Star Trek Bridge Crew

Engage the autopilot.

To virtual reality ήταν κάτι που ανέκαθεν ονειρευόνταν οι οπαδοί του sci-fi, και η ιδέα του να χειριστείς έτσι ένα lightsaber ή να πιλοτάρεις το Enterprise αποτελούσαν ενδόμυχο πόθο του καθενός. Όμως, για να φτάσει κανείς να κάνει "energize" ανθρώπους από έναν πλανήτη σε ένα διαγαλαξιακό διαστημόπλοιο ή το να καταφέρει να κρατήσει μία δέσμη laser σε σχήμα σπαθιού δίχως απλά να φύγει στο υπερπέραν, δεν γίνεται από τη μία μέρα στην άλλη. Έτσι, όπως και στο Star

Wars Kinect, έτσι και στο Star Trek Bridge Crew το πρώτο τολμηρό βήμα έγινε μεν αλλά η τεχνολογία είναι ακόμα πολύ μακριά από το να καταφέρει να αποδώσει το αποτέλεσμα των παιδικών ονείρων μας.

Και για να πούμε την αλήθεια, το περιμέναμε λιγάκι. Το Star Trek Bridge Crew είχε διαφημιστεί ως ένας εξομοιωτής ελέγχου ενός διαστημοπλοίου της Federation, όπου έως τέσσερις παίκτες θα μπορούσαν να συνεργαστούν για να ελέγξουν το πλοίο και να φέρουν εις πέρας διάφορες περιπέτειες εμπνευσμένες από τη σειρά. Αυτό δείχνει πολύ έξυπνο στο χαρτί, αλλά στην πράξη τα πράγματα είναι αρκετά διαφορετικά. Ας τα πάρουμε όμως όλα με τη σειρά.

Στο παιχνίδι αυτό λοιπόν, ο παίκτης καλείται να αναλάβει το ρόλο ενός από τους Captain, helmsman, engineer και tactical officer του αστερόπλοιου Aegis της United Federation of Planets. Φτιάχνοντας το δικό σας χαρακτήρα (άνδρα ή γυναίκα, άνθρωπο ή Vulcan) και αφού περάσετε ένα ενδελεχές αλλά απλό tutorial για την κάθε θέση, σας προσφέρονται οι εξής δυνατότητες: να παίξετε ένα μικρό single player campaign μόνος -με την AI να συμπληρώνει τις άλλες θέσεις, να παίξετε Online μαζί με άλλους 3 παίκτες ή να παίξετε τα continuing voyages, μια σειρά από σχετικά random generated missions. Στα του gameplay τώρα, μπορείτε να διαλέξετε ένα από τα τέσσερα διαθέσιμα πόστα για να παίξετε.

Ως helmsman, μπορείτε να ελέγξετε την ταχύτητα του Aegis, την κατεύθυνση, τις μανούβρες σας, την ασπίδα και το wrap travel. Ως tactical officer μπορείτε να σκανάρετε στόχους, να πυροβολήσετε με phaser και τορπίλες και να προβείτε σε μια απλή μορφή ηλεκτρονικού πολέμου. Ο engineer πρέπει να ελέγχει τις διακυμάνσεις της ενέργειας στο πλοίο και να μοιράζει την ενέργεια εκεί που χρειάζεται περισσότερο, ενώ πρέπει ακόμα να στέλνει προσωπικό για επισκευές εκεί που έχετε βλάβες. Τέλος, ο καπετάνιος έχει πρόσβαση σε όλα τα στατιστικά της κάθε θέσης, αναλαμβάνει να ακούσει τις συνομιλίες από άλλα πλοία και δίνει εντολές στις υπόλοιπες θέσεις.

Ίσως εκ πρώτης όψεως αυτά να ακούγονται ενδιαφέροντα, αλλά το gameplay του παιχνιδιού θα μπορούσε να κριθεί έως και "Playschool" επιπέδου απλότητας, με ορισμένους ρόλους μάλιστα να είναι ιδιαίτερα βαρετοί. Ο Engineer πραγματικά βρίσκεται με ένα ρόλο υπομονής, που απλά χαζεύει μπάρες και αλλάζει λιγάκι την ενέργεια εδώ και εκεί στο μεγαλύτερο τμήμα του τίτλου, ενώ ο καπετάνιος μπορεί στη πραγματική ζωή να έχει ισχύ, κύρος και εμπειρία, αλλά εδώ, το να κάθεσαι δίχως να κάνεις τίποτα ουσιαστικό και απλά να δίνεις εντολές, προσφέρει λίγη διασκέδαση. Οι helmsman και tactical officer έχουν λίγο παραπάνω ενδιαφέρον, καθώς βλέπουν ουσιαστικό όφελος και αλλαγές από τις κινήσεις τους και υπάρχει ένα ευχάριστο αίσθημα ικανοποίησης όταν υπολόγισες καλά τον αντίπαλο και έριξες τις ασπίδες του ή όταν έκανες την κατάλληλη μανούβρα για να έρθεις πίσω από ένα Klingon vessel.

Ακόμα και αυτά όμως, είναι ιδιαίτερα απλά και αυτοματοποιημένα, και έτσι, μη φανταστείτε κάποιο ιδιαίτερο βάθος πίσω από τις πράξεις σας. Το gameplay είναι, σε όλες του τις μορφές, υποτυπώδες. Να πούμε εδώ πως ο χειρισμός του παιχνιδιού γίνεται είτε με το dual shock -που είναι λίγο κουραστικό να στοχεύετε ένα-ένα τα μενού που ανοίγουν και να πηγαίνετε πάνω κάτω τις επιλογές- είτε με τα move controllers, μοντέλο χειρισμού το οποίο είναι ακόμα πιο κουραστικό για να πετύχεις το κάθε κουμπί / διακόπτη. Και άντε, στο Aegis που είναι μεγάλα κουμπιά και touch screens κάπως θα τα καταφέρετε. Αλλά στο Enterprise (υπάρχει η δυνατότητα να πιλοτάρετε αυτό αν θέλετε) όπου είναι όλο retro 60s buttons, επικρατεί λίγο χάος στην αναγνώριση και ειδικά στη θέση του captain, το red alert θα πάει σύννεφο!

Όχι βέβαια πως υπάρχει η πιθανότητα να χάσετε εύκολα, μιας και ακόμα και έτσι το gameplay είναι πολύ απλό, στοιχείο που γίνεται ακόμα πιο ξεκάθαρο όταν ασχολείστε με το solo campaign, όπου αν αφήσετε τα πράγματα στην AI (που δουλεύει και δε δουλεύει), τότε δεν είναι απίθανο να τρώτε και βραδινό όπως παίζετε λόγω της ρηχότητας του gameplay. Ευτυχώς, το Star Trek Bridge Crew αποκτά πολύ περισσότερο ενδιαφέρον όταν παίζετε online μαζί με άλλα άτομα (απ' όσο γνωρίζουμε είναι cross platform η εν λόγω δυνατότητα), που είναι στην ουσία και ο προτεινόμενος τρόπος ενασχόλησης. Εκεί, το παιχνίδι γίνεται ξαφνικά αρκετά διασκεδαστικό, όχι λόγω του gameplay του αλλά βάσει της online φύσης του.

Το να βρεθείς με μια ομάδα οπαδών του Star Trek που θα το πάρει στα σοβαρά και θα κάνει role play το παιχνίδι, καταφέρνει να βάλει στην άκρη την απλότητα του χειρισμού και την επανάληψη των missions (σχεδόν όλες οι αποστολές είναι τύπου "search and recovery", "protect", "evade" και "battle") και να το κάνει μια διασκεδαστική, live action role play εμπειρία. Έχει πραγματικά πολύ γέλιο να ακούτε τον Σκωτσέζο engineer σας να το παίζει “Scotty” και να κράζει θεούς και δαίμονες, την ώρα που ο καπετάνιος σας έχει αρχίσει το φλερτ με την κοπελιά στο helm! Σε μια άλλη περίπτωση είχαμε πέσει σε ένα ολότελα Vulcan πλήρωμα και ως ο μοναδικός άνθρωπος, μας είχαν ταράξει στην καζούρα για τα συναισθήματά μας.

Βέβαια, μπορεί να πέσεις και σε άτομα που απλά χαζολογούν με το παιχνίδι και έμαθαν τον Spock από τις καινούργιες ταινίες (δυστυχώς, το παιχνίδι λαμβάνει χώρα στο νέο, alternative universe και όχι στο main) όπου εκεί λείπει η γνώση και η φαντασία για να δώσουν ζωή στο παιχνίδι και ελάχιστη διαφορά έχει από το να παίζεις με AI. Όταν έχεις την κατάλληλη ομάδα όμως, μπορείς να το διασκεδάσεις αρκετά. Δυστυχώς, το role playing τρώει μια ζημιά από τον τεχνικό τομέα, ο οποίος θα λέγαμε πως είναι αρκετά μέτριος. Μπορεί το να βρίσκεστε και να βλέπετε την γέφυρα του Enterprise και του Aegis και κάποιες περιοχές στο διάστημα να έχουν τη μαγεία τους, αλλά σε γενικές γραμμές η ποιότητα των γραφικών θυμίζει πρώιμο τίτλο του Xbox 360.

Πρόχειρα και κακοσχεδιασμένα μοντέλα χαρακτήρων (με πολύ μικρή δυνατότητα παραμετροποίησης για το δικό σας), χαμηλής ανάλυσης textures, animation χαρακτήρων "σπαστό" (αν παίζει κάποιος με motion controls θα δείτε χέρια να σπάνε προς όλες τις κατευθύνσεις), πάρα πολύ έντονο flickering και διαστημικά ταξίδια κλεισμένα μέσα από τη view screen της γέφυρας που σπάνια καταφέρνουν να περάσουν την αίσθηση του διαστήματος. Με το Eve: Valkyrie να έχει δώσει ένα "διαστημικό" αποτέλεσμα πολλά σκαλιά ανώτερο από εδώ, η δικαιολογία ότι πρόκειται για έναν VR τίτλο απλά δεν ευσταθεί. Στα του ηχητικού τομέα τώρα, τα πράγματα είναι ευτυχώς πολύ καλύτερα, με όλους τους κλασσικούς ST ήχους να προσθέτουν στην αυθεντικότητα του περιβάλλοντος και τη μουσική να περιέχει διάφορα κομμάτια της σειράς.

Το ότι το marketing department της Ubisoft είχε δώσει βαρύτητα στο να δείχνει ανθρώπους να παίζουν και να φωνάζουν «ουάου», και διάφορους ηθοποιούς του Star Trek σύμπαντος να κάνουν παρέλαση και να μιλούν για αυτό, δείχνοντας όμως λίγο ουσιαστικό gameplay για το ίδιο το παιχνίδι, ήταν κάτι που είχε ανάψει προειδοποιητικά φωτάκια στο μυαλό μας. Και όπως αποδεικνύεται εκ του αποτελέσματος, όχι άδικα.

Το Star Trek Bridge Crew, ως παιχνίδι, είναι μία ιδιαίτερα απλοϊκή, λιτή και επαναλαμβανόμενη εμπειρία, με αρκετά φτωχό gameplay, μέτρια γραφικά και λίγο ουσιαστικό υλικό, που μπορεί να έχει ένα "κλικ" εντυπωσιασμού στην αρχή αλλά σύντομα χάνει την ισχύ του. Ο μόνος τρόπος με τον οποίο μπορεί να προσφέρει ευχάριστες ώρες gaming βασίζεται εξ ολοκλήρου στην ομάδα με την οποία θα παίξετε παρέα. Αν είστε τυχεροί να έχετε φίλους που είναι φανατικοί οπαδοί του Star Trek ή πέσετε επάνω σε καμένους (σαν εμάς) οπαδούς που κάνουν σοβαρό και σκληροπυρηνικό role play, τότε το Bridge Crew λειτουργεί ως μία ωραία θεατρική σκηνή για να ανεβάσετε το δικό σας Star Trek fan fiction έργο. Η βαθμολογία του κειμένου είναι για αυτούς. Για όλους τους υπόλοιπους, maximum warp προς άλλους πλανήτες, λαούς και γαλαξίες.

Το review βασίστηκε στην PS4/ PSVR έκδοση του παιχνιδιού.

pcps4vr
Keywords
star trek, star, trek, crew, Star Trek Η σειρά, star, crew, star trek, trek, εν λόγω, xbox 360, laser, tactical, single, player, online, random, wrap, travel, ισχύ, dual, πηγαίνετε, retro, red, cross, play, live, φλερτ, universe, xbox, animation, view, screen, eve, ubisoft, fan, fiction, ps4, η ζωη ειναι ωραια, πλανητες, παρελαση, οψεως, βημα, γνωση, γυναικα, μουσικη, ταινιες, φλερτ, ωρα, ubisoft, wrap, xbox 360, ανθρωπος, απλα, ασπιδα, βαθμολογια, πηγαίνετε, βρισκεται, γελιο, γεφυρα, γινεται, δαιμονες, διαστημα, δυνατοτητα, δυστυχως, δειτε, δειχνει, δωσει, ευχαριστο, εγινε, ευκολα, υπαρχει, ενεργεια, ενδιαφεροντα, εν λόγω, τεχνολογια, εξυπνο, ζημια, ζωη, ιδεα, ιδιο, θυμιζει, λειπει, μαγεια, μακρια, μικρο, μοντελα, μορφη, μπορεις, μπορειτε, μυαλο, ομαδα, ουσιαστικο, ουσια, οφελος, ποιοτητα, πλοια, πλοιο, ρολο, συντομα, σειρα, ταξιδια, τμημα, ισχύ, φαντασια, χαος, ωρες, animation, cross, dual, eve, fan, fiction, χωρα, ιδιαιτερο, ιδιαιτερα, laser, travel, παιχνιδι, play, player, red, retro, random, σκηνη, single, screen, tactical, online, τρωει, θεσεις, υλικο, universe, view, χερια
Τυχαία Θέματα