Τα αίματα από την ομάδα Vasistas στο Δημοτικό Θέατρο Απόλλων
16:57 17/4/2015
- Πηγή: Culture Now
Το Δημοτικό Θέατρο Απόλλων φιλοξενεί το έργο του Ευθύμη Φιλίππου, Τα αίματα, από την ομάδα Vasistas.
Μετά τη θριαμβευτική διεθνή αποδοχή του Κυνόδοντα, των Άλπεων και του The Lobster, ο Ευθύμης Φιλίππου, συν-σεναριογράφος των ταινιών του Γιώργου Λάνθιμου που έφεραν στο παγκόσμιο κινηματογραφικό προσκήνιο το νέο ελληνικό κινηματογράφο, γράφει το πρώτο του θεατρικό έργο αποκλειστικά για τη διακεκριμένη ομάδα VASISTAS. Η σκηνοθέτης Αργυρώ Χιώτη το ανεβάζει
«Ο Δημήτρης Καλαφάτης, 40 περίπου ετών, σκίζει κατά λάθος το λαιμό του τον Ιούλιο του 1989». Ο ήρωας του Ευθύμη Φιλίππου, σαν άλλος Φιλοκτήτης, βλέπει την πληγή του να μην κλείνει, να κακοφορμίζει και να αφήνει τα αιμάτινα ίχνη της στο πουκάμισό του, στο μαξιλάρι του, στα σώματα της συζύγου και των παιδιών του. Γράφει γι’ αυτήν στον επιστήθιο φίλο του. Τα ΑΙΜΑΤΑ είναι η αλληλογραφία των δύο ανδρών.
Γραμμένο με τη μορφή των επιστολογραφικών αριστουργημάτων του Ρουσσώ, του Λακλό και του Γκαίτε, και διανθισμένο με χιούμορ, παραδοξότητες, παρανοϊκές ομιλίες πολιτικών και ονειροφαντασίες απλών θνητών, το έργο ανεβαίνει σε σκηνοθεσία της Αργυρώς Χιώτη με στοιχεία υπερρεαλισμού και κωμική ευστροφία. Η τολμηρή σκηνοθέτης με το ιδιοσυγκρασιακό ύφος επεξεργάζεται με νέους όρους την έννοια του Χορού της αρχαίας ελληνικής τραγωδίας, όπως και της χορικότητας. Το θέμα της «κοινότητας» και οι σχέσεις μεταξύ δημόσιου και προσωπικού χώρου, συλλογικής και ατομικής μνήμης και αστικής και προσωπικής συνείδησης διατρέχουν τις παραστάσεις της, οι οποίες μπορούν να περιγραφούν και ως χορογραφημένα tableaux vivants.
Για τα ΑΙΜΑΤΑ, διαμορφώνει τη σκηνή σε ρινγκ, εντός του οποίου ενορχηστρώνει τις «κινούμενες εικόνες» μιας παράλογης παράστασης-συναυλίας: ενός ορατορίου σωμάτων και συναισθημάτων, ξέφρενων φαντασιώσεων και αποκαλυπτικών παραδοχών. Τα πρόσωπα της αλληλογραφίας ζωντανεύουν και μας προσκαλούν να γίνουμε μάρτυρες της πραγματικότητάς τους. Κάπως έτσι, το έργο γίνεται ένα μακροσκελές ερωτικό τραγούδι για την Ελλάδα της δεκαετίας του ’90, για τα προσωπικά και συλλογικά τραύματα και, εν τέλει, για το παράλογο του να ζεις σε έναν κόσμο στοιχειωμένο από τις ανοιχτές πληγές και τα ζωτικά ψεύδη.
Σκηνοθεσία: Αργυρώ Χιώτη
Ηθοποιοί, ομάδα Vasistas: Ευδοξία Ανδρουλιδάκη, Αντώνης Αντωνόπουλος, Ελένη Βεργέτη, Ευθύμης Θέου, Τζωρτζίνα Χρυσκιώτη
Για τα ΑΙΜΑΤΑ συνεργάζονται με την ομάδα Vasistas οι: Κώστας Κουτσολέλος και Εύη Σαουλίδου
Σκηνικός χώρος: Εύα Μανιδάκη
Κοστούμια: Παύλος Θανόπουλος
Φωτισμοί: Τάσος Παλαιορούτας
Μουσική: Jan van de Engel
Καλλιτεχνική συνεργάτης: Ariane Labed
Σύμβουλος Δραματουργίας: Χριστιάνα Γαλανοπούλου
Βοηθοί Σκηνοθέτη: Δάφνη Κούτρα, Ματίνα Περγιουδάκη
Βοηθός Σκηνογράφου: Δάφνη Κούτρα
Φωτό: Βασίλης Μακρής
Διάρκεια παράστασης: 1ώρα 15’ χωρίς διάλειμμα
Παραγωγή: Στέγη Γραμμάτων & Τεχνών
Συνεργασία με το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ.Πάτρας
Keywords
θεατρο, απολλων, ομαδα, αιματα, αιματα, ελλαδα, ομαδα διας, ελενη, το θεμα, αργυρω, γκαιτε, δαφνη, θεμα, ιχνη, γινεται, ευη, ευα, εννοια, ετων, υφος, λαθος, μορφη, σκηνοθεσια, τασος, χιουμορ, δημητρης, χιωτη, ηρωας, κωστας, παυλος, πληγη, πληγες, σκηνη, σωματα
Τυχαία Θέματα
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Κατηγορίας Ψυχαγωγία
- Ξέσπασε σε κλάματα ο Αλέξης Μητρόπουλος
- AGB: Μετά τη «Μουρμούρα», και «Το σόι σου» εκτοξεύει τα νούμερα του Alpha
- Serial killers, κόκα και Χάνεκε: στο μυαλό του Λαρς Φον Τρίερ
- Ο Μάικλ Λι στα χαρακώματα
- Δεν αδειοδοτήθηκαν 9 ΠΑΕ!
- Απρόσμενες οι εξελίξεις σε Ρουά Ματ και Μπρούσκο
- 3 χρόνια χωρίς το ζεϊμπέκικο του Μητροπάνου - 20 σπάνιες εικόνες [photos]
- Η Gisele Bundchen λέει αντίο στο modeling «Το σώμα μου μου είπε φτάνει»
- Λόγος VI: Το τηλεγράφημα: έκθεση στο Μουσείο Βυζαντινού Πολιτισμού
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Culture Now
- Λόγος VI: Το τηλεγράφημα: έκθεση στο Μουσείο Βυζαντινού Πολιτισμού
- Οι The Whammies παίζουν Steve Lacy στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών
- Χριστόφορος Αντωνιάδης: Ο παράδεισος έχει δύσκολη διαδρομή αλλά μπορείς να φτάσεις εκεί, αν δε φοβηθείς αυτό που είσαι
- Στεφάνι από ασπάλαθο - Σόφη Θεοδωρίδου: Κριτική βιβλίου
- Το πάθος της τέχνης ή η τέχνη του πάθους: διάλεξη με τον Γιάννη Παπακωνσταντίνου
- Σε ρυθμούς αναμονής: έκθεση της Κάλλης Καστώρη στην Αίθουσα Τέχνης ΑΕΝΑΟΝ
- Τα αίματα από την ομάδα Vasistas στο Δημοτικό Θέατρο Απόλλων
- Μουσική Σάτιρα με τον Μάρκο Μπούγια και την Αντωνία Αδαμαντίδου
- Έκθεση του Thomas Schütte στη γκαλερί Bernier/Eliades
- Τελευταία Νέα Culture Now
- Τα αίματα από την ομάδα Vasistas στο Δημοτικό Θέατρο Απόλλων
- Πορτραίτα του Ουρανού: έκθεση του Αντρέα Γκολφινοπούλου στη Δημοτική Πινακοθήκη Κορίνθου
- Έκθεση του Thomas Schütte στη γκαλερί Bernier/Eliades
- Στεφάνι από ασπάλαθο - Σόφη Θεοδωρίδου: Κριτική βιβλίου
- Οι The Whammies παίζουν Steve Lacy στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών
- Σε ρυθμούς αναμονής: έκθεση της Κάλλης Καστώρη στην Αίθουσα Τέχνης ΑΕΝΑΟΝ
- Χριστόφορος Αντωνιάδης: Ο παράδεισος έχει δύσκολη διαδρομή αλλά μπορείς να φτάσεις εκεί, αν δε φοβηθείς αυτό που είσαι
- Λόγος VI: Το τηλεγράφημα: έκθεση στο Μουσείο Βυζαντινού Πολιτισμού
- Μουσική Σάτιρα με τον Μάρκο Μπούγια και την Αντωνία Αδαμαντίδου
- Τελευταία Νέα Κατηγορίας Ψυχαγωγία
- Peter Gelderblom & Randy Collé feat. Stay-C – Nu Nu
- Βανέσσα Αδαμοπούλου: Μας δείχνει για πρώτη φορά την φουσκωμένη της κοιλίτσα!
- Οι νικητές για Πασπαλά - Vassiliko στο Passport
- Δεν αδειοδοτήθηκαν 9 ΠΑΕ!
- Serial killers, κόκα και Χάνεκε: στο μυαλό του Λαρς Φον Τρίερ
- Η Gisele Bundchen λέει αντίο στο modeling «Το σώμα μου μου είπε φτάνει»
- Serial killers, κόκα και Χάνεκε: στο μυαλό του Λαρς Φον Τρίερ
- Κλίντον ή Ομπάμα;
- Formula 1: Το σκηνικό μεταφέρεται στη Μέση Ανατολή και το νησί του Μπαχρέιν
- Γιώργος Λιάγκας για Καλφαγιάννη: «Κρίμα, γιατί είναι νέος άνθρωπος και ταλαντούχος...» (Video)