Steam Early Access: Πού να περιμένεις την κυκλοφορία; Παίξε games πρόωρα!

Εκεί λοιπόν που περιμένεις με αγωνία να μάθεις την ημερομηνία κυκλοφορίας του παιχνιδιού που έχεις «μπανίσει» εδώ και λίγο καιρό, ξαφνικά ανακοινώνεται η κυκλοφορία του για το επόμενο έτος. Ε και τρως την ξενέρα της ζωής σου. Πώς θα σου φαινόταν να μπορούσες να παίξεις το παιχνίδι στη μορφή που βρίσκεται τη στιγμή εκείνη, χωρίς να έχει τελειώσει η ανάπτυξή του ακόμα; Κάτι τέτοιο μάλλον σκέφτηκε η Valve μέσα στο 2013 και ανακοίνωσε το πρόγραμμα Steam Early Access, έχοντας ίσως σαν έμπνευση το πρώτο παιχνίδι που έκανε

τεράστια επιτυχία πριν την κυκλοφορία του, το Minecraft.

Το παιχνίδι που έκανε μόδα τις alpha κυκλοφορίες και το Early Access.

Όπως πολύ σωστά καταλαβαίνεις από το όνομά του (και από τον τίτλο του άρθρου βέβαια) το πρόγραμμα επιτρέπει σε δημιουργούς παιχνιδιών να διαθέτουν τα παιχνίδια τους προς πώληση πριν την κυκλοφορία τους και έτσι οι gamers μπορούν να παίξουν τα παιχνίδια τους από πολύ νωρίς. Αυτή η κίνηση της Valve δίνει πολλά πλεονεκτήματα ιδιαίτερα στους developers του παιχνιδιού, οι οποίοι μπορούν πλέον να αναπτύσσουν τα παιχνίδια τους βάσει των προτιμήσεων και των προτάσεων των ίδιων των παικτών. Επίσης, πολλές φορές μικρά indie στούντιο δεν έχουν τη χρηματική άνεση να αναπτύξουν πλήρως ένα παιχνίδι και να το λανσάρουν, οπότε κάτι τέτοιο τους επιτρέπει να μαζέψουν χρήματα από πριν για να καταφέρουν να το ολοκληρώσουν. Από την άλλη βέβαια, αν το παιχνίδι ακυρωθεί, αποζημίωση για τους παίκτες… γιοκ!

Αυτό το τελευταίο έχει προβληματίσει πολλούς είναι η αλήθεια και έχει επιτρέψει σε πολλούς developers να εξαπατούν κόσμο ή να επαναπαύονται. Και πώς γίνεται αυτό; Βγάζεις ένα ωραίο παιχνιδάκι με τα βασικά του χαρακτηριστικά, χωρίς να έχεις ξεσκιστεί να το τελειοποιήσεις. Αν είναι καλή η ιδέα σου, με το σωστό μάρκετινγκ και promotion έχεις βγάλει τα λεφτά της ζωής σου μέσα σε έναν μήνα Early Access του παιχνιδιού. Εφόσον έχεις τα λεφτά στην τσέπη, κάθε μέρα θα αφήνεις για «αύριο» τη συνέχιση της ανάπτυξής του, μέχρι που δεν θα το κυκλοφορήσεις ποτέ. Αλλά τί σε νοιάζει, επιστροφή χρημάτων δεν παίζει.

«Τον Οκτώβριο του 2011, άγνωστοι διέρρηξαν το σπίτι ενός εκ των προγραμματιστών του Project Zomboid και έκλεψαν δύο laptops που περιείχαν μεγάλο κομμάτι της δουλειάς που είχε ήδη γίνει πάνω στο παιχνίδι.»: Αλήθεια ή… παραμύθια;

Το τελευταίο παράδειγμα δεν είναι ιστορία που έβγαλα από το μυαλό μου -οκ, μερικώς είναι :P- αλλά υπάρχουν πολλά παιχνίδια εκεί έξω που έχουν «σκαλώσει» στην alpha έκδοσή τους εδώ και χρόνια. Ένα αληθινό παράδειγμα είναι το Project Zomboid που είχαμε αναφέρει τις προάλλες, το οποίο μαζεύει λεφτά εδώ και τρία χρόνια! Επίσης, παρόμοιο θέμα έχουν και πολλά παιχνίδια που ξεκινούν μέσω Kickstarter και αφού μαζέψουν το ποσό εξαφανίζονται, αλλά νομίζω πως ξέφυγα από το θέμα (έχει κάνει αντίστοιχο αφιέρωμα ο Κηπουρόπουλος).

Ωστόσο, δεν είναι καλό να κοιτάμε μόνο την άσχημη πλευρά των πραγμάτων. :P Υπάρχουν πολλά υποδείγματα παιχνιδιών που τα έχουν πάει τέλεια στο πρόγραμμα της Valve και φαίνεται να έχουν σίγουρο μέλλον. Πρώτο και βασικότερο παράδειγμα είναι το DayZ, το οποίο ξεκίνησε ως mod του Arma II και αυτή τη στιγμή βρίσκεται εδώ και περίπου 1-2 μήνες στο Early Access με standalone έκδοση, έχοντας πουλήσει πάνω από ένα εκατομμύριο ψηφιακές κόπιες. Το DayZ πλέον είναι ένα από τα πιο γνωστά παιχνίδια στις μέρες μας και βρίσκεται ακόμα σε σχετικά αρχικό στάδιο -έχουν πολλά να προστεθούν ακόμα- αλλά σίγουρα περιμένουμε την επίσημη κυκλοφορία του.

Ξέρεις τί θα πει ένα εκατομμύριο πωλήσεις για παιχνίδι που δεν έχει κυκλοφορήσει επίσημα ακόμη;!

Κλείνοντας λοιπόν, να πω πως δεν είμαι κατά των Early Access παιχνιδιών -ίσα ίσα τα στηρίζω κιόλας- αλλά θέλει λίγη προσοχή, γιατί το πράγμα σιγά σιγά έχει αρχίσει να ξεφεύγει. Να σημειώσω επίσης πως η πλειοψηφία των παιχνιδιών που «μπαίνουν» στο πρόγραμμα Steam Early Access είναι indies, με 107 παιχνίδια στο σύνολο να είναι ήδη διαθέσιμα.

The post Steam Early Access: Πού να περιμένεις την κυκλοφορία; Παίξε games πρόωρα! appeared first on gameslife.

Keywords
Τυχαία Θέματα