«Φοβάμαι, ταυρομάχε» – Ένα συγκλονιστικό βιβλίο με φόντο τη Χιλή και τη Δικτατορία του Πινοσέτ ανεβαίνει στη σκηνή
Ο Χιλιανός Pedro Lemebel, εμβληματική προσωπικότητα της πολιτιστικής ζωής στη χώρα του και στη Λατινική Αμερική εν γένει, «ριζοσπάστης» και «ασεβής», αυτοπροσδιοριζόταν ως «φτωχός, κομμουνιστής και αδερφή».
Το «Φοβάμαι, ταυρομάχε» περιγράφει τη σχέση που γεννιέται ανάμεσα σ’ έναν μεσήλικα ομοφυλόφιλο, την «Τρελή» και έναν νεαρό φοιτητή, μέλος επαναστατικής οργάνωσης, επί δικτατορίας Πινοσέτ. Τους δύο αυτούς «αταίριαστους» χαρακτήρες φέρνει κοντά η δολοφονική απόπειρα εναντίον του Πινοσέτ τον Σεπτέμβριο
Την ίδια στιγμή παρακολουθούμε και ένα ακόμη ζευγάρι, το οποίο εκφράζει έναν τελείως διαφορετικό κόσμο, τον Πινοσέτ και τη γυναίκα του.
Οι ήρωες έχουν κάτι το γκροτέσκο, χωρίς όμως να γίνονται ποτέ καρικατούρες. Αυτό είναι και το ενδιαφέρον της σκηνοθεσίας και της θεατρικής προσαρμογής της Άννας Βαγενά.
Ένας ύμνος στον άνθρωπο και τους αγώνες για ελευθερία
Στην παράσταση θα υπάρχουν ντοκουμέντα και ηχητικό υλικό από την περίοδο της δικτατορίας του Πινοσέτ. Άλλωστε ο Lemebel είχε δική του εκπομπή στο ραδιόφωνο Radio Tierra, μέσω του οποίου απευθυνόταν «στους ανθρώπους που δεν αγόραζαν βιβλία, γιατί δεν είχαν χρήματα να τα αγοράσουν ή γιατί δεν ήξεραν καν ανάγνωση».
Το «Φοβάμαι, ταυρομάχε» είναι ένα βαθιά πολιτικό κείμενο, που μέσα από την αποδόμηση του δικτατορικού καθεστώτος, αποδομεί και κάθε μορφή απολυταρχικής εξουσίας. Ένα μανιφέστο για την ανατρεπτική δύναμη της αγάπης και της τρυφερότητας, ενάντια στην καταστολή των αυταρχικών καθεστώτων σε οτιδήποτε «διαφορετικό».
Ένας ύμνος για τον άνθρωπο και για τον αγώνα των καταπιεσμένων για την ελευθερία.
Λίγα λόγια για τον συγγραφέα
Ο Pedro Lemebel γεννήθηκε στο Σαντιάγο στις αρχές του 1950 και πέθανε το 2015. Τον έχουν αποκαλέσει «φαινόμενο της λατινοαμερικανικής λογοτεχνίας» και θεμελιωτή της ακτιβιστικής performance. Το «Φοβάμαι, ταυρομάχε» έχει μεταφραστεί σε αρκετές γλώσσες και έχει μεταφερθεί στο θέατρο και τον κινηματογράφο.
Ταυτότητα παράστασης
Βασίζεται στο μυθιστόρημα «Φοβάμαι, ταυρομάχε» του Pedro Lemebel (Πέδρο Λεμεμπέλ), εκδόσεις Καστανιώτη 2021
Μετάφραση: Κώστας Αθανασίου (Βραβείο Λογοτεχνικής Μετάφρασης ΛΕΑ 2021)
Θεατρική προσαρμογή – Σκηνοθεσία: Άννα Βαγενά
Φωτισμοί: Μελίνα Μάσχα
Επιμέλεια ήχων μουσικής: Γιάννης Καραγιάννης
Διαμόρφωση σκηνικού χώρου: Άννα Βαγενά – Wassif Butt
Βοηθός σκηνοθέτη: Νατάσα Στεφανάτου
Φωτογραφίες παράστασης: Κέλλυ Φώσκολου
Προβολή και επικοινωνία: Βάσω Σωτηρίου-We Will
Στο ρόλο της Τρελής ο Νίκος Αρβανίτης
Παίζουν: Σταμάτης Μπάκνης, Μικαέλα Δανά, Έλενα Μεντζέλου και ο Ανδρέας Κωνσταντινίδης
Κατάλληλο άνω των 16 ετών
Η παράσταση επιχορηγήθηκε από το ΥΠ.ΠΟ.Α.
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Κατηγορίας Ειδήσεις
- Βρέθηκε νεκρή μέσα στο σπίτι της η 14χρονη Ανδριάνα: Αυτοκτόνησε μετά από αυτό που της έκαναν οι συμμαθητές της
- Sin Boy: Φουντώνουν οι φήμες ότι είναι νεκρός - Η αινιγματική κίνηση της μητέρας του και της αδελφής του στο Instagram
- Σεισμός στην Τουρκία: Ρίγη συγκίνησης για «αυτή που δεν πεθαίνει» - Η 17χρονη που βγήκε ζωντανή μετά από 248 ώρες
- Η κόρη του πρώην Πρωθυπουργού Γιώργου Παπανδρέου, δρ. Μαργαρίτα - Έλενα στην πρώτη της εφ' όλης της ύλης συνέντευξη
- Μετρό: Αποκαταστάθηκε η κυκλοφορία – Χωρίς τις αισθήσεις του ο ηλικιωμένος που έπεσε
- Ψηφιακή ετοιμότητα και πανελλαδικό δίκτυο «έστειλαν» την Affidea πρώτη στο MyHealth του gov.gr
- Ανανέωσε η ΕΡΤ...
- Νίκος Κοκλώνης για J2US : Δεν θέλω να “δένουν” μεταξύ τους τα ζευγάρια...
- Αντιδράσεις συνταξιούχων για το έκτακτο επίδομα: «Χάσαμε 1.000 ευρώ και μας μοιράζουν 300»
- Πράσινο… φως σε διαπραγματεύσεις με τον Παναθηναϊκό έδωσε ο Πρόεδρος της Ομοσπονδίας
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις KoutiPandoras
- Αδιανόητο περιστατικό στο Πρωτοδικείο Θεσσαλονίκης: «Έβρεχε» λύματα πάνω σε έγγραφα και υπολογιστές (Photo & Video)
- 109 θάνατοι από κορονοϊό – Σε ποια πόλη αυξήθηκε κατά 354% το ιικό φορτίο
- Νέα θεωρία: Μέσα στις μαύρες τρύπες «κρύβεται» άφθονη σκοτεινή ενέργεια
- «Μαζί και Δυνατοί» – Νέα μεγάλη συναυλία για τον αγώνα των καλλιτεχνών
- Ο σημαντικός λόγος που δεν πρέπει να πατάτε «αναβολή» όταν χτυπάει το ξυπνητήρι
- Tα δημόσια μουσεία διαπρέπουν στο εξωτερικό – Η κυβέρνηση Μητσοτάκη τα ιδιωτικοποιεί από το… παράθυρο
- «Φοβάμαι, ταυρομάχε» – Ένα συγκλονιστικό βιβλίο με φόντο τη Χιλή και τη Δικτατορία του Πινοσέτ ανεβαίνει στη σκηνή
- Η Ελένη και η Σουζάνα Βουγιουκλή έρχονται για έξι μουσικές παραστάσεις
- Ο Γιάννης Βαρουφάκης ανακοίνωσε τους πρώτους υποψηφίους για το ΜεΡΑ25
- Το ΜέΡΑ25 για τη συνάντηση του πρωθυπουργού με τους καλλιτέχνες: «Το Άρθρο 16 δεν πρέπει να πειραχτεί»
- Τελευταία Νέα KoutiPandoras
- «Φοβάμαι, ταυρομάχε» – Ένα συγκλονιστικό βιβλίο με φόντο τη Χιλή και τη Δικτατορία του Πινοσέτ ανεβαίνει στη σκηνή
- 109 θάνατοι από κορονοϊό – Σε ποια πόλη αυξήθηκε κατά 354% το ιικό φορτίο
- Tα δημόσια μουσεία διαπρέπουν στο εξωτερικό – Η κυβέρνηση Μητσοτάκη τα ιδιωτικοποιεί από το… παράθυρο
- Ο Γιάννης Βαρουφάκης ανακοίνωσε τους πρώτους υποψηφίους για το ΜεΡΑ25
- Νέα θεωρία: Μέσα στις μαύρες τρύπες «κρύβεται» άφθονη σκοτεινή ενέργεια
- Το ΜέΡΑ25 για τη συνάντηση του πρωθυπουργού με τους καλλιτέχνες: «Το Άρθρο 16 δεν πρέπει να πειραχτεί»
- Η Ελένη και η Σουζάνα Βουγιουκλή έρχονται για έξι μουσικές παραστάσεις
- «Μαζί και Δυνατοί» – Νέα μεγάλη συναυλία για τον αγώνα των καλλιτεχνών
- Ο σημαντικός λόγος που δεν πρέπει να πατάτε «αναβολή» όταν χτυπάει το ξυπνητήρι
- Τελευταία Νέα Κατηγορίας Ειδήσεις
- Η αξιολόγηση έβγαλε στο δρόμο τους εκπαιδευτικούς
- Τσίπρας: «Η πλειοψηφία των Ελλήνων περνάει πιο δύσκολα από ποτέ»
- ΝΑΤΟ: Η Συμμαχία πρέπει να προετοιμαστεί για μια μακρά αντιπαράθεση με τη Ρωσία
- Νέα πρόσωπα αναγνώρισε η 12χρονη – Αναμένονται συλλήψεις
- «Μη Θυμώνεις»: Αυτό είναι το ολοκαίνουργιο βίντεο κλιπ του Χρήστου Χολίδη
- ΠΑΟΚ: Κίνηση ανθρωπιάς προς τα θύματα του φονικού σεισμού σε Τουρκία και Συρία
- Υπ. Πολιτικής Προστασίας: Δεν ευθύνεται η Ελλάδα για την καθυστέρηση στη βοήθεια προς τη Συρία
- Τσικνοπέμπτη: Δήμοι στην Αττική το «τσικνίζουν» με γλέντι και παραδοσιακά έθιμα
- Το Σάββατο 18 Φεβρουαρίου το 3ο Παιδικό Καρναβάλι του Δήμου Ακτίου Βόνιτσας στην Βόνιτσα
- Ο ακήρυχτος πόλεμος των καλλιτεχνών με τους κριτικούς