X-Morph: Defense

Ένα -κυριολεκτικά- ακατέργαστο διαμάντι για το Switch.

Ο υπότιτλος αυτός δεν πρέπει να ξαφνιάζει κανέναν. Ούτε τους δημιουργούς, ούτε τους παίκτες, αλλά ούτε και τους κριτικούς παιχνιδιών. Όλοι κατέχουμε απόλυτα το ποια είναι η θέση μας όσον αφορά στην κυκλοφορία του X-Morph: Defense για το Nintendo Switch. Οι δημιουργοί ξέρουν τι μπορεί να προσφέρει ο τίτλος στους κατόχους της υβριδικής κονσόλας

της Nintendo όσον αφορά στα θετικά αλλά και τα αρνητικά της εν λόγω κυκλοφορίας. Οι παίκτες που θα επενδύσουν χρόνο και χρήμα στο να παίξουν το παιχνίδι αυτό για πρώτη φορά -ή για πολλοστή (άλλωστε το X-Morph: Defense δεσπόζει επιβλητικά στις κυκλοφορίες των κονσολών αλλά και των υπολογιστών μέσω του Steam)- έχουν μια ιδέα για το τι ακριβώς μπορούν να περιμένουν από το παιχνίδι – ιδέα, η οποία μπορεί να οδηγήσει είτε στην απόλυτη ικανοποίηση, είτε στην απόλυτη απογοήτευση. Και, φυσικά, οι κριτικοί, που έχουν εμπειρία από τις προηγούμενες εκδόσεις του τίτλου, μπορούν να ανοίξουν για μια ακόμα φορά τα κιτάπια τους, να συμβουλευτούν τις σημειώσεις τους και να κάνουν μια ακόμα δοκιμή, η οποία, ωστόσο, μπορεί να τους ξαφνιάσει.

Για τους παίκτες που δε έχουν υπόψιν τους το παιχνίδι, να αναφέρουμε πως το X-Morph: Defense είναι ένα παιχνίδι στρατηγικής, το οποίο στηρίζεται στη συνταγή των tower defense τίτλων. Μιας κατηγορίας που έχει αναλωθεί αρκετά με το πέρασμα του χρόνου σε λογιών-λογιών mobile τίτλους (και όχι μόνο), έχοντας καταφέρει να περάσει στη συνείδηση του κοινού ως κάτι που είναι εύπεπτο, που ταιριάζει απόλυτα στη χρηστικότητα των παιχνιδιών για mobile συσκευές. Ωστόσο, το X-Morph: Defense δεν είναι ένα παιχνίδι που πρέπει, κάποιος, να προσπεράσει τόσο εύκολα, καθώς δεν πέφτει επ’ ουδενί στη λούπα των free-to-play παιχνιδιών. Είναι ένας τίτλος που συνδυάζει ικανοποιητικά gameplay που είναι αρκετά εύκολο να οικειοποιηθεί από τον παίκτη, όμορφα γραφικά, και διάρκεια που δεν βρίσκει κανείς σε αντίστοιχα παιχνίδια του είδους. Ένας τίτλος που βρήκε το δρόμο του στα σαλόνια των μεγάλων κονσολών – και που τώρα ετοιμάζεται να βγει στο δρόμο, χάρη στο Nintendo Switch.

Το X-Morph: Defense ξεκινάει με έναν τρόπο που δεν μας έχουν συνηθίσει παιχνίδια του είδους. Τις περισσότερες φορές αναγκαζόμαστε να αμυνθούμε ενάντια σε μια απειλή, οχυρώνοντας τις δυνάμεις μας και εξαπολύοντας επιθέσεις απέναντι στον κατακτητή. Κάτι τέτοιο συμβαίνει και εδώ. Μόνο που αυτή τη φορά, ο παίκτης αναλαμβάνει το ρόλο του κατακτητή, ο οποίος καλείται να προστατεύσει τις δυνάμεις του από τον αντίπαλό του. Οι X-Morph είναι ένας εξωγήινος υπερπολιτισμός που ψάχνει να βρει τον καταλληλότερο πλανήτη-ξενιστή, ο οποίος μπορεί να τον προμηθεύσει με τις απαραίτητες πηγές ενέργειας για την περαιτέρω εξέλιξή του. Η Γη είναι αυτός ο πλανήτης.

Φυσικά, προς απογοήτευση των εξωγήινων, ο πλανήτης κατοικείται από νοήμοντα όντα, τα οποία διαθέτουν μια εξαιρετικά αναπτυγμένη τεχνολογία για να αμυνθούν ενάντια στην εξωγήινη απειλή. Με τη βάση που στήνεται από τους X-Morph να απειλείται ανά πάσα στιγμή από τις δυνάμεις της ανθρωπότητας, ο παίκτης καλείται να τοποθετήσει εμπόδια σε στρατηγικά σημεία, ανακόπτοντας εν μέρει την ιδανική πορεία των στρατευμάτων, εξαπολύοντας παράλληλα επιθέσεις κάθε μορφής, κάνοντας χρήση ενός μητρικού σκάφους, το οποίο και περιφέρεται ελεύθερα στον χάρτη, σε μια προσπάθεια να «βάλει φρένο» στις κινήσεις των εχθρών να αρπάξουν πολύτιμες πηγές ενέργειας.

Μπορεί η σύλληψη αυτής της ιδέας να φαίνεται εξαιρετικά απλή σχεδόν από τα γεννοφάσκια της, ωστόσο οι άνθρωποι της Exor Studios έχουν κάνει μια εξίσου εξαιρετική προσπάθεια όσον αφορά στην τελική της υλοποίηση. Ο παίκτης καλείται να δημιουργήσει τεχνητά εμπόδια, τοποθετώντας τείχη που εκπέμπουν ακτίνες λέιζερ, αναγκάζοντας τους Γήινους να επιλέξουν μια εναλλακτική δίοδο. Για τις ανάγκες του παιχνιδιού, ο παίκτης υποχρεούται να επιτρέψει μία και μοναδική δίοδο για τις Γήινες μαχητικές δυνάμεις, δίνοντάς του ωστόσο απόλυτη ελευθερία στο πώς θα αξιοποιήσει όλες τις υπόλοιπες. Αν και αυτός ο περιορισμός δεν έχει απολύτως κανένα νόημα, μιας που μιλάμε για μια εξωγήινη δύναμη που θα έκανε τα πάντα για να εμποδίσει τις αντίπαλες δυνάμεις να πλησιάσουν στον κεντρικό πύργο, αναγκαζόμαστε να το δεχτούμε de facto και να προχωρήσουμε, αποθηκεύοντας ωστόσο στο πίσω μέρος του μυαλού μας πως αυτός ο περιορισμός αποτελεί και τη μεγαλύτερη αδυναμία στο στήσιμο του παιχνιδιού.

Κάνοντας χρήση ενός συνεχόμενα αναβαθμιζόμενου οπλοστασίου και ενός συστήματος διαχείρισης ενέργειας, και εξετάζοντας στρατηγικά το χάρτη ενός επιπέδου, ο παίκτης τοποθετεί τις άμυνές του, εστιάζοντας στην απόκρουση μονάδων ξηράς ή αέρος. Κάθε, μάλιστα, αμυντική μονάδα, επικεντρώνεται σε συγκεκριμένες στρατιωτικές μονάδες, δίνοντας το πλεονέκτημα ή και το μειονέκτημα, ανάλογα πάντα με το σενάριο του κάθε επιπέδου και με το τι πρέπει να αντιμετωπίσει ο παίκτης. Σημείο-κλειδί στην εξέλιξη του σεναρίου αποτελεί και η χρήση του προαναφερθέντος μητρικού σκάφους. Το μικρό, ευέλικτο και πανίσχυρο αεροσκάφος αποτελεί το εργαλείο του παίκτη ενάντια σε διάφορες απειλές επάνω στο χάρτη.

Οι τέσσερις διαφορετικές επιθέσεις του μπορούν να χρησιμοποιηθούν σχεδόν ενάντια σε κάθε απειλή, ανακόπτοντας την προέλαση των Γήινων δυνάμεων. Η βασική του επίθεση, η οποία μπορεί να χρησιμοποιηθεί σχεδόν σε κάθε στρατιωτική μονάδα, εναλλάσσεται εύκολα σε επίθεση που είναι περισσότερο αποτελεσματική στα επιθετικά αεροσκάφη, στη ρίψη βομβών για τα πιο ισχυρά οχήματα εδάφους και στην πρόκληση μας μαζικής σε έκταση έκρηξης, η οποία μπορεί να γκρεμίσει κτίρια του χάρτη και να εμποδίσει οριστικά τη δίοδο των αντίπαλων μονάδων από ένα σημείο του χάρτη. Επιπλέον, το σκάφος αυτό αποτελεί και το μοναδικό εργαλείο υλοποίησης της άμυνας των εξωγήινων.

Ενεργοποιώντας τη λειτουργία Ghost Mode, το σκάφος μπορεί να περιφέρεται ελεύθερα μέσα στο χάρτη, χωρίς να βάλλεται από εχθρική μονάδα, με σκοπό την κατασκευή νέων αμυντικών κτισμάτων, τα οποία και θα εμποδίσουν τις εχθρικές δυνάμεις να φτάσουν νωρίς στον κεντρικό πύργο και να τον καταστρέψουν. Και αν τα πρώτα επίπεδα είναι πολύ εύκολα, η συνέχεια δεν αποδεικνύεται το ίδιο εύκολη, καθώς ο παίκτης θα πρέπει να εναλλάσσει συχνότερα τις επιθέσεις του, την εκτέλεση επιθέσεων και την κατασκευή αμυντικών κτισμάτων, ενώ θα πρέπει παράλληλα να είναι σε επιφυλακή για νέες διόδους πρόσβασης στον κεντρικό πύργο, οι οποίες δεν γίνονταν διαθέσιμες από την έναρξη της αποστολής.

Και κάπως έτσι το μοτίβο άμυνας και επίθεσης συνεχίζεται ακάθεκτο σε κάθε ένα από τα διαθέσιμα σενάρια του παιχνιδιού, όσο και στα σενάρια που διατίθενται μέσω περιεχομένου επί πληρωμή. Αυτό μας βοηθά να έχουμε επίγνωση των gameplay απαιτήσεων ανά πάσα στιγμή, αν και αναμφίβολα το μοτίβο αυτό θα καταντήσει κουραστικό για αρκετούς παίκτες. Να σημειώσουμε σε αυτό το σημείο πως η έκδοση του παιχνιδιού που μας παραχωρήθηκε, περιλαμβάνει όλα τα διαθέσιμα DLC, αυξάνοντας το χρόνο που θα χρειαστεί να κατατροπώσουμε πλήρως και οριστικά τις Γήινες δυνάμεις. Στην κανονική έκδοση του παιχνιδιού, ωστόσο, ο παίκτης θα πολεμήσει σε 14 διαφορετικά σενάρια, εμπνευσμένα από διαφορετικές τοποθεσίες επάνω στον πλανήτη, προσφέροντάς του περίπου 12 με 15 ώρες αμυντικής και στρατηγικής δράσης. Κάθε περιβάλλον έχει σχεδιαστεί με βάση τα χαρακτηριστικά κάθε χώρας, χωρίς ωστόσο να γίνεται αναφορά σε γνωστά σημεία.

Για παράδειγμα, όταν παίζουμε στο επίπεδο της Αγγλίας, ο χάρτης περιλαμβάνει μόνο σειρές από μεσαιωνικά τείχη και μικρά κάστρα, υποδεικνύοντας τη μεταφορά της αναμέτρησης κάπου μακριά από τα μεγάλα, αστικά κέντρα. Ο σχεδιασμός των επιπέδων δεν απογοητεύει, αν και θα θέλαμε να μπορούμε να μεταφέρουμε τις μάχες κοντά σε ιστορικά σημεία και να βιώσουμε την καταστροφή τους από πρώτο χέρι. Με την επιτυχή ολοκλήρωση κάθε επιπέδου, το οποίο χωρίζεται σε 5 με 6 επιμέρους επίπεδα (stages), ο παίκτης αποκτά πρόσβαση σε αναβαθμίσεις, οι οποίες προκύπτουν ως απόρροια της απορρόφησης των διαθέσιμων πηγών ενέργειας σε κάθε περιοχή του κόσμου.

Νέα πολυβόλα όπλα ή ασπίδες για τον κεντρικό πύργο μπορούν να αγοραστούν με τα επιπλέον αποθέματα ενέργειας και να αξιοποιηθούν σωστά κατά τη διάρκεια της μάχης, ενώ όλες οι μονάδες που χρησιμοποιούμε εντός παιχνιδιού μπορούν να αναβαθμιστούν και να αποκτήσουν μερικές εντελώς νέες λειτουργίες. Σε αυτήν την εξίσωση πρέπει να προσθέσουμε το αρκετά πειστικό voice acting των αντίπαλων στρατηγών, το μουσικό background και, φυσικά, την εντυπωσιακή απεικόνιση των κατεστραμμένων μονάδων, των εκρήξεων επί εδάφους και τα physics που εμφανίζονται με την καταστροφή κτιρίων. Με αυτόν τον τρόπο, η Exor Studios καταφέρνει και εμπλουτίζει με το σωστό τρόπο μια τόσο απλή συνταγή, καταφέρνοντας να μας προσφέρει ένα διασκεδαστικό παιχνίδι, το οποίο καταφέρνει εν μέρει να σταθεί επάξια στο Switch.

H χρήση της φράσης «εν μέρει» σε αυτό το σημείο γίνεται αφού έχουμε έρθει σε επαφή με τα δυνατά -αλλά και τα αδύναμα- σημεία της εν λόγω έκδοσης. Το ότι μπορούμε να ασχοληθούμε με ένα διασκεδαστικό παιχνίδι on the go και μακριά από τη μεγάλη οθόνη, δεν σηκώνει αμφιβολία. Μήπως αυτή δεν είναι, άλλωστε, η δύναμη που κατέχει το Switch; Δυστυχώς, όμως, η έκδοση του παιχνιδιού για το Switch αντιμετωπίζει αρκετά προβλήματα, τόσο λόγω των χαρακτηριστικών της κονσόλας, όσο και λόγω τεχνικών ζητημάτων στον κώδικα, την ευθύνη των οποίων φέρει αποκλειστικά η Exor Studios. Στόχος των προγραμματιστών ήταν να δημιουργήσουν ένα παιχνίδι χωρίς αστάθειες στον οπτικό του τομέα, παρέχοντας εικόνα ανάλυσης 720p σε handheld mode και 900p σε docked mode (κυμαινόμενα), με το ρυθμό ανανέωσης της οθόνης να αγγίζει σταθερά τα 30 καρέ το δευτερόλεπτο.

Για να πετύχουν αυτό το αποτέλεσμα, έπρεπε να γίνουν οι απαραίτητες αλλαγές, αλλά και μειώσεις στο περιεχόμενο του παιχνιδιού. Ο οπτικός τομέας, για παράδειγμα, στέκεται σε καλά επίπεδα, αλλά τα γραφικά του τίτλου δεν αγγίζουν τα ίδια επίπεδα με αυτά των οικιακών κονσολών. Δεν είναι κάτι που ενόχλησε εμάς. Είμαστε ικανοποιημένοι με την απόδοση στο Switch, αν και μια μερίδα παικτών ενδεχομένως να μη συμμεριστεί τη δική μας άποψη. Μία ακόμα χαρακτηριστική μείωση αφορά στην οριστική απομάκρυνση του co-op split screen, αντικαθιστώντας το με... τίποτα απολύτως. Η έκδοση του Switch, δυστυχώς, αποτελεί μια single player εμπειρία, χωρίς να περιλαμβάνει το συνεργατικό παιχνίδι πολλαπλών προσώπων που γνωρίσαμε στις άλλες κονσόλες και στους υπολογιστές, μειώνοντας έτσι το replayability του τίτλου και αναγκάζοντας μια μερίδα παικτών να το αφήσει στην άκρη όταν φτάσει, αναπόφευκτα, στο τέλος του.

Και κάπου εδώ θα περιμένει κανείς να ακούσει πως, χάρη στις αφαιρέσεις περιεχομένου στις οποίες προέβη το στούντιο ανάπτυξης, το παιχνίδι μπορεί να αγγίξει τα επιθυμητά επίπεδα gameplay εμπειρίας. Σίγουρα, όμως, θα απογοητευτεί. Για να είμαστε ειλικρινείς, το X-Morph: Defense είναι το πρώτο παιχνίδι που παίξαμε στην κονσόλα μας, το οποίο και οδηγεί σε απανωτά crashes όταν παίζουμε σε handheld mode. Αν και δεν αντιμετωπίσαμε αυτό το πρόβλημα σε docked mode, το παιχνίδι σε handheld κατάφερνε πολύ συχνά να μας οδηγήσει σε έναν εφιάλτη. Δεν είμαστε σίγουροι αν αυτό οφείλεται αποκλειστικά σε σφάλμα στον κώδικα ή σε συνδυασμό με τις τεχνικές αδυναμίες του Switch.

Δεν παύει, ωστόσο, να είναι κάτι που μας απογοητεύει και να μας ενοχλεί κάθε φορά που συμβαίνει, ενώ παράλληλα αποτελεί έκπληξη το πώς ένα τέτοιο ζήτημα ξέφυγε της προσοχής των developers κατά τη διάρκεια της ανάπτυξης και των δοκιμών. Επιπλέον, το παιχνίδι παρουσιάζει εξαιρετικά μεγάλα loading times, τόσο όταν παίζουμε σε handheld mode, όσο και όταν παίζουμε με την κονσόλα μας τοποθετημένη στην τηλεόραση. Και μπορεί, φυσικά, να φανταστεί κανείς τι μπορεί να αισθάνεται ο παίκτης που το παιχνίδι του θα κρασάρει κατά τη διάρκεια της φόρτωσης. Απόλυτα ενοχλητικό και ευελπιστούμε πως το ζήτημα θα διορθωθεί με κάποιο μελλοντικό patch.

Εν κατακλείδι, το X-Morph: Defense είναι ένα παιχνίδι που καταφέρνει να «παντρέψει» δύο διαφορετικά είδη τίτλων – τα shoot ’em up και τα tower defense παιχνίδια, εμπλουτίζοντας το μείγμα με την απαραίτητη δόση στρατηγικής. Πρόκειται για έναν τίτλο που οι οπαδοί του είδους δεν θα πρέπει να παραλείψουν για το Switch. Εξαιρούνται μόνο όσοι έχουν ήδη ασχοληθεί με το παιχνίδι σε άλλες πλατφόρμες, κάτι που σημαίνει ότι θα έρθουν αντιμέτωποι με μια πιο υποβαθμισμένη εμπειρία. Και όσοι το κάνουν, θα πρέπει να οπλιστούν με υπομονή, καθώς δυσάρρεστες εκπλήξεις τους περιμένουν στην πορεία – εκπλήξεις που ούτε οι X-Morphs μπορούν να αντιμετωπίσουν τόσο αποτελεσματικά, όσο το να κατακτήσουν έναν πλανήτη.

pcps4xbox oneswitch
Keywords
εν λόγω, switch, nintendo, mobile, συλληψεις, studios, ghost, dlc, νέα, voice, background, split, screen, single, player, οφείλεται, times, patch, shoot, σημαίνει, κινηση στους δρομους, τελη κυκλοφοριας, τελος του κοσμου, τελη κυκλοφοριας 2014, τελη κυκλοφοριας 2015, τελη κυκλοφοριας 2016, δυνατα, παιχνιδια, τηλεοραση, dlc, ghost, times, αδυναμια, ακτινες, γινεται, δυναμη, δυστυχως, δικη, ευκολο, ευκολα, ελευθερια, εν λόγω, εν μερει, εξελιξη, επρεπε, ευθυνη, τεχνολογια, ιδεα, ιδια, ιδιο, υπομονη, υπολογιστες, εικονα, εκδοσεις, κτιρια, λειζερ, λειτουργια, μακρια, μειωση, μικρο, νοημα, παντα, οθονη, οφείλεται, οχηματα, περιβαλλον, πηγες ενεργειας, πλατφορμες, προβληματα, ριψη, ρολο, σαλονια, σειρες, σεναριο, σιγουρα, συνεχεια, συλληψη, συνταγη, τειχη, τιτλος, υλοποιηση, φυσικα, φορα, χερι, χρημα, ομορφα, οντα, ωρες, background, mobile, free, ειδη, ειλικρινεις, switch, nintendo, patch, παιχνιδι, πηγες, play, player, studios, shoot, σημαίνει, single, split, screen, σωστο, θετικα, voice
Τυχαία Θέματα