Για το θέμα των Πανελληνίων εξετάσεων στη Γλώσσα, της Κατερίνας Μανδρώνη
18:11 23/5/2012
- Πηγή: Alfa Vita
p1 {font-family:Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif;font-size:12px;margin-left:8px;margin-right:8px;margin-top:4px;margin-bottom:4px;text-align:justify;}«Λυπάμαι περισσότερο αυτούς που ονειρεύονται το προφανές, το νόμιμο και το κοντινό απ’ ό,τι αυτούς που ονειροπολούν το μακρινό και το περίεργο»1.
Για το θέμα των Πανελληνίων εξετάσεων στη Γλώσσα
Το σύντομο αυτό κείμενο δε φιλοδοξεί να καθορίσει τη «βατότητα» ή να σχολιάσει το ιδεολογικοποιημένο πλαίσιο μέσα στο οποίο εντάσσεται ο λόγος (discours) της Ελένης Γλύκατζη-Αρβελέρ• αν και για το τελευταίο, επιφυλάσσομαι, θα
μπορούσε να αποτελέσει αφετηρία εκτενούς συζήτησης…
Να, λοιπόν, που ήρθε και η σειρά της τέχνης να «δεινοπαθήσει» στις πανελλήνιες εξετάσεις: να εξεταστούν δηλαδή οι μαθητές στη δεινότητα του γραπτού λόγου με ένα ζητούμενο το οποίο δε διαθέτει το χώρο του σε αυτό το εκπαιδευτικό σύστημα• και δεν αναφέρομαι βέβαια στις θεατρικές/μουσικές παραστάσεις ή στην ισχνή παρουσία της Αισθητικής Αγωγής. Και δίνω έμφαση στη λέξη «αγωγή», γιατί αυτή υπονοεί μια διαρκή και επίπονη διαδρομή και εξάσκηση, αμφιβολία και αμφισβήτηση, αναρώτηση και επαναπροσδιορισμό, γύρω από την τέχνη που συμπορεύεται με την ανθρώπινη ύπαρξη και παρουσία.
Πόσοι μαθητές είναι εξοικειωμένοι με τα γνωρίσματα της σύγχρονης τέχνης (ζωγραφική-γλυπτική-αρχιτεκτονική-μουσική-θέατρο, κινηματογράφος-garffiti-street painting, animation κ.ά.); Αλλά, και πόσοι μαθητές αγνοούν τις μορφές –πώς τις χαρακτηρίζει η Αρβελέρ; «εξωχρονικές, παγκόσμιες & πανανθρώπινες» - Πόσοι μαθητές έχουν εμβαθύνει σ’ αυτό «το αίνιγμα μιας ασύλληπτης ματιάς»2;
Πόσοι μαθητές ανιχνεύουν το πώς και το γιατί η τέχνη συνδέεται και αποκρυσταλλώνει την κοινωνία, την πολιτική οργάνωση και την «ιστορική αλληλεγγύη»;
Πώς οι μαθητές αντιλαμβάνονται (αισθητό και αισθήσεις) και βιώνουν την πρωτοπορία της αρχαίας ελληνικής τέχνης; Και γιατί σε κάθε αναγέννηση και αναστοχασμό εμφανίζεται αυτή από τη γωνία της Ιστορίας, τουλάχιστον, στο Δυτικό κόσμο;
Και τι θα έλεγαν οι μαθητές, αν βρίσκονταν μπροστά στη χρωματική αποκατάσταση των αρχαίων αγαλμάτων;
Και τι να σημαίνει για τους μαθητές «ιδεατή πληρότητα» της τέχνης; Και με αυτά τα ερωτήματα υπό μάλης, να και οι οδηγίες για τη βαθμολόγηση: η Τέχνη (πάντα με Τ κεφαλαίο, ενδεχομένως να είναι σαν τον Άνθρωπο, αφηρημένο, μη-απτό και άρα αναλώσιμο, γιατί δεν έχει πρόσωπο, όνομα, ταυτότητα…)• η Τέχνη, λοιπόν, βοηθά τους νέους να ηθικοποιηθούν• να βρουν πρότυπα σε μια τεχνοκρατική και εμπορευματοποιημένη κοινωνία• να διακρίνουν και να επιλέξουν την καλή από την κακή τέχνη• να αγαπήσουν την παράδοσή τους…
Γενικολογίες. Αοριστίες. «Ιδέες» pass
Για το θέμα των Πανελληνίων εξετάσεων στη Γλώσσα
Το σύντομο αυτό κείμενο δε φιλοδοξεί να καθορίσει τη «βατότητα» ή να σχολιάσει το ιδεολογικοποιημένο πλαίσιο μέσα στο οποίο εντάσσεται ο λόγος (discours) της Ελένης Γλύκατζη-Αρβελέρ• αν και για το τελευταίο, επιφυλάσσομαι, θα
Να, λοιπόν, που ήρθε και η σειρά της τέχνης να «δεινοπαθήσει» στις πανελλήνιες εξετάσεις: να εξεταστούν δηλαδή οι μαθητές στη δεινότητα του γραπτού λόγου με ένα ζητούμενο το οποίο δε διαθέτει το χώρο του σε αυτό το εκπαιδευτικό σύστημα• και δεν αναφέρομαι βέβαια στις θεατρικές/μουσικές παραστάσεις ή στην ισχνή παρουσία της Αισθητικής Αγωγής. Και δίνω έμφαση στη λέξη «αγωγή», γιατί αυτή υπονοεί μια διαρκή και επίπονη διαδρομή και εξάσκηση, αμφιβολία και αμφισβήτηση, αναρώτηση και επαναπροσδιορισμό, γύρω από την τέχνη που συμπορεύεται με την ανθρώπινη ύπαρξη και παρουσία.
Πόσοι μαθητές είναι εξοικειωμένοι με τα γνωρίσματα της σύγχρονης τέχνης (ζωγραφική-γλυπτική-αρχιτεκτονική-μουσική-θέατρο, κινηματογράφος-garffiti-street painting, animation κ.ά.); Αλλά, και πόσοι μαθητές αγνοούν τις μορφές –πώς τις χαρακτηρίζει η Αρβελέρ; «εξωχρονικές, παγκόσμιες & πανανθρώπινες» - Πόσοι μαθητές έχουν εμβαθύνει σ’ αυτό «το αίνιγμα μιας ασύλληπτης ματιάς»2;
Πόσοι μαθητές ανιχνεύουν το πώς και το γιατί η τέχνη συνδέεται και αποκρυσταλλώνει την κοινωνία, την πολιτική οργάνωση και την «ιστορική αλληλεγγύη»;
Πώς οι μαθητές αντιλαμβάνονται (αισθητό και αισθήσεις) και βιώνουν την πρωτοπορία της αρχαίας ελληνικής τέχνης; Και γιατί σε κάθε αναγέννηση και αναστοχασμό εμφανίζεται αυτή από τη γωνία της Ιστορίας, τουλάχιστον, στο Δυτικό κόσμο;
Και τι θα έλεγαν οι μαθητές, αν βρίσκονταν μπροστά στη χρωματική αποκατάσταση των αρχαίων αγαλμάτων;
Και τι να σημαίνει για τους μαθητές «ιδεατή πληρότητα» της τέχνης; Και με αυτά τα ερωτήματα υπό μάλης, να και οι οδηγίες για τη βαθμολόγηση: η Τέχνη (πάντα με Τ κεφαλαίο, ενδεχομένως να είναι σαν τον Άνθρωπο, αφηρημένο, μη-απτό και άρα αναλώσιμο, γιατί δεν έχει πρόσωπο, όνομα, ταυτότητα…)• η Τέχνη, λοιπόν, βοηθά τους νέους να ηθικοποιηθούν• να βρουν πρότυπα σε μια τεχνοκρατική και εμπορευματοποιημένη κοινωνία• να διακρίνουν και να επιλέξουν την καλή από την κακή τέχνη• να αγαπήσουν την παράδοσή τους…
Γενικολογίες. Αοριστίες. «Ιδέες» pass
Keywords
αποτελεσματα πανελληνιων, το θεμα, θεμα, γλωσσα, πανελληνιες 2013, animation, σημαίνει, θεατρο, πανελληνιες 2011, αποτελεσματα πανελληνιων 2011, βαθμολογιες πανελληνιων 2011, Καλή Χρονιά, πανελληνιες 2012, πανελληνιες, κοινωνια, γωνια, μουσικη, πλαισιο, αινιγμα, αναγεννηση, αρχιτεκτονικη, εξετασεις, τεχνη, κεφαλαιο, κειμενο, ονομα, πρωτοπορια, σειρα, animation, εμφαση, κινηματογραφος, μπροστα, σημαίνει, size, top
Τυχαία Θέματα
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Κατηγορίας Ειδήσεις
- Ανδριανόπουλος: Ο ΣΥΡΙΖΑ θα βγει πρώτος με αυτοδυναμία στις εκλογές
- Nέα εφαρμογή για το Facebook προσφέρει βιντεοκλήσεις με πολλούς χρήστες ταυτόχρονα
- ΣΟΥΒΕΝΙΡ MADE IN GREECE
- ΣΥΡΙΖΑ εναντίον Eurobank
- ΑΠΟ ΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΜΕ ΑΓΑΠΗ
- Μαθηματική Εταιρεία: Πιο δύσκολα τα φετινά θέματα των μαθηματικών στις πανελλαδικές εξετάσεις
- To πρώτο gps εφευρέθηκε το 1930!
- Δεύτερη πέρασε η Ελλάδα στη Eurovision
- Ακούστε την τελευταία ηχογράφηση της Γουίτνεϊ Χιούστον (βίντεο)
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Alfa Vita
- Τελευταία Νέα Alfa Vita
- Για το θέμα των Πανελληνίων εξετάσεων στη Γλώσσα, της Κατερίνας Μανδρώνη
- Οταν οι μάσκες πέφτουν... Η ελπίδα στην κρίση είμαστε "εμείς" οι ...άνθρωποι της ΤΕΕ, του Κώστα Κορδάτου
- Αποσπάσεις από ΠΥΣΠΕ σε ΠΥΣΠΕ - Δείτε πίνακες για περιοχές και μόρια, του αιρετού Ζαχαρία Καψαλάκη
- ΕΚΘΕΣΗ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΩΝ 2012: Η Αρβελέρ έγραψε... Η επιτροπή εξετάσεων "έγραψε" ... κι οι μαθητές σιγά μην έγραψαν περίληψη!
- Ανοιχτή επιστολή προς θεματοθέτες της Νεοελληνικής Γλώσσας, του Αντώνη Μιχαηλίδη
- Συντονιστικό Γραφείο Μειονοτικών Σχολείων: Κενές θέσεις για τις αποσπάσεις εκπ/κών Β/θμιας εκπ/σης σε μειονοτικά σχολεία
- Το έγγραφο του Υπουργείου Παιδείας για εξαίρεση των εκπαιδευτικών από την αναστολή προσλήψεων και υπηρεσιακών μεταβολών, του αιρετού Δ. Μπράτη
- Υπουργείο Παιδείας: Τροποποίηση της απόφασης που αφορά στον ορισμό Ομάδας Εργασίας για τα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας
- Το νου σας…, του Χρήστου Κυργιάκη
- Ομαδοποιήσεις των μαθητών στο ελλαδικό σχολείο, του Κωνσταντίνου Δαραή
- Τελευταία Νέα Κατηγορίας Ειδήσεις
- Xρηματιστήριο. Πτώση 1,79%. Ο Γ.Δ στις 526,39 μονάδες
- Σύμβουλος του Ολάντ προτείνει νέο κούρεμα του ελληνικού χρέους
- Β. Σπανούλης: Δεν μπορώ να πιστέψω πως είμαστε πρωταθλητές Ευρώπης
- Aντ. Σαμαράς-Βρυξέλλες: Nα βρεθεί ένας νέος προσανατολισμός για την ανάπτυξη
- Φρ. Ολάντ προς τους Έλληνες: Να μου έχετε εμπιστοσύνη, αλλά να τηρήσετε τις δεσμεύσεις σας
- Alpha Bank: Η έξοδος από το Μνημόνιο δεν σημαίνει έξοδο από την κρίση
- ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ - Νέα ονόματα στο Rockwave Festival
- ΠΟΛΙΤΙΚΗ - To ΣΔΟΕ "ξετινάζει" πολιτικούς και αιρετούς
- ΑΠΟ ΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΜΕ ΑΓΑΠΗ
- ΝΕΕΣ ΑΠΩΛΕΙΕΣ ΣΤΟ Χ.Α.