Metaphor ReFantazio review

Game of thrones.

Το Metaphor: ReFantazio είναι το νέο μεγάλο JRPG της Atlus, η οποία αποτελεί εγγύηση ποιότητας στο συγκεκριμένο είδος παιχνιδιών. Ας δούμε αν καταφέρνει να ανταποκριθεί στις μεγάλες προσδοκίες που το συνοδεύουν.

Το Metaphor: ReFantazio σε σκηνικό και η θεματολογία διαφέρει εντελώς από τα Persona και τα Shin Megami Tensei και είναι ξεκάθαρο ότι μπορεί να κάνει κλικ και σε μεγαλύτερο κοινό που αρέσκεται στη μεσαιωνική φαντασία.

Ο βασιλιάς βρίσκεται νεκρός, ενώ ο γιος του είναι παγιδευμένος από ένα ξόρκι που τον έχει σε καταστολή. Με εντολή του βασιλιά ο καθένας μπορεί να δηλώσει υποψήφιος για την διαδοχή του, αρκεί να πείσει τους κατοίκους της Euchronia ότι είναι ο κατάλληλος ηγέτης. Ο πρωταγωνιστής παίρνει μέρος στη κούρσα της διαδοχής με σκοπό να βρει τον τρόπο να λύσει το ξόρκι και να επαναφέρει τον πρίγκηπα στη ζωή. Η ιστορία είναι από τα πιο σημαντικά ατού του παιχνιδιού, όχι τόσο για τις ανατροπές και την ροή που έχει, όσο για το απύθμενο βάθος του κόσμου που εξερευνάτε, κάνοντάς σας να νιώσετε μέρος του. Το παιχνίδι δεν φοβάται να θίξει σοβαρά θέματα, όπως ο ρατσισμός ανάμεσα στις διαφορετικές φυλές, η θέση της εκκλησίας, η κοινωνική αδικία κτλ και να κάνει ξεκάθαρους παραλληλισμούς με όσα βιώνουμε στην πραγματικότητα. Τρομερή εντύπωση προκαλεί η θέση των ανθρώπων στον φανταστικό κόσμο του παιχνιδιού, που είναι τεράστια, ανθρωπόμορφα, τρομακτικά τέρατα που βρίσκονται έξω από τα τείχη της πόλης!

Ως ο πρωταγωνιστής, παρέα με το party σας, καλείστε να ολοκληρώσετε αποστολές, να επισκεφτείτε πολλά dungeons ώστε να εξολοθρεύσετε τέρατα και boss, να κάνετε θελήματα σε κατοίκους για να αυξήσετε την φήμη σας, να κυνηγήσετε συγκεκριμένα τέρατα σε bounty υπο-αποστολές, αλλά και να αλληλεπιδράσετε με τους υπόλοιπους χαρακτήρες του party, ώστε να μπορέσετε αφενός να αναβαθμίσετε τις ικανότητές σας στη μάχη, αλλά και να βελτιώσετε τις πνευματικές ικανότητες που χρειάζονται ώστε να γίνετε ο μεγάλος ηγέτης του βασιλείου. Μάλιστα, όπως και στα Persona, υπάρχει συγκεκριμένος χρόνος που έχετε στην διάθεσή σας, καθώς κάθε δραστηριότητα απαιτεί συγκεκριμένες ώρες/μέρες, οπότε πρέπει να κάνετε τη στρατηγική σας και να επιλέξετε ποιες από τις υπο-αποστολές θα ολοκληρώσετε, καθώς δεν γίνεται να προλάβετε τα πάντα. Τα dungeons στην πλειοψηφία τους έχουν ενδιαφέρον χωρίς ποτέ να είναι πολύπλοκα, αφού πέρα από την εξολόθρευση των εχθρών και ανακάλυψη αντικειμένων, λύνετε και κάποιους απλούς γρίφους. Μάλιστα υπάρχει μεγάλη ποικιλία περιβαλλόντων, οπότε πέρα από παραδοσιακά dungeons σε κατακόμβες, ναούς, μπουντρούμια κτλ, επισκέπτεστε και ζούγκλες, ερήμους κτλ. Οι υπο-αποστολές επίσης έχουν μεγάλη ποικιλία, αλλά δεν λείπουν και κάποιες παντελώς αδιάφορες αποστολές όπου το μόνο που κάνετε είναι να μιλάτε με κάποιο χαρακτήρα ή να του δίνετε κάποιο αντικείμενο που αγοράζετε από πλανόδιο πωλητή λίγα μέτρα μακριά.

Ως προς τις μάχες, παρότι το παιχνίδι είναι παραδοσιακό turn-based JRPG, όταν βλέπετε κάποιον εχθρό μπορείτε να του επιτεθείτε αρχικά σε real-time και να αποφύγετε ταυτόχρονα τις επιθέσεις του. Μετά από απανωτά χτυπήματα ο εχθρός μπορεί να γίνει stun, οπότε μπαίνετε στην κυρίως turn-based μάχη με σημαντικό πλεονέκτημα. H real-time μάχη είναι μεν προαιρετική, αλλά προσφέρει σημαντικό πλεονέκτημα, με το ρίσκο βέβαια να δεχτείτε εσείς χτύπημα και να μπείτε στην βασική μάχη με μειονέκτημα. Υπάρχει τεράστια ποικιλία εχθρών, οι οποίοι μπορεί να μην έχουν καμία σχέση με αυτούς στα Persona και SMT, όμως διατηρούν τον αποτρόπαιο και παράξενο σχεδιασμό που σας κάνει να θέλετε να δείτε ποιον νέο εχθρό θα συναντήσετε σε κάθε σας βήμα.

Κομβικό ρόλο στις μάχες έχουν τα archetypes, που μπορεί να θυμίζουν λίγο τα personas, αλλά στην πραγματικότητα πιο πολύ «κλείνουν το μάτι» στη νοσταλγία και στα job system των πρώτων Final Fantasy. Κάθε archetype αποτελεί και ένα class, όπως πχ knight, warrior, healer κτλ και έχει ξεχωριστές μοναδικές ικανότητες. Στην πορεία ξεκλειδώνετε περισσότερα archetypes και sub-archetypes που μπορούν να αφομοιωθούν από τους χαρακτήρες του party σας, ενώ μπορείτε και να φτιάξετε υβριδικά archetypes, μεταβιβάζοντας σταδιακά κάποια skills ενός archetype σε ένα άλλο. Οι συνδυασμοί που μπορούν να γίνουν, ειδικά μετά από 15-20 ώρες παιχνιδιού όταν έχετε ξεκλειδώσει αρκετά archetypes, είναι πολλοί και σας εθίζουν στο να βρείτε τη σωστή ισορροπία στις μάχες. Πολύ σημαντικά είναι και τα synthesis, μέσα από τα οποία δύο χαρακτήρες του party συνεργάζονται για να κάνουν μία πολύ ισχυρή επίθεση. Τα synthesis λειτουργούν όπως ακριβώς τα synergies στα Final Fantasy, με την διαφορά ότι εδώ η ποικιλία είναι σαφώς μεγαλύτερη αφού ο συνδυασμός διαφορετικών archetypes δίνει εντελώς διαφορετικά synthesis skills, οπότε κι εδώ πρέπει να πειραματιστείτε για να βρείτε ποια archetypes δίνουν τα πιο ισχυρά skills όταν συνεργάζονται. Είναι ξεκάθαρο ότι υπάρχει τεράστιο βάθος στις μάχες, χωρίς ποτέ να τα πράγματα να γίνονται πολύπλοκα όπως πχ συμβαίνει στα SMT, ενώ και η δυσκολία του παιχνιδιού κυμαίνεται σε ανεκτά επίπεδα, έτσι ώστε να είναι μεν challenging αλλά όχι άδικο.

Πέρα από το βαθύ σύστημα μάχης και την τρομερή λεπτομέρεια που υπάρχει σε κάθε σπιθαμή του κόσμου, το παιχνίδι ξεχωρίζει και γιατί απαλλάσσεται από σχεδόν όλα τα προβλήματα που μαστίζουν τα JRPG και τα κάνουν κουραστικά. Τα πάντα στο πεδίο της μάχης γίνονται ταχύτατα με τρομερά εφέ, οι επιθέσεις γίνονται άμεσα, οι εχθροί που έχουν κατώτερο level εξολοθρεύονται απλά με ένα χτύπημα σε real-time χωρίς να μπαίνετε καν σε ανούσιες μάχες, μπορείτε άμεσα να ξεκινάτε κάθε μάχη από την αρχή αν βλέπετε ότι δεν έχετε τύχη και γενικώς υπάρχουν δεκάδες quality-of-life στοιχεία που κάνουν την εμπειρία πραγματικά πολύ ευχάριστη, ακόμα και αν δεν αγαπάτε αυτό το είδος παιχνιδιών.

Οπτικά το παιχνίδι ξεχωρίζει για το τρομερό εικαστικό του και τους καλοσχεδιασμένους cel-shaded χαρακτήρες και εχθρούς, αλλά και τα εκπληκτικά cutscenes που θυμίζουν anime ταινία υψηλής ποιότητας. Δυστυχώς όμως σε όλα τα υπόλοιπα φαντάζει βγαλμένο από προηγούμενη γενιά. Τα περιβάλλοντα δεν έχουν λεπτομέρειες, οι υφές είναι χαμηλής ανάλυσης, η εικόνα τρεμοπαίζει όταν κινείστε, υπάρχουν συχνές πτώσεις στο frame rate κτλ. Όλα αυτά δεν χαλάνε την εμπειρία, αλλά εν έτει 2024 περιμένουμε περισσότερα πράγματα. Αντίθετα, στον ηχητικό τομέα τα πάντα έχουν προσεχτεί με την παραμικρή λεπτομέρεια. Οι ερμηνείες είναι καταπληκτικές τόσο σε αγγλικά όσο και σε ιαπωνικά, ενώ οι επικές συνθέσεις που ακούγονται σε όλη την διάρκεια του παιχνιδιού, όχι μόνο είναι θεματολογικά ταιριαστές αλλά και σας μένουν στο μυαλό για καιρό.

Το Metaphor: ReFantazio θα μπορούσε κάλλιστα να θεωρηθεί το «Elden Ring» της Atlus. Με θεματολογία που μπορεί να κάνει κλικ σε ευρύτερο κοινό, χωρίς τις χαριτωμενιές των Persona και την πολυπλοκότητα των SMT, αποτελεί ένα από τα κορυφαία JRPG της γενιάς και αξίζει κάθε μία από τις 70-80 ώρες που διαρκεί. Αν είστε φαν του είδους, αποκτήστε το άμεσα.

Κόσμος γεμάτος λεπτομέρειες προς ανακάλυψηΙστορία που δεν φοβάται να θίξει σοβαρά θέματαΜεγάλο βάθος στο σύστημα μάχηςΠοικιλία εχθρών και bossΠλούσιο περιεχόμενο σε υπο-αποστολές και πράγματα να κάνειςΕκπληκτικά cutscenes (που δεν βασίζονται στην μηχανή γραφικών του παιχνιδιού)Επική μουσική, εξαιρετικές ερμηνείεςΕθιστικόΚάποιες υπο-αποστολές είναι πολύ αδιάφορεςOι μάχες στις πρώτες ώρες ίσως φανούν λίγο επαναλαμβανόμενεςΟπτικά και τεχνικά θέματα που θυμίζουν άλλες εποχέςΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ: 9.0

ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ:PS5, Xbox Series X/S, PS4, Xbox One, PCΑΝΑΠΤΥΞΗ:AtlusΕΚΔΟΣΗ:SegaΔΙΑΘΕΣΗ:Zegetron

Game20.gr, το Άσυλο των gamers

Keywords
Τυχαία Θέματα