Οταν μεγάλοι έρωτες δεν έχουν «χάπι έντ» ούτε στο σινεμά
Οποιον και αν ρωτήσεις θα σου πει ότι θέλει να ζήσει έναν έρωτα κινηματογραφικό, «όπως γίνεται στο σινεμά». Ομως πέρα από τις ρομαντικές κομεντί, η παγκόσμια βιομηχανία του κινηματογράφου έχει βγάλει ταινίες, που όπως συχνά συμβαίνει και στην πραγματική ζωή, δεν έχουν αίσιο τέλος και απεικονίζουν τον ανεκπλήρωτο έρωτα τόσο ρεαλιστικά που σχεδόν πονάει να το βλέπεις.
Μεγάλοι έρωτες που χωρίστηκαν λόγω συνθηκών, εποχής, προκαταλήψεων, ατυχίας, χάθηκαν στη μετάφραση ή στη λήθη, ξεπεράστηκαν ή απλώς δεν βρήκαν
Πρώτη στη λίστα η ταινία «Μαζί Ποτέ» με κεντρικούς ήρωες δύο αυτοκταστροφικούς Τούρκους, τον Καχίτ και την Σιμπέλ, που ζουν στην Γερμανία. Η Σιμπέλ θέλει να ξεφύγει από την αυστηρή, θρήσκα οικογένεια της και ο Καχίτ, ο οποίος επιζητά την εξιλέωση, δέχεται να την παντρευτεί για να την βοηθήσει. Ενας λευκός γάμος που μετατρέπεται σε έναν φλογερό έρωτα που διαπερνά την οθόνη, αλλά καταλήγει σε τραγωδία. Και σαν ελληνική τραγωδία, στην διάρκεια της ταινίας εμφανίζεται ένα παραδοσιακό τούρκικο συγκρότημα να τραγουδάει στις όχθες του Βόσπορου, σαν ο χορός που υπερτονίζει το κεντρικό νόημα της πλοκής και προσθέτει ακόμα περισσότερο δράμα. Η ταινία του Φατίχ Ακίν αγγίζει τον θεατή με έναν πρωτόγνωρο τρόπο, αφήνοντας του μια μελαγχολική γεύση που τον ακολουθεί για μέρες και κάνοντας τον να αναλογίζεται για την εύθραυστη φύση του έρωτα και της ζωής και για το άδοξο τέλος της σχέσης των δύο πρωταγωνιστών, λες και συνέβη στον ίδιο.
«Θα έχουμε πάντα το Παρίσι», η ατάκα ορόσημο της θρυλικής ταινίας «Καζαμπλάνκα», αναφέρεται σε εκείνες τις στιγμές στον έρωτα, που πρέπει να υποχωρήσεις και να φανείς αντάξιος των περιστάσεων ακόμα και αν σου φαίνεται αδύνατο. Αυτό ακριβώς έκανε και ο Ρίκ (Χάμφρεϊ Μπόγκαρτ) όταν εμφανίστηκε ο παλιός μεγάλος του έρωτας, Ισλα (Ινγκριντ Μπέργκμαν), έπειτα από χρόνια, συνοδευόμενη από τον σύζυγο της, και την άφησε να φύγει για το καλό το δικό της και για τη καλή έκβαση του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου.
«Καζαμπλάνκα» / Μάικλ ΚέρτιζΗ ταινία της Σοφία Κόπολα «Χαμένοι στη Μετάφραση», «Η Εκλειψη» του Αντονιόνι της εποχής μας, είναι από τις πιο πιστές μεταφορές της έννοιας του άδοξου και άτυχου έρωτα, στη μεγάλη οθόνη. Μια νεαρή γυναίκα, η Σάρλοτ (Σκάρλετ Τζόχανσον), περιπλανιέται στο Τόκιο και δημιουργεί έναν παράξενο, συναισθηματικό δεσμό με τον μεσήλικα ηθοποιό, Μπομπ (Μπιλ Μάρεϊ), που γνωρίζει στο ξενοδοχείο που διαμένουν. Εγκλωβισμένοι και οι δύο σε αποτυχημενούς γάμους, έρχονται πολύ κοντά, χωρίς όμως να συμβεί τίποτα μεταξύ τους. Μια γλυκόπικρη ταινία για τις χαμένες ευκαιρίες, την μοναξιά και το αίσθημα ευθύνης, αλλά πάνω από όλα για τα ανεκπλήρωτα ειδύλλια που χαράζονται στη μνήμη.
«Χαμένοι στη Μετάφραση» / Σοφία ΚόπολαΜε την μνήμη και τον έρωτα καταπιάνεται και ο σκηνοθέτης Μισέλ Γκοντρί στην πρωτότυπη ταινία αισθηματικής φαντασίας, «Η αιώνια λιακάδα ενός καθαρού μυαλού», όπου ο Τζόελ (Τζιμ Κάρεϊ) και η Κλεμεντάιν (Κέιτ Γουίνσλετ) διαγραφούν όλες τις αναμνήσεις της σχέσης τους για να καταφέρουν να την ξεπεράσουν. Μια αριστουργηματική σπουδή πάνω στην πορεία μιας σχέσης, το τέλος του έρωτα και τον πόνο του χωρισμού.
«Η αιώνια λιακάδα ενός καθαρού μυαλού» / Μισέλ ΓκοντρίΕνας διαφορετικός έρωτας, ανάμεσα σε δύο ομοφυλόφυλους καουμπόηδες στη δεκαετία του 60 είναι το θέμα της βραβευμένης ταινίας του Ανγκ Λι, «To Μυστικό του Brokeback Mountain». Ο Λι χειρίζεται με μοναδική ευαισθησία και λεπτότητα την δύσκολη φύση του απαγορευμένου έρωτα που αφήνει ανεξίτηλα σημάδια. Ο Ενις (Χιθ Λέτζερ) και ο Τζακ (Τζέικ Τζίλενχαλ) ερωτεύονται σε ένα βουνό στο Γουαόμινγκ όπου φυλάνε πρόβατα, και όσο και αν προσπαθούν μετά -παντρεύονται, κάνουν παιδιά, περνάνε είκοσι χρόνια- δεν μπορόυν να ξεχάσουν ο ένας τον άλλον.
«To Μυστικό του Brokeback Mountain» / Ανγκ ΛιΓια το τέλος, η ταινία «Ερωτική Επιθυμία» του Γουόνγκ Καρ Βάι, μια ελεγεία για τον ανεκπλήρωτο έρωτα, με θέμα δύο γείτονες που γίνονται φίλοι, αρχίζουν να ερωτεύονται και μαθαίνουν ότι οι σύζυγοι τους έχουν σχέση μεταξύ τους αλλά συνειδητοποιούν πως θα ήταν ανήθικο να κάνουν και αυτοί το ίδιο. Η απίστευτη διεύθυνση φωτογραφία του διάσημου Κρίστοφερ Ντόιλ απoγειώνει την ταινία με τη χρήση χρωμάτων, τη νοσταλγική ατμόσφαιρα, τον φωτισμό και την ποιητική χρήση κάδρων που συλλαμβάνει όλη την προσπάθεια των πρωταγωνιστών να μην ενδώσουν στον έρωτα.
«Ερωτική Επιθυμία» / Γουόνγκ Καρ Βάι
The post Οταν μεγάλοι έρωτες δεν έχουν «χάπι έντ» ούτε στο σινεμά appeared first on Protagon.gr.
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Κατηγορίας Ειδήσεις
- Έρχονται νέα εμπορικά κέντρα μαμούθ στην Αττική – Που θα ξεφυτρώσουν
- Πώς και πότε θα επιδοτηθείτε για να ανακαινίσετε το σπίτι σας - Οι λεπτομέρειες
- Εκκενώθηκε η Πλατεία Βικτωρίας από τους πρόσφυγες
- Η ηθοποιός Σοφία Αλεξανιάν συγκλονίζει για την προσφυγιά
- Προβάδισμα Ν.Δ. σε συνθήκες απογοήτευσης
- «Η Ελλάδα έχει στη Σερβία μία φίλη»
- «Έχασα τον γιο μου» παραδέχεται η Madonna - Δείτε το ξέσπασμά της σε συναυλία
- Αλλαγές στην χορήγηση επιδομάτων ΟΓΑ. Τι προβλέπει νέα ΚΥΑ
- Απερρίφθη το τουρκικό "κείμενο 17 σημείων" για το Αιγαίο και το ΝΑΤΟ
- Βελιγράδι: Η Ελλάδα έχει στην Σερβία μια φίλη για το προσφυγικό
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Protagon
- Τελευταία Νέα Protagon
- Τελευταία Νέα Κατηγορίας Ειδήσεις
- Κουμουτσάκος: Κάτω τα χέρια από τη Δικαιοσύνη κ. Τσίπρα
- Άδωνις για Τσίπρα: Την ώρα που μίλαγε στη Βουλή κατά της διαπλοκής, πήγαινε και έβλεπε κρυφά τον Ψυχάρη
- Αποκλειστικό: Το μυστικό σχέδιο της Αθήνας για πρόσφυγες και μετανάστες
- Προμήθειες ΕΣΥ : σκάνδαλο και “ομερτά” ! ... Και το πάρτι ... συνεχίζεται
- Τι δείχνει η εμπειρία της Κύπρου για το ελληνικό τραπεζικό σύστημα
- Οι Anonymous χάκαραν τον Τραμπ
- Βόλεϊ: Απολύθηκε από τον Παναθηναϊκό ο Ρούσης
- Αποκριάτικη γιορτή για ΑμεΑ
- Λαφαζάνης για τουρκικό έγγραφο προς το ΝΑΤΟ: Εγκληματικές εθνικές ευθύνες της κυβέρνησης
- Τσέχος πρόεδρος: Κέντρα κράτησης στα ελληνικά νησιά με αντάλλαγμα τη μείωση του χρέους