"Ριπές" κατά της ΕΑ από πρώην developer

Όταν τα "θέλω" των παικτών δεν συνάδουν με αυτά της εταιρείας...

Σε πρόσφατο podcast του WayPoint Radio, το οποίο είχε ως θέμα συζήτησης την ανάπτυξη των παιχνιδιών, ο διοργανωτής της εκπομπής προσκάλεσε τον Manveer Heir για να συζητήσουν μαζί το θέμα. Για όσους δεν γνωρίζουν, ο Manveer Heir δούλεψε ως σχεδιαστής παιχνιδιών σε πολλά παιχνίδια, με πιο πρόσφατο το Mass Effect: Andromeda, μετά από το οποίο αποχώρησε από

την Bioware για να εργαστεί μόνος του. Φαίνεται, όμως, πως ο Manveer άδραξε την ευκαιρία για να αναφερθεί σε διάφορα "κακώς κείμενα" της βιομηχανίας, και για το πώς ορισμένες εταιρείες του χώρου αντιμετωπίζουν τους καταναλωτές.

Συγκεκριμένα, αναφέρθηκε στην πολιτική της ΕΑ, καθώς η Bioware είναι ένα από τα στούντιο που ανήκουν στην εταιρεία και είχε πρόσβαση στις πρακτικές της από πρώτο χέρι. Φαίνεται πως για την ΕΑ τα παιχνίδια ανοικτού κόσμου -και ειδικά εκείνα όπου ο παίκτης θα επιστρέψει ξανά και ξανά- είναι και αυτά που προσπαθεί να προωθήσει περισσότερο στην αγορά. Όπως αναφέρει σχετικά ο Heir, τα παιχνίδια όπου οι παίκτες ασχολούνται ξανά και ξανά μαζί τους, είναι και τα παιχνίδια που στηρίζουν σε υπερβολικά μεγάλο βαθμό τα microtransactions. Έδωσε ως παράδειγμα τα card packs για το multiplayer του Mass Effect, τα οποία λειτούργησαν ικανοποιητικά για τις απαιτήσεις της ΕΑ, αναφέροντας σχετικά πως παίκτες πλήρωσαν σχεδόν 15.000 δολάρια για να αποκτήσουν διάφορα πακέτα και να έχουν το προβάδισμα στις online αναμετρήσεις, ενώ τα έσοδα της ΕΑ αυξήθηκε πολύ σημαντικά από αυτές τις αγορές. Ο Heir αρνήθηκε να δώσει κάποιο νούμερο, αλλά επιμένει πως είναι αρκετά υψηλό - και είναι ο λόγος που το multiplayer και τα card packs εισήχθησαν τόσο στα υπόλοιπα Mass Effect παιχνίδια, όσο και στο πλέον πρόσφατο Dragon Age Inquisition.

Έτσι, η ΕΑ προσπαθεί να επικεντρωθεί σε παιχνίδια που λειτουργούν με παρόμοιο τρόπο και να εγκαταλείψει την ανάπτυξη παιχνιδιών που βασίζονται σε γραμμικές, single player εμπειρίες. Όπως υποστηρίζει ο Heir, οι δυο κατηγορίες παιχνιδιών θα μπορούσαν να κινούνται παράλληλα, ικανοποιώντας τις απαιτήσεις μερίδας παικτών, η οποία επιθυμεί να ασχολείται με single player εμπειρίες. Ωστόσο, η ΕΑ αγνοεί επιδεικτικά τις επιθυμίες των παικτών. Αυτός είναι ο λόγος της διακοπής της ανάπτυξης του single player Star Wars παιχνιδιού και της διάλυσης της Visceral Studios, ενώ ακόμα και το Anthem, το νέο παιχνίδι της Bioware, είναι μια open world multiplayer εμπειρία, που ακολουθεί πιστά τις επιταγές της ΕΑ και που δεν θυμίζει σε τίποτα τα παιχνίδια που αναπτύσσει παραδοσιακά η Bioware. Έτσι, η ΕΑ προχωρά ακολουθώντας το δικό της πλάνο, ενώ όπως αναφέρει δυσοίωνα ο Heir, η ανάπτυξη ΑΑΑ single player τίτλων θα γίνει σταδιακά παρελθόν.

Μπορείτε να ακούσετε ολόκληρο το podcast κάνοντας κλικ εδώ. Ας ελπίσουμε πως τέτοια περιστατικά στο χώρο του gaming θα είναι -και θα εξακολουθήσουν να είναι- μεμονωμένα.

pcps4xbox one
Keywords
Τυχαία Θέματα