Xenoblade Chronicles X Review
Xenoblade Chronicles: o ανοιχτός κόσμος, η ιστορία με φόντο τους δύο πετρωμένους τιτάνες και η αίσθηση του πόσο μικρός είναι ο παίκτης σε έναν τεράστιο ξένο κόσμο, συνέθεταν μια εμπειρία που δεν συναντάμε συχνά στα βιντεοπαιχνίδια. Ο διάδοχός του, το Xenoblade Chronicles X για το Wii U, είναι εδώ και προσφέρει μία εξίσου μαγευτική εμπειρία.
Η ιστορία του Xenoblade Chronicles X έχει ως εξής: Εν έτει 2054, η ανθρωπότητα βρίσκεται ανάμεσα στα πυρά δύο εξωγήινων πολιτισμών που διεξάγουν έναν γαλαξιακών διαστάσεων πόλεμο. Για να
Η ιστορία του παιχνιδιού εκτυλίσσεται σε 12 κεφάλαια και έναν πρόλογο. Το σενάριο αναφέρεται στην οργάνωση BLADE η οποία στην ουσία είναι το βασικό οργανωτικό κομμάτι του New LA, της πόλης η οποία αποτελεί μέρος του White Whale. Το βασικό μέλημα των BLADE είναι... τα πάντα. Από την αστυνόμευση του New LA μέχρι την εξερεύνηση, την εγκατάσταση beacons που κάνουν την εξερεύνηση του πλανήτη πιο εύκολη, τη συλλογή και μελέτη υλικών και DNA των μορφών ζωής του πλανήτη, την ασφάλεια της πόλης από πιθανές επιθέσεις και άλλα πολλά. Το πιο βασικό όμως είναι να βρεθεί το Lifehold Core που περιέχει το DNA όλων των μορφών ζωής της γης, έτσι ώστε να μην χαθεί κανένα είδος. Πάντως δεν χρειάζεται να ανησυχείτε ιδιαίτερα για την ιστορία, αφού αποτελεί μικρό κομμάτι του Xenoblade Chronicles. Ναι, υπάρχει η πολύ σοβαρή κατάσταση του να χαθούν όλοι οι γήινοι οργανισμοί, αλλά το παιχνίδι έχει μια πιο ανοιχτή φιλοσοφία και σας επιτρέπει να επιλέξετε την δική σας περιπέτεια.
"Η Elma είναι ο πρώτος χαρακτήρας που συναντάτε και ίσως ο πιο σημαντικός του παιχνιδιού.
Μέσα στο New LA υπάρχει ένας μεγάλος πίνακας από τον οποίο τα μέλη της οργάνωσης BLADE παίρνουν τις αποστολές τους. Ανάλογα με το division σας, αλλάζουν και οι αποστολές στις οποίες μπορείτε να πάρετε μέρος. Στο δεύτερο κεφάλαιο έχετε την ευκαιρία να επιλέξετε το division στο οποίο ανήκετε. Τα divisions δεν αφορούν τις δυνατότητες των χαρακτήρων (που έχει να κάνει με τα arts και τα classes που θα δούμε στη συνέχεια), αλλά με τον ρόλο τους μέσα στα κλιμάκια του BLADE και τις αποστολές που τους δίνονται μέσω του πίνακα. Ανάλογα αλλάζουν και τα perks που απολαμβάνει ο παίκτης. Είναι σαν να λέμε το “επάγγελμά” του. Τα divisions εξυπηρετούν διάφορες ανάγκες του ανθρώπινου πολιτισμού, όπως η μελέτη του νέου πλανήτη, η συλλογή των συντριμμιών του White Whale, η αστυνόμευση και η ομαλή λειτουργία του New LA, η συλλογή πηγών ενέργειας και πρώτων υλών, η κατασκευή όπλων και η προστασία του NLA από εξωτερικούς κινδύνους. Μπορείτε να αλλάξετε τα divisions του χαρακτήρα σας πληρώνοντας ένα ποσό από in-game χρήμα, αλλά οι ΑΙ χαρακτήρες που βρίσκετε ή στρατολογείτε κατά την διάρκεια του παιχνιδιού παραμένουν ακλόνητοι στα divisions που βρίσκονται εξαρχής.
Το σύστημα μάχης του Xenoblade Chronicles X είναι στην ουσία μετεξέλιξη αυτού του Xenoblade Chronicles. Στην διάρκεια της μάχης κινείστε ελεύθερα και υπάρχει η βασική επίθεση (ranged και melee) η οποία εκτελείται αυτόματα. Όμως τα arts είναι αυτά που καθορίζουν την μάχη. Πρόκειται για δυνατότητες που εκτελείτε και αμέσως μετά χρειάζονται λίγο χρόνο για χρησιμοποιηθούν ξανά. Τα arts τα μαθαίνετε όσο ανεβαίνετε class rank και αλλάζετε classes στην διάρκεια του παιχνιδιού. Τα arts μπορούν να είναι επιθετικά, αμυντικά, να σας δίνουν aggro ή να είναι υποστηρικτικά όπως το να δίνετε διάφορα buffs στα άτομα του party σας ή να μπορείτε να τους γιατρεύετε.
Τα δύο μεγαλύτερα προβλήματα που έχω με το όλο σύστημα του παιχνιδιού, είναι το ότι αφενός είναι υπερβολικά περίπλοκο και αφετέρου αυτό δημιουργεί χαοτικά μενού με άπειρες επιλογές που δεν είναι άμεσα κατανοητό τί κάνει το κάθε τι. Υπάρχουν αρκετά tutorials, αλλά επιβάλλεται (και δεν αστειεύομαι) να διαβάσετε το manual. Ναι, το manual! Τις οδηγίες χρήσης! Αυτό το βιβλιαράκι μέσα στο κουτί; Ακόμα και αν πήρατε το παιχνίδι ψηφιακό από το Wii U eshop, το ηλεκτρονικό manual είναι υποδειγματικό και πρέπει να το διαβάσετε αν δεν θέλετε να χάσετε ώρες ψάχνοντας τί είναι το κάθε εικονίδιο. Ειδικά αν θέλετε να φτάσετε να πάρετε ένα από τα skells, τα γιγάντια ρομπότ του παιχνιδιού, όσο πιο γρήγορα γίνεται.
Στον πλανήτη Mira το τζόγκιγκ είναι υγιεινό, αλλά και λίγο επικίνδυνο.
Όλο αυτό γίνεται διότι υπάρχουν πολλά πράγματα να κάνετε, ειδικά με το item crafting, τα όπλα και τις πανοπλίες που μπορείτε να φτιάξετε από τα αντικείμενα που βρίσκετε στις βόλτες σας στις τοποθεσίες του πλανήτη Mira. Η αγορά καινούριων από τα καταστήματα του New LA, τα διάφορα όπλα, οι διάφοροι μηχανισμοί μάχης, οι εχθροί, πώς ξεχωρίζετε τους πιο δύσκολους από τους πιο εύκολους και άλλα ωραία πράγματα. Επίσης, το grinding ποτέ δεν ήταν το φόρτε μου. Δυστυχώς πολλές από τις αποστολές δεν αποτελούν τίποτε άλλο από grinding και ανούσιο ψάξιμο για κάποια αντικείμενα τα οποία μάλιστα πέφτουν και τυχαία σε μια περιοχή του χάρτη. Δυστυχώς χρειάζεστε αρκετό grinding για να μαζέψετε πόρους και XP. Όμως από την στιγμή που καταλάβετε πλήρως το σύστημα μάχης, το leveling και ότι χρειαστεί, τα πάντα δένουν αρμονικά και ποτέ δεν σας δίνεται η εντύπωση ότι παραμένετε στο ίδιο επίπεδο η ότι τα πράγματα βαλτώνουν.
Υπάρχουν άλλα δύο χαρακτηριστικά που ενώ δεν αφορούν συγκεκριμένα κάποιο μέρος του gameplay, βοηθάνε πάρα πολύ στην συνολική εμπειρία που αποκομίζετε. Το πρώτο είναι η αξιοσημείωτη νοημοσύνη των συμμαχητών σας. Μπορείτε να έχετε τον έλεγχο μόνο ενός, κυρίως του χαρακτήρα σας. Οι υπόλοιποι λειτουργούν αυτόματα και... απίστευτα καλά. Ρίχνετε έναν εχθρό από τα πόδια του με μια δυνατή επίθεση και τότε οι συμμαχητές σας συντονίζονται και χρησιμοποιούν τις πιο δυνατές επιθέσεις τους για να τον τελειώσουν πιο γρήγορα. Τραβάτε aggro με κάποιο ανάλογο art και οι συμμαχητές σας συντονίζονται έτσι ώστε να σας υποστηρίξουν και ταυτόχρονα να χτυπήσουν τον εχθρό στο αδύνατό σημείο του που μένει αφύλαχτο. Πέρα από ελάχιστες περιπτώσεις, η νοημοσύνη είναι υποδειγματική για παιχνίδι του είδους. Δεν είναι ότι πιο έξυπνο ή περίπλοκο, απλά κάνει αυτά που πρέπει.
Οι μάχες με τα μεγάλα τέρατα είναι επικές, ακόμα και όταν είστε πεζοί.
Το δεύτερο χαρακτηριστικό είναι η άμεση αλλαγή του παιχνιδιού όταν αργότερα καταφέρετε να πάρετε τα mechs, τα λεγόμενα skells στο παιχνίδι. Πέραν του ότι είναι απίστευτα δυνατά σε σχέση με οτιδήποτε κάνετε πεζοί και δέχονται παραμετροποίηση σε μεγάλο βαθμό, το παιχνίδι αλλάζει δυναμικά όταν βρίσκεστε μέσα σε αυτά, αναπροσαρμόζοντας τόσο τo μέγεθος των εχθρών όσο και την κλίμακα του κόσμου. Μπορείτε να κατατροπώνετε μεγαλύτερα τέρατα, να διασχίζετε μεγαλύτερες αποστάσεις (παρά το γεγονός ότι υπάρχει δυνατότητα σύντομης μετακίνησης) αφού πολλά από αυτά μεταμορφώνονται σε οχήματα (στιλ Transformers αλλά πιο... Ιαπωνικό) και έχουν και δυνατότητα πτήσης. Η αναμονή για να πάρετε κάποιο αξίζει και με το παραπάνω, αφού αρχίζετε να τα χρησιμοποιείτε κάπου στις 20 ώρες παιχνιδιού και μάλιστα πρέπει να αποκτήσετε και δίπλωμα για να τα πιλοτάρετε, ενώ πρέπει να κατασκευάσετε ή να αγοράσετε το ίδιο το mech. Μπορείτε να ολοκληρώσετε τα 12 κεφάλαια της ιστορίας μέσα σε 50 με 60 ώρες, έχοντας παίξει και αρκετές από τις side missions και affinity missions που σας αποκαλύπτουν τις ιστορίες των χαρακτήρων. Το παιχνίδι βέβαια διαθέτει υλικό για πολλές παραπάνω ώρες που μετράνε πλέον σε τριψήφια νούμερα, οπότε αν θέλετε να το ξεζουμίσετε έχετε πολύ πράμα.
Ενδιαφέρον έχει και το multiplayer του τίτλου, το οποίο είναι αρκετά περίπλοκο και ταυτόχρονα περιορισμένο. Υπάρχουν στην ουσία τρείς διαφορετικοί τρόποι που μπορείτε να διαδράσετε με τους άλλους παίκτες. Πρώτον, οι squads στις οποίες μπορείτε να συμμετέχετε. Οι lifehold squads έχουν ως κύριο μέλημα το single-player και οι conquest squads έχουν να κάνουν με το καθαρό multiplayer. Μπορείτε να μπείτε σε squads φίλων από την friends list, αλλά καταλήγετε σε ένα από τα δύο είδη. Μέσα σε αυτές τις squads μπορείτε να στέλνετε μυνήματα που βλέπουν όλα τα μέλη, με hints για αποστολές ή ότι άλλο θέλετε. Οι lifehold squads παίζουν ως εξής: εφόσον είστε online ενώ παίζετε single-player, βρίσκετε τις AI εκδόσεις των χαρακτήρων των μελών της squad σας να τριγυρνάνε στον πλανήτη Mira. Μπορείτε να αλληλεπιδράτε μαζί τους και να τους στρατολογείτε έτσι ώστε να τους καλέσετε στο party σας και να σας βοηθούν στις αποστολές του single-player. Πολλές φορές για να στρατολογήσετε ένα τέτοιο μέλος χρειάζετε να πληρώσετε και in-game χρήματα. Υπάρχει μια ειδική μπάρα που γεμίζει όσο χρησιμοποιείτε στρατολογημένους παίκτες που σας δίνει αντικείμενα, division points και άλλα καλούδια. Με το πέρας της αποστολής, αν δεν θέλετε όλα τα αντικείμενα που προέρχονται από την αποστολή, μπορείτε να κάνετε ένα treasure deal και αφήνετε να αποφασίσουν οι άλλοι αν θέλουν τα αντικείμενα. Στο τέλος το παιχνίδι απλά επιλέγει στην τύχη μεταξύ αυτών που το θέλουν. Θυμίζει λίγο το loot system του WoW.
Τα mechs εκτοξεύουν τις μάχες σε νέα επίπεδα.
Για να παίξετε απευθείας με άλλους εφόσον είστε σε conquest squad, πρέπει να ολοκληρώσετε κάποια squad tasks έτσι ώστε να ξεκλειδώσετε τις squad missions. Στις squad missions μπορείτε να παίζετε με έως τρεις παίκτες από την conquest squad. Βρίσκετε αυτές τις αποστολές στον πίνακα αποστολών στο NLA και να αναζητάτε παίκτες για τις squad missions ή να συμμετέχετε σε άλλες squad missions με παίκτες που ετοιμάζονται να ξεκινήσουν. Το παιχνίδι αναπροσαρμόζει αυτές τις αποστολές. Πρώτα απ’ όλα, κάποιες αποστολές έχουν ελάχιστο απαιτούμενο level. Σε περίπτωση που το level σας είναι πολύ υψηλό, τότε αναπροσαρμόζεται σε αυτό της υπόλοιπης ομάδας έτσι ώστε να μην γίνει πολύ εύκολη η αποστολή. Από εκεί και πέρα, ανάλογα με το division στο οποίο ανήκετε, έχετε διαφορετικά περαιτέρω καλούδια. Άξιο αναφοράς είναι και το global nemesis, ένα πολύ δύσκολο αφεντικό που χρειάζεται ξεχωριστές ομάδες από την ίδια squad να του κάνoυν ζημιά ώστε να το νικήσουν, δίνοντας περισσότερα κέρδη για όλα τα άτομα της squad. Προσωπικά θεωρώ το multiplayer ενδιαφέρον, αλλά όπως προανέφερα λίγο περιορισμένο. Από την άλλη, δεν πρόκειται για MMO, οπότε νομίζω είναι αρκετά καλό.
Όσον αφορά τον τεχνικό τομέα του Xenoblade Chronicles X, μιλάμε για έναν εντυπωσιακότατο τίτλο. Αυτό οφείλεται κυρίως στο τεράστιο draw distance, καθώς ο ορίζοντας είναι πραγματικά το απόλυτο όριο των πραγμάτων που βλέπετε και μπορείτε να επισκέπτεστε κυριολεκτικά οποιοδήποτε γεωλογικό σχηματισμό παρατηρείτε στο βάθος. Αυτό βέβαια έρχεται με κάποιες, λογικές, παραχωρήσεις, όπως το έντονο pop-in στην κοντινή χλωρίδα και πανίδα που φορτώνει αργότερα από την παρουσία σας αν χρησιμοποιείτε fast travel ή τα skells, κάνοντας το σκηνικό να γεμίζει εμφανώς και σταδιακά. Όμως τα πραγματικά προβλήματα έχουν να κάνουν με τις cutscenes και τον τρόπο που συμπληρώνουν τον κόσμο. Kάποιες cutscenes έχουν τρομερή παραγωγή, όμως άλλες είναι απλά τα μοντέλα των χαρακτήρων που απλά κάθονται και οι φωνές ακούγονται από πάνω. Αυτές οι στιγμές είναι και οι χειρότερες όσον αφορά τους ηθοποιούς, αφού πραγματικά, μαζί με εσάς, φαίνεται να βαριούνται και οι ίδιοι. Αυτή η διαφορά στην ποιότητα προκαλεί μια ασυνέπεια στον τρόπο εξιστόρησης του παιχνιδιού που ίσως να μην αρέσει σε κόσμο που έχει βαρεθεί τέτοια πράγματα στα JRPG.
Το δεύτερο θέμα έχει να κάνει με το περιεχόμενο του κόσμου. Μπορεί να υπάρχουν τέρατα δεξιά και αριστερά, αλλά μέχρι να ξεκινήσετε μια μάχη δεν αλληλεπιδρούν με τίποτα. Συνήθως στέκονται εκεί ή κάνουν την βόλτα τους σε μια συγκεκριμένη περιοχή. Το ίδιο συμβαίνει και μέσα στην πόλη του NLA, με τους χαρακτήρες είτε να κάθονται, είτε να έχουν ένα επαναλαμβανόμενο animation, είτε να βολτάρουν, άσχετα με το τί συμβαίνει τριγύρω. Αυτό, αν και ακούγεται ελάχιστο, δημιουργεί την αίσθηση του άδειου σε έναν γεμάτο κόσμο. Δηλαδή ο κόσμος τεχνικά είναι εκεί, αλλά λειτουργικά απουσιάζει. Αν υπήρχαν μερικές έχθρες μεταξύ των τεράτων ή σχέση μεταξύ κυνηγού και θηράματος, όχι μόνο το παιχνίδι θα αποκτούσε απίστευτη ζωή μονομιάς, αλλά οι στρατηγικές μάχης θα ήταν ακόμα πιο ενδιαφέρουσες.
Τα ρομποτάκια σας είναι πιο παραμετροποιήσιμα και απο κατασκευές Lego!
Από εκεί και πέρα τα γραφικά είναι εξαιρετικά καλοφτιαγμένα. Οι τοποθεσίες μαγεύουν, ο ευφάνταστος και ταυτόχρονα οργανικός σχεδιασμός των τεράτων εντυπωσιάζει και οποιεσδήποτε αλλαγές κάνετε στον χαρακτήρα ή το skell σας φαίνονται άμεσα στα μοντέλα τους. Τα σκηνικά αλλάζουν ανάλογα με το πού βρίσκεστε και μαζί αλλάζουν και τα τέρατα, δίνοντας την κατάλληλη ποικιλία που χρειάζεται ένα τέτοιο παιχνίδι ανοιχτού κόσμου. Ο δε ήχος αφήνει ανάμικτα συναισθήματα. Υπάρχουν τρομερά μουσικά κομμάτια, τα οποία συνήθως ακούγονται στις εξοχές του πλανήτη, αλλά και κομμάτια που αντί για ατμόσφαιρα δίνουν απλά ενοχλητικό θόρυβο και ακούγονται κυρίως στο NLA. Οι ερμηνείες είναι αρκετά καλές όσον αφορά τα γεγονότα της ιστορίας, απλά, όπως προαναφέρθηκε, όταν η ποιότητα των cutscenes πέφτει, πέφτει και η απόδοσή των ηθοποιών.
Το Xenoblade Chronicles X είναι ίσως ΤΟ JRPG της γενιάς. Δεν του λείπει τίποτα το ιδιαίτερο. Έχει καλή ιστορία, πολύ περιεχόμενο και multiplayer. Παρά τα προβλήματα δεξιά και αριστερά, δεν υπάρχει δικαιολογία να μην απολαύσετε το παιχνίδι αν είστε κάτοχοι Wii U και λάτρεις του είδους.
Ένας άγνωστος ανοιχτός κόσμος προς εξερεύνησηΠολλές επιλογέςΠολύ περιεχόμενοΩραίο, βαθύ και περίπλοκο σύστημα μάχηςΕνδιαφέρον multiplayer (αν και λίγο περιορισμένο)Ο κόσμος δεν είναι αρκετά ζωντανόςPop-in στα γραφικάΚάποιες cutscenes είναι απογοητευτικέςΧρειάζεται μελέτη του manualΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ: 9.0ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ:Wii UΑΝΑΠΤΥΞΗ:Monolith SoftΕΚΔΟΣΗ:NintendoΔΙΑΘΕΣΗ:NintendoΕΙΔΟΣ:RPGΠΑΙΚΤΕΣ:Single-player, multiplayerΕΠΙΣΗΜΟ SITE:http://xenobladechroniclesx.nintendo.com/HM. ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ:4/12/2015PEGI:12
Game20.gr, το Άσυλο των gamers
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Κατηγορίας Τεχνολογία
- Φωτογραφίες δείχνουν ως αδιάβροχο το Galaxy S7
- Δωρεάν παιχνίδια της SEGA στο Steam
- Τίθεται σε λειτουργία η πλατφόρμα Ηλεκτρονικής Επίλυσης Διαφορών (ODR)
- Κυκλοφορεί το Metal Assault στην Ευρώπη
- Εκκίνηση για το pre-registration του Nintendo Account
- Ξεχωριστό event από την Microsoft για την παρουσίαση καινούριων τίτλων
- LG K8: Επίσημα με 5″ οθόνη και Android 6
- Xenoblade Chronicles X Review
- Tim Cook: ανοικτή επιστολή για τους κινδύνους που εγκυμονεί η δημιουργία “backdoor” για πλήρη πρόσβαση στα προσωπικά δεδομένα χρηστών
- Δωρεάν τα Golden Axe, Hell Yeah! και Jet Set Radio στο Steam
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Game 2.0
- Τελευταία Νέα Game 2.0
- Xenoblade Chronicles X Review
- Nvidia εναντίον AMD με The Division και Hitman
- Η Nina Williams μοιράζει σφαλιάρες στο Tekken 7
- Ποια παιχνίδια περιμένετε τρελά το 2016;
- Κι όμως... Knack 2
- Κι άλλες αποκλειστικότητες Xbox One στο PC;
- Νέες μάχες στο Betrayal expansion του Battlefield Hardline
- Περισσότερο Dirt Rally καθοδόν
- Ώρα για ξύλο με το Street Fighter 5
- Ο νικητής του διαγωνισμού FIFA 16
- Τελευταία Νέα Κατηγορίας Τεχνολογία
- LG K8: Επίσημα με 5″ οθόνη και Android 6
- Δωρεάν τα Golden Axe, Hell Yeah! και Jet Set Radio στο Steam
- Το ελληνικό Scramble και στο Google Play!
- Εκκίνηση για το pre-registration του Nintendo Account
- Tim Cook: ανοικτή επιστολή για τους κινδύνους που εγκυμονεί η δημιουργία “backdoor” για πλήρη πρόσβαση στα προσωπικά δεδομένα χρηστών
- Ξεχωριστό event από την Microsoft για την παρουσίαση καινούριων τίτλων
- Freedom 251: Επίσημα με τιμή 4 δολ., οθόνη 4″ και τετραπύρηνο επεξεργαστή
- Κυκλοφορεί το Metal Assault στην Ευρώπη
- Μητρώο Επιχειρήσεων Ηλεκτρονικών Μέσων Ενημέρωσης ...
- Φωτογραφίες δείχνουν ως αδιάβροχο το Galaxy S7