Υπολογιστής της Google κέρδισε πρωταθλητή του παιχνιδιού GO

Πρόγραμμα τεχνητής νοημοσύνης της Google κατάφερε να νικήσει τον Ευρωπαίο πρωταθλητή στο αρχαίο κινεζικό παιχνίδι στρατηγικής Go, το οποίο θεωρείται χιλιάδες φορές πιο σύνθετο από το σκάκι.

Είναι η πρώτη φορά που λογισμικό τεχνητής νοημοσύνης επικρατεί του ανθρώπου στο συγκεκριμένο παιχνίδι.

Το πρόγραμμα αναπτύχθηκε από την εταιρεία DeepMind

του κυπριακής καταγωγής Ντέμη Χασάμπη, η οποία έχει εξαγοραστεί από τον αμερικανικό κολοσσό.

Το λογισμικό της εταιρείας κέρδισε την παρτίδα Go με 5-0.

Το αρχαίο επιτραπέζιο παιχνίδι, που παίζεται με άσπρα και μαύρα πούλια πάνω σε επιφάνεια διαιρεμένη σε μικρά τετράγωνα, θεωρείται από τα δυσκολότερα διότι ο κάθε παίκτης έχει περίπου 200 διαθέσιμες πιθανές κινήσεις κάθε φορά, σε σύγκριση με τις περίπου 20 στο σκάκι. Οι καλύτεροι παίκτες θεωρείται ότι βασίζονται στο ένστικτο για να επιλέξουν την καλύτερη δυνατή κίνηση.

Ο κ. Χασάμπης δήλωσε ότι το λογισμικό AlphaGo της εταιρείας του ακολούθησε μία διαδικασία τριών σταδίων, αναλύοντας 30 εκατομμύρια κινήσεις ανθρώπινων παικτών. Η εφαρμογή της τεχνητής νοημοσύνης έγκειται στην επιλογή της καλύτερης δυνατής κίνησης ανάλογα με τη θέση που έχουν τα πούλια κάθε φορά.

Οι επιστήμονες εκτιμούν ότι η συγκεκριμένη επιτυχία αναγάγει σε υψηλότερο στάδιο τις προσπάθειες έμπρακτων εφαρμογών των δυνατοτήτων της τεχνητής νοημοσύνης, καθώς η επικράτηση έναντι ανθρώπων στο παιχνίδι Go προβλεπόταν ότι θα γινόταν σε μια δεκαετία από σήμερα.

«Η εξέλιξη αυτή έχει ευρύτερες επιπτώσεις. Η τεχνική ιδέα της ενισχυτικής μάθησης, ότι δηλαδή υπολογιστές μαθαίνουν να βελτιώνουν τη συμπεριφορά τους ώστε να επιτυγχάνουν κάποιον στόχο, θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για τη λήψη αποφάσεων σε σημαντικά προβλήματα – να βοηθά γιατρούς να σχεδιάζουν θεραπείες ή στη λήψη επιχειρηματικών αποφάσεων», δήλωσε ο καθηγητής Ζουμπίν Γκαχραμάνι από το Πανεπιστήμιο του Κέμπριτζ.

Πηγή: ΚΥΠΕ

Keywords
Τυχαία Θέματα