να κάνει hip-fire.
Αυτό από τη μια πλευρά μπορεί να θεωρηθεί ως το τίμημα που πληρώνει ο παίκτης αν κάνει τη λάθος κίνηση τη λάθος στιγμή, εμάς όμως δεν μας βρίσκει σύμφωνους. Παιχνίδια όπως το Battlefield, που και αυτό κάνει χρήση πολλών animation, δίνουν στον παίκτη τον πλήρη έλεγχο του χαρακτήρα οποιαδήποτε στιγμή, και μια κίνηση ακυρώνει το animation μιας άλλης, περνώντας στον παίκτη μια εντελώς αληθοφανή εμπειρία, χωρίς όμως να του στερεί το πιο σημαντικό χαρακτηριστικό που πρέπει να υπάρχει σε ένα παιχνίδι: τον έλεγχο του χαρακτήρα του. Στο παραπάνω συγκαταλέγεται και το χείριστο mapping των κουμπιών που έχει γίνει σε σημαντικές λειτουργίες -όπως είναι το first person view στο 3rd person mode, που πρέπει πρώτα να περάσει από απλό zoom-in πριν γίνει FPS view.
Εν τέλει, τα θετικά στοιχεία είναι δυσεύρετα σε ένα από τα μεγαλύτερα και πιο επιτυχημένα battle royale που διαθέτει η αγορά μέχρι σήμερα, και αυτά περιορίζονται στο εξαιρετικό σύστημα ήχου και στην αξιόπιστη σύνδεση με τους servers. Οι ήχοι του παιχνιδιού, καθώς και το τρομακτικά ακριβές mapping τους μέσα στο παιχνίδι και γύρω από τον παίκτη, είναι από τα καλύτερα που έχουμε συναντήσει. Σε συνδυασμό με ένα κάλο headset, ο παίκτης μπορεί με ευκολία να αντιληφθεί την κατεύθυνση από όπου έρχονται οι αντίπαλοι, τα όπλα που χρησιμοποιούν ή τα οχήματα στα οποία επιβαίνουν. Όσον αφορά τους servers, κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού δεν υπήρξε κανένα disconnect κανένα lag τόσο από τη μεριά μας όσο και από τους αντιπάλους, όλα κύλησαν ομαλά, παρόλο που σχεδόν σε όλα τα παιχνίδια οι servers ήταν γεμάτοι στο μέγιστο αριθμό τον παικτών που μπορούν να υποστηρίξουν.
Το PUBG είναι μια καλή ιδέα, που αγαπήθηκε πολύ από το κοινό, αλλά που έτυχε να μείνει πίσω στην υλοποίησή της και ήταν καταδικασμένη από την αρχή να αποτύχει όταν στο "παιχνίδι" θα έμπαιναν τα μεγαλύτερα, πιο εξειδικευμένα και έμπειρα στούντιο. Ο τίτλος της PUBG Corp. -άσχετα με την πλατφόρμα επιλογής του παίκτη- είναι ένα παρωχημένο ταξίδι στο χρόνο και μόνο όσοι εθελοτυφλούν μπορούν να προσπεράσουν όλα του τα προβλήματα.
Μπορεί η PC έκδοση να ξεπερνάει μερικά από αυτά τα προβλήματα που αναφέρθηκαν στο κείμενο (inventory, button mapping), μπορεί να προσπαθεί να κρύψει με νύχια και με δόντια κάποια άλλα (παρωχημένος τεχνικός τομέας), στο τέλος όμως παραμένει ένα μέτριο παιχνίδι. Εν έτει 2019 και με μια αγορά που βγάζει το ένα Battle Royale μετά το άλλο, δεν βρίσκουμε κανένα λόγο να επενδύσουμε άλλο χρόνο στη μέτρια εμπειρία που προσφέρει το PUBG τόσο στις κονσόλες όσο και γενικότερα.
Το review βασίστηκε στην έκδοση του παιχνιδιού για το PS4.
ps4
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Κατηγορίας Τεχνολογία
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Game Over
- Τελευταία Νέα Game Over
- Player Unknown's Battlegrounds
- Story trailer για το Metro Exodus
- Tο Dragon's Dogma: Dark Arisen στο Nintendo Switch
- Μικρή καθυστέρηση για το Dead or Alive 6
- Monster Boy and the Cursed Kingdom
- Στα 91,6 εκατομμύρια τεμάχια οι πωλήσεις του PS4
- Νέο υλικό από το Anthem
- Έρχεται νέο Demo για το Devil May Cry 5
- CES 2019: Η Nvidia "υποχωρεί" και φέρνει το G-Sync σε FreeSync οθόνες
- Τελευταία Νέα Κατηγορίας Τεχνολογία
- Νέα αναβολή κυκλοφορίας για το Tropico 6
- Μαζεύεις και εσύ τα αρχεία σαν μυρμήγκι; Δεν είσαι ...
- Η Samsung παρουσιάζει την πρότασή της για τον ...
- Ξανά στην κορυφή των UK Charts το FIFA 19
- Words of Wonders
- Overview trailer για το Double Cross
- Hearthstone: Rastakhan's Rumble: Overkill, Spirits, Loa και Troll Champions
- Το iTunes τώρα και στις τηλεοράσεις Samsung
- Tropico 6: Καθυστερεί η επιστροφή του El Presidente