Τα λαϊκά δικαστήρια του… facebook!
15:50 8/4/2013
- Πηγή: Kafeneio-gr
Μαθητής επισκέπτεται τη Βουλή στο πλαίσιο της καθιερωμένης σχολικής εκδρομής, γράφει σε χαρτί το εμπνευσμένο «πρώτη μου φορά σε μπ…..λο», το φωτογραφίζει και το ανεβάζει στο Facebook. Εντοπίζεται από “high tech” καθηγητές του, που μάλλον τους έχει φίλους στο facebook, ή «καρφώνεται» από συμμαθητές και αποβάλλεται για .........
5 ημέρες, ενώ συζητείται και πειθαρχική δίωξη των συνοδών.
Αθλήτρια ανεβάζει
«ρατσιστικό» ανέκδοτο με κουνούπια του Νείλου και αποκλείεται από Ολυμπιακούς. Και άλλα, μικρότερα ή μεγαλύτερα, γνωστά ή άγνωστα.
Το αν η πράξη και η κάθε αντίστοιχη πράξη προσβολής θεσμών ή αξιών είναι άξια τιμωρίας και ποιάς, ή όχι, εξαρτάται από 2 πράγματα. Το πρώτο είναι το «πού και πώς» και το δεύτερο το «γιατί και πότε».
Πού και πώς… Η Δημοκρατία λειτουργεί συχνά με όρους Facebook. Πλέον, μπορεί κάποιος να δεχτεί μήνυση, να απολυθεί, να τιμωρηθεί πειθαρχικά, να συλληφθεί, για κάτι που μοιράστηκε με φίλους του στο facebook ή το tweeter… Ανεξάρτητες αρχές, θεσμικά όργανα, επιτροπές και εθνικά συμβούλια παρακολουθούν το facebook για να κάνουν τη δουλειά τους.
Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, facebook, tweeter, δεν μπορεί να λαμβάνονται ως επίσημοι εκπρόσωποι του χρήστη και να προκαλούν ποινές, κάθε φορά που θα εντοπιστεί κάποια «παρεκτροπή». Είναι διαδικτυακοί χώροι επικοινωνίας μεταξύ φίλων και γνωστών και όχι παράθυρο τηλεόρασης ή ραδιόφωνο, όπου κάθε τι που λέγεται είναι δημόσια εκτεθειμένο, απευθύνεται συνολικά στην κοινή γνώμη και οπωσδήποτε μπορεί να επισύρει ποινές αν προσβάλει ανθρώπους, ήθη ή ιδανικά.
Το facebook πέρα από το κομμάτι των γνωριμιών, είναι κυρίως ηλεκτρονική και οικειοθελής «συνάντηση» γνωστών. Όπως σε μια παρέα σε ένα σπίτι ή σε ένα καφέ, μπορεί καθένας να πει ό,τι θέλει χωρίς να τον κρίνει κανείς τρίτος, έτσι και στο facebook ή το tweeter καθένας απευθύνεται σε έναν κύκλο φίλων και γνωστών του. Δε γράφει σε εφημερίδα, ούτε βγαίνει στην τηλεόραση, ούτε στο ραδιόφωνο, ούτε σε καμιά πλατεία να προκαλέσει κάποιον. Κατά συνέπεια, δεν είναι δυνατόν να ασκείται ποινική ή πειθαρχική δίωξη σε κάποιον για κάτι που «ανέβασε» στο… facebook!
«Πότε και γιατί»… Ο μαθητής αποβλήθηκε επειδή αποκάλεσε τη Βουλή των Ελλήνων μπ…..λο, συμπτωματικά μόλις μια μέρα μετά τις εικόνες –οπτικές και ηχητικές- απείρου Δημοκρατικού κάλους κατά τη συνεδρίαση της προανακριτικής επιτροπής για τη λίστα Λαγκάρντ, όπου ο κάθε Έλληνας πολίτης είχε την ευκαιρία να μάθει ποιος Βουλευτής έχει ορμονικές διαταραχές, ποιος είναι ψυχάκιας, ποιος είναι χοντρός, ποιος είναι φασίστας, ποιος είναι γελοίος, λαμόγιο, απατεώνας ή gay. Όλα αυτά την ώρα που δε βγάζει το μήνα, χρωστάει τα κέρατά του και περιμένει την ανάπτυξη που αποδεδειγμένα τη φέρνει «μια χελώνα απ’ την Κίνα».
Όταν το πολιτικό σύστημα δίνει δικαίωμα στον πολίτη να το σιχαθεί, είναι προφανές ότι αυτή η αντίδραση θα φτάσει και στα παιδιά, τα οποία ούτως ή άλλως έχουν χάσει ή δεν είχαν ποτέ επαφή με θεσμούς και αξίες. Όταν κάτι που έστω και χωρίς να φταις, έως χθες αγνοούσες, δεν το γνώρισες και κατά συνέπεια δεν έμαθες να το σέβεσαι, ξαφνικά το γνωρίζεις από την ανάποδη, εύκολα θα το πεις μπ…..λο για να σπάσεις πλάκα με τους φίλους σου στο facebook. «Δεν ψηφίζω τίποτα, μπ…..λο τα κάνω και μόνος μου», γράφει άλλος σε ψηφοδέλτιο και το ρίχνει στην κάλπη, μέσα στην ηλιθιότητα της άγνοιας που του επέβαλε το περιβάλλον του, με αποτέλεσμα να έχει πιστέψει ότι η ψήφος έχει νόημα μόνο όταν παίζει ρουσφέτι., αλλιώς σαλαμάκι ή καναπές…
Ο μαθητής γυρίζοντας στο σχολείο μετά την έκτιση της ποινής του, άραγε, θα σέβεται πλέον τη Βουλή και τους Θεσμούς, ή απλά θα τους αγνοεί για να μην την «ξαναπατήσει»; Θα έχει αποκτήσει την ωριμότητα να σκέφτεται ότι «ο παπάς κάνει το ράσο» και όχι το αντίστροφο; Ότι η όποια αλλαγή σε μια Δημοκρατία γίνεται μέσω της υποστήριξης κατάλληλων ανθρώπων και ιδεών και όχι μέσω της αδιαφορίας και της άρνησης; Και τέλος, θα έχει καταλάβει ότι η αδιαφορία και η άρνηση τύπου «μπ…..λο τα κάνω και μόνος μου», απλά νομιμοποιεί αυτό που ο ίδιος βρίσκει σκάρτο;
Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχουν γίνει σημαντικό κομμάτι της καθημερινότητας, όμως δε θα πρέπει να είναι τόσο υπερεκτιμημένα. Είναι μέσα ψυχαγωγίας και χρησιμοποιούνται από τον καθένα απευθυνόμενα στον κύκλο φίλων και γνωστών του και πάντα προαιρετικά. Κατά συνέπεια δεν μπορεί να λαμβάνονται υπόψη ως τεκμήρια τιμωρίας του χρήστη, ο οποίος στην ουσία τι κάνει; Ό,τι έκανε και πριν, πλάκα με φίλους του, με τη διαφορά ότι την κάνει διαδικτυακά. Αν πρέπει να προσέχουμε τι λέμε ακόμα και στο facebook υπό το φόβο ότι μπορεί να υποστούμε επίσημες κυρώσεις με μεγάλες συνέπειες, σημαίνει ότι είμαστε πολύ μπροστά ως χώρα, έχουμε λύσει όλα τα κοινωνικά, πολιτικά και ηθικά μας προβλήματα στην πραγματική ζωή και μένει πλέον να τα λύσουμε και στην οθόνη. Ας σοβαρευτούμε, η τιμωρία κάποιου για διαδικτυακό χιούμορ μεταξύ φίλων, είναι ακραία λογοκρισία και φασισμός. Είναι εποπτεία προσωπικής ζωής.
Αφενός ο χρήστης δεν έχει καταλάβει ότι το να εκφράζεται στο facebook σαν να ήταν με τους ίδιους φίλους του στο σπίτι του μπορεί να τον εκθέσει σε τρίτους και αφετέρου οι αρμόδιοι έχουν μπερδέψει τα προφίλ με τους ανθρώπους, όπως και τη διαφορά μεταξύ δημόσιας και ιδιωτικής έκφρασης… Το «πού και πώς» δεν μπορεί να είναι «κάνοντας χαβαλέ στο facebook», ενώ το «πότε και γιατί» χρειάζεται πολλή δουλειά σε επίπεδο παιδείας, χωρίς την αναμονή μιας αφορμής επιπέδου facebook.
5 ημέρες, ενώ συζητείται και πειθαρχική δίωξη των συνοδών.
Αθλήτρια ανεβάζει
Το αν η πράξη και η κάθε αντίστοιχη πράξη προσβολής θεσμών ή αξιών είναι άξια τιμωρίας και ποιάς, ή όχι, εξαρτάται από 2 πράγματα. Το πρώτο είναι το «πού και πώς» και το δεύτερο το «γιατί και πότε».
Πού και πώς… Η Δημοκρατία λειτουργεί συχνά με όρους Facebook. Πλέον, μπορεί κάποιος να δεχτεί μήνυση, να απολυθεί, να τιμωρηθεί πειθαρχικά, να συλληφθεί, για κάτι που μοιράστηκε με φίλους του στο facebook ή το tweeter… Ανεξάρτητες αρχές, θεσμικά όργανα, επιτροπές και εθνικά συμβούλια παρακολουθούν το facebook για να κάνουν τη δουλειά τους.
Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, facebook, tweeter, δεν μπορεί να λαμβάνονται ως επίσημοι εκπρόσωποι του χρήστη και να προκαλούν ποινές, κάθε φορά που θα εντοπιστεί κάποια «παρεκτροπή». Είναι διαδικτυακοί χώροι επικοινωνίας μεταξύ φίλων και γνωστών και όχι παράθυρο τηλεόρασης ή ραδιόφωνο, όπου κάθε τι που λέγεται είναι δημόσια εκτεθειμένο, απευθύνεται συνολικά στην κοινή γνώμη και οπωσδήποτε μπορεί να επισύρει ποινές αν προσβάλει ανθρώπους, ήθη ή ιδανικά.
Το facebook πέρα από το κομμάτι των γνωριμιών, είναι κυρίως ηλεκτρονική και οικειοθελής «συνάντηση» γνωστών. Όπως σε μια παρέα σε ένα σπίτι ή σε ένα καφέ, μπορεί καθένας να πει ό,τι θέλει χωρίς να τον κρίνει κανείς τρίτος, έτσι και στο facebook ή το tweeter καθένας απευθύνεται σε έναν κύκλο φίλων και γνωστών του. Δε γράφει σε εφημερίδα, ούτε βγαίνει στην τηλεόραση, ούτε στο ραδιόφωνο, ούτε σε καμιά πλατεία να προκαλέσει κάποιον. Κατά συνέπεια, δεν είναι δυνατόν να ασκείται ποινική ή πειθαρχική δίωξη σε κάποιον για κάτι που «ανέβασε» στο… facebook!
«Πότε και γιατί»… Ο μαθητής αποβλήθηκε επειδή αποκάλεσε τη Βουλή των Ελλήνων μπ…..λο, συμπτωματικά μόλις μια μέρα μετά τις εικόνες –οπτικές και ηχητικές- απείρου Δημοκρατικού κάλους κατά τη συνεδρίαση της προανακριτικής επιτροπής για τη λίστα Λαγκάρντ, όπου ο κάθε Έλληνας πολίτης είχε την ευκαιρία να μάθει ποιος Βουλευτής έχει ορμονικές διαταραχές, ποιος είναι ψυχάκιας, ποιος είναι χοντρός, ποιος είναι φασίστας, ποιος είναι γελοίος, λαμόγιο, απατεώνας ή gay. Όλα αυτά την ώρα που δε βγάζει το μήνα, χρωστάει τα κέρατά του και περιμένει την ανάπτυξη που αποδεδειγμένα τη φέρνει «μια χελώνα απ’ την Κίνα».
Όταν το πολιτικό σύστημα δίνει δικαίωμα στον πολίτη να το σιχαθεί, είναι προφανές ότι αυτή η αντίδραση θα φτάσει και στα παιδιά, τα οποία ούτως ή άλλως έχουν χάσει ή δεν είχαν ποτέ επαφή με θεσμούς και αξίες. Όταν κάτι που έστω και χωρίς να φταις, έως χθες αγνοούσες, δεν το γνώρισες και κατά συνέπεια δεν έμαθες να το σέβεσαι, ξαφνικά το γνωρίζεις από την ανάποδη, εύκολα θα το πεις μπ…..λο για να σπάσεις πλάκα με τους φίλους σου στο facebook. «Δεν ψηφίζω τίποτα, μπ…..λο τα κάνω και μόνος μου», γράφει άλλος σε ψηφοδέλτιο και το ρίχνει στην κάλπη, μέσα στην ηλιθιότητα της άγνοιας που του επέβαλε το περιβάλλον του, με αποτέλεσμα να έχει πιστέψει ότι η ψήφος έχει νόημα μόνο όταν παίζει ρουσφέτι., αλλιώς σαλαμάκι ή καναπές…
Ο μαθητής γυρίζοντας στο σχολείο μετά την έκτιση της ποινής του, άραγε, θα σέβεται πλέον τη Βουλή και τους Θεσμούς, ή απλά θα τους αγνοεί για να μην την «ξαναπατήσει»; Θα έχει αποκτήσει την ωριμότητα να σκέφτεται ότι «ο παπάς κάνει το ράσο» και όχι το αντίστροφο; Ότι η όποια αλλαγή σε μια Δημοκρατία γίνεται μέσω της υποστήριξης κατάλληλων ανθρώπων και ιδεών και όχι μέσω της αδιαφορίας και της άρνησης; Και τέλος, θα έχει καταλάβει ότι η αδιαφορία και η άρνηση τύπου «μπ…..λο τα κάνω και μόνος μου», απλά νομιμοποιεί αυτό που ο ίδιος βρίσκει σκάρτο;
Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχουν γίνει σημαντικό κομμάτι της καθημερινότητας, όμως δε θα πρέπει να είναι τόσο υπερεκτιμημένα. Είναι μέσα ψυχαγωγίας και χρησιμοποιούνται από τον καθένα απευθυνόμενα στον κύκλο φίλων και γνωστών του και πάντα προαιρετικά. Κατά συνέπεια δεν μπορεί να λαμβάνονται υπόψη ως τεκμήρια τιμωρίας του χρήστη, ο οποίος στην ουσία τι κάνει; Ό,τι έκανε και πριν, πλάκα με φίλους του, με τη διαφορά ότι την κάνει διαδικτυακά. Αν πρέπει να προσέχουμε τι λέμε ακόμα και στο facebook υπό το φόβο ότι μπορεί να υποστούμε επίσημες κυρώσεις με μεγάλες συνέπειες, σημαίνει ότι είμαστε πολύ μπροστά ως χώρα, έχουμε λύσει όλα τα κοινωνικά, πολιτικά και ηθικά μας προβλήματα στην πραγματική ζωή και μένει πλέον να τα λύσουμε και στην οθόνη. Ας σοβαρευτούμε, η τιμωρία κάποιου για διαδικτυακό χιούμορ μεταξύ φίλων, είναι ακραία λογοκρισία και φασισμός. Είναι εποπτεία προσωπικής ζωής.
Αφενός ο χρήστης δεν έχει καταλάβει ότι το να εκφράζεται στο facebook σαν να ήταν με τους ίδιους φίλους του στο σπίτι του μπορεί να τον εκθέσει σε τρίτους και αφετέρου οι αρμόδιοι έχουν μπερδέψει τα προφίλ με τους ανθρώπους, όπως και τη διαφορά μεταξύ δημόσιας και ιδιωτικής έκφρασης… Το «πού και πώς» δεν μπορεί να είναι «κάνοντας χαβαλέ στο facebook», ενώ το «πότε και γιατί» χρειάζεται πολλή δουλειά σε επίπεδο παιδείας, χωρίς την αναμονή μιας αφορμής επιπέδου facebook.
Keywords
facebook, βουλη, tweeter, ηλεκτρονική, φταις, τεκμηρια, σημαίνει, εφημεριδα δημοκρατια, τεκμηρια αυτοκινητων 2011, τεκμηρια διαβιωσης 2011, www.facebook.com, αξια, λιστα λαγκαρντ, αλλαγη ωρας 2012, ηλεκτρονική, βουλη των ελληνων, γνωμη, δημοκρατια, δουλεια, εικονες, πλαισιο, ραδιοφωνο, τηλεοραση, χελωνα, ωρα, tweeter, αδιαφορια, ανεκδοτο, απλα, βγαινει, γελοιος, γινει, γινεται, δευτερο, ευκαιρια, ευκολα, ηθη, εφημεριδα, ζωη, ζωης, ηλιθιοτητα, μηνυση, νοημα, παντα, οθονη, οπωσδηποτε, ωριμοτητα, ουσια, παιδια, περιβαλλον, πλακα, προβληματα, σπιτι, σχολειο, τιμωρια, φασισμος, φταις, φορα, χιουμορ, δικαιωμα, χωρα, κομματι, μπροστα, οργανα, σημαίνει, χοντρος
Τυχαία Θέματα
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Κατηγορίας Blogs
- VIDEO: To επεισόδιο του Κωνσταντίνου και Ελένης που δεν έδειξε ποτέ το ANT1
- Ανησυχία τηλεθεατών για την Φαίη Σκορδά
- Σούπερ Μάρκετ: Οι προσφορές της Δευτέρας
- [ΕΥΡΩΠΗ] Πέθανε η Σιδηρά Κυρία, Μάργκαρετ Θάτσερ
- Ο Σαμαράς στη διαφήμιση με τον νταλικέρη
- Προκήρυξη πρόσληψης 186 εφορικών
- Οι 10 αλλαγές στα εργασιακά
- Αγανάκτηση για την εκπομπή Τράγκα -Χρυσής Αυγής στον Σκάι
- Τώρα-Aπεβίωσε η Μάργκαρετ Θάτσερ
- Απεβίωσε η Μάργκαρετ Θάτσερ
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Kafeneio-gr
- Τελευταία Νέα Kafeneio-gr
- Τα λαϊκά δικαστήρια του… facebook!
- Καμίνης: Όχι ένα, αλλά τρία τεμένη στην Αθήνα
- Der Spiegel: 162 δισ. ευρώ χρωστάει η Γερμανία στην Ελλάδα
- ΤΟ ΑΥΤΟΝΟΗΤΟ ΤΗΣ ΑΝΑΓΚΑΙΟΤΗΤΑΣ ΤΟΥ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ Ή ΠΩΣ ΝΑ ΑΠΟΔΕΙΞΕΙΣ ΟΤΙ ΔΕΝ ΕΙΣΑΙ ΕΛΕΦΑΝΤΑΣ
- Εσα τάρταρα οι μετοχές της Εθνικής Τράπεζας και της Eurobank
- Ο θόρυβος του χθες
- 2010-2013: Ακόμη πιο κοντά στην «τελική λύση».
- Συνομιλώντας με το χάος
- Tο ξενοδοχείο των Ωνάση στα χέρια των Aράβων
- Τελευταία Νέα Κατηγορίας Blogs
- Φυσική ιστορία
- ΑΠΙΣΤΕΥΤΟ VIDEO: Δείτε το πιο έξυπνο πουλί του κόσμου!
- «Έδωσαν ασυλία στους τραπεζίτες για τα θαλλασοδάνεια σε ΝΔ-ΠΑΣΟΚ»
- Αγανάκτηση για την εκπομπή Τράγκα -Χρυσής Αυγής στον Σκάι
- Έτσι θα "εξαφανιστείτε" από το ίντερνετ
- Σούπερ Μάρκετ: Οι προσφορές της Δευτέρας
- Πέθανε η σιδηρά κυρία της Μεγάλης Βρετανίας, Μάργκαρετ Θάτσερ
- Στουρνάρας: Oι εξελίξεις στον τραπεζικό τομέα δεν προκαλούν καμία ανησυχία
- [Υγεία, διατροφή] Πώς θα ρίξετε τη χοληστερίνη
- Τρέμει η γη στο Μέτσοβο! ...