Oddworld Soulstorm review

Είναι ορισμένες σειρές στο gaming που ξεχωρίζουν λόγω θεματολογίας και παρουσίασης. Η σειρά Oddworld μπορεί να μην έχει εκατομμύρια οπαδούς ανήκει όμως σε αυτές χωρίς ίχνος αμφιβολίας. Και επιτέλους μετά από αρκετά χρόνια επιστρέφει με το έκτο της παιχνίδι, το Oddworld: Soulstorm, συνέχεια του New n’ Tasty του 2014. Δεν πρόκειται για remake του Exodus με

τον ίδιο τρόπο που ήταν το NnT remake του Odyssey, αλλά για μία νέα αφήγηση με κάποια στοιχεία από το Exodus. Αυτό κάνει ουσιαστικά το Exodus πλέον non-canon για τη συνολική ιστορία που θέλει να μας πει η δημιουργός Oddworld Inhabitants. Στο Soulstorm, τα έμμεσα σχόλια περί υπερκαταναλωτισμού, καταστροφής του περιβάλλοντος και φυσικά της παγκοσμιοποίησης, συμπληρώνονται από το θέμα του εθισμού.

Για την πλοκή του Soulstorm δεν θα γράψω πολλά γιατι είναι αρκετά απλή ταυτόχρονα όμως αρκετά πλούσια σε νόημα και ουσιαστικό περιεχόμενο. Μπορεί οι χαρακτήρες να είναι χαζοχαρούμενα και κάπως άσχημα πλάσματα, τα θέματα που θίγονται όμως είναι πέρα για πέρα σοβαρά. Ο Abe αναγκάζεται να κάνει ένα επικίνδυνο ταξίδι ώστε να σώσει τα υπόλοιπα εθισμένα Mudokons από το ποτό Soulstorm που στην πραγματικότητα τα σκοτώνει αν δεν γυρίσουν πίσω στους παλιούς τους αφέντες και τα δεσμά τους. Παλιοί γνώριμοι από το NnT και το Exodus εμφανίζονται και βοηθούν τον Abe να φέρει εις πέρας την αποστολή του, ενώ ταυτόχρονα μαθαίνει πολλά για το παρελθόν της φυλής και του κόσμου του.

Ξεκινώντας το Soulstorm άμεσα γίνεται αντιλιπτή η νέα κίνηση της κάμερας και ο πολύ ενδιαφέρων σχεδιασμός των επιπέδων. To ΝnΤ κατάφερε και έδωσε άλλη πνοή στο level design του original Odyssey και έκανε την εμπειρία πιο στρωτή και μοντέρνα. Το Soulstorm πάει ένα βήμα πιο πέρα και δίνει τρομέρο βάθος και ύψος στα εντυπωσιακά επίπεδα με την νέα κινηματογραφική κάμερα να ακολουθεί τον Abe, να στρίβει γύρω από πλαγιές και εμπόδια και να απομακρύνεται όταν πρέπει να δωθεί σημασία στην κλίμακα του επιπέδου και για να βοηθήσει με την εξερεύνηση. Στους εσωτερικούς χώρους τα πράγματα είναι γνώριμα χωρίς σημαντικές αλλαγές.

Ένα μικρό λάθος αρκεί για να πάνε όλα στραβά!

Ως Abe συνεχίζετε τον αγώνα για την διάσωση των Mudokons κάνοντας τα αδύνατα δυνατά. Τα επίπεδα είναι χορταστικά και γεμάτα μυστικά να ανακαλύψετε. Ετοιμαστείτε όμως για ουσιαστική πρόκληση, αφού μιλάμε για παιχνίδι Oddworld. Ο δρόμος είναι γεμάτος παγίδες και εμπόδια, ενώ όταν όλα κυλούν καλά σημαίνει πως κάτι πάει λάθος. Το platforming επιστρέφει δυναμικά και δεν χαρίζει κάστανα. Πρέπει να συνδυάσετε γρήγορες αντιδράσεις και προσεκτικές κινήσεις καθώς αν δεν παίξετε stealth απλά δεν προχωράτε ποτέ μετά το πρώτο επιπέδο. Τα πανούργα Sligs καραδοκούν να σας γεμίσουν μολύβι στο παραμικρό λάθος και βέβαια αμέτρητες παγίδες υπάρχουν τριγύρω. Φυσικά δεν θα μπορούσαν να λείπουν τα λατρεμένα (not) Mudokons που πρέπει να πασχίσετε για να σώσετε. Όπως και στα προηγούμενα παιχνιδια, διάσπαρτα στα επίπεδα βρίσκετε μέλη της φυλής σας να υπηρετούν τα Sligs και κατ’ επέκταση τα αφεντικά τους, τους Glukkon. Αυτά τα ζωντοβαθώα και χαριτωμένα πλάσματα σας ακολουθούν με φόβο για την ζωή τους και κρέμονται από τα χέρια σας μέχρι να τους σώσετε μέσω των μαγικών portals. Εδώ να σημειωθεί πως η νοημοσύνη τους δεν έχει τρελές βελτιώσεις από το NnT και σας σπάνε τα νεύρα χωρίς αμφιβολία. Βέβαια αυτό είναι και λίγο ρεαλιστικό. Είναι λογικό μια φυλή εθισμένων μπεκρήδων, που βασίζει τη σωτηρία της σε έναν κατακαημένο όπως ο Abe, να απαρτίζεται από μπετόβλακες.

Το Soulstorm φρεσκάρει λίγο ακόμα τη συνταγή και εισάγει νέους μηχανισμούς όπως το qarma, το οποίο ανάλογα με τις πράξεις και τις επιδόσεις σας (πχ πόσα Mudokons σώζετε ανά επίπεδο) στο τέλος του παιχνιδιού ξεκλειδώνει επιπλέον επίπεδα και εναλλακτικά τέλη. Αν θέλετε να δείτε το πραγματικό τέλος πρέπει να παλέψετε να έχετε σώσει τουλάχιστον το 80% των Mudokons στα περισσότερα επίπεδα. Αλλιώς ετοιμαστείτε για ένα απότομο και καθόλου χαρούμενο τέλος.

Ένας άλλος νέος μηχανισμός είναι το άδεισμα των τσεπών των εχθρών και το looting από κάδους, ντουλάπια και κουτιά που βρίσκετε παντού μέσα στα επίπεδα. Όπως πολλά παιχνίδια της τελευταίας δεκαετίας, το Soulstorm έχει... crafting. Φυσικά δεν θα μπορούσε να λείπει αυτή η πληγή του gaming από ένα action platformer αλλά τί να κάνουμε. Τουλάχιστον γίνεται διακριτικά και δεν κουράζει καθώς οι συνταγές/blueprints είναι μετρημένες και πολύ ειδικές ώστε να σας βοηθούν σε συγκεκριμένα σημεία του παιχνιδιού. Προσωπικά το βρίσκω άκρως περιττό εφόσον το παιχνίδι είναι γεμάτο collectibles, εύκολα ένα ειδικό αντικείμενο θα μπορούσε να είναι πίσω από μία πόρτα που ανοίγει με γρίφο. Το να μαζεύετε αμέτρητα άδεια μπουκαλια για να τα ανταλλάσετε με χρήματα δεν βελτιώνει την εμπειρία. Για δεκαετίες τα platformers δεν είχαν crafting και δε νομίζω πως το έχουν ή θα το έχουν κάποτε ανάγκη.

Τρέχοντας για μπύρες με το παρεάκι μόλις ανοίξουν τα μπαρ.

Μία ωραία βελτίωση που φέρνει το Soulstorm είναι στα checkpoints. Αλλά και αυτή ίσως σας κάνει να ξύνετε το κεφάλι σας. Τα checkpoints είναι πολύ καλύτερα τοποθετημένα και χρήσιμα σε σχέση με το NnT και δεν σας κάνουν να λυσάτε επειδή πρέπει να ξακάνετε από την αρχή ένα δύσκολο άλμα ή κάτι παρόμοιο. Τουλάχιστον τις περισσότερες φορές. Όμως το crafting για το οποίο γκρινιάζω πιο πάνω είναι εδώ για να σας γνωρίσει σε έναν νέο εφιάλτη. Φτάνετε λοιπόν σε ένα checkpoint και αμέσως μετά υπάρχουν έξι, επτά κάδοι ή ντουλάπια για να κάνετε loot με ένα animation των τριών δευτερολέπτων - το καθένα. Αμέσως μετά είναι ένα σημείο που πρέπει να αποφύγετε δύο τρία Sligs ή να αποφύγετε ένα δύσκολο εμπόδιο. Δεν πάνε όλα καλα και χάνετε οπότε τσουπ, πίσω στο checkpoint. Πρεπει να κάνετε πάλι loot τα ντουλάπια γιατι έχετε άμεση ανάγκη τα αντικείμενα που έχουν μέσα. Όμως έγινε ένα λάθος και τσουπ, πάλι πίσω. Ε λοιπόν πάλι loot. Εάν σας κούρασε αυτό που διαβάσατε, φανταστείτε πώς είναι στο παιχνίδι, ξανά και ξανά σε αρκετά σημεία. Προσωπικά απορώ πώς λειτουργεί ακόμα το χειριστήριό μου.

Πρέπει να σταθώ στα animations και κατ’ επέκταση τον χειρισμό. Η κίνηση του Abe είναι σχεδόν ίδια με το ΝnT και αυτό δεν βοηθάει καθόλου την κατάσταση. Το Soulstorm είναι πιο απαιτητικο σε αντανακλαστικα από το NnT για την αποφυγή των δεκάδων παγίδων στο δρόμο του Abe, όμως η απόκρισή του στις εντολές του χειριστηρίου είναι μερικές φορές ανυπόφορη. Οι περισσότεροι θάνατοι προκαλούνται επειδη ο Abe αποφασίζει πως δεν γουστάρει να κάνει double jump πανω από τις φλόγες ή επειδή δεν κρέμεται από την άκρη μιας πλατφόρμας αφου είναι μισό πίξελ πιο πίσω από οτι πρέπει για να δουλέψουν τα hitboxes. Υπάρχουν αρκετά τέτοια λάθη στο παιχνίδι και είναι κρίμα γιατι όταν προετοιμάζεις τον παίκτη για πρόκληση πρέπει να φροντίζεις να είναι και δίκαιη. Ευτυχώς η συνολική εμπειρία δεν χαλάει αλλά αυτά τα προβλήματα πρέπει να αναφερθούν εφόσον μιλάμε για ενα platformer.

Πανέμορφα cutscenes.

Τα γραφικά και η συνολική παρουσίαση αφήνουν ανάμεικτες εντυπώσεις. Από την μία έχουμε τα cutscenes που ειναι συγκλονιστικά σε φωτισμούς, animation και εφέ με τα ίδια σχεδον assets που χρησιμοποιούνται κατά το gameplay. Από την άλλη όμως στο gameplay η εικόνα θα μπορούσε να είναι πολύ καλύτερη. Σίγουρα οι βελτιώσεις σε σχέση με το New n’ Tasty είναι σημαντικές και ξεκάθαρες, αλλά όχι αρκετές για έναν τίτλο του 2021. Οι υφές θα μπορούσαν να είναι υψηλότερης ανάλυσης, τα particle effects πιο ζωντανά και το φόντο των επιπέδων πιο πλούσιο. Στον ήχο τα πράγματα είναι εξαιρετικά. Το ξεχωριστό voice acting της σειρας Oddworld επιστρέφει και θυμίζει καρτούν Σαββατοκύριακου. Σοβαρές συζητήσεις γίνονται με ψιλές ή αστείες, σχεδόν παιδικές φωνές και δημιουργούν μία τόσο ιδιαίτερη ατμόσφαιρα που δεν συναντάτε αλλού. Η μουσική που ακολουθεί τον Abe είναι επίσης εξαιρετική, με ωραί κομμάτια που αλλάζουν σε δυνατά beats και δίνουν ρυθμό στις επικίνδυνες στιγμές όπου η ζωή του απειλείται, σχεδόν συνέχεια δηλαδη. Αν και συνάντησα δυο τρεις φορές το ιδιο bug με τον ήχο να χανεται επειδη η κάμερα πήγαινε μακριά, ήταν κάτι που διορθωνόταν άμεσα μόνο του.

Το Oddworld: Soulstorm μπορεί να μην είναι το τέλειο platformer, αλλα έχει “ψυχή”. Όλοι οι τιτλοι Oddworld διαθέτουν μια ιδιαίτερη αίσθηση και η νέα περιπέτεια του Abe δεν αποτελεί εξαίρεση. Το Soulstorm θα σας διασκεδάσει για τουλάχιστον 15 ώρες, μερικές φορές θα σας φτάσει στα άκρα με την πρόκλησή του, θα σας ξαφνιάσει ευχάριστα με την ιστορία του και σίγουρα θα σας αποζημιώσει για το χρόνο και το χρήμα σας αν επενδύσετε σε αυτό. Προσωπικα ανυπομωνώ για τη συνέχεια.

Υπέροχη ιστορίαΠανέμορφα cutscenesΠλούσιο σε περιεχόμενοΔύσκολοΒελτιώσεις και προσθήκες στο gameplayΚάποιες σχεδιαστικές επιλογέςΟ χειρισμός χρειάζεται βελτίωσηΠεριττό craftingΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ: 8.0

ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ:PC, PS5, PS4ΑΝΑΠΤΥΞΗ:Oddworld InhabitantsΕΚΔΟΣΗ:Oddworld Inhabitants

Game20.gr, το Άσυλο των gamers

Keywords
Τυχαία Θέματα