Εργο του Μποτιτσέλι που θεωρούνταν fake αποδείχτηκε αυθεντικό

Ερευνητές ανακάλυψαν πως διάσημος πίνακας του Σάντρο Μποτιτσέλι που θεωρείτο fake, είναι στην πραγματικότητα σπάνιο αυθεντικό έργο, που δημιουργήθηκε στο εργαστήριο του μεγάλου Δασκάλου. Η ανακάλυψη έγινε μετά την αφαίρεση κίτρινου βερνικιού που βρισκόταν στον πίνακα επί έναν αιώνα.

Το έργο θεωρείτο απομίμηση του διάσημου πίνακα του ζωγράφου «Η Παρθένος του ροδιού», εξαιτίας του βερνικιού, αλλά και σημείων τα οποία είχαν επικαλυφθεί, με αποτέλεσμα να θεωρείται πως πρόκειται για αντίγραφο χαμηλής ποιότητας.

Ωστόσο,

τεστ που έγιναν στον πίνακα με ακτίνες Χ αλλά και η ανάλυση χρωστικών αποκάλυψαν πως διαθέτει έντονα κόκκινα, μπλε και χρυσά χρώματα και στην πραγματικότητα δημιουργήθηκε στο εργαστήριο του Μποτιτσέλι στην Φλωρεντία τον 15ο αιώνα.

Η Ρέιτσελ Τέρνμπουλ, μέλος της ομάδας συντηρητών των συλλόγων της Αγγλικής Κληρονομιάς, αφού συμβουλεύτηκε ειδικούς στο «Victoria & Albert Museum» και την Εθνική Πινακοθήκη, επιβεβαίωσε ότι η «Η Παρθένος του ροδιού» είναι δημιουργία του Μποτιτσέλι.

Ο διάσημος πίνακας του 1487 που απεικονίζει τη μελαγχολική Παναγία και τον μικρό Χριστό να περιβάλλονται από τέσσερις αγγέλους, είχε αγοραστεί από τον μεγιστάνα διαμαντιών Τζούλιους Γουέρνερ το 1987 και κόσμησε πολλές βρετανικές πολυτελείς οικίες, μέχρι ότου δόθηκε υπό τη μορφή «δανείου» στον φορέα «English Heritage» πριν από μερικές δεκαετίες.

Το πρωτότυπο έργο, μία μεγαλύτερων διαστάσεων εκδοχή, βρίσκεται στη γκαλερί Uffizi στη Φλωρεντία. Ο λόγος που θεωρήθηκε αντίγραφο του πρωτότυπου ήταν επειδή διέφερε σε μερικές λεπτομέρειες ενώ η κάλυψη από το κίτρινο βερνίκι έκρυβε την ποιότητα του έργου.

«Η Παρθένος του Ροδιού» θα εκτεθεί στο Ranger’s House από την 1η Απριλίου.

Πηγή: Independent

ΠΡΙΝ ΦΥΓΕΤΕ.... Πομπηία: Στο «φως» fast food της αρχαιότητας «Blank Out»: Μία 3-D όπερα στο Μέγαρο Μουσικής Αλισον Γκλέιζμπρουκ: Οι εταίρες και η γυναικεία δουλεία στην κλασική Αθήνα
Keywords
Τυχαία Θέματα