Παράσιτα- Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος: Κριτική θεάτρου
«H Μέι δεν είχε πάρει ποτέ ναρκωτικά...το φαντάζεσαι να μην χρειάζεται να πάρεις τίποτα;»
Φαντάζεσαι έναν άνθρωπο που να μην έχει ανάγκη να γεμίσει τις φλέβες του με «άσπρη» για να νιώσει καλά; Φαντάζεσαι πόσο ανυπέρβλητο εμπόδιο είναι για την Πινκ και τη Ρόλλυ το πιο αυτονόητο πράγμα του κόσμου;
Δύο αδελφές, δύο «Παράσιτα» φυτοζωούν ανάμεσα σε σκουπίδια, αποφάγια και υπολείμματα χρήσης ουσιών έχοντας πίσω τους μια ιστορία λίγο πολύ συνηθισμένη: τραυματική παιδική ηλικία, ορφανοτροφείο, ανάδοχη οικογένεια, φυλακή, πορνεία. Μόλις η μικρότερη αδελφή Ρόλλυ αποφυλακίζεται,
Το έργο δεν είναι πρωτότυπο σε σύλληψη, είναι όμως εδώ για να μας θυμίζει ότι το «άλλο», το «διαφορετικό», το «ξένο» που όλοι γνωρίζουμε καλά συνεχίζει να βρίσκεται στο διπλανό σπίτι, στο διπλανό πεζοδρόμιο, ίσως και μέσα στην ίδια μας την οικογένεια όσο και να κλείνουμε ερμητικά μάτια κι αυτιά θεωρώντας ότι αφού εμείς είμαστε εντάξει, δεν μας αφορά. Τα ναρκωτικά στη συνείδηση των πολλών καθρεφτίζουν απλώς το προφανές - μια εκούσια, άστοχη επιλογή. Ας πρόσεχαν! Η ενδοοικογενειακή βία, η λεκτική και σεξουαλική κακοποίηση, τα ψέματα, η πορνεία και η φυλακή δεν είναι παρά η μαγιά που οδηγεί σε εκείνο που εμείς οι «υγιείς» με ευκολία ονομάζουμε περιθώριο, βρωμιά ή κατάντια. Και τότε οι πληγές γίνονται ακόμα πιο οδυνηρές: αβοήθητη μοναξιά, ντροπή, απελπισία και περιθωριοποίηση.
Ο Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος βουτά στον πυρήνα των δύο υπάρξεων και ανατέμνει τον ψυχισμό τους με κάθε λεπτομέρεια φωτογραφίζοντας με διαύγεια τα σύντομα και συχνά κοφτά στιγμιότυπα από την καθημερινότητά τους. Η σκηνοθετική του ματιά στοχεύει σε ρεαλιστικές ερμηνείες και αποφεύγει τις υπερβολές και τους μελοδραματισμούς ή τα σκηνοθετικά τρικ για να εκμαιεύσει εξαναγκαστικά τη λύπηση ή τη συμπάθεια του θεατή. Η βωμολοχία είναι πλήρως ενσωματωμένη στο σύνολο κι έτσι η τακτική επανάληψή της δεν ενοχλεί. Το διάσπαρτο χιούμορ - μολονότι σαρκαστικό - δίνει μικρές ανάσες αποφόρτισης μέσα στην αποπνικτική ατμόσφαιρα του στενού διαμερίσματος. Ακόμα και ο ενθουσιασμός τους για μια μελλοντική ονειρεμένη «φυσιολογική» ζωή με δουλειά, σπίτι, άδειες και διακοπές προκαλεί αντιφατικά συναισθήματα κι ένα πικρό χαμόγελο καθώς ο θεατής αντιλαμβάνεται το ουτοπικό και το απραγματοποίητο των ευσεβών τους πόθων.
Η Κόρα Καρβούνη (Πινκ) επιβάλλει τη δυναμική της παρουσία από το πρώτο κιόλας λεπτό. Είναι σκληρή, ρεαλίστρια, καχύποπτη με τους πάντες και χρησιμοποιεί γλώσσα ωμή και στοχευμένη για να περιγράψει τον Γολγοθά της. Κάτω από την παγωμένη κρούστα είναι εύθραυστη, τρυφερή και δοτική, ιδιαιτέρα σε οτιδήποτε αφορά την αδελφή της. Ταυτόχρονα διατηρεί μια σχεδόν παιδική εμμονή ότι τα «πουθενά δεν είναι σαν το σπίτι κόκκινα γοβάκια» συμβολίζουν τον απαραβίαστο δεσμό ανάμεσά τους. Αυτά γίνονται το δικό τους μυστικό καταφύγιο που θα τις προστατέψει από όλες τις κακοτοπιές. Σπαρακτική η τελευταία σκηνή της ολοκληρωτικής απώλειας που απομένει γυμνή από ρούχα, αδερφή, ελπίδα, ζωή.
Στον ρόλο της αισιόδοξης, καλοπροαίρετης, σχεδόν αφελούς Ρόλλυ, η Ιωάννα Κολλιοπούλου αρχικά παρουσιάζεται πιο υποτονική. Η μετάλλαξή της αργότερα όταν παρασυρθεί ξανά από τον λευκό δαίμονα καθώς και η περιγραφή της κλοπής των παπουτσιών θα την ανεβάσουν σκάλες ερμηνευτικά όσο θυμώνει, εκλιπαρεί, βρίζει και κάνει το σπίτι άνω κάτω για να ανακαλύψει τη δόση της.
Τα κόκκινα δάκρυα, οι φωτιές και οι σκιές-φαντάσματα που έρπουν στους τοίχους μέσα από τους έξοχους φωτισμούς του Σάκη Μπιρμπίλη μας μεταφέρουν για λίγα δευτερόλεπτα στο τρομακτικό σύμπαν των παραισθήσεων που τυραννούν νου και σώμα. Την αίσθηση επιτείνει η μουσική του Σταύρου Γασπαράτου που μοιάζει βγαλμένη από έναν άλλο, εφιαλτικό κόσμο.
Τα έπιπλα από αφρολέξ (σκηνικά Μαγδαληνής Αυγερινού) δεν αποτελούν κάτι ιδιαίτερο από αισθητικής πλευράς, είναι όμως απολύτως λειτουργικά τις στιγμές των βίαιων ξεσπασμάτων. Οι τοίχοι με την πολυκαιρισμένη, ξεφλουδισμένη μπογιά κι ένα μοναδ(χ)ικό φως ακριβώς στη μέση αποπνέουν εγκατάλειψη, εσωτερική και εξωτερική.
Μέσα σε όλο αυτό το μαύρο, το τέλος κρύβει και μια μικρή φωτεινή έκπληξη. Η Πινκ δεν μένει ολότελα μόνη. Ο σύμμαχος αποφασίζει να επιστρέψει για να παλέψουν μαζί τα σκοτάδια προς την ελευθερία τους.
Το έργο της Βίβιεν Φράντσμαν, «Παράσιτα», παρουσιάζεται στο Θέατρο του Νέου Κόσμου σε σκηνoθεσία Βαγγέλη Θεοδωρόπουλου
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Κατηγορίας Ψυχαγωγία
- Δείτε τι λένε τα ζώδια για σήμερα Τετάρτη 16 Μαρτίου
- Η απάντηση του Λάκη Λαζόπουλου για όσα ακούστηκαν μετά τη δήλωσή του για τον Σόιμπλε: «Τα δηλητήρια επιστρέφονται! Δεν τα πίνω. Τέλος!» (Video)
- ΣΟΚ:Με έβαλε στην γωνία και με πετροβόλησε o Κωστόπουλος!
- Αλεξανδρούπολη: Χτυπούσε το παιδί με το σκουπόξυλο και το πέταξε στο πάτωμα!
- Φαίη Σκορδά-Γιώργος Λιάγκας: Έκαναν το όνειρο του γιου τους πραγματικότητα
- Παράξενο καλοκαίρι - Λίνα Φυτιλή
- Το φαράγγι - Ιωάννα Καρυστιάνη: Κριτική βιβλίου
- Ασύρματα Φορητά Ηχεία JBL
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Culture Now
- Παράξενο καλοκαίρι - Λίνα Φυτιλή
- Το φαράγγι - Ιωάννα Καρυστιάνη: Κριτική βιβλίου
- Η Απόφαση, του Τομπάιας Λίντχολμ
- Αόρατα Νήματα: έκθεση της Στέλλας Μελετοπούλου στη γκαλερί Σκουφά
- Δύο μονόλογοι της Christine Brückner με την Ευαγγελία Βαλσαμά στο Θέατρο του Νέου Κόσμου
- Λούλα, του Β. Ραπτόπουλου: Νέος κύκλος παραστάσεων στο Θέατρο του Νέου Κόσμου
- Ο Μικρός Πρίγκηπας από το μουσικό σύνολο «Tettix» στο Θέατρο Τέχνης
- Ο Κωνσταντίνος Σβολόπουλος για το έργο και τη δράση εννέα πολιτικών ανδρών - Κωνσταντίνος Σβολόπουλος
- Παράσιτα- Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος: Κριτική θεάτρου
![Παράσιτα- Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος, Κριτική,parasita- vangelis theodoropoulos, kritiki](https://images32.inewsgr.com/2384/23844994/parasita--vangelis-theodoropoulos-kritiki-theatrou-160.jpg)
- Τελευταία Νέα Culture Now
- Παράσιτα- Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος: Κριτική θεάτρου
- Ο Μικρός Πρίγκηπας από το μουσικό σύνολο «Tettix» στο Θέατρο Τέχνης
- Παράξενο καλοκαίρι - Λίνα Φυτιλή
- Η Απόφαση, του Τομπάιας Λίντχολμ
- Δύο μονόλογοι της Christine Brückner με την Ευαγγελία Βαλσαμά στο Θέατρο του Νέου Κόσμου
- Το φαράγγι - Ιωάννα Καρυστιάνη: Κριτική βιβλίου
- Λούλα, του Β. Ραπτόπουλου: Νέος κύκλος παραστάσεων στο Θέατρο του Νέου Κόσμου
- Ο Κωνσταντίνος Σβολόπουλος για το έργο και τη δράση εννέα πολιτικών ανδρών - Κωνσταντίνος Σβολόπουλος
- Αόρατα Νήματα: έκθεση της Στέλλας Μελετοπούλου στη γκαλερί Σκουφά
- Ο Δημήτρης Στεφανάκης &ο Πέτρος Τατσόπουλος συζητούν για "Λογοτεχνία και Πολιτική" στον Ιανό
- Τελευταία Νέα Κατηγορίας Ψυχαγωγία
- 4η Εβδομάδα Ισραηλινού Κινηματογράφου στην Ταινιοθήκη της Ελλάδος
- MetroStages: Το Μετρό της Αθήνας μετατρέπεται σε «σκηνές» τέχνης και πολιτισμού
- Βάνα Μπάρμπα: Λαμπερό πάρτι για τα γενέθλιά της-τα πόσα έκλεισε [photos]
- Άκης Σακελλαρίου: «Όσο μεγαλώνουμε, γινόμαστε πιο ποιοτικοί και επιλεκτικοί; Εξαρτάται από τα χρήματα!»
- Δείτε τι λένε τα ζώδια για σήμερα Τετάρτη 16 Μαρτίου
- Ο Μουζάλας είχε αποκαλέσει ξανά «Μακεδονία» τα Σκόπια.(Video)
- Ένα ποίημα για τους πρόσφυγες στην Στοά του Βιβλίου
- Ο Βαγγέλης συνεχίζει ακάθεκτος στο βρετανικό «The Voice» - Είναι η αδυναμία του Boy George [vds]
- Ο Μόρισεϊ βάζει για δήμαρχος Λονδίνου;