CLIPE: Οι εικονικοί κόσμοι έρχονται στην καθημερινότητα!

Αναπόφευκτα ζούμε σε μια εποχή στην οποία οι εικονικοί κόσμοι (ψηφιακά προσομοιωμένα περιβάλλοντα που επιτρέπουν την συμμετοχή των χρηστών μέσω προσωπικών χαρακτήρων - avatars) έχουν γίνει πραγματικότητα και σύντομα θα αποτελέσουν μέρος της καθημερινότητάς μας.

Η αναγνώριση αυτής της προόδου έγινε ακόμη πιο εμφανής με την πρόσφατη ανακοίνωση της παγκοσμίως γνωστής εταιρείας κοινωνικής δικτύωσης, Facebook, για την δημιουργία του Metaverse,

ενός φουτουριστικού ψηφιακού κόσμου όπου οι άνθρωποι θα μπορούν να μεταβούν από την εικονική σε επαυξημένη εκδοχή της πραγματικότητας σχεδόν απρόσκοπτα. Η επίτευξη τέτοιων καινοτομιών απαιτεί επανεξέταση των εκπαιδευτικών, ερευνητικών και επαγγελματικών στόχων που υποστηρίζουν τα ανώτατα ιδρύματα και οι επιχειρήσεις. Η ανάπτυξη μιας επιχειρηματικής και καινοτόμου σκέψης σε νέους ερευνητές, με στόχο την γεφύρωση του χάσματος μεταξύ των αναγκών του επιχειρηματικού κόσμου και των πανεπιστημίων έχει καταστεί ευρωπαϊκή και παγκόσμια προτεραιότητα, καθώς και οι προσπάθειες για την ενίσχυση της έρευνας, της τεχνολογικής ανάπτυξης και της επιχειρηματικότητας.

Ανάμεσα στις βασικές προτεραιότητες της Ευρώπης είναι η παροχή στήριξης για ανάπτυξη δεξιοτήτων για εργοδότηση στα επαγγέλματα του μέλλοντος, καθώς και  η ανάπτυξη του επιχειρηματικού και καινοτόμου τρόπου σκέψης στους νέους ερευνητές, με στόχο τη γεφύρωση του χάσματος μεταξύ των αναγκών του επιχειρηματικού κόσμου και των πανεπιστημίων. Στο πλαίσιο αυτών των προτεραιοτήτων συγκαταλέγεται και η ενίσχυση της έρευνας, της τεχνολογικής ανάπτυξης και της επιχειρηματικότητας σε πανευρωπαϊκό επίπεδο.

Εν αρμονία με τις πιο πάνω επιδιώξεις, το Πανεπιστήμιο Κύπρου - Τμήμα Πληροφορικής - με υπερηφάνεια συντονίζει το έργο CLIPE (Creating Lively Interactive Populated Environments), ενός καινοτόμου εκπαιδευτικού δικτύου Marie Skłodowska - Curie στο πλαίσιο του Horizon 2020!

Ο πρωταρχικός στόχος του CLIPE είναι να εκπαιδεύσει μια γενιά ερευνητών και νεωτεριστών στον τομέα της προσομοίωσης εικονικών χαρακτήρων και κινούμενων εικόνων και να συμβάλει στο να φέρει την Ευρώπη στην πρώτη γραμμή αυτού του τομέα. Το CLIPE επικεντρώνεται σε ένα ώριμο και καινοτόμο πεδίο της πληροφορικής που ασχολείται με τη δημιουργία εικονικών χαρακτήρων (virtual characters) και το οποίο φέρνει επανάσταση στον τομέα των ΤΠΕ.

Το CLIPE (http://clipe-itn.eu/) συγκεντρώνει 9 ευρωπαϊκούς οργανισμούς που είναι αναγνωρισμένοι για την έρευνά τους σε πεδίο εικονικής και επαυξημένης πραγματικότητας (virtual and augmented reality), γραφικά υπολογιστών, κινούμενα σχέδια υπολογιστή, ψυχολογία και αντίληψη, συμπεριλαμβανομένου του Πανεπιστημίου Κύπρου ως συντονιστή και των Universitat Politecnica de Catalunya, INRIA, University College London, Trinity College Dublin, Max Planck Institute for Intelligent Systems, KTH Royal Institute of Technology in Stockholm, Ecole Polytechnique και Silversky3d Virtual Reality Technologies Ltd.

Το CLIPE έχει προσφέρει 15 υποτροφίες διδακτορικού επιπέδου σε νέους ερευνητές, δίνοντάς τους την ευκαιρία να ενταχθούν σε ένα διεπιστημονικό ερευνητικό δίκτυο και επίσης να εκτεθούν σε διαφορετικές απαιτήσεις του κλάδου μέσω της πρακτικής εξάσκησής τους σε παγκοσμίου φήμης εταιρείες όπως το BBC, η Ubisoft, η Goalem, το Treedy's και το Amazon Development Center!

Το πρόγραμμα κατάρτισης και έρευνας, με επικεφαλή τον συντονιστή του έργου Καθηγητή Γιώργο Χρυσάνθου, βασίζεται σε μια διεπιστημονική και διατομεακή φιλοσοφία, φέρνοντας σε επαφή εμπειρογνώμονες του κλάδου και του ακαδημαϊκού χώρου και εστιάζοντας τόσο στην ανάπτυξη δεξιοτήτων που σχετίζονται με την έρευνα όσο και στην ανάπτυξη επιχειρηματικών δεξιοτήτων. Το ερευνητικό έργο του CLIPE επικεντρώνεται στη βασική πρόκληση του σχεδιασμού νέων τεχνικών για τη δημιουργία και τον έλεγχο διαδραστικών εικονικών χαρακτήρων, επωφελούμενοι από ευκαιρίες που ανοίγονται από την ευρεία διαθεσιμότητα αναδυόμενων τεχνολογιών στους τομείς της ανθρώπινης ψηφιοποίησης και των οθονών, καθώς και τις πρόσφατες προόδους της τεχνητής νοημοσύνη. Επιπλέον, το CLIPE φιλοδοξεί να εκπαιδεύσει τους ερευνητές σε αυτές τις τεχνικές, εξετάζοντας την περιοχή ολιστικά. Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα περιλαμβάνει επίσης μια σειρά από εργαστήρια και εκδηλώσεις. Το 1ο εκπαιδευτικό εργαστήριο του CLIPE (summer school on virtual humans) πραγματοποιήθηκε μεταξύ 13-17 Σεπτεμβρίου 2021, σε υβριδική μορφή, με την πλειοψηφία των ερευνητών να συμμετέχουν με φυσική παρουσία, στη συνάντηση που πραγματοποιήθηκε στην Αγία Νάπα (Κύπρος). 31 ερευνητές από διάφορους οργανισμούς σε όλο τον κόσμο παρακολούθησαν το εργαστήριο. Το επόμενο εκπαιδευτικό εργαστήριο με επίκεντρο τη χρηματοδότηση της ΕΕ, τη συγγραφή επιχορηγήσεων και τις ευκαιρίες επαγγελματικής ανέλιξης, έχει προγραμματιστεί να πραγματοποιηθεί στη Γαλλία, τον Μάρτιο του 2022.

Το πρόγραμμα CLIPE παρέχει στους ερευνητές τη δυνατότητα να εξερευνήσουν νέα πεδία εφαρμογών και διαφορετικές ευκαιρίες σταδιοδρομίας, να ξεκινήσουν συνεργασίες πέρα από τον ακαδημαϊκό χώρο και θα τους προσφέρει τη δυνατότητα να αναπτύξουν τις απαραίτητες δεξιότητες που μπορούν να αξιοποιηθούν πλήρως τόσο στην έρευνα όσο και σε ένα εταιρικό περιβάλλον. Οι τομείς εφαρμογής του ερευνητικού έργου του CLIPE είναι ευρείς, ξεκινώντας από εικονικούς κόσμους για ψυχαγωγία, μέχρι χρήση εικονικών κόσμων για εκπαίδευση, επικοινωνία, επιχειρηματικές δραστηριότητες και εκπαίδευση, όπως αντικατοπτρίζεται στη συνεργασία του CLIPE με τις παγκοσμίου φήμης εταιρείες. Για τα επόμενα χρόνια, η ομάδα του CLIPE θα εργαστεί εντατικά για να πετύχει τον ερευνητικό στόχο του έργου, που είναι ο σχεδιασμός της επόμενης γενιάς χαρακτήρων που είναι έτοιμοι για κόσμους εικονικής πραγματικότητας!

Περισσότερες πληροφορίες για το έργο στην ιστοσελίδα: https://www.clipe-itn.eu/

Facebook: www.facebook.com/CLIPEMarieCurieLinkedIn: www.linkedin.com/company/clipe-marie-curie-projectInstagram: https://www.instagram.com/clipeprojectTwitter: https://twitter.com/ClipeCurie
Keywords
Τυχαία Θέματα