Η δεύτερη γενιά κονσολών

Αρχές δεκαετίας του '80 με την πρώτη κρίση στο gaming.

Σε προηγούμενο άρθρο της στήλης Console Wars μιλήσαμε για την πρώτη γενιά κονσολών. Είδαμε μαζί πως ξεκίνησε το gaming και καταλάβαμε την σημασία που είχε τότε για τον κόσμο. Προς το τέλος του 1980 και συγκεκριμένα το 1976, όταν ακόμα οι πρώτες κονσόλες κυριαρχούσαν στην αγορά, την εμφάνισή τους έκαναν δύο νέα συστήματα, τα Fairchild Channel F και το 1292 Advanced Programmable Video

System, τα οποία σηματοδότησαν την αρχή της δεύτερης γενιάς.

Στην αρχή αυτής της περιόδου παρατηρείται ένα μεγάλο ενδιαφέρον από αρκετές νέες εταιρείες να μπούνε στην αγορά, ενώ τα δυνατότερα συστήματα της γενιάς αυτής ήταν το Atari 2600, το Intellivision, καθώς και το Odyssey 2. Η δεύτερη γενιά όμως δεν χαρακτηρίζεται μόνο από τον όρο «εξέλιξη», καθώς το gaming υπέστη την πρώτη σοβαρή του κρίση το 1983, "τελειώνοντας" την δεύτερη γενιά κονσολών έναν χρόνο αργότερα. Πάμε ωστόσο να δούμε αναλυτικότερα τις καινοτομίες που έφεραν στο παρασκήνιο οι νέες κονσόλες.

Όπως είχαμε αναφέρει, στις κονσόλες της πρώτης γενιάς, όπως το Magnavox Odyssey, τα συστήματα χρησιμοποιούσαν ειδικές υποδοχές για τα παιχνίδια τους. Με την πάροδο του χρόνου, οι εταιρείες ένιωσαν την ανάγκη να αντικαταστήσουν την μέθοδο αυτή. Με την κυκλοφορία των κονσολών Pong χρησιμοποιήθηκαν τα πρώτα microchips των οποίων η λεγόμενη Logic Gate δεν επέτρεπε την προσθήκη περισσοτέρων παιχνιδιών πάνω στην κονσόλα. Στα μέσα του 1970 τα cartridges επέστρεψαν με την μετακίνηση της τεχνολογίας στις κονσόλες βασισμένες στην CPU. Με τα games πλέον να συνθέτονται από κώδικες μέσω μικροεπεξεργαστών, τα παιχνίδια «καίγονταν» σε ROM chips μέσα σε ειδικές πλαστικές θήκες οι οποίες συνδέονταν στις αντίστοιχες υποδοχές της κονσόλας. Οι κονσόλες διάβαζαν το περιεχόμενο των cartridges και έτρεχαν το πρόγραμμα που ήταν αποθηκευμένο μέσα.

Γεγονότα της δεύτερης γενιάς
- Η πρώτη κονσόλα βασισμένη σε CPU ήταν το Fairchild VES, το οποίο κυκλοφόρησε το 1976 από την Fairchild Semiconductor και έναν χρόνο αργότερα μετονομάστηκε σε Fairchild Channel F εξαιτίας της κυκλοφορίας του Video Computer System (VCS) από την Atari.
- Το 1977 το VCS μετονομάστηκε με τη σειρά του σε Atari 2600, το οποίο έγινε σύντομα η πιο διάσημη κονσόλα και έθεσε τις βάσεις για τα μελλοντικά σχέδια των υπόλοιπων εταιρειών.
- Το 1978 η Magnavox κυκλοφόρησε το Odyssey 2 στις ΗΠΑ και τον Καναδά. Την ίδια περίοδο η Philips Electronics κυκλοφόρησε την ίδια κονσόλα στην Ευρώπη με το όνομα Philips G7000. Αν και το Odyssey 2 δεν κατάφερε ποτέ να φτάσει σε πωλήσεις τις κονσόλες της Atari, σημείωσε εκατομμύρια πωλήσεις μέχρι την κρίση του 1983.
- Το 1979 δημιουργήθηκε από πρώην προγραμματιστές της Atari η Activision, ο πρώτος third-party developer που ξεκίνησε να φτιάχνει games για λογαριασμό άλλων εταιρειών.
- Το 1980 ήταν η πρώτη φορά που κινδύνευσε η κυριαρχία της Atari. Ο λόγος ήταν η κυκλοφορία του Intellivision από την Mattel. Αν και χρονολογικά απείχε πολύ από την

Keywords
Τυχαία Θέματα