ΛΟΝΔΙΝΟ 2012: ΟΙ ΜΕΓΑΛΟΙ ΑΠΟΝΤΕΣ ΗΤΑΝ ΟΙ ΑΓΓΛΟΙ ΚΑΙ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ

Γράφει η Ολγα Γεριτσίδου
Μόλυνση, ειλωτεία, αλλοτρίωση, κάστες. Σε μία γιορτή που υποτίθεται ότι γιορτάζει το απαύγασμα της Ανθρωπότητας, τα κάλλη και τα επιτεύγματα της κουλτούρας της Χώρας που φιλοξενεί τους Αγώνες κάθε 4ετία και την συμβολική τιμή και εξύψωση των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, οι διοργανωτές της εναρκτήριας τελετής των Ολυμπιακών Αγώνων του 2012 στο Λονδίνο επέλεξαν, καταξοδεύοντας τα χρήματα των
ήδη χειμαζομένων Βρετανών Πολιτών, να αφήσουν στα δισεκατομμύρια των Πολιτών του κόσμου που παρακολουθούσαν την ........εντύπωση μίας χώρας που εξολοθρεύει το περιβάλλον της μεταλλάσσοντας το σε μία εφιαλτική βιομηχανική και σκοταδιστική αχανή κόλαση όπου η ασθένεια, ο θάνατος, ο πόλεμος και οι εφιάλτες των παιδιών κυριαρχούν. Πουθενά δεν αναδείχθηκε τίποτε από ό,τι έχει να επιδείξει η Αγγλική κουλτούρα, έστω και από το παρελθόν της ως ιμπεριαλιστική επιθετική δύναμη, εάν υποθέσουμε ότι ο σκηνοθέτης του slumdog millionaire ήθελε με το show που παρουσίασε να εκδικηθεί τους Άγγλους.

Τίποτε από τις συμβολές των Άγγλων διαχρονικά στον παγκόσμιο πολιτισμό δεν επελέγη, έστω και για να παρουσιαστεί ευπροσήγορα η διοργανώτρια χώρα : ούτε βασιλιάς Αρθούρος με τους ιππότες της στρογγυλής τραπέζης, ούτε Geoffrey Chaucer, ούτε Shakespeare, ούτε έστω Jane Austen, εάν ήθελαν να υμνήσουν τον όχι και τόσο κολακευτικό ιμπεριαλιστικό τους χαρακτήρα. Αλλά και αν ήθελαν να δείξουν την δύναμη του Λαού όπως ισχυρίζονται μερικοί Βρετανοί αρθρογράφοι σήμερα στα ηλεκτρονικά media, πού είναι ο Cromwell, πού είναι ο Guy Fawkes, πού είναι η Florence Nightingale, που είναι ο Alexander Fleming, ιδίως αφού θεωρητικά επέλεξαν να εξυμνήσουν το σύστημα υγείας τους ;

Αντιθέτως, παρουσίασαν την δημιουργία της Mordor του J.R.R. Tolkien όπως και ο ίδιος πολύ σωστά την είχε απεικονίσει : την βιομηχανική βικτωριανή και μεσοπολεμική εποχή της Βρετανίας όπου η μόλυνση και βρώμα κυριαρχούσαν στο όνομα του κέρδους και της άκρας εκμετάλλευσης του ανθρώπου. Μέσα σε αυτήν την Mordor οι άθλιοι του Καρόλου Ντίκενς ειλωτεύουν υπό την αυτάρεσκη επισκόπηση, καταπίεση και τυραννία των υπερπλουσίων ‘ευγενών’ και βιομηχάνων που κάπνιζαν πούρα.

Εξαφανισμένες μορφές οι Σουφραζέτες ενώ το ένα και μοναδικό απόσπασμα του Shakespeare πνίγεται ανάμεσα στους ήχους και τους ρύπους της βιομηχανίας και των τυμπάνων της αγριότητας, και φαντάζει ξεκάρφωτο και ξένο.

Ο ύμνος της χθεσινής έναρξης δεν ήταν ούτε στην δύναμη του Αγγλικού Λαού να ξεπεράσει τα εμπόδια ( πού είναι αλήθεια ο Πυγμαλίωνας του Bernard Shaw για να το δείξει ; ) ούτε καν την στάση του κατά την διάρκεια του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου με το κλασικό keep calm and carry on. Αντιθέτως, ο ύμνος ήταν στην επιτυχή καταπίεση και κυριολεκτικό ξεζούμισμα των Λαών, τόσο των γηγενών όσο και των αποικιών, των οποίων την ενέργεια και τα έργα εκμεταλλεύονται οι μόνοι που τοποθετήθηκαν σε βάθρο εχθές : η κλασική καρικατούρα του παρασιτικά ζώντος μεγαλοβιομηχάνου και κεφαλα
Keywords
Τυχαία Θέματα