Τα «παρολίγον» του Αριστείδη Μπαλτά

5 Nοεμβρίου 2015 ο Αριστείδης Μπαλτάς κάνει την πρώτη του συνάντηση με τους δημοσιογράφους, στο καφέ του Αρχαιολογικού Μουσείου. Είναι υπουργός Πολιτισμού λιγότερο από δυο μήνες.

7 Νοεμβρίου 2016, φορτισμένος συναισθηματικά και με φράσεις που δεν έχουμε συνηθίσει να ακούμε από αυτόν («το Μουσείο Φωτογραφίας, είναι το απόλυτο must…) παραδίδει την υπουργική καρέκλα στην Λυδία Κονιόρδου που κάθεται δίπλα του χαμογελαστή αλλά και αινιγματική. Σαν Σφίγγα. Με έναν απολογισμό που σχεδόν σε κάθε φράση είχε ένα σχεδόν, ένα περίπου και σαν εισαγωγικό μότο (ή μάντρα;) το «δεν ήταν καθόλου δεδομένο

όταν ανέλαβα ότι…»

Και είχε δίκιο στην πρώτη διαπίστωση: όντως ολοκληρώθηκε η μετάβαση του Μεγάρου Μουσικής στο ελληνικό δημόσιο που είχε ανακοινωθεί από τουλάχιστον δύο υπουργούς πριν. Το θέμα της χρηματοδότησης και της αποπληρωμής των οφειλών σε καλλιτέχνες παραμένει βέβαια γόρδιος δεσμός. Από εκεί και πέρα;

Η ώρα του ΕΜΣΤ, τώρα. «Δεν ήταν δεδομένο ότι θα φτάσει στο σημείο να ανοίξει μόνιμα τις περιοδικές του εκθέσεις». Αλήθεια; Πανηγυρισμός για τη μισή λειτουργία του Εθνικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης, σε μια λογική kunsthalle; Και όμως ένα χρόνο πριν έλεγε «μιλώντας απαισιόδοξα, μπορώ να πω ότι θα ανοίξει σε περίπου τρείς μήνες». Εν τω μεταξύ δεν υπάρχει συμφωνία για το απαιτούμενο budget για τη λειτουργία του μουσείου, οι προσλήψεις μέσω ΑΣΕΠ καθυστερούν με αποτέλεσμα να καταφύγει η διοίκηση στη λογική των μετατάξεων και το θέμα της δωρεάς 3 εκατομμυρίων από το Ιδρυμα Νιάρχος παραμένει στον αέρα.

Mια απολογία, όπως είπε χαρακτηριστικά, είχε να κάνει ο Αριστείδης Μπαλτάς: Δεν γνώρισε τους ανθρώπους του υπουργείου όσο θα ήθελε και όσο έπρεπε…

«Δεν ήταν καθόλου βέβαιο ότι θα γινόταν Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου το καλοκαίρι». Τον Σεπτέμβριο και τον Νοέμβριο του 2015 ήταν. Επρεπε να φτάσουμε στον Δεκέμβριο, να αποφασίσει ο υπουργός την αποπομπή του Γιώργου Λούκου, να συνεχίσει με το φιάσκο Φαμπρ για να κινδυνεύσει το Φεστιβάλ να τιναχθεί στον αέρα. Την ίδια ώρα δε που ο υπουργός έλεγε αυτή τη φράση, ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Ελληνικού Φεστιβάλ (που ο ίδιος όρισε) έδινε συνέντευξη Τύπου δηλώνοντας πως θα παραιτηθεί εξαιτίας του πολέμου που δέχεται από το ΔΣ του Φεστιβάλ και της αδιαφορίας του υπουργού για το ζήτημα. Και μία ακόμα λεπτομέρεια: ένα χρόνο πριν διαβεβαίωνε ότι θα μείνει ο Γιώργος Λούκος στην κεφαλή του Φεστιβάλ. Ενάμιση μήνα μετά άλλαξε γνώμη.

Σχεδόν έτοιμη η ρύθμιση για το Film Commission, είμαστε στο τελικό στάδιο και με τις συνεννοήσεις με το υπουργείο Οικονομικών για τις φοροελαφρύνσεις, διαβεβαίωσε. Ο προκάτοχός του Νίκος Ξυδάκης είχε παρουσιάσει το πλήρες πρόγραμμα, τη δομή και τις διαδικασίες για το Film Commission λέγοντας πως είναι σε τελικό στάδιο οι συνομιλίες με την τότε υφυπουργό Οικονομικών Νάντια Βαλαβάνη για τις φοροαπαλλαγές.

Πλάι η Λυδία Κονιόρδου άκουγε για να σχολιάσει στο τέλος «μετά το σπουδαίο έργο θα είμαι φειδωλή, γιατί είναι καλό κάποιος να μιλά με έργα αντί με λόγια». Με τον φίλο της Βαγγέλη Θεοδωρόπουλο να προειδοποιεί ουσιαστικά πως σε λίγες ημέρες θα παραιτηθεί από το Φεστιβάλ Αθηνών και ένα κυκεώνα διοικητικών, νομοτεχνικών ζητημάτων να ζητούν λύσεις που δεν περνούν τόσο από τα χέρια της όσο από το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους, το υπουργείο Οικονομικών, το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους.

Εμπρός λοιπόν για ένα deja vu. Σαν κι αυτό ίσως που ευχήθηκε στην νέα υπουργό η γ.γ Πολιτισμού Μαρία Βλαζάκη όταν εργαζόμενοι στο υπουργείο χειροκρότησαν τον Αριστείδη Μπαλτά: «εύχομαι και εσάς να σας χειροκροτούν έτσι όταν θα φεύγετε»…

The post Τα «παρολίγον» του Αριστείδη Μπαλτά appeared first on Protagon.gr.

Keywords
Τυχαία Θέματα