Πως ένας πίνακας Βαν γκογκ έμενε κρυμμένος πάνω από έναν αιώνα

Tweet

Τη Δευτέρα το μουσείο Βαν Γκογκ στο Αμστερνταμ παρουσίασε πίνακα ο οποίος είχε θεωρηθεί πλαστός, ανήκει όμως στον Ολλανδό μεγάλο ζωγράφο

Ήταν χαμμένος για χρόνια Με τίτλο "Δύση στο Μονμαζούρ" ο πίνακας είχε φιλοτεχνηθεί στην νότια Γαλλία στο Αρλ

όπου ο ο Βαν Γκογκ είχε ζωγραφισεί και άλλα καταπληκτικά κομμάτια όπως "Τα ηλιοτρόπια", το "κίτρινο σπίτι" και το "υπνοδωμάτιο"

Ένα γράμμα του Β.Γ. στον αδερφό του φανερώνει την ακριβή ημερομηνία όπου ο ζωγράφος ολοκλήρωσε το έργο του και αυτή είναι 4 Ιουλίου του 1988 λένε οι ειδικοί του Μουσείου.

Είναι ξεκάθαρο ότι η τοποθεσία όπου απεικονίζεται στον πίνακα είναι ένα τοπίο κοντά στην πόλη ΑΡΛ, συγκεκριμένα ο λόφος Μονμαζούρ μαζί με τα ερρείπια μιας μονής. Η "Δύση στο Μονμαζούρ" συγκαταλέγεται στην λίστα της συλλογής του αδερφού του Βαν γκογκ το 1890 αφότου είχε πεθάνει ο ολλανδός ζωγράφος Με τόσα στοιχεία πως ένας τόσο σημαντικός πίνακας εξαφαναίστηκε για παραπάνω από έναν αιώνα Η διολίσθιση του στην αφάνεια ξεκίνησε το 1901 όταν παρουσιάστηκε στο Παρίσι και πωλήθηκε σε έναν έμπορο τέχνης με το όνομα Maurice Fabre Ο Βαν γκογκ είχε ομολογήσει στον αδερφό του ότι η "Δύση στο Μονμαζούρ" ήταν πολύ πιο κάτω ποιοτικά από αυτό που ήθελε να κάνει Ο Maurice Fabre πούλησε τον πίνακα σε έναν Νορβηγό βιομήχανο το 1908. Ο Fabre δεν κατέγραψε ποτέ την αγωροπωλησία και ξανα ήρθε στην επιφάνεια ώς κομμάτι της περιουσίας του Νορβγηγού βιομήχανου το 1970. Ο οικογένεια του Νορβηγού βιομήχανου τοποθέτησε τον πίνακα στην σοφίτα αφού ένας Γάλλος πρέσβης τους είχε πει πως το έργο δεν είναι του Βαν γκογκ Ακόμα και μετά το θάνατο του Νορβηγού οι αμφιβολίες παρέμειναν.Ο έμπορος έργων τέχνης Daniel Wildenstein είχε πει ότι το έργο είναι ψεύτικο, ή τουλάχιστον δημιούργημα ενός λιγότερου γνωστού ζωγράφου. Το μουσείου του Βαν γκογκ απέρριψε την αυθεντικοποίηση του το 1991 Γιατί κανείς δεν μπορούσε να δει ότι αυτό το έργο ήταν αυθεντικό δημιούργημα του Βαν γκογκ Ένας από τους τρεις ειδικούς που ανακοίνωσαν πως ο πίνακας είναι πραγματικό έργο του Ολλανδού ζωγράφου ανέφερε πως επαφύεται σε μεταβατική περίοδο για το στυλ του Βαν Γκογκ, έχοντας εντυπωσιακές διαφορές μεταξή του τι έκανε πριν και μετά ο ζωγράφος. Ο Teio Meedendorp τόνισε στην The Associated Press πως μετά από αυτό ν τον πίνακα ο Βαν Γκογκ ολοένα ένιωθε την ανάγκη να ζωγραφίζει με περισσότερα επίπεδα και "κυλίδες", αναφερόμενος στην πασίγνωστες παχιές πινελιές του Κλειώ ΙωάννουΠληροφορίες από theweek.com, http://www.npr.orgTags: Βαν γκονγκ Tweet Share on

View the discussion thread.

Keywords
Τυχαία Θέματα