Η Πόπη Διαμαντάκου «έθαψε» τη σειρά «Η Μαρία που έγινε Κάλλας» και την Ελένη Ράντου -Τι απάντησε η ηθοποιός

Κριτική στην Ελένη Ράντου, αλλά και στη νέα σειρά όπου πρωταγωνιστεί στην ΕΡΤ, με τίτλο «Η Μαρία που έγινε Κάλλας», άσκησε η γνωστή τηλεκριτικός Πόπη Διαμαντάκου .

Από την πλευρά της, η γνωστή ηθοποιός δεν άργησε να απαντήσει.

Η νέα βιογραφική σειρά της ΕΡΤ για τη ζωή της Μαρίας Κάλλας και

την εντυπωσιακή της μεταμόρφωση από μια αμφισβητούμενη γυναίκα σε μία από τις μεγαλύτερες ντίβες όλων των εποχών, δεν πέρασε απαρατήρητη από την τηλεκριτικό, που πριν από λίγο καιρό είχε κατακεραυνώσει τον Χριστόφορο Παπακαλιάτη.

Σε μια αιχμηρή της λοιπόν ανάρτηση, η Πόπη Διαμαντάκου χαρακτήρισε «φτωχή» την παραγωγή, που «θυμίζει παλιές εποχές της ΕΡΤ», ενώ η σκηνοθεσία «κρίνεται διεκπεραιωτική και τα εξωτερικά γυρίσματα πρόχειρα».

Ωστόσο, αναφέρθηκε και στην Ελένη Ράντου, λέγοντας πως «παίζει τη…Ράντου, καρικατούρα αυστηρής μάνας σε μάλλον κωμικές σκηνές. Να υποθέσω ότι μελέτησε, όπως θα ‘πρεπε, την επιστολή της μητέρας της Κάλλας προς την Κάλλας, που βρίσκεται εδώ, στο Μουσείο Κάλλας, στη Μητροπόλεως, και κατάλαβε αυτό που βλέπουμε; Τι να πω!».

Η ανάρτηση της Πόπης Διαμαντάκου για τη σειρά της ΕΡΤ

Η Μαρία που έγινε... χαμένη ευκαιρία. Πάντως, για Κάλλας έστω και στα πρώτα της βήματα σε μια Ελλάδα φτωχή, υπό τον ζυγό των κατακτητών, η "Μαρία" της ΕΡΤ δεν δείχνει να 'χει τα προσόντα. Γιατί το όνομα Κάλλας προφανώς και δεν αρκεί για να δώσει λάμψη σε μια φτωχή παραγωγή που θυμίζει ΕΡΤ προ 30ετίας και βάλε. Κρίμα γιατί ήταν ευκαιρία να δώσει δυναμικό καλλιτεχνικό παρόν η ΕΡΤ με μια παραγωγή υψηλών προδιαγραφών, να την προσέξουν και στο εξωτερικό και να βάλουμε τα γυαλιά στο Χόλιγουντ και την Τζολί, που δεν κατάφερε κι αυτή άλλο απ' το να παλεύει ανεπιτυχώς επί δυο ώρες μπας και πάρει το Οσκαρ. Η σκηνοθεσία επιεικώς διεκπεραιωτική (κρίμα γιατί η Μαλέα στα "Καλύτερά μας χρόνια" μας άρεσε).

Οι εξωτερικές σκηνές τόσο πρόχειρες που προκαλούν θυμηδία. Το διαρκώς στενό κάδρο στα εξωτερικά γυρίσματα, μην τυχόν και φανεί κανένα σύγχρονο κτήριο μας προκάλεσε ασφυξία. Το πιο αστείο -λυπάμαι που το λέω- η επιλογή των εξωτερικών χώρων. Εκείνα τα μίζερα θαμνάκια, που παρίσταναν το φυσικό ντεκόρ το ίδιο πάντα για ένα σωρό εξωτερικές σκηνές, έμοιαζαν με παρτέρι έξω από την ΕΡΤ (αυτό ήταν μήπως;). Χάθηκε ο Εθνικός Κήπος; Ίδιος ήταν και στον μεσοπόλεμο. Και μπορεί η Αθήνα να είναι μια πόλη που δεν έχει κρατήσει τις μνήμες της αλλά υπάρχουν γειτονιές, οι οποίες κάλλιστα θα μπορούσαν να γίνουν σκηνικό μεσοπολέμου Κι αν δεν ήξεραν που να τις βρουν ας ρωτούσαν μελετητές. Για παράδειγμα η MONUMENTA και η Ειρήνη Γρατσία έχουν πληρέστατες καταγραφές κτηρίων και περιοχών.

Ατύχησε όμως η "Μαρία" και στις ερμηνείες. Η Ελένη Ράντου παίζει την ...Ράντου, καρικατούρα αυστηρής μάνας σε μάλλον κωμικές σκηνές Να υποθέσω ότι μελέτησε, όπως θα 'πρεπε, την επιστολή της μητέρας της Κάλλας προς την Κάλλας, που βρίσκεται εδώ, στο Μουσείο Κάλλας, στην Μητροπόλεως, και κατάλαβε αυτό που βλέπουμε; Τι να πω! Κάπως σώθηκε ο Μάξιμος Μουμούρης με τα γερμανικά του και την άψογη προφορά, κάπως και ο Ιωάννης Παπαζήσης ως βαρύτονος Μαγκλιβέρας και κατοπινός εραστής της Μαρίας, αν και τον χτύπησε αλύπητα η ασυναρτησία του μοντάζ. Εδώ έγινε το μεγάλο πανηγύρι. Ειδικώς στο 6ο επεισόδιο, όπου γίνεται αναφορά στο πατριωτικό γεγονός της διάσωσης των αρχαίων αγαλμάτων από Έλληνες αρχαιολόγους και υποτίθεται είχε ενεργό συμμετοχή και ο Μαγκλιβέρας, γίνεται το αλαλούμ με το περίφημο κυκλαδικό ειδώλιο, τον αρπιστή, που θέλουν να τον κλέψουν οι Γερμανοί, αναλαμβάνει η Κάλλας, να εμποδίσει, το βουτάει από το βάθρο, εμφανίζεται πιτσιρικάς που κρύβεται στο βάθρο και το ειδώλιο επανεμφανίζεται για να το βουτήξει χέρι που ξεφυτρώνει από την κρυψώνα του βάθρου και εδώ ειδώλιο, εκεί ειδώλιο, που πήγε το ειδώλιο...νάτο το ειδώλιο στη σκηνή της λυρικής χωμένο στα σκηνικά πίσω από την Κάλλας που τραγουδάει μαζί με τον Μαγκλιβέρα, που παραλίγο να πνιγεί μόλις το είδε...

Προφανώς κάποια πλάνα φαγώθηκαν στο μοντάζ και η αφήγηση σαν να έπαθε... λόξυγγα. Η πολύ νεαρή Κλεοπάτρα Ελευθεριάδου, πολύ ταλαντούχα λένε και με δική της ωραία φωνή, δεν δείχνει να 'χε ιδιαίτερη καθοδήγηση για το πως θα ερμηνεύσει τη Μαρία. Γλυκούλα, γελαστή και ολόιδια σε όλες τις σκηνές, είτε σαν ερωτευμένη, είτε σαν πολύφερνη σοπράνο στη σκηνή, είτε συνεσταλμένη και άβγαλτη Μαρία, είτε αδικημένη από τους φθονερούς συναδέλφους της ολόιδια, σαν να κυλούν όλα νεράκι από πάνω της. Ναι, είναι δύσκολο αν δεν έχει αποδειχθεί ακατόρθωτο να γίνει ταινία ή τηλεοπτική σειρά η ζωή ενός Μύθου (απ' τον Ελβις και την Μονρόε μέχρι την Κάλλας). Μπορεί όμως να γίνει ένα καινούργιο καλοφτιαγμένο, λαϊκό παραμύθι, όπου η αλήθεια κρατάει τον μικρότερο ρόλο στην μυθοπλασία, για να χαζεύουν οι μαγεμένοι αλλά και όσοι δεν τους πρόλαβαν (όπως ο Καζαντζίδης του Τσεμπερόπουλου). Κρίμα για την ΕΡΤ τόσο καλοί ηθοποιοί, τόση προσπάθεια, τέτοια αποτυχία.

Η απάντηση της Ελένης Ράντου

Απάντηση στην κριτική της Πόπης Διαμαντάκου έδωσε η Ελένη Ράντου, λέγοντας πως «είναι εκπαιδευμένη να δέχεται τα πάντα».

Συγκεκριμένα, μιλώντας στην εκπομπή «Breakfast@Star» η ηθοποιός εξήγησε τους λόγους που συμμετείχε στην εν λόγω σειρά και εξέφρασε την ικανοποίησή της για το τελικό αποτέλεσμα.

«Μπράβο, ο καθένας έχει δικαίωμα να λέει ό,τι θέλει. Είμαι εκπαιδευμένη να δέχομαι τα πάντα. Θεωρώ ότι ήταν μια υπέρβαση και είμαι πολύ ευχαριστημένη με το αποτέλεσμα. Όλα τα σχόλια είναι καλοδεχούμενα, ο καθένας μπορεί να έχει τη γνώμη του. Έχουμε παλέψει πολλά χρόνια για να μπορεί ο καθένας να λέει τη γνώμη του. Ακόμα κι αν διαφωνείς, ο καθένας έχει αυτό το δικαίωμα», είπε χαρακτηριστικά η Ελένη Ράντου στην κριτική της Πόπης Διαμαντάκου.

Στη συνέχεια τόνισε πως περισσότερο γελάει με τα σχόλια που ακούει, παρά στενοχωριέται. «Εγώ με τα χρόνια και τις εμπειρίες μου, περισσότερο γελάω με όλα αυτά, παρά στεναχωριέμαι. Εμείς οι ηθοποιοί δεν κρίνουμε, κάνουμε πράξεις. Αυτή είναι η δική μας γενναιότητα. Δεν παρακολουθώ τα νούμερα. Όταν κάνεις μια σειρά στην ΕΡΤ, δεν σε ενδιαφέρει ο ανταγωνισμός, την κάνεις γιατί σε ενδιαφέρει η ίδια η δουλειά», σημείωσε.

Όσον αφορά το γιατί επέλεξε τον συγκεκριμένο ρόλο, δήλωσε ότι το έκανε λόγο της τόλμης του χαρακτήρα της. «Δέχτηκα να υποδυθώ τη μητέρα της Κάλλας, γιατί ήταν μια τολμηρή προσωπικότητα για εκείνη την εποχή. Η Ελλάδα έχει χαμηλά budget, δεν μπορεί να πραγματοποιηθεί το όνειρο του αρχοντοχωριάτη και να μπει στο Netflix. Δεν ασχολούμαι με τις επαναλήψεις του "Κωνσταντίνου και Ελένης", γιατί με κούρασαν».

Διαβάστε περισσότερα στο iefimerida.gr

Keywords
Τυχαία Θέματα
Πόπη Διαμαντάκου, Η Μαρία, Κάλλας, Ελένη Ράντου -,popi diamantakou, i maria, kallas, eleni rantou -