Οι γκάνγκστερς του «Home Alone»

«Θα μετρήσω ως το δέκα μέχρι να πάρεις τον άσχημο, κίτρινο, αναθεματισμένο κώλο σου έξω από την ιδιοκτησία μου, αλλιώς θα γεμίσω τα πνευμόνια σου με μολύβι». Πόσες φορές άκουσαν εκατομμύρια παιδιά όλου του κόσμου αυτή την ατάκα και έβαλαν τα γέλια; Χωρίς να ξέρουν απαραίτητα σε ποιο μολύβι αναφερόταν και τι θα συνέβαινε αν γέμιζε τα πνευμόνια του κακομοίρη αυτού τύπου, που τόλμησε να μπει στον ιδιωτικό χώρο του «Τζόνι» και να του ζητήσει χρήματα. Και πόσα μάτια γούρλωσαν την πρώτη φορά που είδαν την επόμενη σκηνή, τον «Τζόνι» να γαζώνει το δωμάτιο με το πολυβόλο του γελώντας; Και πόσα νεαρά

χείλη επανέλαβαν μαζί με τον πρωταγωνιστή, Κέβιν, τα λόγια «Κράτα τα ρέστα, βρωμιάρικο ζώο» («Keep the change you filthy animal»);

Ο «Τζόνι» (Ραλφ Φούντι) όταν υποδέχεται τον «Snakes» (Twentieth Century Fox Film Corporation)

Μικροί και μεγάλοι γελούσαν και ακόμα γελούν, όχι γιατί οι ηθοποιοί παίζουν με μία μαφιόζικη υπερβολή που είναι ξεκαρδιστική, αλλά γιατί η συγκεκριμένη σκηνή είναι μέρος μίας κωμωδίας –της πιο αγαπημένης χριστουγεννιάτικης ταινίας, του Κρις Κολούμπους, που κλείνει φέτος 25 χρόνια. Είναι η απαγορευμένη γκανγκστερική ταινία που παρακολουθεί ο 9χρονος Κέβιν (Μακόλεϊ Κάλκιν) κρυφά, τρώγοντας παγωτό –το άλλο προπατορικό αμάρτημα.

«Παιδιά τρώω σαβούρα και βλέπω σαβούρα! Καλύτερα να έρθετε έξω να με σταματήσετε!», φωνάζει στα (πολλά) μέλη της οικογενείας του, ανήξερος για τη συνέχεια που θα ακολουθήσει, όταν βρεθεί μόνος στο σπίτι και αντιμέτωπος σε μία ληστεία. Είναι η ίδια ταινία που θα χρησιμοποιήσει όταν θέλει να ξαφνιάσει τους δύο ληστές που έχουν βάλει στο στόχαστρο το μεγάλο σπίτι.

Με άλλα λόγια ήταν απαραίτητο στοιχείο της πλοκής, μία ταινία μέσα σε ταινία. Οι «Αγγελοι με βρώμικες ψυχές» γυρίστηκαν αποκλειστικά για τους σκοπούς της ταινίας «Μόνος στο Σπίτι», ενώ ο τίτλος –εμπνευσμένος από την ταινία του Τζέιμς Κάγνεϊ, «Αγγελοι με βρώμικα πρόσωπα»- δόθηκε αργότερα γιατί έπρεπε να υπάρχει μία σχετική επιγραφή πάνω στη βιντεοκασέτα που έβαζε ο μικρός Κέβιν στη συσκευή βίντεο.

Η βιντεοκασέτα που χρησιμοποίησε ο Κέβιν ως μέρος της ιδιοφυούς ενέδρας του (Twentieth Century Fox Film Corporation)

Μπορεί να ήταν μία παρωδία ενός λεπτού και είκοσι δευτερολέπτων, αλλά γυρίστηκε με μεγάλη φροντίδα. Ο διευθυντής φωτογραφίας, Τζούλιο Μάκατ ήταν αυτός που επέμεινε να γυριστεί σε ασπρόμαυρο φιλμ που χρησιμοποιούνταν στις ταινίες της δεκαετίας του 1940. Και οι υπεύθυνοι των σκηνικών, Ιβ Κόλεϊ και Νταν Κλάνσι, ήταν αυτοί που επίπλωσαν με προσοχή το γραφείο του «Τζόνι» με αντικείμενα που θα χρησιμοποιούσε ένας ιδιωτικός ντεντέκτιβ: μια παλιά γραφομηχανή, ένα ζευγάρι κιάλια στο παράθυρο, ένα τηλέφωνο που θα συναντούσε κανείς στις αρχές του 20ου αιώνα και φυσικά, ένα αυτόματο οπλοπολυβόλο (Colt 1921AC Thompson). Προβλέφθηκε ακόμα και ένα ζεματιστό φλιτζάνι καφέ, ενώ ο έντονος οπίσθιος φωτισμός σε συνδυασμό με την τζαμένια πόρτα και τα βενετσιάνικα πατζούρια έδιναν το δραματικό ύφος που έδενε με την υπερβολή της υποκριτικής των δύο ηθοποιών.

«Δεν υπήρχαν παιδιά, ήταν ένα πολύ απλό πλάνο αλλά με υπερβολή στο στυλ της υποκριτικής και με κουλή δράση… Δεδομένης της υπόλοιπης ταινίας ήταν βασικά ένα πάρτυ!»

Και, όπως τα υπόλοιπα πλάνα εσωτερικών χώρων της ταινίας «Μόνος στο σπίτι», τα γυρίσματα έγιναν σε ένα εγκαταλειμμένο γυμνάσιο, το New Trier West High School. Οι ίδιοι τοίχοι χρησιμοποιήθηκαν και στους δύο κόσμους, θυμάται, μιλώντας στο Vanity Fair, ο σχεδιαστής της παραγωγής Τζον Μιούτο, ο οποίος επισημαίνει ότι «δεν είχαν και πολύ μεγάλο προϋπολογισμό» τότε για την ταινία.

Η λήψη των πλάνων γινόταν με τέτοια κλίση ώστε να φαίνεται ότι το παρακολουθεί ένα μικρό παιδί. Αλλωστε αυτός ήταν ο σκοπός της ταινίας, να τρομάζει ένα μικρό παιδί. Και τελικά να του δίνει το τέλειο υλικό, που στο ιδιοφυές νεαρό μυαλό του θα τρομάξει δύο ληστές –ή έναν πιτσαδόρο. «Ηταν, πράγματι, το υλικό που θα τρόμαζε για τα καλά ένα παιδί», δήλωσε ο Μακάτ, ο οποίος ήταν ιδιαίτερα ικανοποιημένος με τον τρόπο που πέφτει νεκρός ο «Snakes» και συνεχίζει να δέχεται σφαίρες, με το πρόσωπο κολλημένο στο έδαφος.

Ο ηθοποιός που έκανε τον «Snakes», Μάικλ Γίντο, όταν πήρε μέρος στην οντισιόν για τον ρόλο, το μόνο που ήξερε ήταν ότι θα παίξει σε μια ταινία που θα χρησιμοποιούσε ένα παιδί για να τρομάξει τους κακούς. «Δεν μου έλεγε και τίποτα τότε», θυμάται σήμερα ο 65χρονος ηθοποιός. Η υπεύθυνη για το κάστινγκ, Τζάνετ Χίρσενσον τον λάτρεψε, αλλά τον είχε επιλέξει, αρχικά, για τον ρόλο του Τζόνι.

Ο λόγος που οι λόγοι αντιστράφηκαν οι ρόλοι ήταν επειδή ο Ραλφ Φούντι (Τζόνι) -ο ηθοποιός απεβίωσε το 1999- είχε υποβληθεί σε εγχείριση στο πόδι και δεν θα μπορούσε να πέσει στη δραματική σκηνή του θανάτου. «Δεν είχα κανένα πρόβλημα, καθώς και οι δύο ρόλοι ήταν διασκεδαστικοί, αν και πολύ αργότερα συνειδητοποίησα ότι αυτό θα σήμαινε ότι θα ήμουν ο μόνος που δεν θα συμμετείχε στο δεύτερο μέρος, αφού ήμουν νεκρός», λέει κ. Γκίντο.

Παρότι «νεκρός», ο ηθοποιός αναγνωριζόταν στον δρόμο ύστερα από την κυκλοφορία της ταινίας. Μικρά παιδιά τον έβλεπαν και διαδραμάτιζαν τη σκηνή μπροστά στα μάτια του και προς μεγάλη του ευχαρίστηση. Σήμερα η ικανοποίηση πηγάζει από αλλού: από τις αναπαραστάσεις της σκηνής που έχουν αναρτηθεί στο YouTube και από το κοστούμι που φορούσε ως «Snakes», το οποίο κρατά ακόμα.

Σχέδιο για τη «γκανγκστερική σκηνή» (Twentieth Century Fox Film Corporation)

Η ταινία (πολύ) μικρού μήκους γυρίστηκε την τελευταία μέρα των δοκιμαστικών λήψεων, δηλαδή, πριν αρχίσουν τα γυρίσματα της «πραγματικής» ταινίας. Ηταν η καλύτερη εισαγωγή. «Σκεφτείτε πόσο ιδανική σκηνή ήταν για ένα τέτοιο φιλμ», επισημαίνει ο Μιούτο, «δεν υπήρχαν παιδιά, ήταν ένα πολύ απλό πλάνο αλλά με υπερβολή στο στυλ της υποκριτικής και με κουλή δράση… Δεδομένης της υπόλοιπης ταινίας ήταν βασικά ένα πάρτυ!».

Την ίδια αίσθηση είχε και η υπόλοιπη ομάδα. «Η ενέργεια των ηθοποιών ήταν μεταδοτική στην υπόλοιπη ομάδα παραγωγής, όλοι συμμετείχαν γελώντας», συμφώνησε ο Μακάτ. Υστερα από αυτό ήταν πανέτοιμοι να γυρίσουν μία από τις καλύτερες οικογενειακές κωμωδίες των εποχών.

The post Οι γκάνγκστερς του «Home Alone» appeared first on Protagon.gr.

Keywords
Τυχαία Θέματα