Lichdom: Battlemage
Παίζοντάς το νιώθεις Θεός!
Πολλοί από εσάς θα αναπολείτε τις αξέχαστες στιγμές που περάσατε στο Skyrim. Προσωπικά χρησιμοποιούσα spells απ' το Destruction School, μια καλή ποικιλία θανατηφόρων στοιχειακών δυνάμεων που σκόρπιζαν τον τρόμο και την καταστροφή σε οτιδήποτε συναντούσαν στο διάβα τους. Δυστυχώς η χρήση της μαγείας στο Skyrim μείωνε δραματικά την στάθμη της διαθέσιμης μαγικής ενέργειας έτσι αρκετές φορές
Πιστεύω ότι ένα παραπλήσιο «όραμα» στοίχειωσε το μυαλό των 50 στελεχών της κατασκευάστριας εταιρείας Xaviant Games η οποία συμπληρώνει φέτος τα επτά χρόνια ζωής. Οι ομοιότητες του Lichdom: Battlemage, φετινής δημιουργίας της Xaviant, με το Skyrim, είναι αρκετές. Καταρχήν πρόκειται για ένα First-Person RPG με λεπτομερή γραφικά όπου ο ήρωας εξολοθρεύει μυριάδες εχθρών χρησιμοποιώντας αποκλειστικά μαγεία. Το κατά πόσο αξίζει να ασχοληθείτε μαζί του θα το ανακαλύψετε στην συνέχεια του review.
O Εκδικητής της Μαγείας
«Η εκδίκηση είναι δική μου» είπε ο Κύριος στην Βίβλο αλλά όταν έχεις στην διάθεσή σου τεράστιες μαγικές δυνάμεις ποιος ο λόγος να περιμένεις τον βραδυφλεγή Κύριο να στην προσφέρει αφού μπορείς να την πραγματοποιήσεις μόνος σου; Οι δύο playable χαρακτήρες είναι ένας άνδρας και μία γυναίκα. Όποιον κι αν επιλέξετε, ο ήρωάς η ηρωίδα σας άντίστοιχα, θα έχει απολέσει ένα αγαπημένο του πρόσωπο από τον δαιμονικό Shax, επικεφαλή της αδελφότητας του Malthus.
Ξυπνώντας σαν από λήθαργο, ο χαρακτήρας σας στέκεται μπροστά σε έναν ρασοφόρο τύπο με επιβλητική φωνή, τον Roth, ο οποίος του παρέχει όλα τα μέσα που θα του χρειαστούν στην αναζήτηση και τιμωρία του εχθρού του. Τα μέσα αυτά είναι δύο περιβραχιόνια που επιτρέπουν σε όποιον τα φοράει την χειραγώγηση πανίσχυρων μαγικών δυνάμεων. Βασισμένο πάνω στο κλισέ σενάριό του που δεν αρκεί για να γεμίσει μια ολόκληρη… πρόταση, το Lichdom: Battlemage προσπαθεί να καλύψει την ιστορία των χαρακτήρων που διαβιούν στο περιβάλλον του σκορπίζοντας στις πίστες σελίδες ενός ημερολογίου που προσφέρουν σκόρπιες πληροφορίες γύρω από τα τεκταινόμενα. Πιστέψτε με, έχασα ελάχιστα δευτερόλεπτα στην ανάγνωση των πληροφοριών διότι είναι παντελώς αδιάφορες και δεν προσφέρουν στο gameplay τίποτα περισσότερο από φλυαρία.
http://www.youtube.com/watch?v=MPm4_l4DJrM
Τα σταυροδρόμια του πεπρωμένου
Παίζοντας το Lichdom θα εύχεστε να υπήρχε επάγγελμα Battlemage για να το ακολουθήσετε στην υπόλοιπη ζωή σας. Στο παιχνίδι αντικρίζετε τον κόσμο μέσα από τα μάτια του πρωταγωνιστή και το μόνο πράγμα που θα δείτε ποτέ από το σώμα του είναι τα χέρια του που ακτινοβολούν μαγική ενέργεια. Σκοπός σας είναι να εξοντώσετε με ακραία προκατάληψη το μπουλούκι από undead, δαίμονες και διεφθαρμένους μάγους που έχουν κατακλύσει όλες τις περιοχές.
Η πορεία σας είναι γραμμική και τα saves εκτελούνται σε καθορισμένα checkpoints. Δυστυχώς μερικά εξ αυτών είναι τοποθετημένα αρκετά μακριά μεταξύ τους με αποτέλεσμα, αν λυγίσετε κάτω από την πίεση των εχθρών, να πρέπει να ξαναπαίξετε μεγάλο τμήμα του επιπέδου. Τα checkpoints μπορούν να γίνουν εφιάλτης σε περιπτώσεις σαν την παρακάτω: μπαίνεις σε ένα μυστικό μονοπάτι του επιπέδου, κομματιάζεις με δυσκολία ένα σκασμό από τέρατα, βγαίνεις, σε σκοτώνει ένα πλάσμα λίγο πιο κάτω και μετά πρέπει να τα ξαναπαίξεις όλα από την αρχή!
Τα επίπεδα έχουν μια καθορισμένη διαδρομή η οποία οδηγεί στην επόμενη περιοχή και ένα πλήθος διακλαδώσεων που θα σας κατευθύνουν σε κλειστές περιοχές. Εκεί μπορεί να υπάρχουν νέα μαγικά συστατικά για να φτιάξετε spells ή στην συναρπαστικότερη περίπτωση, ένα είδος τοτέμ. Χτυπώντας το μια φορά το τοτέμ υλοποιεί ομάδες αντιπάλων που επιτίθενται κατά κύματα μέχρι να τους εξαϋλώσετε όλους. Μόλις εξοντωθούν, το τοτέμ σπάει και σας προσφέρει τα μαγικά συστατικά που κουβαλούσαν οι εχθροί. Οι μάχες στο τοτέμ είναι από τις σκληρότερες του παιχνιδιού διότι διεξάγονται σε κλειστό χώρο αλλά η ικανοποίηση που ένιωθα κάθε φορά που κυριαρχούσα στο απέθαντο ασκέρι συναγωνιζόταν την ποιότητα των μαγικών υλικών που αποκτούσα.
Και μάγος και σέφ!
Ο κορυφαίος battlemage διαθέτει ένα και μόνο μέσο για να κάνει την διαφορά την ώρα της μάχης. Τις μαγικές του ικανότητες. Στο Lichdom οι μαγικές δυνάμεις ονομάζονται Sigils και είναι συνολικά 8: Fire, Ice, Lightning, Corruption, Kinesis, Delirium, Necromancy και Phase. Από τις ονομασίες τους και μόνο καταλαβαίνετε ότι τα πρώτα τρία Sigils προκαλούν απευθείας ζημιά σε ότι χτυπήσουν και τα επόμενα επηρεάζουν την φυσική υπόσταση των εχθρών και την δική σας ή συγκεντρώνουν απέθαντους συμμάχους στο πλευρό σας.
Ενώ τα Sigils σας προσφέρονται στο πιάτο σε προκαθορισμένα σημεία του παιχνιδιού, η κατασκευή των spells είναι τρομερά περίπλοκη και θα σας κάνει να αισθανθείτε σαν επίδοξοι σεφ που μόλις εισήλθαν σε μια κουζίνα γεμάτη δεκάδες υλικά για να συνδυάσουν, χωρίς όμως να διαθέτουν τσελεμεντέ που αναγράφει τις πιθανές συνταγές. Η θανάτωση τεράτων γεμίζει με αστραπιαία ταχύτητα το ομολογουμένως μικρό inventory του ήρωα με συστατικά που μπορούν να χρησιμοποιηθούν στο μαγείρεμα ξορκιών. Αν και το παιχνίδι διαθέτει tutorials που επιχειρούν να μάθουν στον παίκτη τις βασικές αρχές του spellcrafting, χρειάστηκε άφθονη πρακτική εξάσκηση από την πλευρά μου μέχρι να συνειδητοποιήσω την λογική πίσω από το σύστημα.
Εν ολίγοις, τα διαθέσιμα συστατικά ενώνονται ανά τριάδες και από το συνταίριασμά τους προκύπτει ένα συστατικό καλύτερης ποιότητας η οποία γίνεται ορατή με βάση το χρώμα του. Τα καλύτερα υλικά για συνδυασμό είναι όσα σηκώνουν δύο και τρία upgrades διότι με ένα δεν πρόκειται να αναβαθμιστούν ποτέ σε κάτι αξιόλογο. Τα συστατικά με πορτοκαλί, κόκκινο και μωβ χρώμα είναι τα ισχυρότερα οπότε μόλις αποκτήσετε κάποιο από αυτά, πηγαίνετε και το ενσωματώνετε στο Sigil που χρησιμοποιείτε περισσότερο.
Το κάθε Sigil μπορεί να έχει μέχρι τρία spells ενεργά που αντικατοπτρίζουν και το πόσες επιθέσεις μπορεί να εκτελέσει ο ήρωας. Η μία επίθεση είναι απευθείας πλήγμα στον εχθρό και η πιο συνηθισμένη την ώρα της μάχης. Οι AOE επιθέσεις καλύπτουν μια μικρή περιοχή και μπορούν να χτυπήσουν πολλαπλούς στόχους ενώ μπλοκάροντας μια εχθρική επίθεση ενεργοποιείται το τρίτο και τελευταίο είδος επίθεσης. Για μένα οι απευθείας φορτισμένες επιθέσεις (οι λεγόμενες "charged" που εκτελούνται κρατώντας πατημένο το πλήκτρο του mouse) εξελίχθηκαν στο καταστροφικότερο όπλο του οπλοστασίου μου. Κάθε φορτισμένη βολή οδηγεί σε critical hit οπότε δεν θέλουν και πολλή ώρα μέχρι να τσακιστούν οι περισσότεροι αντίπαλοι.
I feel like God!
Η πεμπτουσία του Lichdom: Battle είναι η γεύση που σας αφήνει η χρήση των μαγικών σας spells. Αδυνατώ να υπολογίσω τις φορές που αισθάνθηκα σαν τον Electro του Spider – Man ή τον Emperor Palpatine του Star Wars παρακολουθώντας τα ψηφιακά μου δάχτυλα να σπινθηρίζουν και κατόπιν να εξαπολύουν πανίσχυρες ηλεκτρικές εκκενώσεις που ξεροψήνουν ότι αγγίξουν. Με το Sigil της φωτιάς μου ήρθε στο μυαλό ο Human Torch των Fantastic Four την ώρα που οι πυρακτωμένες fireballs μου μετέτρεπαν την περιοχή σε κολαστήριο και φλεγόμενα τέρατα έτρεχαν πέρα δώθε πριν μετατραπούν σε αποκαΐδια.
Η αίσθηση της δύναμης που θα βιώσετε φτάνει στο ύψιστο σημείο της όταν θα πλάσετε ένα spell που δημιουργεί συνέργεια (Synergy) με κάποιο από τα υπόλοιπα Sigils. Συνολικά υπάρχουν δέκα υπέρ–spells που ενδέχεται να γεννηθούν όταν κατορθώσετε να δημιουργήσετε ένα spell με συνέργεια και τα αποτελέσματα του καθενός είναι ότι εντυπωσιακότερο έχει να προσφέρει το παιχνίδι.
Η εμπειρία μου όταν χρησιμοποίησα το Supernova spell ήταν καταλυτική. Ένας πίδακας φωτιάς έπεσε από τον ουρανό πάνω στην περιοχή που στόχευα, προκαλώντας χιλιάδες hit points ζημιάς στους εχθρούς και δημιουργώντας μια βραχύβια πυρκαγιά στο μέρος. Η απήχηση που είχαν όλα αυτά στην ψυχολογία μου ήταν μια έντονη επιθυμία να εξαπολύσω πρωτόγονη πολεμική ιαχή θριάμβου για να γιορτάσω το σκηνικό, μιλάμε για απόλυτη ψυχολογική ταύτιση με το avatar μου.
Άραγε έμεινε κανένας μέσα στην Κόλαση;
Η πορεία προς την νίκη στο Lichdom είναι γεμάτη «αγκάθια» που έχουν την μορφή ενός τεράστιου στρατού από εχθρικά όντα. Ανάμεσα τους ξεχωρίζουν οι σκελετικές φιγούρες που κραδαίνουν κοφτερά σπαθιά και σας πλησιάζουν με σκοπό να σας κόψουν φέτες. Στη συνέχεια έχουμε τους τοξότες σκελετούς που είναι ιδιαίτερα επικίνδυνοι διότι επιλέγουν συνήθως υπερυψωμένες θέσεις για να ρίξουν τα βέλη τους. Αμφότερα τα δύο είδη εχθρών αποτέλεσαν ιδανικούς στόχους για τις μαγικές ριπές μου και δεν είχα ιδιαίτερη δυσκολία στο να τους μετατρέψω σε κόκκαλα.
Οι χρήστες μαγείας, είτε πρόκειται για απέθαντους είτε για μέλη της αίρεσης του Malthus, είναι οι επικινδυνότεροι αντίπαλοι στο παιχνίδι. Δεν περιορίζονται στο να εκτοξεύουν θανατηφόρα spells αλλά έχουν την δυνατότητα να επικαλούνται πλάσματα από το πουθενά για να τα στρέψουν εναντίον σας και -το χειρότερο- διαθέτουν μαγικές ασπίδες που απορροφούν ένα ποσοστό της ζημιάς που δέχονται από τα χτυπήματά σας. Οι πιο ανθεκτικοί αντίπαλοι είναι οι δαίμονες που αρχίζουν να πληθαίνουν όσο προχωρούν οι πίστες. Οι αξιωματικοί των δαιμόνων ονομάζονται lieutenants και αρκετοί μου έβγαλαν την πίστη μέχρι να τους εξαερώσω, ειδικά όσοι έχουν τεράστιο health και την δυνατότητα leeching για να τραβούν ενέργεια από τους γύρω και να αντέχουν άπειρα spells.
Τα μεγάλα bosses είναι σπάνια στο Lichdom: Battlemage αλλά την ώρα που εμφανίζονται καλό είναι να έχετε βρει μέρος για να χωθείτε διότι τα πυρά τους σπάζουν την ασπίδα σας στο πι και φι. Ανακάλυψα ότι η αδιάκοπη κίνηση γύρω από το εκάστοτε boss και η κάλυψη πίσω από αντικείμενα την ώρα που εξαπολύει την ριπή του καθιστά εύκολη την καταστροφή του. Λόγω της τεράστιας αντοχής τους τα bosses πρέπει να τα «ποτίζετε» με τα ισχυρότερα χτυπήματα που έχετε στην διάθεση σας δηλαδή τα synergies και τα sigil powers.
Οι ορδές των τεράτων που χειρίζεται η CPU παρουσιάζουν ρεαλιστική τεχνητή νοημοσύνη. Στην συντριπτική τους πλειοψηφία οι εχθροί εφορμούν πάνω σας με το που θα εμφανιστούν στο πεδίο της μάχης. Κάποιες φορές θα πέσετε σε περιπόλους που έχουν απορροφηθεί συζητώντας μεταξύ τους και δεν σας δίνουν σημασία μέχρι να τους τσιγκλήσετε. Η επιτομή του καλού A.I. διακρίνεται στην συμπεριφορά τεράτων τα οποία, έχοντας δεχτεί πολλά χτυπήματα, τρέχουν να καλυφθούν σε οχυρωμένες θέσεις μέχρι να ανανεώσουν την ενέργεια τους.
Η απουσία multiplayer mode και η απαράδεκτη τιμή του Lichdom: Battlemage στο Steam παρακίνησαν τους δημιουργούς του στο να "ξεχειλώσουν" το single-player campaign στο έπακρο. Εφοδιαστείτε με «ιώβειο υπομονή» ειδάλλως δεν πρόκειται να αντέξετε τις 25+ώρες gameplay που σας περιμένουν. Σε αυτές συμπεριλαμβάνονται οι πύλες που ανοίγουν μετά τον αφανισμό του τελικού boss οι οποίες σας οδηγούν σε προγενέστερες περιοχές με στόχο την εξόντωση ομάδων από τέρατα προς απόκτηση περισσότερων μαγικών υλικών.
Για τα δεδομένα ενός First-Person RPG η διάρκεια είναι κάτι παραπάνω από ικανοποιητική και θα αποτελούσε μεγάλο ατού του αν δεν παρουσιαζόταν στην πορεία ο γνωστός αστάθμητος παράγοντας, η βαρεμάρα. Οι χιλιάδες άχρωμοι αντίπαλοι που σας αναμένουν στο σκοτεινό και καταθλιπτικό περιβάλλον των περισσοτέρων περιοχών (υπάρχουν και φωτεινές εξαιρέσεις) δεν είναι τίποτα άλλο παρά κινούμενοι στόχοι για να ρίχνετε τα spells σας.
Στην αρχή το σκηνικό μοιάζει με Λούνα Παρκ. Οι μαγικές σας δυνάμεις φεύγουν προς όλες τις κατευθύνσεις σκορπίζοντας τον όλεθρο σε ότι κινείται και δημιουργώντας μια φαντασμαγορία εκρήξεων. Μετά από μερικές ώρες όταν και θα κάνετε τα παραπάνω, όλα μοιάζουν επαναλαμβανόμενα, οι εχθροί θυμίζουν κόπιες εκείνων στην προηγούμενη οθόνη και εσείς αρχίζετε να ανυπομονείτε να τελειώσει το πανηγύρι. Πιστεύω ότι θα έπρεπε είτε να υπάρχει μεγαλύτερη ποικιλία εχθρών και πιο ενδιαφέρον σενάριο, είτε 10-15 ώρες διάρκεια, με βάση το ήδη υπάρχον content.
http://www.youtube.com/watch?v=uD7b4xrAytk
Εφετζίδικη εμπειρία
Σας λέω με απόλυτη βεβαιότητα πως η ομορφότερη οπτική εμπειρία που θα δοκιμάσετε στο παιχνίδι είναι τα οπτικά εφέ. Αστραπές, φλεγόμενες μπάλες, παγωμένοι πίδακες, απίθανες εκρήξεις και πολλές ακόμα «λιχουδιές» σκεπάζουν αδιάκοπα το πεδίο της μάχης χάρη στην ανταλλαγή πυρών μεταξύ σας και των αντιπάλων.
Το περιβάλλον παρουσιάζει ποικιλομορφία, με παγωμένες λίμνες, χιονισμένα τοπία, περιοχές γεμάτες χώμα και αίμα, εσωτερικούς χώρους μεγαλοπρεπών ναών που μοιάζουν να ξεπηδούν από τα Tomb Raider, φαράγγια και πολλά ακόμη μέρη. Όλα αυτά επιχείρησαν να αποσπάσουν το μυαλό μου από το μονότονο gameplay, χωρίς δυστυχώς να το κατορθώσουν. Πιθανόν δεν βοήθησε στο κομμάτι αυτό το μέτριο anti-aliasing. Το lipsync είναι εκτός τόπου και χρόνου, ενώ σε επίπεδο εχθρών, κανένας αντίπαλος δεν μου προσέφερε αισθητική ευχαρίστηση (κάτι αναμενόμενο διότι...μόλις ξεμύτιζε κάποιος τον κάλυπτα με spells!)
Το voice acting, με την φωτεινή εξαίρεση του τύπου που δανείζει την φωνή του στον Roth, είναι ότι πιο άκυρο έχω ακούσει σε RPG με φανταστικό υπόβαθρο. Ο χαρακτήρας μου και η γυναίκα συνοδοιπόρος του έχουν φωνές νεαρών αμερικανών που εκστομίζουν εξυπνάδες ακατάπαυστα λες και βρίσκονται σε καφετέρια και συζητούν για τον καιρό και όχι σε ένα απίθανο τοπίο γεμάτο θανάσιμους κινδύνους και μαγικά πλάσματα. Η φλυαρία του πρωταγωνιστικού ζεύγους είναι εκτός πλαισίου σε αντίθεση με το αρκετά επικό soundtrack που ταιριάζει στις περιστάσεις. Τα ηχητικά εφέ είναι εκπληκτικά. Συγκράτησα τον ανατριχιαστικό ήχο σπασίματος όταν διαλύεται ένα στρώμα της ασπίδας και τον τρομακτικό θόρυβο που κάνουν οι ηλεκτρικές εκκενώσεις μου χρησιμοποιώντας τα lightning spells.
One Man Army
Η υπερβολική ισχύς που αποκτά σταδιακά ο κεντρικός χαρακτήρας με συνάρπασε σε ακραίο βαθμό και την θεωρώ το μεγαλύτερο ατού του Lichdom: Battlemage, ενός First-Person RPG με επαναλαμβανόμενο gameplay. Γέλασα με την καρδιά μου βλέποντας το κόστος των 37 ευρώ στο Steam και αναρωτήθηκα γιατί οι δημιουργοί του, αφού προφανώς ψάχνουν για πλούσιους πελάτες ή κορόιδα δεν πήγαν να το μοιράσουν πόρτα–πόρτα στο Beverly Hills και το έβγαλαν στο διαδίκτυο. Σίγουρα τα production values του Lichdom είναι υψηλά και ο κώδικάς του καλοφτιαγμένος αλλά πέραν του αρχικού εντυπωσιασμού δεν διαθέτει gameplay που μπορεί να κρατήσει το ενδιαφέρον επ’ άπειρο για να δικαιολογήσει το κόστος μιας onlne αγοράς.
Θετικά:
- Προσεγμένα ηχητικά εφέ
- Απόλυτη ταύτιση με τον βασικό χαρακτήρα η οποία οδηγεί σε αξέχαστες, μεγαλειώδεις εμπειρίες
- Υψηλή διάρκεια
- Μεγάλη ποικιλία σε υλικά για άπειρους συνδυασμούς από spells
- Λεπτομερή οπτικά εφέ και animations με σταθερό frame rate ακόμα και σε παλαιότερα συστήματα
Αρνητικά:
- Απογοητευτικό voice acting
- Τιμή απαγορευτική για online αγορά στο Steam
- Gameplay που επαναλαμβάνεται αδιάκοπα και κουράζει μετά τις πρώτες ώρες
- Για τα δεδομένα ενός RPG, η απουσία της third-person camera ίσως ενοχλήσει κάποιους
- Μικρό inventory
- Το σύστημα των checkpoints οδηγεί ενίοτε στην αδιάκοπη επανάληψη δύσκολων levels
Βαθμολογία
Γραφικά: 7.5
Ήχος: 7
Gameplay: 7
Αντοχή: 7.5
Γενικά: 7.2
Πραγματοποιεί το όνειρό σας να γίνετε μάγοι!
Γιάννης Μοσχονάς
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Κατηγορίας Τεχνολογία
- Lumia 535, η Microsoft επιβεβαιώνει τα προβλήματα με την οθόνη αφής
- Elephone P6000: Το πρώτο «κινέζικο» με Android 5.0 Lollipop
- NAPS2 2.6.3 - Απαραίτητο εργαλείο για τα σκάνερ σας!
- Lichdom: Battlemage
- 70 Ερωτήσεις και απαντήσεις για το No Man’s Sky
- Windows 10, leak δείχνει Xbox app και Cortana στην consumer έκδοση
- Έχεις modded κονσόλα; Τέλος για σένα το Destiny!
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις GameWorld
- Τελευταία Νέα GameWorld
- Τελευταία Νέα Κατηγορίας Τεχνολογία
- NAPS2 2.6.3 - Απαραίτητο εργαλείο για τα σκάνερ σας!
- Lumia 535, η Microsoft επιβεβαιώνει τα προβλήματα με την οθόνη αφής
- 70 Ερωτήσεις και απαντήσεις για το No Man’s Sky
- Windows 10, leak δείχνει Xbox app και Cortana στην consumer έκδοση
- Elephone P6000: Το πρώτο «κινέζικο» με Android 5.0 Lollipop
- Έχεις modded κονσόλα; Τέλος για σένα το Destiny!
- Sony Pictures, οι χάκερς έκλεψαν το σενάριο του νέου James Bond
- Enternity Play Day στο The Mall Athens
- Νέο God of War, με ή χωρίς τον Kratos;
- Σταμάτησε Η Παραγωγή Του Nexus 5