Σοκ/ Πέθανε ο Ντέιβιντ Μπάουι

Καθώς όλοι προσπαθούν από τις 8 το πρωί να εξακριβώσουν αν είναι αλήθεια η τραγική είδηση, ο επίσημος λογαριασμός του Ντέιβιντ Μπάουι στο facebook και στο twitter ανακοίνωσε στις 8.30 πως ο καλλιτέχνης πέθανε το βράδυ ήσυχα στον ύπνο του μετά από πολύμηνη μάχη με τον καρκίνο.

January 10 2016 – David Bowie died peacefully today

surrounded by his family after a courageous 18 month battle… https://t.co/ENRSiT43Zy

David Bowie Official (@DavidBowieReal) January 11, 2016

Αναφέρει η ανακοίνωση: «Ο Ντέιβιντ Μπάουι πέθανε ήρεμος στον ύπνο του, περιτριγυρισμένος από την οικογένειά του, μετά από γενναία μάχη με τον καρκίνο τους τελευταίους 18 μήνες. Παρακαλούμε να σεβαστείτε τις ιδιωτικές στιγμές της οικογένειας κατά τη διάρκεια του πένθους τους.»

Την είδηση που κανένας δεν θέλει να πιστέψει έχει επιβεβαιώσει στο twitter και ο γιος του, που ανέβασε μια φωτογραφία με τον ίδιο μικρό παιδί στους ώμους του πατέρα του:

Very sorry and sad to say it's true. I'll be offline for a while. Love to all. pic.twitter.com/Kh2fq3tf9m

— Duncan Jones (@ManMadeMoon) January 11, 2016

Ο Μπάουι είχε γενέθλια πριν από λίγες μέρες, στις 8 Ιανουαρίου -έγινε 69 ετών- οπότε και κυκλοφόρησε ο νέος του δίσκος «Blackstar» προκαλώντας παγκόσμιο ντελίριο. Είναι χαρακτηριστικό πως στο κλιπ που κυκλοφόρησε για τον δίσκο του, εμφανίζεται ως τυφλός προφήτης και ο τίτλος είναι Lazarus.

Το Lazarus, μπορεί ίσως να διαβαστεί και συμβολικά, σαν ένα τελευταίο μήνυμα. Οχι μόνο ο τίτλος, με τον βιβλικό Λάζαρο που επέστρεψε από τον θάνατο, αλλά και οι πρώτοι στίχοι «Look up here, I’m in heaven / I’ve got scars that can’t be seen / I’ve got drama, can’t be stolen / Everybody knows me now» («Κοίτα εδώ ψηλά, είμαι στον παράδεισο / Εχω πληγές που δεν φαίνονται / Εχω δράμα που δεν μπορεί να κλαπεί / Τώρα με γνωρίζουν όλοι»).

Ο καλλιτέχνης που ανανέωνε συνεχώς τον εαυτό του

Ο Ντέιβιντ Τζόουνς γεννήθηκε στις 8 Ιανουαρίου 1947 και εμφανίστηκε στη μουσική στα τέλη της δεκαετίας του 1960, σε ένα Λονδίνο που έσφυζε από μουσική χάρη –αλλά όχι μόνο- στην τεράστια επιτυχία συγκροτημάτων όπως οι Beatles και οι Rolling Stones. Αλλαξε το όνομά του σε Μπάουι το 1966 και, παράλληλα, άρχισε να κυκλοφορεί τα πρώτα δισκάκια.

Το Space Oddity του 1969 τον έκανε ευρύτερα γνωστό. Εμπνευσμένο και από τα διαστημικά ταξίδια της εποχής (ήταν άλλωστε η περίοδος που άνθρωπος πάτησε για πρώτη φορά στη Σελήνη) είχε σαν ήρωα έναν αστροναύτη που αρχίζει να μην ακούει τον κέντρο ελέγχου και να περιπλανιέται μόνος μέσα στο κονσερβοκούτι του «πέρα μακριά από το φεγγάρι». Από εκείνη την περίοδο είναι και το The Man Who Sold the World, το οποίο έγινε γνωστό και σε νεότερες γενιές από τη διασκευή των Nirvana το 1993.

Με την κυκλοφορία το 1972 The Rise and Fall of Ziggy Stardust and the Spiders From Mars εισήγαγε την περσόνα του Ziggy Stardust, όπως και ένα ιδιαίτερο ανδρόγυνο στυλ το οποίο είδε διαδοχικές στιλιστικές μεταμορφώσεις τα επόμενα χρόνια. Αρχισε να γίνεται περισσότερο γνωστός και στις ΗΠΑ και να αναλαμβάνει το ρόλο παραγωγό σε δίσκους του Λου Ριντ και του Ιγκι Ποπ.

Στη δεκαετία του 1970 εμφανίστηκε και στον κινηματογράφο, στο The Man Who Fell to Earth του Νίκολας Ρεγκ, μια ιστορία που ταίριαζε καλά με την περσόνα του εξωγήινου ροκ σταρ που είχε εισάγει, το Cat People το 1983 και στο Hunger με την Κατρίν Ντενέβ και τη Σούζαν Σάραντον, τον Τεελυταίο Πειρασμό του Σκορτσέζε όπως και σε άλλες λιγότερο γνωστές ή επιτυχημένες.

Μουσικά πάντα παρέμενε ένα εξαιρετικά ανήσυχο πνεύμα: από το ροκ των αρχών της δεκαετίας του ‘70 στράφηκε το 1977 (και τη συνεργασία του Μπράιαν Ινο) με το Low σε ένα πειραματικό ήχο με βαθιά επίδραση ως σήμερα. Η τριάδα του Βερολίνου ολοκληρώθηκε με το Heroes και το Lodger.

Και από το εκεί με το Let’s Dance το 1983 πέρασε σε ένα περισσότερο χορευτικό ύφος, με αλλαγή στιλ, που τον συνέδεσε και με μια νεότερη γενιά ακροατών.

Εκτοτε και μετά από κάποιους δίσκους που δεν αποτιμήθηκαν θετικά από την κριτική αραίωσε τις εμφανίσεις και την κυκλοφορία νέων δίσκων. Τα τελευταία 20 χρόνια κυκλοφόρησε μόλις τέσσερις νέους δίσκους, το Eathling του 1995, το Heathen του 2002, το The Next Day του 2013, και το Blackstar μόλις πριν από τρεις ημέρες. Οι κριτικοί αναγνώρισαν ότι ανανέωσε για άλλη μια φορά την εικόνα και τη μουσική του.

The post Σοκ/ Πέθανε ο Ντέιβιντ Μπάουι appeared first on Protagon.gr.

Keywords
Τυχαία Θέματα