Ο κατεστραμμένος πολιτισμός της Ελλάδας

00:55 19/11/2014 - Πηγή: Aixmi

Ζούμε αναμφίβολα στον αστερισμό της Αμφίπολης της καταληστευμένης από τους τυμβωρύχους (ποιος ξέρει πόσους…).
Αλλά μήπως είναι μόνον η Αμφίπολη;
Η Αθήνα πάει πίσω;

Από τους τρεις Παρθενώνες της (μπορεί να υπήρχε και τέταρτος) σώζεται μόνον ο ένας, στην κατάσταση που σώζεται… Τον βλέπουμε ψηλά στον Ιερό Βράχο και ορισμένα από τα γλυπτά του στο μουσείο της Ακρόπολης. Τα άλλα πρέπει να πάμε στο Λονδίνο στο Βρετανικό μουσείο για να τα δούμε και κάποια άλλα αριστουργήματα από τις μετώπες των χαμένων ναών της προστάτιδας

της Αθήνας πρέπει να χωθούμε στα υπόγεια του παλιού αρχαιολογικού μουσείου της πρωτεύουσάς μας για να τα βρούμε (ορισμένα διατηρούν ακόμα τα χρώματά τους!).

Που είναι τα γλυπτά του «Εκατόμπεδου» του αρχαίου ναού της «πολεμικής» Αθηνάς, που είναι τα λιοντάρια της μετώπης του; Που είναι ο Ηρακλής που πάλεβε με τον Τρίτωνα; Που είναι ο «Τρισώματος Δαίμονας» που κρατούσε στα χέρια του τα στοιχεία της φύσης το νερό, τη φωτιά και τον αέρα;

Αν ρίξουμε μια ματιά στον ευρύτερο χώρο του Ιερού Βράχου θα τους δούμε τους χαμένους ναούς της Αθηνάς: Διάσπαρτα κομμάτια από πωρόλιθο και μάρμαρο, αρχιτεκτονικά μέλη πεταμένα εδώ και κει, γλυπτά που έχουν ενσωματωθεί στα τείχη του βράχου, κιονόκρανα, σπόνδυλοι και πέτρες από θεμέλια, όλα αφημένα στο έλεος της «αφασίας» των αρμοδίων…

Την ίδια καταστροφή έκαναν και οι Τούρκοι το 2000 μ.Χ. στην αρχαία ελληνική πόλη Ζεύγμα που είχε χτίσει ο Σέλευκος, διάδοχος του Μεγάλου Αλεξάνδρου, στις όχθες του ποταμού Ευφράτη.

Παρά τις εκκλήσεις των Γάλλων, των Ιταλών και των Άγγλων αρχαιολόγων που ανέσκαπταν την περιοχή οι Τούρκοι έπνιξαν το 80% της πόλης με τα νερά της τεχητής λίμνης στο φράγμα Μπιρετσίκ, προτού προλάβουν οι αρχαιολόγοι να ολοκληρώσουν το έργο τους!

Με οργή όλοι οι επιστήμονες που ασχολήθηκαν με την Ζεύγμα χαρακτήρισαν το πνίξιμο της πόλης «σκάνδαλο» και «τεράστια πολιτιστική καταστροφή».
Τα κατάφεραν, όμως και έσωσαν μερικές εκπληκτικές «στιγμές» της ελληνικής μυθολογίας στα ψηφιδωτά που είχαν χαρακτηρίσει οι ίδιοι «τα ωραιότερα ψηφιδωτά που έχουν βρεθεί μέχρι τώρα στον πλανήτη ολόκληρο»!

Η πόλη Ζεύγμα, χτισμένη η μισή στη μία όχθη του Ευφράτη και η άλλη μισή στην άλλη όχθη, πήρε το όνομά της από την πλωτή γέφυρα (με ενωμένες λέμβους) που συνέδεε τα δύο τμήματα της πόλης.
Επί Ρωμαιοκρατίας ο αυτοκράτορας Τραϊανός συνέδεσε με λίθινη γέφυρα την πόλη, η οποία μέχρι τον Μεσαίωνα ήταν μια πόλη κόσμημα.

Αυτή η πόλη ονομάζεται σήμερα από την παγκόσμια αρχαιολογική Κοινότητα «Πομπηία της Μέσης Ανατολής», αφού το μεγαλύτερο τμήμα της εξαφανίστηκε μέσα στα νερά της τεχνητής λίμνης.
Στο αρχαιολογικό μουσείο της κοντινής πόλης Γκαζίαντεπ, όπου εκτίθενται τα ψηφιδωτά που σώθηκαν, η αρχαία ελληνική μυθολογία παίρνει την εκδίκησή της!

Ολοζώντανη βλέπει κανείς σ´αυτά τα ψηφιδωτά τη βασίλισσα της αρχαίας Κρήτης την Πασιφάη, σύζυγο του Μίνωα, με τα μάτια της ξέχειλα από πάθος για τον ταύρο που είχε κεραυνοβόλα ερωτευτεί!
Ολοζώντανο βλέπει κανείς και τον Δαίδαλο που μαζί με τον γιο του τον Ίκαρο μεταμφίεσαν τη βασίλισσα, την έκαναν αγελάδα κι τη βοήθησαν να σμίξει ερωτικά με τον ταύρο κάτω από τον…θρόνο της!
Ολοζώντανη και η Αριάδνη με το βλέμμα της γεμάτο αποφασιστικότητα να βοηθήσει τον Θησέα να σκοτώσει τον Μινώταυρο και με το αφράτο χεράκι της απλωμένο να του δίνει τον μίτο της επιστροφής στο φως του ήλιου.
Ολοζώντανος και τύφλα στο μεθύσι ο Διόνυσος πάνω στο άρμα του.
Ολοζώντανη και η Αντιόπη στον «προθάλαμο» της αγκαλιάς του Σάτυρου (τράβα με κι ας κλαίω…).

Τι να πει κανείς και τι να μολογήσει, που έλεγε και η μακαρίτισσα η γιαγια μου.
Τι να πει κανείς και τι να μολογήσει για τις τόσες και τόσες καταστροφές που έχουν πέσει στα κεφάλια των προγόνων μας, στα κεφάλια τα δικά μας και στα κεφάλια των παιδιών, των εγγονών, των δισέγγονων και των απογόνων μας μέχρις ενδεκάτης γενεάς και βάλε…

www.dinaexarhou.com

Keywords
Τυχαία Θέματα