Cementary, από την Πατρίτσια Απέργη στη Στέγη
Πώς μπορεί να επανακατοικηθεί η πόλη; Πώς ανακυκλώνουν την πόλη οι άστεγοι, χρησιμοποιώντας τα «νεκρά» σημεία της, τα κενά ανάμεσα σε δύο κτίρια, τους χώρους κάτω από μια γέφυρα; Πώς ένα είδος χορού, που πάει κόντρα στο ανθρώπινο σώμα και την οργανικότητά του, μπορεί μέσα από τον πόνο να γεννήσει ομορφιά; Πώς μπορεί μια κοινωνία, που λόγω κρίσης λειτουργεί κόντρα στην ανθρώπινη φύση, να παράγει ομορφιά, λυρισμό, να ξυπνήσει την αισιόδοξη πλευρά μας;
Η Πατρίσια Απέργη επιστρέφει με την ομάδα χορού Αερίτες στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση
Η Απέργη, μια χορογράφος σε διαρκή διάλογο με την εποχή της και τα συνεχώς μεταβαλλόμενα κοινωνικά δεδομένα, μετά από τα era povera και Πλάνητες, βάζει και πάλι την πόλη στο προσκήνιο, για να τροφοδοτήσει σκέψεις γύρω από τους δυνατούς τρόπους (επανα)κατοίκησης. Μεσούσης της κρίσης, κόντρα στις κυρίαρχες «πένθιμες» αντιλήψεις, η πόλη εξακολουθεί να παραμένει ο κατεξοχήν χώρος στον οποίο οι κοινωνικές σχέσεις δημιουργούν διαρκώς τις συνθήκες για μια πιο αισιόδοξη απεικόνιση της ζωής. Ένα γενναίο εγχείρημα, με μουσική του Βασίλη Μαντζούκη και «συνοδοιπόρους», σε αυτή την ιδιαίτερη χαρτογράφηση, μερικούς από τους πιο εκλεκτούς χορευτές της νεότερης γενιάς: Εύα Γεωργιτσοπούλου, Νώντα Δαμόπουλο, Χαρά Κότσαλη, Γιώργο Μιχελάκη, Ιωάννα Παρασκευοπούλου, Ηλία Χατζηγεωργίου.
Η Απέργη αντιμετωπίζει την αστική πραγματικότητα ως το πεδίο μιας ιδιόμορφης καλλιτεχνικής έκφρασης, ένα «έργο τέχνης» μέσα από το οποίο η πόλη ανακατασκευάζεται, πλάθεται από τη διαχείριση των εικόνων της. Η χορογράφος εντοπίζει, σε αυτήν ακριβώς την «αυτόχθονα δημιουργικότητα», τη δυνατότητα αντίστασης του κάθε υποκειμένου. Μια δύναμη απορρέει από τους εκφραστικούς κώδικες και το κινητικό λεξιλόγιο που εγχαράσσεται στο «σώμα» της πόλης, ικανό να τροφοδοτήσει νέους χορογραφικούς πειραματισμούς και αναζητήσεις.
Συντελεστές
Σύλληψη & Χορογραφία: Πατρίσια Απέργη
Δραματουργία: Roberto Fratini
Μουσική σύνθεση: Βασίλης Μαντζούκης
Σκηνικά: Δημήτρης Νασιάκος
Φωτισμοί: Νίκος Βλασόπουλος
Κοστούμια: Βασιλική Σύρμα
Βοηθός Χορογράφου: Δήμητρα Μητροπούλου
Χορευτές: Εύα Γεωργιτσοπούλου, Νώντας Δαμόπουλος, Χαρά Κότσαλη, Γιώργος Μιχελάκης, Ιωάννα Παρασκευοπούλου, Ηλίας Χατζηγεωργίου
Καλλιτεχνικοί Συνεργάτες: Adrian Kolaritz, Δήμητρα Μερτζάνη
Εκτέλεση Παραγωγής: Ρένα Ανδρεαδάκη
Παραγωγή: Στέγη Ιδρύματος Ωνάση
Συμπαραγωγή/Residencies: Maison de la Danse / European pole of creation (Λυών, Γαλλία), Centro de Criação de Candoso (Γκιμαράες, Πορτογαλία), O Espaco do Tempo (Μοντεμόρ, Πορτογαλία)
Με την υποστήριξη του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού
ΠΑΡΑΛΛΗΛΗ ΔΡΑΣΗ
Πέμπτη 2 Μαρτίου
Μετά την παράσταση, συζήτηση του κοινού με τους συντελεστές
Συντονισμός: Γιώργος Μητρόπουλος, δημοσιογράφος
Διαβάστε περισσότερα
Η Πατρίσια Απέργη πραγματοποιεί τη χορογραφική της έρευνα in situ, μελετώντας κινητικούς κώδικες που γεννιούνται στην πόλη για να τους εντάξει στη συνέχεια στο σκηνικό χώρο. Αυτή η διαδικασία επιτρέπει στη χορογράφο να εμπλουτίσει το λεξιλόγιό της με στοιχεία που δεν αναγνωρίζονται αυτομάτως ως «χορευτικά», αλλά λειτουργούν ως ψηφίδες της ίδιας της καθημερινότητας εντός του θεάτρου. Έτσι, η σκηνή λειτουργεί ως συνέχεια του αστικού τοπίου, επιχειρεί να συγκεράσει το «μέσα» και το «έξω», δημιουργώντας έναν ιδιαίτερο διάλογο με τα διαρκώς μεταβαλλόμενα δεδομένα της πόλης. Όπως έχει δηλώσει και η ίδια, «το δημιουργικό κομμάτι υποχρεωτικά τροφοδοτείται από τα κοινωνικά δρώμενα, αφού εντείνεται η ανάγκη για έκφραση και δράση».
Λόγω της θεματικής των έργων της, η Πατρίσια Απέργη χαρακτηρίζεται από το διεθνή Τύπο ως «η χορογράφος της γενιάς της κρίσης». Πράγματι, από το era povera έως το πιο πρόσφατο Πλάνητες, η Απέργη θεωρεί πως η δημιουργικότητα δεν μπορεί να μένει ανεπηρέαστη από το κοινωνικό περιβάλλον μέσα από το οποίο αναδύεται. Έτσι, είτε πρόκειται για τη βίαιη και καταστροφική σχέση του σώματος με την πόλη (ή του σώματος της πόλης με τους κατοίκους της), είτε για τους αφανείς, ανέστιους κατοίκους της, το ζητούμενο είναι να δημιουργηθεί επί σκηνής ένα πρίσμα κατανόησης των φαινομένων που εκδηλώνονται ή εκτονώνονται στο καθημερινό αστικό τοπίο.
Πέρα από το διάλογο με τη σύγχρονη αστική πραγματικότητα, η δουλειά της Απέργη χαρακτηρίζεται από μια ιδιάζουσα «ελληνικότητα». Το στοιχείο αυτό δεν έχει να κάνει με το φολκλόρ ή με ένα μεταμοντέρνο πάντρεμα του παλιού με το νέο, αλλά αποκαλύπτει το ίδιο το θραυσματικό στοιχείο εντός της ελληνικής ταυτότητας: το διχασμό ανάμεσα στο ένδοξο παρελθόν και την κατακερματισμένη σύγχρονη κουλτούρα του Νεοέλληνα. Έτσι, και το κινητικό της λεξιλόγιο ξεπηδά από τις ρωγμές του τοπίου του σύγχρονου χορού στην Ελλάδα. Πρόκειται για ένα μείγμα χοροθεατρικών στοιχείων με μια λανθάνουσα αφηγηματική τάση, σε συνδυασμό με εντελώς εφήμερες αστικές «ντοπιολαλιές». Σκοπός της είναι να αναδείξει ότι η γλώσσα του χορού είναι διαρκώς εν τω γίγνεσθαι, ανοιχτή σε πειραματισμούς και επιμειξίες. Σύμφωνα με την ίδια, «[τα πάντα] χορεύονται, ακόμη και οι ειδήσεις».
Φωτογραφία: © Τάσος Βρεττός
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Κατηγορίας Ψυχαγωγία
- Ένα Oneman δείπνο αλά ιταλικά
- Αυτός είναι ο 59χρονος που ασελγούσε σε 12χρονα στις Σέρρες
- Το εκκλησάκι που χτίζει η οικογένεια Γιακουμάκη στη μνήμη του Βαγγέλη- Αποκλειστικές εικόνες από την εκπομπή "Αλήθειες με τη Ζήνα" (Video)
- Ελένη Μενεγάκη: Η εγκυμοσύνη που... έκρυψε! [vds]
- Ανατροπή στην απογευματινή ζώνη
- Με ποιο κόμμα (έκπληξη) θα πολιτευτεί ο Πασχάλης Τσαρούχας!
- Στην 1η θέση ο ΑΝΤ1 στο PRIME TIME...Πτώση στους Ράδιο Αρβύλα...
- Ψηφιακός Γονέας, ένας απαραίτητος ρόλος!
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Culture Now
- Cementary, από την Πατρίτσια Απέργη στη Στέγη
- O «Διχασμένος» Shyamalan και το φετίχ των spoiler
- H βραβευμένη ταινία "Α World Not Ours" στον Μικρόκοσμο
- Η Μπάμπα Γιαγκά, το σκοτεινό τρυγόνι και ο γλάρος, στις Θεατρικές Συνθέσεις 2016-17
- Μάνος Στεφανάκης: Η πρώτη ανάγνωση…
- Τα «Βρανδεμβούργια» του Μπαχ, από την Καμεράτα στο Μέγαρο Μουσικής
- Ο Αλκίνοος Ιωαννίδης επιστρέφει στο Κύτταρο!
- Τελευταία Νέα Culture Now
- Cementary, από την Πατρίτσια Απέργη στη Στέγη
- O «Διχασμένος» Shyamalan και το φετίχ των spoiler
- Ο Αλκίνοος Ιωαννίδης επιστρέφει στο Κύτταρο!
- H βραβευμένη ταινία "Α World Not Ours" στον Μικρόκοσμο
- Μάνος Στεφανάκης: Η πρώτη ανάγνωση…
- Η Μπάμπα Γιαγκά, το σκοτεινό τρυγόνι και ο γλάρος, στις Θεατρικές Συνθέσεις 2016-17
- Τα «Βρανδεμβούργια» του Μπαχ, από την Καμεράτα στο Μέγαρο Μουσικής
- Anti gone, της Τατού Δέδε στο Θέατρο Αμαλία
- Αλέξης Σταμάτης: Ήθελα να μιλήσω για την ανάγκη μου να κοιτάξω πίσω
- Τελευταία Νέα Κατηγορίας Ψυχαγωγία
- Niko-Polis Blog: Αλλαγές στην εκπομπή της Ναταλίας Γερμανού!
- Chance The Rapper – Same Drugs | Video Premiere
- Τι θα δούμε στα Δίδυμα Φεγγάρια;
- Στην 1η θέση ο ΑΝΤ1 στο PRIME TIME...Πτώση στους Ράδιο Αρβύλα...
- Το εκκλησάκι που χτίζει η οικογένεια Γιακουμάκη στη μνήμη του Βαγγέλη- Αποκλειστικές εικόνες από την εκπομπή "Αλήθειες με τη Ζήνα" (Video)
- Φλερτ με το θάνατο - 15 διάσημοι που τραυματίστηκαν πολύ άσχημα [photos]
- Εξαλλος ο Τζώρτζογλου σε Σκορδά: «Με αυτό που κάνατε με έκραξε όλη η Ελλάδα!»
- Μελίνα Ασλανίδου: Μαγική έναρξη στο «Votanikos Plus» (photos)
- Ανατροπή στην απογευματινή ζώνη