Darq review
Ξεκινώντας την ανάλυση της οποιαδήποτε εμπειρίας που μπορεί να έχεις με ένα παιχνίδι, η αφετηρία των σκέψεων σου είναι πάντα το όνομα. “Darq”. Γιατί σκοτάδι; Ο Victor Hugo έχει αναφέρει ότι τα διαμάντια κρύβονται στα σκοτάδια αυτής της γης. Θα συμφωνήσω. Δημιουργία ενός μόνο developer -και πρέπει να μνημονευθεί- το Darq, το σκοτάδι στην παραλλαγή του, επισκέπτεται τα όνειρα μας με μια ξεχωριστή αισθητική και ιδιαίτερη προσέγγιση.
Δεν υπάρχει αφήγηση, ούτε εισαγωγή, ούτε καν στάδιο εκμάθησης των μηχανισμών του παιχνιδιού. Οι μοναδικές
Στα του παιχνιδιού τώρα, το Darq είναι ένα 2.5D adventure με έμφαση περισσότερο στους γρίφους και λιγότερο στην δράση. Ο Loyd μπορεί να τρέξει και να αλληλεπιδράσει με διάφορα αντικείμενα που βρίσκονται διάσπαρτα στα περιβάλλοντα και αποτελούν συνήθως μέρος ενός μεγαλύτερου γρίφου. Ο σκοπός σας σε κάθε επίπεδο είναι να βρείτε την έξοδο (μέσω κάποιου ασανσέρ ή πόρτας) και να αποδράσετε από τον εφιάλτη σας. Οι γρίφοι σε κάθε επίπεδο έχουν την κατάλληλη πολυπλοκότητα και δυσκολία, τόση όσο χρειάζεται για την τριβή του μυαλού και την διασκέδαση, χωρίς να γίνονται κουραστικοί. Η λογική του μεγαλύτερου μέρους των γρίφων στηρίζεται σε μια έξυπνη προσέγγιση και χρήση της κάθε πίστας παίζοντας με τις διαστάσεις και την εναλλαγή του χώρου. Έτσι πχ αν υπάρχει μια τρύπα στο ταβάνι, μέσω ενός διακόπτη μπορείτε να γυρίσετε το δωμάτιο και το ταβάνι να γίνει πάτωμα ώστε να μπορέστε να εξερευνήσετε την τρύπα. Ο Loyd μπορεί επίσης να σκαρφαλώσει και να κολλήσει σε κάθε τοίχο εφόσον η επιφάνεια του είναι καθαρή (χωρίς εμπόδια) ξεκλειδώνοντας νέα μονοπάτια, διευρύνοντας το βάθος κάθε επιπέδου και ανακατεύοντας τις επιλογές σας με έναν ψευτοτρισδιάστατο τρόπο που δουλεύει όμως πολύ ωραία στην πράξη. Οι γρίφοι έχουν ποικιλία και δίνουν μια νότα ευχαρίστησης με την ολοκλήρωση τους γιατί στην πλειοψηφία τους είναι σχεδιασμένοι να ανταμείβουν τον παίκτη για την οξυδέρκεια και την αντίληψή του στους συνεχώς μεταβαλλόμενους χώρους, όπου τίποτα δεν είναι αυτό που φαίνεται.
Στον τομέα της δράσης, ο πρωταγωνιστής είναι τελείως ανήμπορος μπροστά στους εχθρούς που συναντάει. Μιλώντας για τους εχθρούς, πιστεύω ότι χάθηκε μια μεγάλη ευκαιρία για το κάτι παραπάνω, καθώς ο ευφάνταστος σχεδιασμός τους σε συνδυασμό με τα κλειστοφοβικά και μακάβρια επίπεδα θα μπορούσε να εκτοξεύσει την εμπειρία. Αντ' αυτού, το παιχνίδι περιορίζεται σε ελάχιστες σκηνές stealth, στις οποίες πρέπει να κρυφτείτε από την τρομακτική ανάπηρη κυρία στο αναπηρικό καροτσάκι ή να συρθείτε σιγά σιγά πίσω από την πλάτη ενός απόκοσμου πλάσματος ή από ζωντανά ανθρώπινα και κινούμενα μέλη. Αν σας αντιληφθούν δεν έχετε κανένα περιθώριο αντίδρασης και κανένα μέσο για να αμυνθείτε και οδηγείστε κατευθείαν στο προηγούμενο checkpoint. Ενώ υπάρχουν δυνατές στιγμές, με κορυφαία το τελευταίο αγωνιώδες επίπεδο, πιστεύω ότι το παιχνίδι θα μπορούσε να επικεντρωθεί περισσότερο στην δράση και την αγωνία, εξισορροπώντας κάπως τη σκέψη που χρειάζεται να καταβάλλετε για την επίλυση των πάμπολλων γρίφων. Ένα ακόμα αρνητικό είναι οι μόλις εννιά πίστες (επτά στο κυρίως παιχνίδι και δύο στα DLC που είναι δωρεάν) οι οποίες είναι και πολύ μικρές, με τη συνολική εμπειρία να διαρκεί γύρω στις δύο με τρεις ώρες.
Τα επίπεδα, παρόλο που είναι λίγα και μικρά, είναι σχεδιασμένα με τέτοιο τρόπο ώστε να σφίξουν τη καρδιά του παίκτη και να αποτυπώσουν με γλαφυρό τρόπο μια ονειρική διαλυμένη πραγματικότητα. Η μοναδικότητα κάθε επιπέδου που δηλώνει και ένα διαφορετικό εφιάλτη κάθε φορά είναι πειστικότατη, με την απουσία χρωμάτων και τα παιχνιδίσματα του φωτός να δίνουν έμφαση στο βασανισμένο υποσυνείδητο του πρωταγωνιστή. Το ψευτοτρισδιάστατο υπόβαθρο βοηθάει ακόμα περισσότερο στην εκτίμηση της ομορφιάς του παιχνιδιού, με απόκοσμα κρυφά περάσματα και υγρά σπήλαια να εμφανίζονται ξαφνικά μπροστά σας με το πάτημα ενός διακόπτη και να σας οδηγούν σε νέα μονοπάτια. Το παιχνίδι χρησιμοποιεί με δομημένο και ατμοσφαιρικό τρόπο τους ήχους του περιβάλλοντος, καταφέρνοντας με τα εφέ του να σας κάνει να νιώσετε άβολα σε άγνωστα, αφιλόξενα μέρη. Μερικές φορές, ανάλογα με το αν παίζετε ή όχι με ακουστικά, μπορεί να πεταχτείτε από την καρέκλα σας με κάποια jumpscares. Όσο για την μουσική, δυστυχώς λάμπει διά της απουσίας της.
Το Darq είναι ένα ενδιαφέρον και “τίμιο” παιχνίδι που παραδίδει αυτό που δείχνει η ίδια του η ονομασία: σκοτάδι με αλληγορίες που αφήνονται στη φαντασία του παίκτη και έξυπνους γρίφους που απαιτούν πλήρη κατανόηση του χώρου και χρήση όλων των επιφανειών κάθε επιπέδου. Θα σας διασκεδάσει και θα σας προβληματίσει και συστήνεται για ένα χαλαρό, βροχερό σαββατοκύριακο.
ΑτμοσφαιρικόΕυφάνταστα επίπεδα με χρήση κάθε επιφάνειαςΔιασκεδαστικοί γρίφοιΠρωτότυποι και τρομακτικοί εχθροίΧρειαζόταν μεγαλύτερη έμφαση στην δράσηΜικρή διάρκειαΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ: 8.0ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ:PS4, Xbox One, PC, PS5 (2021), Xbox Series X (2021), Switch (2021)ΑΝΑΠΤΥΞΗ:Unfold GamesΕΚΔΟΣΗ:Feardemic
Game20.gr, το Άσυλο των gamers
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Κατηγορίας Τεχνολογία
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Game 2.0
- Τελευταία Νέα Game 2.0
- Darq review
- Prince of Persia Sands of Time Remake: Ο πρίγκιπας σε PS5/XSX (;)
- Orange Cast: Επική sci-fi περιπέτεια τύπου The Expanse
- Digital Foundry: Τα κορυφαία γραφικά του 2020
- Trine 4 Melody of Mystery review
- Sons Of The Forest: Νέος εφιάλτης στο δάσος
- Γιορτές 2020-21: Ποια παιχνίδια παίζετε;
- Verdun / Tannenberg: Α’ Παγκόσμιος Πόλεμος με cross-play
- Psychonauts 2: Κυκλοφορία στον ορίζοντα
- Carrier Command 2: Επιστροφή φουτουριστικής στρατηγικής
- Τελευταία Νέα Κατηγορίας Τεχνολογία
- Chordu - Βρες συγχορδίες από άπειρα γνωστά τραγούδια
- [Games with Gold] Δείτε τα δωρεάν παιχνίδια του Xbox για τον Iανουάριο του 2021
- Μήνυση στη CD Projekt Red εξαιτίας των bugs στο Cyberpunk 2077
- Μάθε τα πάντα για τα επερχόμενα Samsung Galaxy S21 και Galaxy S21+
- Η Xiaomi αντιγράφει την Apple, δεν θα βάλει φορτιστή στο κουτί του Mi 11
- Χρήση Windows 10 Mobile smartphone το 2020; Καμία ελπίδα…
- My Time at Portia: Διαθέσιμο δωρεάν στο Epic Games Store
- Τα καλύτερα video games του 2020
- Gov.gr - Διαθέσιμη η εφαρμογή του Δημοσίου για smartphones