Ένα τέμενος κέντρο αναφοράς

Ο Γιώργος Καλαντζής, γενικός γραμματέας του υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, μίλησε για την δημιουργία τεμένους στην Αθήνα, στην εκπομπή του Αθήνα 9.84 «Ντάμες Σπαθί» με τις Ελ. Κουμάντου και Ελ. Ορφανίδου, με αφορμή τα τραγικά γεγονότα στο Παρίσι, την προηγούμενη εβδομάδα.

«Πρώτον θέλω να εκφράσω τη βαθύτατη θλίψη μου και τον αποτροπιασμό μου για όσα έγιναν στο Παρίσι και δεύτερον

να θυμίσω ότι η χώρα μας στο θέμα του Ισλάμ έχει μια μεγάλη προϊστορία. Εδώ και 90 χρόνια διαχειρίζεται την μεγαλύτερη μουσουλμανική μειονότητα, που μάλιστα είναι και αυτόχθονη και εννοώ τη Θράκη. Καλό θα ήταν λοιπόν, πριν μιλήσουμε για το τι κάνουν άλλοι ή τι προβλήματα μπορεί να έρθουν από άλλους, να δούμε και η δική μας χώρα -που έχει αυτή την εμπειρία-, πού έχει οδηγηθεί και τι αποτελέσματα έχει. Διότι εμείς έχουμε μια πολύ θετική εμπειρία στη Θράκη. Θυμίζω ότι μετά από τόσα χρόνια, ουδέποτε παρατηρήθηκε κανενός είδους ριζοσπαστικοποίηση, κανενός είδους τάσεις τζιχαντισμού, όπως αυτές παρουσιάζονται από τα ακραία στοιχεία στη Μέση Ανατολή. Αντίθετα, έχουμε εκεί μουσουλμάνους, οι οποίοι είναι ενταγμένοι στον ελληνικό τρόπο του σκέπτεσθαι, στον αλληλοσεβασμό με τη χριστιανική κοινότητα, όπως το ίδιο κάνει και η χριστιανική κοινότητα. Έχουμε 250 περίπου τζαμιά στη Θράκη. Αν ίσχυε η θεωρία που λέει ότι κάθε τζαμί είναι και ένας τρομοκράτης, αυτή τη στιγμή στη Θράκη δεν θα είχαμε αυτό που έχουμε, αλλά κάτι άλλο. Γιατί λοιπόν να μη κοιτάξουμε τη καλή προϊστορία και τις καλές πολιτικές και να αναδεικνύουμε μόνο τα πράγματα στα οποία η χώρα μας δεν είχε επιτυχίες; Το τέμενος Αθηνών πέρα από τα ιδεολογικά αντιζητήματα, παραμένει ένα δημόσιο έργο. Αυτό σημαίνει ότι έχει πολλές διαδικασίες αφενός και αφετέρου, εξαρτάται και αυτό από τις πολιτικές συγκυρίες. Κλασσικό παράδειγμα είναι το Μουσείο της Ακρόπολης. Αποφασίζεται ο νόμος του τεμένους το 2006 και το 2007 έχουμε εκλογές. Το 2009 έχουμε ξανά εκλογές. Εκλογές σημαίνει ότι ως που να αφήσει ο ένας και να αναλάβει ο άλλος, περνάει πολύς χρόνος. Το τέμενος αρχίζει και τρέχει με γρήγορους ρυθμούς το 2011. Η εκκλησία της Ελλάδος έθεσε συγκεκριμένα θέματα. Δεν είπε ποτέ να μη γίνει τέμενος, αντιθέτως παραχώρησε και χώρο. Έθεσε ζητήματα για τη κατασκευή τεμένους στη Παιανία, ποτέ όμως για τον Βοτανικό, με τους όρους που προβλέπει η ελληνική νομοθεσία. Θέλουμε ένα τέμενος, το οποίο θα είναι κέντρο αναφοράς και θα έχει σχέση με την Ελληνική πολιτεία ή όχι; Εμείς λέμε ότι είναι καλύτερο για τη ταυτότητα της χώρας και για τις εξωτερικές της σχέσεις και πάνω απ' όλα για την ελληνική κοινωνία, να υπάρχει ένα τέμενος το οποίο να έχει αναφορά στην ελληνική πολιτεία. Διότι όλα αυτά τα τρομερά, απάνθρωπα και απαράδεκτα που συμβαίνουν δεν ξεκινάνε από επίσημα τεμένη. Ξεκινάνε πάντα από υπόγεια, καταγώγια, όπου ο άνθρωπος αισθάνεται ότι τον έχουν πετάξει σαν σκουπίδι και επαναστατεί και βρίσκει τη λύτρωση του μέσα από ακραίες ιδεολογίες, που μεταστρέφουν το υγιές θρησκευτικό συναίσθημα, σε μίσος και φανατισμό. Εμείς πρέπει να πούμε όχι σε αυτό. Τώρα λειτουργούν 120 τζαμιά παράνομα. Αυτό θέλουμε; Είναι καλό; Η χώρα μας εγκληματεί, που καθυστερεί να το αλλάξει αυτό. Τώρα είμαστε σε φάση εκλογών πάλι και αυτό σημαίνει καθυστέρηση. Το τέμενος μαζί με το γήπεδο του ΠΑΟ θα οδηγήσουν μια ολόκληρη περιοχή σε διαφορετική κατεύθυνση από τη σημερινή άθλια κατάστασή τους. Μερικοί φαντάζονται ότι θα κάνουμε ένα τέμενος με τείχη γύρω γύρω. Αυτά είναι παραμύθια. Δεν θα έχει και μιναρέ το τέμενος. Η περιοχή εκεί δεν είναι οικιστική, άρα δεν θα γίνει γκέτο. Υπάρχει νόμος και είναι σαφές το πώς θα διοικείται, πώς θα γίνεται όλη η διαδικασία που διασφαλίζει διαφάνεια κ.λπ. Είναι δυνατόν όλη αυτή η πολύ θετική και μακρά ιστορία να τιναχτεί στον αέρα, γιατί τώρα θεωρεί κάποιος ότι θα πάρει 10-20 παραπάνω ψήφους με το θέμα του τεμένους;».

Keywords
Τυχαία Θέματα