ΒΑΣΙΛΗΣ ΠΗΛΟΣ
Γροθιά ή ανοικτή παλάμη
«Μαζί ενωμένοι σαν γροθιά θα νικήσουμε» τόνισε στην Πύλο στο φετινό τον εορτασμό του Δεκαπενταύγουστου. «Είμαστε ενωμένοι σαν γροθιά» τόνισε για τους προέδρους του ΠΑΣΟΚ και της ΔΗΜΑΡ, τους οποίους ευχαρίστησε δημόσια για τη στήριξη τους μετά τη σύνοδο κορυφής στις Βρυξέλλες. Αν ο Αντώνης Σαμαράς
Η επανάληψη εκτός από μάνα της γνώσης είναι και ξαδέρφη της πλήξης. Γι’ αυτό και με πιάνει ανία όταν ακούω μεγάλες κουβέντες ή θυμοσοφικές κοινοτοπίες να εκστομίζονται κάθε τόσο και ανά πάσα ευκαιρία. Ο λόγος του πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά είναι συνήθως λαϊκός με έντονα ιδεολογικά χαρακτηριστικά, μπόλικες γωνίες και ελάχιστα στρογγυλέματα. Κοινώς τα λέει σταράτα παρότι είναι μερικές φορές πολιτικά ντεμοντέ. Αρέσει δεν αρέσει, ανέκαθεν απευθυνόταν σε ένα συντηρητικό και πατριωτικό ακροατήριο το οποίο δεν έμενε αδιάφορο από την εκφορά της γλώσσας του σε διακηρυκτικό πεδίο.
Στο κάτω κάτω το μεταπολιτευτικό πρότυπο πολιτικής δράσης και διακυβέρνησης, μέσα στο οποίο διαμορφώθηκε ο Σαμαράς, αυτό το προφίλ απαιτούσε σε αρχηγικό επίπεδο. Προσωπικές πρακτικές σφυρηλατημένες σε προσωποπαγή κόμματα (όπως η ΝΔ αλλά και η Πολιτική Άνοιξη), μικρές ομάδες συσπειρωμένες γύρω από τον αρχηγό, ελευθερία κινήσεων και πολιτικών επιλογών του κομματικού ηγέτη, σνομπάρισμα των εκάστοτε διαμορφούμενων εσωκομματικών ισορροπιών. Και, βέβαια, ένας λόγος ιδεολογικά φορτισμένος, οραματικός, προπαγανδιστικός, συγκρουσιακός, διεμβολιστικός.
Από αυτό το παρελθόν ο Μεσσήνιος πολιτικός αντλεί πλέον στοιχεία αμεσότητας στην επικοινωνία του. Από τη στιγμή, ωστόσο, που υιοθέτησε μάλλον όψιμα τις αρχές της φιλελεύθερης οικονομίας και ανέλαβε ως πρωθυπουργός την αποστολή διάσωσης της χώρας και παραμονής της στο ευρώ, ο λόγος του έγινε πιο τεχνοκρατικός. Ένας συντονισμός του με την αριθμολαγνική οπτική της τρόικας που παρουσιάζει νέα πτώση του ΑΕΠ κατά 4,5%, τον έκανε να περιγράψει, στους ομολόγους του στο Ευρωπαϊκό Λαϊκό Κόμμα, την κατάσταση ως «ρεκόρ Γκίνες».
Η παρομοίωση ήταν ατυχέστατη κυρίως επειδή ούτε κατόρθωμα, ούτε αξιοπερίεργο προς καταγραφή αποτελούν τα οικονομικά συντρίμμια και η απόγνωση της ελληνικής κοινωνίας. Και φυσικά η άγρια λιτότητα και η βύθιση στην ύφεση δεν συγκρίνεται π.χ. με τον άνθρωπο που έσπασε τους περισσότερους τσιμεντόλιθους με τον αγκώνα του, κρατώντας ταυτόχρονα ένα αυγό. Με παρόμοια συλλογιστική, οι σωστές διαπιστώσεις που έκανε στις Βρυξέλλες, ότι η ανεργία τρέφει τον εξτρεμισμό και πως οι Ευρωπαίοι εταίροι αρχίζουν να κατανοούν την αναγκαιότητα ενίσχυσης της αναπτυξιακής διάστασης της πολιτικής των μνημονίων, τα αρνητικά ρεκόρ θα συνεχιστούν.
Διότι, ανεξάρτητα από την αισιοδοξία του ότι «ο πιο αδύναμος κρίκος» της Ευρώπης θα μετατραπεί σε «ακρογωνιαί
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Κατηγορίας Ειδήσεις
- Μεγάλες ανατροπές στη φορολογία- Όλες οι αλλαγές για μισθωτούς και επιχειρήσεις
- Σεισμός 3.7R δυτικά του Προφήτη Θεσσαλονίκης
- Ψάχνει η NASA για τον Nibiru;
- Αεροψεκασμοί για το καλό μας(;)!
- Πάγκαλος: Να πάμε όλοι μαζί με τον Σαμαρά-Συγκυριακό προϊόν ο Τσίπρας
- «Χαλάει» ο καιρός
- ΤΣΟΥΧΤΕΡΗ Η ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ ΣΤΗ Β. ΕΥΡΩΠΗ
- Νέα ρύθμιση ΙΚΑ προς οφειλές εργοδοτών
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Matrix24
- Τελευταία Νέα Matrix24
- ΒΑΣΙΛΗΣ ΠΗΛΟΣ
- «ΦΟΥΡΤΟΥΝΕΣ» ΠΡΟΚΑΛΕΣΕ ΤΟ ESTELLE
- Ο ΤΟΝΙΟ ΜΠΟΡΓΚ ΝΕΟΣ ΕΠΙΤΡΟΠΟΣ ΥΓΕΙΑΣ
- ΣΥΣΚΕΨΗ ΤΟ ΜΕΣΗΜΕΡΙ ΓΙΑ ΤΗ ΔΟΣΗ
- ΗΠΑ: ΣΤΟΥΣ 23 ΟΙ ΝΕΚΡΟΙ ΑΠΟ ΜΗΝΙΓΓΙΤΙΔΑ
- ΤΣΟΥΧΤΕΡΗ Η ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ ΣΤΗ Β. ΕΥΡΩΠΗ
- ΠΕΡΙΚΟΠΗ ΦΟΡΟΑΠΑΛΛΑΓΩΝ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΑ ΑΚΙΝΗΤΑ
- Α. ΛΟΒΕΡΔΟΣ: ΤΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣΑ ΕΧΟΥΝ ΠΑΡΕΙ ΛΑΘΟΣ ΔΡΟΜΟ
- ΤΜΗΜΑΤΙΚΗ ΠΩΛΗΣΗ ΤΟΥ ΟΣΕ ΕΞΕΤΑΖΕΙ Ο ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ
- ΝΙΚΗΣΕ ΚΑΙ ΑΝΕΒΗΚΕ ΔΕΥΤΕΡΟΣ Ο ΠΑΟΚ
- Τελευταία Νέα Κατηγορίας Ειδήσεις
- ΔΥΟ ΣΕΝΑΡΙΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΠΛΕΙΣΤΗΡΙΑΣΜΟΥΣ
- Μολότοφ έξω από το υπουργείο Πολιτισμού
- Wall Street Journal: "Γιατί οι Κινέζοι επιλέγουν την ...
- Πάγκαλος: Να πάμε όλοι μαζί με τον Σαμαρά-Συγκυριακό προϊόν ο Τσίπρας
- La Bottega II: Χορο - Θεατρικές παραστάσεις σε Κέρκυρα, Ζάκυνθο, Πάτρα, Ιωάννινα και Μπάρι
- Κίνδυνος για τα γόνατα από την άσκηση πριν την περίοδο
- Σεισμός 3.7R δυτικά του Προφήτη Θεσσαλονίκης
- Ο νεοσσός
- Οι λέξεις αδειάζουν
- Προδημοσίευση: "Χορεύουν οι ελέφαντες", Σοφία Νικολαΐδου (Μεταίχμιο)