Αλέν Ντελόν: Οι έρωτες, οι φίλοι, οι ρόλοι που καθιέρωσαν τον ζεν πρεμιέ του γαλλικού κινηματογράφου
Η είδηση του θανάτου του Αλέν Ντελόν βύθισε σε θλίψη τη Γαλλία καθώς θα μείνει στην ιστορία ως ένα από τα ιερά τέρατα του γαλλικού σινεμά, που έγραψε μερικές από τις πιο όμορφες σελίδες του.
«Τοευρύ κοινό τον συνδέει με φιλμ νουάρκαι ταινίες δράσης, αλλά η καριέρα τουείναι παράδειγμα εκλεκτικισμού, μιακαριέρα όπως των Αμερικανών σταρ,
«Αν [οΝτελόν] παραμένει σύμβολο της ομορφιάςκαι εμβληματική φυσιογνωμία τουκινηματογράφου, το οφείλει και στονμοντερνισμό του: η σωματική του διάπλασηκαι η υποκριτική του δεν είναι σε καμίαπερίπτωση παρωχημένα. Και μετά, κατάπου συχνά ξεχνάμε,ήταν και προπομπός», προσθέτει ηΜπάντσεβα. « Δεν έκανε τίποτα σαν τουςάλλους. Πολλοί φοβόντουσαν να αναμετρηθούνμε αστέρες της Α΄ κατηγορίας. Εκείνος,αντίθετα, τους αναζητούσε λατρεύονταςτον Ζαν Γκαμπέν, τον φίλο του Ζαν ΠολΜπελμοντό, τη Σιμόν Σινιορέ ή τη ΡόμιΣνάιντερ».
Η Ρόμι ΣνάιντερΜια από τις ταινίες - σταθμούς στην καριέρα του στάθηκε «Η Πισίνα» του 1969, όπου ο Ντελόν συνάντησε τη Ρόμι Σνάιντερ, δέκα χρόνια μετά την λήξη ενός ειδυλλίου που συνάρπαζε την Ευρώπη.
Ο Κώστας Γαβράς τους γνώρισε κατά τη διάρκεια του ειδυλλίου τους: «Δεν ήταν ακόμα θρυλικό ζευγάρι, αλλά ήταν ήδη ένα μαγικό ζευγάρι», έγραψε αργότερα – λέξεις που συνοψίζουν πόσο προικισμένοι ηθοποιοί ήταν, τη δύναμη της ομορφιάς και της αγάπης τους.
Όταν ο Ντελόν εγκατέλειψε τη Σνάιντερ, της προκάλεσε τεράστιο πόνο, αλλά δεν έκοψαν ποτέ τους δεσμούς τους. Σε μια συνέντευξή της το 1977, η Σνάιντερ τον χαρακτήρισε ως τον πιο σημαντικό άντρα στη ζωή της, αυτόν στον οποίο μπορούσε πάντα να βασιστεί. Ο Ντελόν ήταν άλλωστε εκείνος που επέμεινε να πάρει η Σνάιντερ τον ρόλο στην «Πισίνα», αν και οι παραγωγοί προτιμούσαν τη Μόνικα Βίτι ή την Άντζι Ντίκινσον. Αλλά ο Ντελόν απείλησε να αποχωρίσει από την ταινία και έτσι επέτρεψε στη Ρόμι Σνάιντερ να δώσει μια νέα ώθηση στην καριέρα της
Η Κατρίν Ντενέβ«Το Σοκ» ήταν η δεύτερη ταινία του Αλέν Ντελόν με την Κατρίν Ντενέβ 11 χρόνια μετά τον «Μπάτσο».
Κοινό χαρακτηριστικό των δύο εμβληματικών ηθοποιών του Γαλλικού κινηματογράφου ο μεγάλος επαγγελματισμός τους και το γεγονός ότι έχουν δοκιμάσει τις υποκριτικές τους δυνάμεις σε όλα τα είδη, από ταινίες τέχνης μέχρι θρίλερ και κωμωδίες.
Α και δεν ανέπτυξαν στενό δεσμό, έτρεφαν μεγάλο σεβασμό ο ένας για τον άλλον, δύο θρύλοι του γαλλικού σινεμά διάσημοι ανά την υφήλιο.
«Ο Σαμουράι»Το αριστούργημα του 1967 με τον Ντελόν στον πρωταγωνιστικό ρόλο άλλαξε την ιστορία των φιλμ νουάρ.
Με το πορτρέτο αυτού του δολοφόνου, ο Ζαν Πιερ Μελβίλ επηρέασε ολόκληρες γενιές κινηματογραφιστών κι η ταινία αποτελεί ουσιαστικό σημείο αναφοράς για την αγνότητά του, το στυλ και τη δημιουργία μιας νέας μυθολογίας που ενσάρκωσε τόσο πειστικά ο Ντελόν. Πίσω από τη φαινομενική απάθεια του ήρωα που κρύβεται κάτω από το καπέλο και το αδιάβροχο του, η ταινία αφηγείται τη μοναξιά, τα βάσανα και την έλλειψη σημείων αναφοράς του σύγχρονου ανθρώπου. Ο Μέλβιλ και ο Ντελόν συναντήθηκαν ξανά στον «Κόκκινο Κύκλο» και τον «Μπάτσο» τις άλλες δύο ταινίες, που συμπληρώνουν την «τριλογία του Ντελόν», όπως λένε οι ιστορικοί του κινηματογράφου.
Η Σιμόν ΣινιορέΣτις αρχές της δεκαετίας του 1960, τα ζευγάρια Ντελόν – Σνάιντερ και Υβ Μοντάν-Σιμόν Σινιορέ διατηρούσαν φιλικές σχέσεις. Στην «Επιστροφή του Βετεράνου» (1971) την πρώτη τους κοινή εμφάνιση στη μεγάλη οθόνη ο Ντελόν και η Σινιορέ υποδύθηκαν τους εραστές.
Δύο χρόνιααργότερα, το 1973, η Σινιορέτου ζήτησε να παίξει τονανταγωνιστή της στο «Αίμαστο Χιόνι». Μαζί τόλμησαντα πάντα στην οθόνη καθώςη Σινιορέ ήταν η αγαπημένη κινηματογραφικήπαρτενέρ του Ντελόν που τη θαύμαζε ωςκαλλιτέχνιδα και ως άνθρωπο.
«Γυμνοί στον Ήλιο»H εμφάνιση του ηλιοκαμένου Ντελόν στο «Γυμνοί στον Ήλιο» (1960) του Ρενέ Κλεμάν -την πρώτη και ίσως καλύτερη μέχρι σήμερα διασκευή του διάσημου best seller της Πατρίσια Χάισμιθ, «Ο Ταλαντούχος Κος Ρίπλεϊ» - θα αρκούσε κατά πολλούς για να θεοποιηθεί ο αξέχαστος Γάλλος ηθοποιός ως ένα από τα πιο εμβληματικά πρότυπα ολύμπιας ομορφιάς που πέρασαν ποτέ από τη μεγάλη οθόνη.
Ο Ζαν ΓκαμπένΟ Ντελόν χαρακτήριζε τον Ζαν Γκαμπέν «απόλυτο πρότυπό του», «σημείο αναφοράς του», τον αποκαλούσε «το αφεντικό».
Γνωρίστηκαν το 1962 στα γυρίσματα της «Μεγάλης Ληστείας του Καζίνο» και ξανασυναντήθηκαν επτά χρόνια αργότερα στα πλατό, όταν συμπρωταγωνίστησαν στη «Συμμορία των Σικελών» και ξανά το 1973 στο «Δυο Ξένοι στην Ίδια Πόλη».
Την περίοδο εκείνη η καριέρα του Γκαμπέν είχε πάρει την κάτω βόλτα, αλλά ο Ντελόν τον ήθελε παρτενέρ του και μάλιστα επέμενε να εμφανίζεται μαζί του στις αφίσες. Οι δύο μεγάλοι ηθοποιοί έτρεφαν μεγάλο σεβασμό για το χάρισμα και το ταλέντο ο ένας του άλλου.
«Ο Τσιγγάνος»Αν και δεν περιλαμβάνεται στις καλύτερες ταινίες του Ντελόν, «Ο Τσιγγάνος» (1975) έβαλε τους τους Ρομά στο επίκεντρο της δράσης και τους παρουσίασε ως διωκόμενα, αξιοπρεπή και θαρραλέα άτομα.
Ήταν μια άνευ προηγουμένου προσέγγιση στον γαλλικό ή ακόμα και στον ευρωπαϊκό κινηματογράφο, σε σημείο που ο Αλέν Ντελόν έγινε ένα είδος είδωλου για την κοινότητα των Ρομά. Ήταν ο μόνος σταρ που αποφάσισε να ασχοληθεί μαζί τους, ηθικά και καλλιτεχνικά.
«Ο Ρόκο και τα αδέλφια του»Σταθμός στην καριέρα του Ντελόν στάθηκε και η ταινία «Ο Ρόκο και τα αδέλφια του» (1960), με την Ανί Ζιραρντό και την Κατίνα Παξινού στο πλευρό του, που τον καθιέρωσε μαζί με το «Γυμνοί στον Ήλιο» ως μεγάλο ηθοποιό.
Μετά τον Ρενέ Κλεμάν, παγκοσμίως γνωστό την εποχή εκείνη, ο Ντελόν συνεργάστηκε με τον πνευματικό του πατέρα, Λουκίνο Βισκόνι, έναν από τους σκηνοθέτες που τον μεταμόρφωσαν, προσφέροντάς του έναν περίπλοκο χαρακτήρα.
Ο Βισκόντι έδωσε δύο χρονια αργότερα στον Ντελόν έναν εκ διαμέτρου αντίθετο δεύτερο ρόλο, εκείνον ενός νεαρού ευγενούς που στρατολογείται στις δυνάμεις του Γκαριμπάλντι στον «Γατόπαρδο», μια από τις ταινίες αναφοράς στην ιστορία της Έβδομης Τέχνης, όπου εκστομίζει την αθάνατη ατάκα: «Όλα πρέπει να αλλάξουν για να μην αλλάξει τίποτε».
Η συνεργασία του με τον Βισκόντι εξελίχθηκε ακόμη περισσότερο καθώς ο Ιταλός μαέστρος επέβλεψε την σκηνοθεσία του «Κρίμα που είναι Πόρνη», το πρώτο θεατρικό έργο του Ντελόν στο πλευρό της Ρόμι Σνάιντερ.
Η Ναταλί ΝτελόνΟ Ντελόν γνώρισε τη Ναταλί το 1963, μέσω ενός κοινού φίλου, σε ένα νυχτερινό κέντρο κι αμέσως διαπίστωσαν μια φυσική συμμετρία μεταξύ τους, μια δύναμη χαρακτήρα και μια κοινή ενέργεια, με τον Γάλλο σεναριογράφο, Πασκάλ Ζαρντέν, να γράφει αργότερα: «Μόλις είχε βρει έναν άλλο εαυτό του. Όταν γνωρίστηκαν, εκείνη δεν σκεφτόταν να γίνει ηθοποιός, μέχρι που της προτάθηκε να παίξει στον “Σαμουράι».
Ο γάμος του Ντελόν με τη Ναταλί άντεξε πέντε χρόνια, αλλά μετά το διαζύγιό τους διατήρησαν καλές σχέσεις, κυρίως για τον γιο τους, Άντονι. «Συχνά τονίζουμε τη σαγηνευτική και άπιστη πλευρά του Ντελόν, αλλά παραλείπουμε να αναφέρουμε την πίστη του στις γυναίκες που είχαν σημασία στη ζωή του», έγραψε ο Ζαρντέν.
Η Μιρέιγ ΝταρκΗ ιστορία αγάπης της Μιρέιγ Νταρκ και του Αλέν Ντελόν γεννήθηκε το 1968 και κράτησε μέχρι το 1983, που χώρισαν. Ωστόσο οι δυο τους ουδέποτε έπαψαν να είναι φίλοι και πάντα ο ένας υπολόγιζε στη βοήθεια του άλλου. Εμφανίστηκαν μαζί στη μεγάλη οθόνη στον «Αδίστακτο Χρυσοδάκτυλο» (1977) και στο «Για το Τομάρι Ενός Μπάτσου») (1981), αλλά και στο θέατρο. Μάλιστα ο Ντελόν ανέλαβε την παραγωγή του « Les Seins de glace» για να προσφέρει στην αγαπημένη του τον ρόλο που ονειρευόταν και κανείς δεν της έδινε, ερμηνεύοντας εκείνος έναν δεύτερο ρόλο για να μην τραβήξει πάνω του την προσοχή.
Στο θέατρο εμφανίστηκαν μαζί στο « Sur la route de Madison» και όπως είχε πει η Μιρέιγ Νταρκ, τα λόγια έρωτα που αντάλλαξαν επί σκηνής ήταν ακόμη πιο όμορφα επειδή τα είχαν ήδη ανταλλάξει και στην πραγματική τους ζωή.
Διαβάστε περισσότερα στο iefimerida.gr
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Κατηγορίας Ειδήσεις
- Χωρίς κλιματισμό και χωρίς ανεμιστήρα: Το αιγυπτιακό κόλπο για να κοιμάστε τις ζεστές καλοκαιρινές νύχτες
- Αλέν Ντελόν, η σκοτεινή πλευρά του ηθοποιού-Η δολοφονία Μάρκοβιτς και τα όπλα
- Κρατερός Κατσούλης: Αθήνα- Θεσσαλονίκη 9 ώρες μια περιπέτεια
- Χάρης Γρηγορόπουλος: Η απάντηση όλο νόημα για τις σχέσεις του σήμερα με τον Χάρη Ρώμα
- Πέθανε ο Αλέν Ντελόν στα 88 του χρόνια
- Αυτόματες κατασχέσεις από το φθινόπωρο για ληξιπρόθεσμες οφειλές – Κινδυνεύουν περισσότεροι από 600.000 φορολογούμενοι
- Σχολεία: Νέο όριο απουσιών - Στις πόσες θα μένουν οι μαθητές στην ίδια τάξη
- Τη διαγραφή του ευρωβουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Νίκου Παππά ζητά η ΝΔ – Π. Μαρινάκης: Αυτονόητη η απόφαση αποπομπής από Στ. Κασσελάκη
- Αλέν Ντελόν: Δέκα ενδιαφέροντα γεγονότα για τη ζωή του Γάλλου ηθοποιου που ίσως δεν γνωρίζατε
- Οι γυναίκες έχουν μια επιπλέον σκέψη στο κεφάλι που επιβαρύνει την ψυχική τους υγεία
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις iEfimerida
- Αυτός είναι ο πλουσιότερος άνθρωπος που έζησε ποτέ
- 5 μαγαζιά για να απολαύσετε την Πανσέληνο του Αυγούστου -Δείπνο, cocktails δίπλα στη θάλασσα και σε ταράτσες
- Θεσσαλονίκη: Σε εξέλιξη η πυρκαγιά στο όρος Φαλακρό στη Δράμα
- Όταν ο Αλέν Ντελόν είχε ζητήσει να πεθάνει με ευθανασία -«Θέλω να ξεκουμπιστώ ήσυχα»
- Έρευνα: Τα κορίτσια είναι πιο ανήσυχα για την κλιματική αλλαγή από τα αγόρια
- Πηνελόπη Αναστασοπούλου για τον θάνατο της γάτας της: «Τι θα κάνω τώρα μόνη μου, μου λες;»
- Μαρινάκης κατά Κασσελάκη για τις ύβρεις Παππά σε αστυνομικούς: Σε ένα κανονικό κόμμα η διαγραφή του θα ήταν αυτονόητη
- Γιατί η βενζίνη και το diesel θα κυριαρχούν για τουλάχιστον 20 χρόνια - Ποιος «επιτίθεται» στην ηλεκτροκίνηση
- Ένα ποπ σπίτι στη θάλασσα -Στο εξοχικό του Γιώργου Καράμπελλα στο Πόρτο Χέλι, όπου έχει γυριστεί ταινία της Καρέζη
- Ο κυκλώνας «Ερνέστο» χτύπησε τις Βερμούδες προκαλώντας διακοπές στην ηλεκτροδότηση
- Τελευταία Νέα iEfimerida
- Αλέν Ντελόν: Οι έρωτες, οι φίλοι, οι ρόλοι που καθιέρωσαν τον ζεν πρεμιέ του γαλλικού κινηματογράφου
- Το ελληνικό Twitter αποχαιρετά τον Αλέν Ντελόν -Δείτε τι γράφουν οι χρήστες
- Τουρκία: Συνεχίζεται η μάχη στα πύρινα μέτωπα -Νέα εστία πυρκαγιάς στα Βουρλά της Σμύρνης
- Χαλκιδική: Οκτώ συλλήψεις για το αιματηρό επεισόδιο σε beach bar στη Χανιώτη
- Μαρινάκης κατά Κασσελάκη για τις ύβρεις Παππά σε αστυνομικούς: Σε ένα κανονικό κόμμα η διαγραφή του θα ήταν αυτονόητη
- Γιατί η βενζίνη και το diesel θα κυριαρχούν για τουλάχιστον 20 χρόνια - Ποιος «επιτίθεται» στην ηλεκτροκίνηση
- Θεσσαλονίκη: Σε εξέλιξη η πυρκαγιά στο όρος Φαλακρό στη Δράμα
- Έρευνα: Τα κορίτσια είναι πιο ανήσυχα για την κλιματική αλλαγή από τα αγόρια
- Τελευταία Νέα Κατηγορίας Ειδήσεις
- Χανιά: «Κόντρες» αυτοκινήτων στον ΒΟΑΚ λίγες ώρες μετά το πολύνεκρο τροχαίο (βίντεο)
- Οι μυστικές υπηρεσίες του Ισραήλ γνώριζαν τα σχέδια της Χαμάς για επίθεση από τον Απρίλιο του 2022
- Άντονι Μπλίνκεν: Επιστρέφει στη Μέση Ανατολή με την ελπίδα μιας εκεχειρίας στη Γάζα
- Νέα Δημοκρατία: Ο λαλίστατος Κασσελάκης δεν βρήκε ένα λεπτό να ζητήσει συγγνώμη για τον Νίκο Παππά – Θεωρούμε αυτονόητη την αποπομπή του
- Χαλκιδική: Νεκροψία για τον θάνατο 7χρονου αγοριού
- Χαλκιδική: Τρεις νέες συλλήψεις για το πιστολίδι σε μπιτς μπαρ
- Φωτιά τώρα σε δασική έκταση στην Ευρυτανία
- Ρομποτική: Ομάδα νεαρών προσφύγων σαρώνει τα βραβεία