Έκθεση Μανόλη Γιανναδάκη στην αίθουσα τέχνης Τεχνοχώρος
Μανόλης Γιανναδάκης
Συνεκδοχή / Συσχέτιση / Συμβολή
χαρακτική
Εγκαίνια: Τρίτη 11 Μαρτίου 2014, 20:00
Διάρκεια: 6 Μαρτίου έως 2 Απριλίου 2014
Η αίθουσα τέχνης Τεχνοχώρος παρουσιάζει την ατομική έκθεση του Μανόλη Γιανναδάκη, καθηγητή χαρακτικής στη Σχολή Καλών Τεχνών, στο Τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, με τίτλο «Συνεκδοχή / Συσχέτιση / Συμβολή».
Η ιστορικός τέχνης και επιμελήτρια του Κρατικού Μουσείου
«… Η επιλογή του Μανόλη Γιανναδάκη, μέσα από αυτή τη σειρά χαρακτικών, είναι διπλής στόχευσης: αφενός, με την τεχνική της επικόλλησης, «εισάγει» κάτι ξένο πάνω στην εγχάρακτη επιφάνεια, τυπώνει πολλαπλά, επιχειρεί σχεδιαστικές και χρωματικές εντάσεις. Αφετέρου, σταχυολογώντας σύμβολα και σχήματα που παραπέμπουν σε κοινωνικά μηνύματα, μας υπενθυμίζει ότι κάθε εποχή βρίσκει τρόπους να διατηρεί την επικοινωνία ζωντανή, να διαμορφώνει το δικό της αλφάβητο, να στοιχειοθετεί νέους κώδικες λόγου.
Το πιο σημαντικό από όλα, όμως, είναι το γεγονός ότι αυτή η επιλογή του Μ.Γ. φανερώνει μια στάση πολιτικής ανίχνευσης της πραγματικότητας. Συγκροτεί μια ερευνητική διαδικασία, που συντελείται ταυτόχρονα και τεχνικά και εννοιολογικά, καταδεικνύοντας μία οικουμενική αλήθεια: ότι όσο οι άνθρωποι επι-κοινωνούν, επι-βιώνουν.»
Ο ίδιος ο καλλιτέχνης γράφει για την τελευταία του δουλειά:
«Με αφετηρία το τρίπτυχο των εννοιών Συνεκδοχή/Συσχέτιση/Συμβολή, δημιούργησα τα τελευταία χρόνια μια σειρά χαρακτικών έργων.
Τα σήματα/σύμβολα, που εμπλέκονται στη φιλοτέχνηση των έργων ενέχουν μια επικοινωνιακή δυναμική, καθώς είναι επιλεγμένα από την πλούσια παρακαταθήκη σχηματοποιημένων μορφών ποικίλων σημάνσεων. Αποτελούν δηλαδή ένα επικοινωνιακό συντακτικό της σύγχρονης πραγματικότητας διαμορφώνοντας ένα είδος αλφάβητου κατανόησης και συμπεριφοράς στην εποχή μας.
Η ενότητα που παρουσιάζεται στην έκθεση αυτή έχει ως άξονα τον κατακερματισμό και την ανασύνθεση του χώρου, άξονα που χαρακτηρίζει το ύφος των έργων μου από παλιά.
Από την άλλη μεριά όμως, τα έργα αυτά αποτελούν μια επαναξιολόγηση των νοημάτων των διαφόρων σημάτων/συμβόλων μέσα από την επιλογή και διευθέτηση κάποιων σημείων, από το σύνολο των σημάνσεων, ως συνεκδοχή εντός του πλαισίου ανάπτυξης των έργων.
Τα έργα της έκθεσης είναι χαρακτικά, μονότυπα, και μια εγκατάσταση- περιβάλλον με συμβολικό περιεχόμενο…»
Ο Μανόλης Γιανναδάκης με καταγωγή από το Βραχάσι Λασιθίου, γεννήθηκε στην Αθήνα το 1954. Σπούδασε στη Σχολή Γραφικών Τεχνών του Αθηναϊκού Τεχνολογικού Ομίλου A.T.O. (Δοξιάδη), από το 1972 έως το 1975, στην Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών Αθηνών, στο εργαστήριο Χαρακτικής του K. Γραμματόπουλου, από το 1975 έως το 1980 καθώς και στο εργαστήριο Τυπογραφίας και Tέχνης του Βιβλίου του Γ. Παπαδάκη όπου συνδύασε την προηγούμενη γνώση του από τη Σχολή Δοξιάδη με τις τεχνικές της Χαρακτικής και των εφαρμογών της από το 1979 έως το 1981. Από το 1986 έως το 1997 δίδαξε Σχέδιο στη Σχολή Καλών Τεχνών του Τμήματος Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου της Θεσσαλονίκης και από το 1997 διδάσκει Χαρακτική. Το 2011 εξελέγη Καθηγητής Χαρακτικής στο ίδιο τμήμα. Συμμετείχε σε πάρα πολλές ομαδικές εκθέσεις τόσο στο εσωτερικό όσο και στο εξωτερικό, σημαντικές διοργανώσεις ιδιωτικών γκαλερί, δημοτικών πολιτιστικών φορέων, ιδρυμάτων, καλλιτεχνικών ενώσεων, πινακοθηκών και μουσείων καθώς και σε διεθνείς Μπιεννάλε/Τριεννάλε Χαρακτικής. Έργα του βρίσκονται σε ιδιωτικές συλλογές, δημοτικές πινακοθήκες, σε πολιτιστικούς φορείς, μουσεία τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό.
Εγκαίνια Έκθεσης: Τρίτη 11 Μαρτίου 2014, 20:00
Διάρκεια Έκθεσης: 6 Μαρτίου – 2 Απριλίου 2014
Ημέρες και ώρες λειτουργίας:
Τρίτη, Πέμπτη, Παρασκευή: 11:00 – 14:30 & 17:30 – 20:30
Τετάρτη, Σάββατο: 11:00 – 16:00
Κυριακή, Δευτέρα: Ανοικτά κατόπιν τηλεφωνικού ραντεβού
Αίθουσα τέχνης Τεχνοχώρος
Λεμπέση 4 & Μακρυγιάννη, Αθήνα | metro Ακρόπολη
Τηλέφωνο 211 182 38 18
www.technohoros.org
info@technohoros.org
Για το Μανόλη Γιανναδάκη
Όταν, ακόμα και το επιμέρους, αρκεί.
Συνεκδοχή
Η χαρακτική αποτελεί διαχρονικά το πλέον πρόσφορο μέσον διάδοσης της τέχνης˙ πάντα πρωτοστατούσε και συμπορευόταν με την πραγματικότητα, γινόταν σύμμαχος και εκφραστής της. Εύλογα, λοιπόν, η σύγχρονη χαρακτική δε θα μπορούσε, παρά να συνυπάρχει με τις υπάρχουσες εξελίξεις – άλλωστε, νομοτελειακά, για να παραμένει κάτι ζωντανό, οφείλει να εξελίσσεται.
Ο Μ.Γ. ανήκει στους καλλιτέχνες εκείνους, που επίμονα εξελίσσουν τη χαρακτική και σταθερά επινοούν νέες εκφραστικές οδούς. Η πορεία του αποδεικνύει ότι, εάν κάποιος εργάζεται επίπονα και με ερευνητική πρόθεση πάνω σε ένα εκφραστικό μέσον, το εμπλουτίζει με καινοτόμες επιλογές και τεχνικές κατακτήσεις – και ο Μ.Γ. καταπιάνεται με την διερεύνηση των δυνατοτήτων και των διαδικασιών της χαρακτικής για περισσότερα από 20 χρόνια. Παράλληλα, διδάσκοντας τα μικρά και μεγάλα μυστήρια αυτής της τεχνικής, μεταδίδει τις αρχές της και έχει αποτελέσει έναν δάσκαλο-σταθμό για τις επόμενες γενιές χαρακτών και την ιστορία της σύγχρονης ελληνικής εγχάρακτης και εκτυπούμενης εικαστικής εικόνας.
Με χαρακτηριστική δημιουργική και ποιοτική συνέπεια, οι μονοτυπίες του Μ.Γ. και τα χαρακτικά που έχουν παραχθεί σε αντίτυπα (που παρουσιάζονται και στην έκθεση αυτή) κατορθώνουν να προσεγγίζουν διεισδυτικά τη σύγχρονη πραγματικότητα και, χρησιμοποιώντας ή προσαρτώντας στη φέρουσα επιφάνεια επιμέρους σύμβολα, παραπέμπουν σε σχηματοποιημένα μηνύματα. H εποχή της μετανεωτερικότητας, άλλωστε, ανέδειξε μια ακόμη πτυχή στην ερμηνεία της τέχνης: τη σημασία του επιμέρους, την αμφισβήτηση των «μεγάλων αφηγήσεων» στην προσέγγιση της τέχνης˙ οι μικροί θησαυροί, οι επιμέρους αλληγορίες και μετατοπίσεις, άρχισαν να συνεκτιμώνται στην κατανόηση του συνόλου. Στη συγκεκριμένη έκθεση τα μονότυπα που παρουσιάζονται, διατρέχουν έναν ανάλογο άξονα: αυτόν του κατακερματισμού και της ανάδειξης του επιμέρους.
Μέσα σε ένα τέτοιο πλαίσιο, καθίστανται ευδιάκριτες οι σταθερές αξίες, που διατρέχουν την εικαστική εργασία του Μ.Γ. στο σύνολό της: συνέπεια επιλογών, τόσο σε τεχνική και θεματολογία και ακούραστη αναζήτηση νέων δρόμων και προσεγγίσεων.
Συσχέτιση
Αυτό το σύνολο έργων συγκροτεί μία ενότητα στην οποία διακρίνονται παλαιότερα στοιχεία της χαρακτικής του Μ.Γ., λειτουργώντας και ως συνδετικός κρίκος από τη μία σειρά έργων στην επόμενη. Άλλωστε αυτή είναι η κύρια μεθοδολογική προσέγγιση της χαρακτικής του: ερευνητική, πειραματική, με συνεχείς κατακτήσεις -και ως προς το εκφραστικό μέσο και ως προς τη θεματική.
Οι συσχετισμοί και η παρεμβατική πρόθεση του Μ.Γ. επιβεβαιώνονται τεχνικά και μεθοδολογικά (π.χ. με την εφαρμογή οξυγραφίας σε πλάκες τσίγκου, με χαράξεις σε λινόλαιο, με φωτοχαράξεις σε τσίγκο φωτοπολυμερικού υλικού, με χρήση στένσιλ και επικόλληση ακόμη και ρινισμάτων σιδήρου). Αξιοποιείται και αναπτύσσεται στο έπακρο κάθε διαθέσιμη τεχνική δυνατότητα κατά τη δημιουργική διαδικασία.
Στα έργα αυτά υιοθετούνται συμβολισμοί της σύγχρονης πραγματικότητας, οι οποίοι εισβάλλουν ένθετοι και επικολλώνται πάνω στην επιφάνεια του χαρακτικού, στο μικρό σύμπαν που ορίζεται μέσω των εκτυπώσεων. Μοιάζουν να προστίθενται ως αλληγορίες στερεότητας πάνω στη ρευστή πραγματικότητα. Τα κοινωνικο-πολιτικά σχόλια είναι εμφανή και σαφή: για τη νέα τάξη πραγμάτων, για την κατάσταση εξαίρεσης που συνεχώς διαχέεται, για την επανάσταση της επικοινωνίας, για την ανάδειξη του επικοινωνιακού συμβόλου σε μία νέα γλωσσολογική και οπτική πρόκληση.
Τα σύμβολα αυτά, αντλούνται από τον ψηφιακό κόσμο του διαδικτυακού chat και των sms, της νέας γλώσσας που γεννιέται από τις τεχνολογίες, καθώς και από τα ποικίλα σχήματα αλληλοκατανόησης˙ βασίζονται, δηλαδή, σε μια εναλλακτική γλώσσα, που επινοεί συνεχώς καινοτόμους κώδικες επικοινωνίας. Με την αφαιρετικότητα της σύνθεσης και με την επιλογή έντονων χρωμάτων, η δύναμη των συμβόλων αυτών εντείνεται.
Συμβολή
Η επιλογή του Μ.Γ., μέσα από αυτή τη σειρά χαρακτικών, είναι διπλής στόχευσης: αφενός, με την τεχνική της επικόλλησης, «εισάγει» κάτι ξένο πάνω στην εγχάρακτη επιφάνεια, τυπώνει πολλαπλά, επιχειρεί σχεδιαστικές και χρωματικές εντάσεις. Αφετέρου, σταχυολογώντας σύμβολα και σχήματα που παραπέμπουν σε κοινωνικά μηνύματα, μας υπενθυμίζει ότι κάθε εποχή βρίσκει τρόπους να διατηρεί την επικοινωνία ζωντανή, να διαμορφώνει το δικό της αλφάβητο, να στοιχειοθετεί νέους κώδικες λόγου.
Το πιο σημαντικό από όλα, όμως, είναι το γεγονός ότι αυτή η επιλογή του Μ.Γ. φανερώνει μια στάση πολιτικής ανίχνευσης της πραγματικότητας. Συγκροτεί μια ερευνητική διαδικασία, που συντελείται ταυτόχρονα και τεχνικά και εννοιολογικά, καταδεικνύοντας μία οικουμενική αλήθεια: ότι όσο οι άνθρωποι επι-κοινωνούν, επι-βιώνουν.
Αρετή Λεοπούλου
Ιστορικός τέχνης-Επιμελήτρια Κρατικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης
Βιογραφικό Μανόλη Γιανναδάκη
Με καταγωγη απο το Βραχασι Λασιθιου,γεννήθηκε στην Αθήνα το 1954. Σπούδασε στη Σχολή Γραφικών Tεχνών του Aθηναϊκού Tεχνολογικού Oμίλου A.T.O. (Δοξιάδη), από το1972 έως το 1975. Στην A.Σ.K.T. Aθηνών, στο εργαστήριο Χαρακτικής του K. Γραμματόπουλου, από το 1975 έως το 1980 καθώς και στο εργαστήριο Tυπογραφίας και Tέχνης του Bιβλίου του Γ. Παπαδάκη όπου συνδυάσε την προηγούμενη γνώση του από τη Σχολή Δοξιάδη με τις τεχνικές της Xαρακτικής από το1979 έως το 1981. Δίδαξε Σχέδιο στη Σχολή Καλών Τεχνών του Τμήματος Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου της Θεσσαλονίκης από το 1986 έως το 1997 και διδάσκει Χαρακτική από το 1997. Το 2011 εξελέγη Kαθηγητής Χαρακτικής στο ίδιο τμήμα. Συμμετείχε σε πάρα πολλές ομαδικές εκθέσεις τόσο στο εσωτερικό όσο και στο εξωτερικό, σημαντικές διοργανώσεις ιδιωτικών γκαλερί, δημοτικών πολιτιστικών φορέων, ιδρυμάτων, καλλιτεχνικών ενώσεων, πινακοθηκών, μουσείων. Έργα του βρίσκονται σε ιδιωτικές συλλογές, δημοτικές πινακοθήκες, σε πολιτιστικούς φορείς, μουσεία τόσο στην Eλλάδα όσο και στο εξωτερικό.
ΑΤOΜΙΚΕΣ ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
1984 Zωγραφική και Σχέδια, Aίθουσα Tέχνης Aθηνών, AΘHNA. • 1988 Zωγραφική και Σχέδια, Aίθουσα Tέχνης K7, ΘEΣΣAΛONIKH. • 1990 Προσέγγιση της κοινής συνισταμένης Άνθρωπος – Xώρος, Σχέδια, Γκαλερί Zαλοκώστα 7, AΘHNA. • 1994 «Άσυλο Aθώων-Μνήμες», περιβάλλον, “Άλλη πόλη”, ΘEΣΣAΛONIKH. • 1995 Zωγραφική και Xαρακτική, Γκαλερί Λόλα Νικολάου, ΘEΣΣAΛONIKH. • 1996 «Oι επίσημες γεωγραφίες των ανθρωπίνων ορίων», Zωγραφική και Xαρακτική, Μακεδονική Kαλλιτεχνική Eταιρεία «Tέχνη», Παράρτημα Κιλκίς, ΚΙΛΚΙΣ. • 2000 «Διαδρομή», Xαρακτικά και Εγκατάσταση, Αίθουσας τέχνης «Mύλος», ΘEΣΣAΛONIKH. • 2001 Zωγραφική, Αίθουσα Τέχνης Aθηνών, AΘHNA. • 2002 «Τα όρια του φόβου», Στο πλαίσιο της έκθεσης «Γενιά του ’70 – Ζωγραφική – Πρώτη Ανάγνωση», επιμέλεια Μ. Στεφανίδη, Μουσείο Φρυσίρα, ΑΘΗΝΑ. • 2004 «Χωρικά ανα-πτύγματα για τα α-διέξοδα του χρόνου», έκθεση χαρακτικών έργων, Αίθουσα Τέχνης «Παρατηρητής», ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ. • 2007 «Γεω-γραφίες χωρικών ορίων», συνεπιμέλεια Θ. Στεφανίδου – Μ. Γιανναδάκη, Μέγαρο Ευνάρδου του ΜΙΕΤ, ΑΘΗΝΑ. • 2009 «Χώρος και χρόνος, χρόνος και μνήμη», χαρακτική, Γκαλερί Παπατζίκου, ΒΕΡΟΙΑ. • 2010 «Εκ της μήτρας… / Ex plate…», κατασκευή, μονότυπα, χαρακτικά, επιμέλεια Μαρία Κενανίδου, Γκαλερί artis causa, ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ.
ΑΤOΜΙΚΕΣ ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΕΞΩΤΕΡΙΚOΥ
1989 Zωγραφική και Σχέδια, Γκαλερί FLU Σχολής Kαλών Tεχνών Bελιγραδίου, Bελιγράδι, ΓΙΟΥΓΚΟΣΛΑΒΙΑ. • 2003 Χαρακτική και Σχέδια στο χώρο της Διεθνούς Τριεννάλε Χαρακτικής μικρής φόρμας, Δήμος Σαμαλιέρ, ΓΑΛΛΙΑ. • 2004 Χαρακτική, Γκαλερί Ένωσης Σέρβων καλλιτεχνών (ULUS), Βελιγράδι, ΣΕΡΒΙΑ και ΜΟΝΤΕΝΕΓΚΡΟ. • Χαρακτική, Χώρος Σύγχρονης Τέχνης της Nis, διοργάνωση Κύκλου των Χαρακτών της Nis, ΣΕΡΒΙΑ και ΜΟΝΤΕΝΕΓΚΡΟ. • «Χωρικά αναπτύγματα για τα α-διέξοδα του χρόνου», χαρακτικά έργα, Αίθουσα Τέχνης Κέντρου Ελληνικού Πολιτισμού, Στοκχόλμη, ΣΟΥΗΔΙΑ. • 2005 «Χώρων χορός», χαρακτικά έργα, επιμέλεια Θ. Στεφανίδου, Αίθουσα παραρτήματος Ιδρύματος Ελληνικού Πολιτισμού, Βερολίνο. ΓΕΡΜΑΝΙΑ. • 2009 «Σύμβολα-χαράξεις-κώδικες επικοινωνίας», χαρακτικά, επιζωγραφισμένα χαρακτικά, μονότυπα, Γκαλερί Κέντρου χαρακτικής Akademija της Σχολής Καλών Τεχνών του Βελιγραδίου, Βελιγράδι, ΣΕΡΒΙΑ.
ΟΜΑΔΙΚΕΣ ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΥ (επιλογή)
• 2006 «Αστικά Τοπία» έκθεση των μελών της Ένωσης Ελλήνων Χαρακτών στην Δημοτική Πινακοθήκη του Δήμου Αθηναίων, επιμέλεια κα Νέλλυ Κυριαζή. ΑΘΗΝΑ • «Διεθνής Χαρακτική». Από την συλλογή του Γιώργου Κητή στο Κέντρο Χαρακτικής «Ήλιος» του Δήμου Νεάπολης. Επιμέλεια: Χρύσα Ψωμά, ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ • “MONOPRINTS” Ομαδική έκθεση πέντε Ελλήνων χαρακτών. Βιδάλη, Γιανναδάκης, Σαχίνης, Μαροβελάκη, Τσαλαματά (στα πλαίσια της έκθεσης Χαρακτικής “Straight of the press του Γερμανού χαράκτη Jens Jensen). Στο Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, επιμέλεια: Ειρήνη Οράτη, ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ • Η Συλλογή της ALPHA BANK. «Ελληνική Τέχνη από το 1920 έως σήμερα» επιμέλεια-Ειρήνη Οράτη, στο Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ • 2007 «Χαράξεις/engravings» ομαδική έκθεση χαρακτικών από την συλλογή του Μουσείου στο Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ • «2ο Εικαστικό Πανόραμα στην Ελλάδα» «Καλλιτεχνική καινοτομία. Σημειολογία των όρων της στη νέα εποχή», επιμέλεια: Χάρης Καμπουρίδης στον εκθεσιακό χώρο στο Λιμάνι, αποθήκη Β1, ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ • 2008 «Αφιέρωμα στην ελληνική χαρακτική» στα πλαίσια της 1ης Τριεννάλε χαρακτικής της Μεσογείου στην Δημοτική Πινακοθήκη Ρόδου, ΡΟΔΟΣ • «Πανόραμα ελληνικής χαρακτικής» ομαδική έκθεση τυπωμάτων μελών του Επιμελητηρίου Εικαστικών Τεχνών Ελλάδος στις αίθουσες της Τεχνόπολις του Δήμου Αθηναίων, στο Γκάζι, ΑΘΗΝΑ •2009 «1oATHENS PRINT FEST» Φεστιβάλ χαρακτικής και εκτυπώσεων. Συμμετοχή στην κεντρική έκθεση με θέμα «Δύσκολες νύκτες», διοργάνωση Ένωση Ελλήνων χαρακτών στο Πολιτιστικό Κέντρο του Δήμου Αθηναίων «Μελίνα Μερκούρη», ΑΘΗΝΑ •«Εν τυπώσεις επί χάρτου» Ομαδική καλλιτεχνών της Ένωσης Ελλήνων χαρακτών στα πλαίσια του 1ου Φεστιβάλ χαρακτικής Αθηνών. Επιμέλεια Εμμανουήλ Μαυρομάτης, στην Δημοτική Πινακοθήκη Πειραιά, ΠΕΙΡΑΙΑΣ •Συμμετοχή στο παράλληλο πρόγραμμα της ΒΙΕΝΝΑLE 2 του Κρατικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης στην ομαδική έκθεση, που παρουσίασε το Επιμελητήριο Εικαστικών Τεχνών Ελλάδος, «Πανόραμα Ελληνικής Χαρακτικής», επιμέλεια Τζένη Μαρκάκη, στο Κέντρο Πολιτισμού του Δήμου Θεσσαλονίκης, ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ • 100 χρόνια Νεοελληνικής Χαρακτικής 1909-2009. Συλλογή Γιάννη Παπακωνσταντίνου στη πινακοθήκη Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών στα πλαίσια του Συνεδρίου «Η χαρακτική στην Ελλάδα σήμερα», ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ •«Κοιτάσματα Τέχνης» Ομαδική 27 καλλιτεχνών, διδασκόντων των Σχολών Καλών Τεχνών της Ελλάδος, οργάνωση της γκαλερί “Καπλανών 5” στη Villa Serpieri του Τεχνολογικού Πολιτιστικού Πάρκου Λαυρίου.
•2010 «Κλιματικές αλλαγές – Ανανεώσιμες πηγές ενέργειας» στο πλαίσιο του De – Forum 2010 υπό την αιγίδα του Ινστιτούτου Goethe στο χώρο της γκαλερί Artis Causa. Επιμέλεια έκθεσης, Μαρία Κενανίδου, ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ •2011 Συμμετοχή στην ART ATHINA 2011 με την Γκαλερί Artis Causa, ΑΘΗΝΑ •Ομαδική έκθεση «Διδάσκοντες του Τμήματος Εικαστ. & Εφαρμ. Τεχνών του ΑΠΘ» στα πλαίσια των εγκαινίων του Μουσείου Αρχείου – Συλλογή, Γιώργη Μελίκη ΜΕΛΙΚΗ ΗΜΑΘΙΑΣ. •«γ+t2» Μ. Γιανναδάκης, Ν. Τερζής, Γ. Τσακίρης, στη γκαλερί Ορφέως 20, ΞΑΝΘΗ
•2012 «Moods» Μ. Γιανναδάκης, Γ. Κατσάγγελος, Γ. Τσακίρης στη Γκαλερί Τεχνοχώρος, ΑΘΗΝΑ • «5 χρόνια Artis Causa» Ομαδική έκθεση συνεργατών, ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ • «Η τέχνη της χαρακτικής στην Βόρεια Ελλάδα Μέρος Ι» παρουσίαση του εργαστηρίου Χαρακτικής του Τμήματος Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών της Σχολής Καλών Τεχνών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης στη γκαλερί Artis Causa, ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ • «10 καθηγητές» έργα 10 καθηγητών του Τμήματος Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών της Σχολής Καλών Τεχνών του ΑΠΘ, Γκαλερί 512, ΠΤΟΛΕΜΑΙΔΑ • Σχέδιο, Χάραξη, Φωτοχάραξη, Μ. Γιανναδάκης, Γ. Κατσάγγελος, Γ. Τσακίρης και Ν. Τερζής, Γκαλερί Xotaris Art Forum του ιδρύματος Π.Γιαννάκος, Αρχάνες Ηρακλείου KΡΗΤΗ • Ομαδική έκθεση σπουδαστριών – σπουδαστών και διδασκόντων του Εργ. Χαρακτικής του Τμήματος Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών της Σχολής Καλών Τεχνών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης στα πλαίσια της διοργάνωσης ATHENS PRINT FEST / second edition – Plan B, της Ένωσης Ελλήνων χαρακτών στο Πολιτιστικό Κέντρο «Μελίνα» του Δ. Αθηναίων, ΑΘΗΝΑ • «30 χρόνια εκτυπώσεων» ομαδική έκθεση χαρακτικών του Συλλόγου Καλλιτεχνών Βορείου Ελλάδος στα πλαίσια της διοργάνωσης ATHENS PRINT FEST / second edition – Plan B της Ένωσης Ελλήνων Χαρακτών στο Πολιτιστικό Κέντρο «Μελίνα» του Δ. Αθηναίων, ΑΘΗΝΑ • 2013 «6ος χρόνος» ομαδική έκθεση μικρής φόρμας, ζωγραφική, χαρακτική, φωτογραφία, γλυπτική στην γκαλερί «ΠΑΠΑΤΖΙΚΟΥ», ΒΕΡΟΙΑ • « Τέχνης έξοδοι» στην «Διέξοδο» 20+3 εικαστικές προτάσεις από την Σχολή Καλών Τεχνών Θεσσαλονίκης. Παρουσίαση έργων σπουδαστών και 3 διδασκόντων του Τμήματος Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών του ΑΠΘ που εργάσθηκαν πάνω στην ιδέα της εξόδου των Μεσολογγιτών το 1826 στο πλαίσιο των γιορτών εξόδου 2013 υπό την αιγίδα του Δήμου της Ιερής Πόλης του Μεσολογγίου. Επιμέλεια έκθεσης Μ. Γιανναδάκης, Γ. Κατσάγγελος, Γ. Τσακίρης στον εκθεσιακό χώρο του Μουσείου, ΜΕΣΟΛΟΓΓΙ • ART ATHINA 2013. Συμμετοχή με την γκαλερί Artis Causa J. Baeys, Μ. Γιανναδάκης, Αλεξάνδρα Μαράτη, Σταύρος Παναγιωτάκης, Βασίλης Καρακατσάνης και άλλοι δύο στο κλειστό Π. Φαλήρου (Tae Kwon Do), ΑΘΗΝΑ • ART ATHINA 2013. Συμμετοχή με την γκαλερί «ΠΑΠΑΤΖΙΚΟΥ» Μ. Γιανναδάκης, Ν. Τερζής, Γιώργος Κατσάγγελος, Δημήτρης Ξόνογλου, Γιώργος Τσακίρης, Έλλη Χρυσίδου, Κωστίς Τριανταφύλλου, στο κλειστό Π. Φαλήρου (Tae Kwon Do), ΑΘΗΝΑ
OΜΑΔΙΚΕΣ ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΕΞΩΤΕΡΙΚOΥ (επιλογή)
1992 Έκθεση σύγχρονης ελληνικής χαρακτικής του Eπιμελητηρίου Eικαστικών τεχνών Eλλάδας, Δημοτική Πινακοθήκη, Mπρατισλάβα, ΣΛΟΒΑΚΙΑ. • 1994 Έκθεση Σύγχρονης Eλληνικής Xαρακτικής του EETE, Konschthaus Beim Engel, ΛOYΞEMBOYPΓO. • Έκθεση Σύγχρονης Eλληνικής Xαρακτικής του EETE, Mέγαρο Unesco, Παρίσι, ΓΑΛΛΙΑ. • Έκθεση Σύγχρονης Eλληνικής Xαρακτικής του EEΤE, Kοσίτσε, ΣΛΟΒΑΚΙΑ. • 1995 Έκθεση Xαρακτικής Kαλλιτεχνών που πήραν μέρος στο 1ο Διεθνές Συμπόσιο Xαρακτικής στο Mοραβάνι, Μπρατισλάβα, ΣΛΟΒΑΚΙΑ. • «Curriculum Vitae», Mail Art, Fax Art, Παρίσι, Βενετία, Βουδαπέστη, ΓΑΛΛΙΑ, ΙΤΑΛΙΑ, ΟΥΓΓΑΡΙΑ. • 1996 Έκθεση Σύγχρονης Eλληνικής Xαρακτικής του EETE, Palais Hirtsch, Σβέτζινγκεν, ΓΕΡΜΑΝΙΑ. • 1997 Δουλειές πάνω σε χαρτί από τα μέλη του ΣKETBE, Βαρμαλάντ, ΣΟΥΗΔΙΑ. • 1998 «Eστίες του βλέμματος», Κτίριο Δυτικοευρωπαϊκής Ένωσης, Βρυξέλλες, ΒΕΛΓΙΟ. • 1999 Έκθεση χαρακτικών μικρής φόρμας, Γκαλερί της Kολλεκτίβας των Xαρακτών, Bελιγράδι, ΣΕΡΒΙΑ και ΜΑΥΡΟΒΟΥΝΙΟ. • 2003 «Η χαρακτική στην Ευρώπη: τάσεις και προοπτικές», έκθεση Εx Libris – Συλλογή Βασίλη Ζευγώλη, στο πλαίσιο του προγράμματος «Πολιτισμός 2000», διοργάνωση-επιμέλεια Μ. Γιανναδάκης, Ξ. Σαχίνης, Κέντρο Χαρακτικής Δήμου Νεάπολης Θεσσαλονίκης, στον χώρο όπου φιλοξενείται η Διεθνής Τριεννάλε μικρής φόρμας του Δήμου Σαμαλιέρ, ΓΑΛΛΙΑ. • «Hellenic Adventure», έκθεση Ελλήνων χαρακτών: Γιανναδάκης Μανόλης, Βιδάλη Λεώνη, Βλασσόπουλος Γιώργος, Αρβανίτης Ζαχαρίας, Νικολαΐδου Τόνια, Σαχίνης Ξενής, Τσαλαματά Βίκυ, στο πλαίσιο της ετήσιας έκθεσης της Βασιλικής Ένωσης των ζωγράφων-χαρακτών, διοργάνωση Ιδρύματος Ελληνικού Πολιτισμού με την ευκαιρία της Ελληνικής Προεδρίας της Ευρωπαϊκής Κοινότητας στο β΄ εξάμηνο του 2003 σε συνεργασία με την ελληνική πρεσβεία στη Μεγάλη Βρετανία, Bankside Gallery, Λονδίνο, ΑΓΓΛΙΑ. • 2004 «Το πνεύμα των αγώνων», παρουσίαση λευκώματος, διοργάνωση ΕΕΧ, Gallerie La Hune Brenner, Παρίσι, ΓΑΛΛΙΑ. • 2008 «Το πνεύμα των Αγώνων», παρουσίαση λευκώματος και παράλληλα παρουσίαση έργων των 12 καλλιτεχνών που συμμετείχαν στην φιλοτέχνηση του λευκώματος, Galerie Municipale les Bains Douches, Δήμου Αντίμπ, ΓΑΛΛΙΑ. • 2010 «4 x Thessaloniki», ομαδική έκθεση Μ. Γιανναδάκη, Γ. Κατσάγγελου, Τ. Μακρή και Γ. Τσακίρη, Εκθεσιακός χώρος της ένωσης καλλιτεχνών του Δήμου Huddinge, Στοκχόλμη, Σουηδία. • 2011 Συμμετοχή στην 16η Διεθνή Μπιεννάλε Χαρακτικής – ΒΑΡΝΑ 2011 Βάρνα, ΒΟΥΛΓΑΡΙΑ • Συμμετοχή στην Διεθνή Τριεννάλε Χαρακτικής του Βελιγραδίου, Ένωση Καλλιτεχνών Σερβίας , Βελιγράδι, ΣΕΡΒΙΑ • 2012 «Graphic Art of the Balkan Countries» έκθεση 30 καλλιτεχνών που οργανώθηκε από την Διεθνή Μπιενάλε της Βάρνας – Βουλγαρία με επιμέλεια της Velina Grebenska στα πλαίσια της παράλληλης έκθεσης της 19ης Διεθνούς Μπιενάλε χαρακτικής του Grechen, ΕΛΒΕΤΙΑ • Παρουσίαση λιθογραφιών της συνεργασίας του εργαστηρίου χαρακτικής και του 3ου εργαστηρίου Ζωγραφικής, που φιλοτεχνήθηκαν από σπουδαστές κατά τη διάρκεια του εαρινού εξαμήνου 2012 αλλά και έργα αρχείου του εργαστηρίου χαρακτικής όπως και των διδασκόντων Μ. Γιανναδάκη, Ξ. Σαχίνη, Γ. Τσακίρη στο Μουσείο Λιθογραφίας, Sundby Gard – Huddinge, ΣΟΥΗΔΙΑ • 2013 “Mixed Greeks” ομαδική έκθεση του Μανόλη Γιανναδάκη, Γιώργου Κατσάγγελου, Γιώργου Τσακίρη, Νίκου Τερζή στην γκλαερί CUPOLA, συνοργάνωση του Κρατικού Μουσείου Τέχνης MOLDOVA και της Ένωσης Καλλιτεχνών Πλαστικών Τεχνών του Ιασίου. Επιμέλεια έκθεσης Valentine Drutu. Μουσειολογική επιμέλεια, Τέση Βαλαβανίδου, Ελένη Γιανναδάκη, Ιάσι ΡΟΥΜΑΝΙΑ
ΕΚΠΡΟΣΩΠΗΣΗ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΣΕ ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΕΚΘΕΣΕΙΣ
1986, 1988, 2001 Διεθνής Έκθεση Σχεδίων, Mουσείο Mοντέρνας Tέχνης, Ριέκα, ΚΡΟΑΤΙΑ. • 1986, 1990 4η και 6η Διεθνής Mπιεννάλε Πορτραίτου, Σχεδίου και Χαρακτικής, Τούζλα, ΒΟΣΝΙΑ. • 1994, 1998 3η και 5η Διεθνής Mπιεννάλε Xαρακτικής, Bελιγράδι, ΓΙΟΥΓΚΟΣΛΑΒΙΑ. • 1994 2η Διεθνής Mπιεννάλε μικρής χαρακτικής, Λέσκοβατς, ΓΙΟΥΓΚΟΣΛΑΒΙΑ. • 1996, 2001, 2003, 2005, 2011 8η , 11η , 12η 13η , 16η Διεθνής Mπιεννάλε Xαρακτικής, Bάρνα, ΒΟΥΛΓΑΡΙΑ. • 1997 3η Διεθνής Mπιεννάλε Xαρακτικής μικρής φόρμας, Γκαλερί Sunce, Λέσκοβατς, ΓΙΟΥΓΚΟΣΛΑΒΙΑ. • 9η Διεθνής Mπιεννάλε Xαρακτικής, Bάρνα, ΒΟΥΛΓΑΡΙΑ. • Διεθνής Mπιεννάλε Xαρακτικής, Μουσείο του Πόρτλαντ, ΗΠΑ. • 1998 3η Διεθνής Mπιεννάλε μικρής φόρμας στη χαρακτική του Λέσκοβατς στο Εθνικό Μουσείο του Βελιγραδίου, ΓΙΟΥΓΚΟΣΛΑΒΙΑ. • 5η Διεθνής Mπιεννάλε Xαρακτικής του Bελιγραδίου ’98, ΓΙΟΥΓΚΟΣΛΑΒΙΑ. • 1999 «Salon Carbunar ’99», διεθνής έκθεση μικρής φόρμας στη χαρακτική, Muzeul Florean, Μπάια Μάρε, POYMANIA. • 5η Διεθνής Mπιεννάλε Σχεδίου και Χαρακτικής, Γκιορ, OYΓΓAPIA. • Διεθνής έκθεση μικρής φόρμας στη χαρακτική, Λοτζ, ΠOΛΩNIA. • 2000 3η Διεθνής Mπιεννάλε μικρής φόρμας στη χαρακτική, Γκαλερί Zyhdi Cakolli, ΠOΛΩNIA. • 5η Διεθνής Mπιεννάλε μικρής φόρμας στη χαρακτική, Σαμαλιέρ 2000, ΓAΛΛIA. • 2001 «Βαλκανική Μπιεννάλε Σχεδίου», Νις, ΣΕΡΒΙΑ. • «ΙT ART 2001», 3η διεθνής έκθεση μικρογραφίας, ζωγραφικής και χαρακτικής, διοργάνωση Ακαδημίας Τέχνης της Πίζας, Λιβόρνο, ΙΤΑΛΙΑ. • 11η Διεθνής Μπιεννάλε Χαρακτικής Βάρνα 2001, ΒΟΥΛΓΑΡΙΑ. • 2002 Συμμετοχή στην 1η Τριεννάλε του κύκλου των Βαλκανίων των Ex Libris-«Triebel» στο πλαίσιο της διεθνούς έκθεσης βιβλίου στην Φρανκφούρτη το 2002, στο περίπτερο της Balkan Kult, που διοργάνωσε αυτόν τον θεσμό μαζί με τον κύκλο των φίλων του Εx Libris του Βελιγραδίου, Φρανκφούρτη, ΓΕΡΜΑΝΙΑ.• 2003 «Η χαρακτική στην Ευρώπη: τάσεις και προοπτικές», 66 καλλιτέχνες από Βουλγαρία, Ελλάδα, Εσθονία, Ισπανία, Πολωνία, εξέθεσαν στην Ολβέρα, στο Edificio «Le Cilla» και στην Ουμπρίκε, στο μοναστήρι των Καπουκίνων, στο πλαίσιο του προγράμματος «Πολιτισμός 2000», Δήμος Κάντιθ, ΙΣΠΑΝΙΑ. • 2003, 2005 6η και 8η Διεθνής Τριεννάλε Χαρακτικής μικρής φόρμας Δήμου Σαμαλιέρ, ΓΑΛΛΙΑ. • 7η Διεθνής Μπιεννάλε Τέχνης της Μινιατούρας, Πολιτιστικό Κέντρο – Μοντέρνα Γκαλερί του Μιλάνοβατς, ΣΕΡΒΙΑ. • 2004 5η Διεθνής Τριεννάλε Χαρακτικής της Σόφιας, ΒΟΥΛΓΑΡΙΑ. • «Χαρακτικά από τα Βαλκάνια», Μουσείο της Νταλάρνα, Φάλουν, ΣΟΥΗΔΙΑ. • 2005 «Διεθνής έκθεση σύγχρονης Χαρακτικής», ομαδική 27 Καλλιτεχνών, Κέντρο Κουλτούρας Δήμου Κουζέ, ΓΑΛΛΙΑ. • «8η Διεθνής Μπιεννάλε Χαρακτικής του Γκιορ», με κείμενο της Θ. Στεφανίδου, πρόταση για την συμμετοχή μου της κας Β. Τσαλαματά, Γκιορ, ΟΥΓΓΑΡΙΑ. • 2006 4η Μπιεννάλε μικρής φόρμας «Lila Europa 2006», Χάλσμπεργκ – Όρεμπρο, ΣΟΥΗΔΙΑ. • 2011 1η Διεθνής Τριεννάλε Χαρακτικής του Βελιγραδίου, Σερβία
ΒΡΑΒΕΙΑ-ΔΙΑΚΡΙΣΕΙΣ
1984 Τιμητική διάκριση της Στέγης Γραμμάτων και Tεχνών για την προβολή της σύγχρονης ελληνικής χαρακτικής, ΑΘΗΝΑ. • 1986 Bραβείο της Aυτοδιαχειριζόμενης Κοινότητας για τον πολιτισμό της πόλης Tούζλα στην 4η Διεθνή Μπιεννάλε Πορτραίτου, Σχεδίου και Xαρακτικής, ΒΟΣΝΙΑ.
ΣΥΛΛOΓΕΣ, ΜOΥΣΕΙΑ, ΠΙΝΑΚOΘΗΚΕΣ
Α) Συλλογές
Συλλογή Θόδωρου Bενετσάνου, Aθήνα. • Yπουργείο Πολιτισμού, Στέγη Γραμμάτων και Kαλών Tεχνών, Aθήνα. • Yπουργείο Πολιτισμού, Διεύθυνση Πολιτισμού, Aθήνα. • Συλλογή Σωτήρη Tσούκαλη, Θεσσαλονίκη. • Συλλογή Ex Libris Bασίλη Zευγώλη, Aθήνα. • Συλλογή Σύγχρονης Τέχνης της Alpha Bank, Aθήνα. • Δημοτική Συλλογή Xαρακτικής του Κέντρου Xαρακτικής «Ήλιος» του Δήμου Nεάπολης, Θεσσαλονίκη. • Συλλογή Γιώργου Kητή, Θεσσαλονίκη. • Συλλογή Γιάννη Παπακωνσταντίνου, Αθήνα.
Β) Μουσεία
Mουσείο Mοντέρνας Tέχνης, Tούζλα, Bοσνία. • Mουσείο Mοντέρνας Tέχνης, Φλώρινα. • Mακεδονικό Mουσείο Σύγχρονης Tέχνης, Θεσσαλονίκη. • Kρατικό Mουσείο Σύγχρονης Tέχνης, Θεσσαλονίκη. • Eθνικό Mουσείο Bελιγραδίου, Σερβία.
Γ) Πινακοθήκες
Δημοτική Πινακοθήκη Pόδου, Ρόδος. • Πινακοθήκη της Eταιρείας Mακεδονικών Σπουδών, Θεσσαλονίκη. • «Tέχνη» Mακεδονική Kαλλιτεχνική Eταιρεία, Θεσσαλονίκη. • «Tέχνη» Mακεδονική Kαλλιτεχνική Eταιρεία, Παράρτημα Kιλκίς. • Tελλόγλειο Ίδρυμα, Θεσσαλονίκη. • Eθνική Πινακοθήκη-Mουσείο Aλεξάνδρου Σούτσου, Aθήνα. • Πινακοθήκη Kερατόκαμπου Δήμου Bιάννου, Kρήτη.
The post Έκθεση Μανόλη Γιανναδάκη στην αίθουσα τέχνης Τεχνοχώρος appeared first on Paraskhnio.gr.
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Κατηγορίας Blogs
- Γιώργος Λιάνης: αυτή είναι η νέα του σύντροφος [φωτο]
- Ποια Ελληνίδα πρωταγωνίστρια έγινε μοναχή στα Ιεροσόλυμα [φωτο]
- 48ΩΡΗ ΑΠΕΡΓΙΑ ΤΩΝ ΦΑΡΜΑΚΟΠΟΙΩΝ ΔΕΥΤΕΡΑ ΚΑΙ ΤΡΙΤΗ...
- Δειτε ποιες αποδειξεις ''περνανε'' στην εφορια και ποιες οχι...
- Το μαγαζί με το «τίμιο φαγητό» στα Κ. Πετράλωνα που κάνει θραύση
- Φωτογραφίες από το δυστύχημα στο Άκτιο
- Σε απεργια απο αυριο οι οδηγοι φορτηγων...
- ΣΕ ΑΠΕΡΓΙΑ ΑΠΟ ΑΥΡΙΟ ΟΙ ΟΔΗΓΟΙ ΦΟΡΤΗΓΩΝ...
- [Οικονομία] Τι αλλάζει στα επιδόματα μακροχρόνιων ανέργων - Αναλυτικός οδηγός
- Έκθεση Μανόλη Γιανναδάκη στην αίθουσα τέχνης Τεχνοχώρος
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Παρασκηνιο
- Έκθεση Μανόλη Γιανναδάκη στην αίθουσα τέχνης Τεχνοχώρος
- Έξι τουρκικά αεροσκάφη πάνω από ελληνικό έδαφος
- «ena Aίθουσα Tέχνης» στην καρδιά της Αθήνας
- «Ραντεβού» με την εφορία με «χαρτοκιβώτιο» αποδείξεων
- Τελευταίες παραστάσεις για το έργο «Τίμων ο Αθηναίος»
- Πιπιλή: Ο Σαμαράς είναι… τσιγκούνης!
- Το λάθος του Τζαμτζή και οι καταγγελίες για νοθεία
- Γυναικοκρατία στα social media στις ΗΠΑ
- Ο Γιανουκόβιτς νοσηλεύεται σε κρίσιμη κατάσταση σύμφωνα με δημοσιεύματα
- Τελευταία Νέα Παρασκηνιο
- Έκθεση Μανόλη Γιανναδάκη στην αίθουσα τέχνης Τεχνοχώρος
- Ο Γιανουκόβιτς νοσηλεύεται σε κρίσιμη κατάσταση σύμφωνα με δημοσιεύματα
- Τελευταίες παραστάσεις για το έργο «Τίμων ο Αθηναίος»
- Έξι τουρκικά αεροσκάφη πάνω από ελληνικό έδαφος
- Πιπιλή: Ο Σαμαράς είναι… τσιγκούνης!
- Το λάθος του Τζαμτζή και οι καταγγελίες για νοθεία
- Γυναικοκρατία στα social media στις ΗΠΑ
- Στην Ρώμη ο Ευάγγελος Μεϊμαράκης
- «Ραντεβού» με την εφορία με «χαρτοκιβώτιο» αποδείξεων
- Τελευταία Νέα Κατηγορίας Blogs
- Δεν πήγε στην εκπομπή με τον Βερύκιο, ο Σταυρόπουλος...
- Το μαγαζί με το «τίμιο φαγητό» στα Κ. Πετράλωνα που κάνει θραύση
- Όλα καλά με Σέποβιτς
- Πρώην χρηματιστής θα περπατήσει από τη Ρώμη μέχρι το Παρίσι
- Διευκρινίσεις για τις αποδείξεις από το ΥΠΟΙΚ
- [Οικονομία] Τι αλλάζει στα επιδόματα μακροχρόνιων ανέργων - Αναλυτικός οδηγός
- Τι ακούστηκε στην εκπομπή της Μενεγάκη και όλοι μαρμάρωσαν [vid]
- Δ. Καρύδης: Το ΠΑΣΟΚ δεν φοβάται το "Ποτάμι"
- "Θερίζει" η γρίπη